31 Ağustos 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

31 Ağustos 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Ziraat ve Baytar Fa- kültelerile Yüksek Orman Mektebi Kayıt ve kabul şartları 1933 ders senesi için Ankara “Yüksek Ziraat Enstitüsü, Ziraat ve Ziraat Sanatları Fakültesine 5 kız ve 45 erkek olmak Üzere “50, , Baytar Fakültesine Kız ve Erkek “50, , Yüksek Orman Mektebine “30, talebe alınacaktır. Müessese leyli ve meccanidir, Kabul şartları şunlardır 1 — Türkiye Cumhuriyeti tebaasından olmak. 2 — Lise bakaloryasını vermiş bulunmak. 3 — Yaşı 17 den aşağı olmamak. 4 — Bu mesleklerin icap ettirdiği bedeni kabiliyete malik ve hastalıklardan salim olmak, “tam teşekküllü bastane sıhhat beyati raporile tevsik olunur. 5 — Tahsil leyli ve meccani olduğundan staj veya tahsil devresinin ottasında “arız olacak mazeretler dolayısile tahsille- rine devam etmek imkânını kaybetmiş olanlar müstesna olmak Üzere,, staj veya mektebi terkedenlerin veya cezaen çıkarılan- latın bükümet tarafından kendileriğe yapılan masrafı tazmin edeceklerine dairNoterlikten musaddak kefaletname vermek"'mü- €ssesecç verilecek nümuneye tevfikan,, » 6 — Mahalle ihtiyar heyetinden büssühal mazbatası ile 4 kıt'a fotoğraf vermektir. 7 —'Taliplerin miktarı kadroyu tecavüz edince şahadetname dereceleri ve müracaat tarihleri sırasile kabul muamelesi yapıla- caktır, 8 — Ziraat Fakültesine girecekler evvelâ | sene Gazi Or- man çiftliğinde talebe namzedi sıfatile staja tâbi tutulurlar. Ta- lebe stajda bulunduğu müddetçe yemek ve elbise bedeli olarak kendilerine ayda 40 lira ücret verilir. Bu ücretten hiç bir tevki- fat yapılmaz. Bu şartları hair olup Ankarâ “Yüksek Ziraat Enstitüsü, Ziraat Baytar Fakültelerine ve Yüksek Orman Mektebine gir- mek istiyenlerin 31 eylül 933 taribine kadar yukarıdaki şartları veya polis merkezinden gökterir vesikalarını bir istidaya raptederek doğruca Ankara Yüksek — Ziraat Enstitüşü - Rektörlüğünce''müracaat “etmeleri ilân olunur, Daha fazla malümat almak istiyenlere müracaatleri takdirin rospekluslar gönderilir. Istanbul Posta T. T. Başmüdüriyetinden : Sahipleri tarafından terkedilen iki yüzden fazla posta paketi Y9/933 taribinden itibaren on gün zarfında her gün saat 14 den © ya kadar İstanbul Paket Postanesinde aleni müzayede ile sa- Uacaktır, (4466) Deniz Yolları işletmesi ACENTALARI : H p. Te 4236 tür l de »07a0) Karadeniz Sür'at Postası Karadeniz vapuru İl Ağustos perşembe günü saat 18 de Galata rıh- tımından kalkar. Gidişte : Ine bolu, Samsun, Ordu, Gireson Trabzon, Rize ve Hopa'ya; dö- nüşle: Hopa; Pazar, Rize, Ül Trabzon, Gireson, Ordu, Sam- sun ve İneboluya uğrar. "Evvelce yapılmakla olan çarşamba postası kaldırılmış tır. (4497) Ayvalık Arâlık Postâsı ANTALYA vapuru İL Ağustos perşembe günü saat 17 de idare rıht mından kalkar, Gidiş'te Geli- bolu, Çanakkale, Bozcaada, Küçükkuyu, Altınolak, Edre- mit, Burhaniye ve Ayvalığa; | dönüş'te Ayvalık, Burhaniye, Öl Edremit, Altınoluk, Küçükku- yu, Bozcaada, Çanakkale ve Gelibolüya uğrar. (4496) iKiNCİ İzmir sür'at postası SAKARYA vapuru İ Eylül Cuma ondört- te Galata rıbtımından doğru İzmire ve İzmirden pazartesi günü on altıda doğrulstanbu: la kalkar. (4520) Sadık Zâde Birâderler vapurları onguldak - Bartın postası | KEMAL vapırı 31 ağustos perşembe akşamı Sirkeci rıhtımından hareketle (Ereğli, Zonguldak ve Bartın)a azimet ve avdet edecektir. Fazla tafs net hari altında acentalı z Telefon i 92134 B46 At için Sirkeci Meymı ME AM A Usa Mükâfatlı ilân Bir zarf içerisinde hiç kimse- nin işine yaramıyacak hususi bir takım evrak ile iki defter Edir- nekapr-Sirkeci tramvayında unn- tulmuştur. Bozkurt hânında Bulanlar 12 numaraya getirdikleri takdirde ziyadesile Galata'da (8346) BE ANDA ME Göz Hekimi Dr. 8. Sükrü | memoun edilecekleri ilân olunur. | Birinci Sınıf Mutehassıs Bübndli CA ddesi N Zayi — 931. 932 senesi Is- | tanbul Erkek lisesinden alitiş olduğum şebadetnameyi zsyi et tim Yenis ni çıkaracağımdan es kisinin bükmü yoktur. Sanih se / ÇANAKKALE Şehitlerini Ziyaret 7 EYLUL 5 i Gülcemal vapurile anayasasına 11 — VAKIT 31 Ağustos 193 3m o » . Afyon Vilâyetinden: “6161, lira bedeli keşifli arası 17/9/933 tarihine mü- oiuzda © vilâyette ihale a konuldu. Keşifna- meyi görmek ve fazla malümat almak isteyenlerin encümeni Afyon — Kütahya yo'unun 11 -836 — 26 4 000 kiom saat on b sadif pazar günü ömeni edilmek üzere kapalı zarf usulile mür vi- lâyete ve Nafa başmühendisliğine kapalı zarf usulile evrak ve (4422) arı istasyonu ocaklarından çıkanlacak sası 70/Eylül/1933 çarşam- ınarada idare merkezinde yapılacaktır. vesaiki kanuniyeleri ile müracaatları ilân o'unur. Devlet Demir yolları ilânl Samsun Sıvas haltı üzerinde Hacı — Baytam 95,660 daki taş h zarfla mün civarında kilometre 4000 m” balastın kapa ba günü saat 15 de A Tafsiiât Ankara ve Kayseri veznelerinde beşer liraya satılan (4498) şartnamelerde yazılıdır. Hatıralar - Vesikalar Harp kabinelerinin isticvabı Bu eser, mütarekeden #onra, umumi harp mes'ullerinin di- vanı âlideki isticvaplarım, resmi vesikalar ihtiva etmektedir. Harp kabineerinin isticvabında Bütün harp senelerinin ve mütareke yıllarının en canlı saf- halarını, bu eserde bulacak, lezzetle, merakla okuyacaksınız. 600 sayıfalık kitap bir lira Dağıtma yeri VAKIT matbaası Mİ Vekâletinden: I — Orta tedrisat mekteplerinde Fenbilgisi “Biyoloji beraber,, Riyaziye Türkçe, Fransızca, Almanca, İngilizce, Resim, Dikiş - Biçki “Evidaresi, Tabahat ve çocuk bakımı dahil,, ve Musiki mu- allimi olmak isteyenler için bu sene Eylü de ehliyetname imtiha- nı açılacaktır. 2 — Fenbilgisi, Riyaziye, Tarih - Coğrafya, ve yabâncı lli- sanlar imtihanlarına Eylülün 18 ci pazartesi günü İstanbulda Üniversitede,, Resim imtihanına Istanbulda G Ey'ülün 9 cu cumartesi zel San'allar Akademisinde, günü Dikiş, - Biçki imtihanlanna Eylülün 10 cu pazar günü İstanbul» da Kız Musiki Muallim imtihanlarına da Eylülün 6cı perşembe günü Ankarada Musiki Muallim mektebinde başlanacaktır. 3 — Bu imtihana gireceklerin: A Türk olmaları, B — Yirmiden eksik 45 ten fazla yaşta olmamaları, Muallim mektebinde, C — Hüsnühal erbabından olduklarını ve bir cinayet ve cünha nev'inden mahkümiyetleri olmadığı hakkında Vilâyet veya kaza heyetinden bir mazbata ibraz etmeleri “halen memur ve muallim olanlar bu kayıttan müslesna olup mensüp olduklari daire amirinin vereceği vesika kâfidir.,, D — Her türlü hastalıktan ve muallimlik etmeğe mani vü- cut arızalarından salim olmaları, E — Muntazam ve müselsel bir tahsil takip etmiş olmak şartiyle tam devreli lise veya yedi senelik idadi veyahut muallim mektebi mezuvu olmaları, Resim, Musiki Dikiş - Biçki imtihanıma gireceklerin en az orta mektep veya buna muadil mektepten mezun bulunmaları şarttır. “Liseden mezun olanların en az iki sene evvel mektebi bi- tirmiş ve muallim mektebinden mezun olanların enaz iki ders senesi müuallimlik etmiş bulunmaları lâzımdır. 4 -— Namzetler imtihanda muvaffak oldukları takdirde 1702 kanunun birinci ve ikinci maddelerinde gösterilen" de- receler ile Vekâletin tayin edeceği her bangi bir orta tedrisat mektebi muallimliğini ve en az iki sene hizmet etmeği kabul et- tiklerine ve aksi takdirde Maarif Vekâ'etinin emrine 600 Jira vermekle mükellef bulunduklarına dair noterlikten tasdikli faah- hüt tevdi edeceklerdir, 5 Yukardaki baiz numaralı senedi şartları olan namzetler bir isti ile Vekâlete müracaat edeceklerdir. Bu istidaya şu vesikalar bağla” nacaktır : A — Nüfus tezkerelerinin asıl veya tasdikli suretleri, B — Tahsil derecelerine ait şehadetname veya vesikaların veya suretleri, ç C — Hüsnühal şahadetname veya mazbata vesikaları, D — Mahalli Maarif idarelerindeki numunesine tevfikan tasdikli sıhhat raporu, > E Noterlikten tasdikli teahhüt "senedi, ç F — Mahalli Maarif idaresinden tasdikli ve fotoğraflı fiş, H — Dört tane 4 X 6,5 eb'adında kartonsüz fotoğrafları, Bu vesikalar imtihan günlerinden bir hafta evvel gönderilmiş Bu tarihten sonra Vekâlete gönderilmiş olan veya evrakı müsbitesi noksan gönderilmiş bulunan istidalar hıfzo'una- caktır. Bu sene zarfında açılmış olan muallim “muavigliği muvaffak olmayanlardan bu defaki isliyenlerin tekrar oimtihana kabul edilmeleri için icabedenlere emir verilmiştir. Yeniden istida ver- melerine İözüm olmadığından imtiban günlerinden bir gün ev- vel imtihan heyeti reisiğine müracaat etmeleri ilân olunur. 14410) asıl olmalıdır Temmuz ayı imtibanlarına girip te imtihana © girmek