19 Şubat 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

19 Şubat 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

yg yy Memleke yg yg gg yy gg By yg C Sayın ll Mersinde Babaeskide hayat Kazanç, asayiş, ahlâk — Ziraat bankası müdürünün tavşanları — Park | Bab eski, (Hususi) — Babaes- | bunlar çiçek bolları ki istasyonundan geçenler orada bir fevk-lâdelik görürler. Yüzlerce fettişine teslim için nöbet bekliye- rek sabahı etmişler.. Hat boyund> yığın yığın pancar siloları.. Bun- lar hep trene intizar ediyorlar. Bir çok vagonlar İuya ve boşları da buraya taşrmak- tadırlar, kadar bu hal böylece dev:m et- mekteydi. Bu kadar bolluğa göre Mart nihayetine kadar da arkast- | nın almamıyacığı anlaşılmakta- dır. Asayiş ve ahlâk Trakya halkı umumiyetle kuzu gibi insanlardır. Hiç bir zaman asayişe dokunur bir harekette bu- lunysadıkları gibi adım öldürmek, yol kesmek, şuna buna taarruz et- mek gibi uygunsuzluklara da te- nezzül etmemektedirler. Vukuat namına mahkemeye ge- ! len vak'alır ise âdi cerh ve haka- ret davalarmda: nun haricindeki müsait değildir. Ziraat bankası Genç ve kiymetli bankcrları- mızdan Ali Beyin idare eylediği bu banka her sene kuvvetlenmek- te ve etrafına çok faydalı olmak: tadır. Bankanın vaziyeti çok iyi- dir. Gerek tahsilât ve gerekse köylülere yardım husususlırında tamamiyle muvaffak olmuştur. Bunen bir sebebi ürü Ali Bey- le arkadaşları ise birinci sebebi de burasının pancarmıntakası olma- sıdır. Müdür Ali Bey boş zamanla” rmda bahçesinde omeşgul olur. Mumaileyh burada Ankara tavşan larını yetiştirmekte olduğu gibi ayrıca arı kuvanlarını da sırala- mıştır. Tavşan tiftiklerinin kilosu (22) liraya satıldığından bu hayvanlar çok kıymetlidirler ve 50 İngiliz li- rasına kıdar fiyat edenler de var- dır. Bu tavşanlar senede (750) gram tüy verirler ve bir < senede 15 lira hasılat bırakırlarmış! Bizim arabalar âdeta kamplar kurmuşlar | getirdikleri pancarları ziraat mü- | her günkü trenin | arkssın takılarak doluları Alpul- | til Bu mektubumu yazdığım tarihe | çılarak istifade olunmaktadır. | bi, gazoz imalâthanesi, bir ecza- ibarettir. Halkım | medeni ve içtimai terbiyeleri ka: | | hareketlere asla | olduğundan | insana çok faydalıdrılar . Bir bakış Kasabanın methalinde şık ve göze çarpan bir belediye dairesi | vardır ki son zamanlırda bunun | bahçesi bir park haline ve çi diye yo kor:nuş olduğundan yaz gece- | lerinde kasaba hzlkı parka topla” narak hoşca vakit geçirmekte ve civardaki evlerin pencereleri de a- konmuş Bele- n kapısı yanıma bir de rad- erle donatılmıştır. Kas-banın güzel bir ilk mekte- hanesi, bir yemek yiyecek yeri, bir i kaç ahçı dükkânı, san'atında ma- İ hir bir fotoğrafçısı vardır. Çarşıyı i başt-n başa dolaşan şose ile bunun iki tararında ağaçlar ve hükümet konağının önündeki dört yol ağzı | çok sevimlidir. eseri olan bir Mimar Sinanın| cami ile bir köprü | kasabaya ziynet ve ihtişam veren âbidelerimizdendir. Barıp Kemal Edirnedeki fırıncılar Edirnsdeki fırıncılar araların- | da bir kooperatif kurmuşlardır. Bu kcopsratif Edirnedeki bü- tün fırınları makineleştirmek için! çalışacaktır. Kooperatif “teşekkül etmiş ve İ faaliyete başlamıştır. Dün Edir- | neden İst-nbul ticaret odasıma ge» | len bir tezkerede yeni fırm maki İ neleri hakkmda tavsiyede bulu: nulması rica edilmektedir. —2—— | Mersisin pamuk ihracatı Mersin Ticaret odasının hazır- ladığı bir statistiğe göre son beş ay zarfında Mersinden 652,302 Eralık 11,548 balya pamuk ihraç edilmiştir. Bu miktar geçen sene ie idi | kinin hemen aynidir. İ eğimli Mersine 18 şakı getirildi Mersin, (Hususi) — Van ve Ağ rıdağı civarında merkezlerden u- İ zak köylerde halkı iz'aç etmekle İ ve soymakla m-znun olan 18 kişi muhakemeleri Mersinde yapılmak üzere buraya — getirilerek ve bir | jandarma müfrezesinin muhafa- zası altında ol-rak © hapishaneye gönderildi. Kendileriyle birlikte getirilen | kâr etmektedirler. yy yay Zonguldakta | Kadın yüzünden | Bir ame.e öldürüldü Zonguldak, (Hususi) — Zon- guldak polisi feci bir cinayet mey» ana çıkarmıştır. Ereğli şirketinin havai hat ame- lesinden Yusufu O kaybolduğu müddeiumumiliğe haber verilmiş- tir. Polis derhal tahkikata girişmiş fırtına devam ediyor, Limana ge- ve Yusufu mün-sebette bulundu- | len Çanakkale vapuru ne yük ve ğu bir kadınla O ameleden Osman | ne de yolcusunu çıkaramamış bu- isminde birisinin de alâkadar ol- | linuyordu. Bora ve fırtınanın te- duğunu anlıyarak bu noktayı ta- | sirinden bir kısım kayıklar bat- mik etmiş, €'de ettiği bazı emare- | mış, bir kısmı karaya uğramıştı. ler üzerine şüpheli b-zı yerleri a- Bu arada Mersin liman şirketine raştırmıştır. b ait “Kurt Cebe” isimli Nihayet metrük ve cökmüş bir 'rün zinc tarayarak karaya ocak içinde Yusufun parçalanmış | doğru gittiği görülmüş, romorkö- cesedini bulmuştur, İ rü kurtarmak üzere altı kişilik bir Yapılan tetkikata göre, Yusuf | kafile sandalla yola çıkarılmıştır. münasebette o bulunduğu kadınla | Bu sandal ilk önce Onuncu Cüm- Osmanın ve başkalarının da alâka ! hurivet romorkörüne dar olmalarını çekememiş ve on- | orada bulunan ateşçi Mustafava ları tehdit ederek kadından uzak- | yiyecek bırakmış ve Kurt Cebe laştırmıştır. Halbuki kadın bun: | romork dan memnun olm*mış ve Osman- la arkadaşlarını teşvik ederek Yu- sufu öldürtmüştür, Suçlular cinayeti tamamiyle in MERSİN, 18 (Hususui) — Dün akşam üç kişinin denizde boğul- masile neticelenen bir facia ol- muş ve bundan Mersin halkı mü- teessir olmuştur. Hâdise şu suret- | le cereyan etmiştir: Bir gün evvel, akşamdan baş- ıyan yağmurla karışık, bora ve uğrayarak üne yanasmava busla- Şavşette çıkan hadise Şavşette bir kavga (o yüzünden on üç kişinin tevkifiyle neticele- nen bir hâdise çıkşmıştır. Kavgı edenler Orman fen me- BARTİN, (Hususi) — Ağırce- za mahkememiz, «bir.kız.kaçırma ve adam öldürme dayasını neti. lendirmiş, iki suçluyu muhtelif a- ğır cezalara mahküm etmiştir, Hâdise, geçen sene temmuzun 8 inde Safranbolunun Kutluveren köyünde vukubulmuştur. Bu köy- den Osman kızı Hafize, vaka gü- nü, evinin yakininde çamaşır yı- kamakta iken, kendisine göz ko- yan İbrahim oğlu İsmail, kardeşi Şakirle birlikte ansızın Hafizenin üstüne çullanarak onu sürükleme- ğe başlamışlar, hattâ, gürültü üze- rine kızı kurtarmak için koşan E- mine ve Fatma isminde iki kadına bir temiz sopa çektikten sonra, kı- Zı bağırta bağırta sürüklemeğe de- vam etmişlerdir. Hafizenin ferya- dı üzerine, civarda çift sürmekte olan Hasan oğlu Satı, Hafizenin kardeşi İbrahim ve diğer iki köy- lü yetişerek kızı kurtarmak iste- mişlerdir. Satı, tam Hafizeyi tu- tup çekeceği sırada kaçıranlardan İsmail tabancasını çekmiş ve Satı- Bn göğsüne boşaltmıştır. Arka- muru ile eli işten çektirilen Mua- melât memuru Kâzım Efendidir. | Mevkuflar arasmda bir kaç ta me- mur vardır. Bunların tevkiflerini icap etti- ren sebep hemşehrilik gayretiyle işe karışarık (o Kâzım Efendi ile birleşip fen memurunu dövmeleri ve jand-rma kumandanına da karşı gelerek bir vak'a ( ibdasma yeltenmiş olmalarıdır. Orman müdürü Necmettin Bey vilâyetçe hâdiseyi mahallinde tahkika memur edilmiş ve gitmiş- tir. Mevkuf on üç kişinin dokuzu adliyeyece tahliye edilmiştir. —ş. Bir tarla meselesinden doğan cinayet Artvinde merkeze bağlı S-lar- ha köyünde bir tarla meselesin- Haberi il romorkö- tavşanlar ise senede 180 kuruş irat | getirmekte imişler ki bir koyun bu dosyaları ist'ntak hâkimliği tara - kadır verimli değilmiş!. Bunların i fından tetkik edilir edilmez adli den çıkan kavga nihyeat cinâyet- le neticelenmiştir. Bu köyden Ali oğullarından Bi- daşi Şakir de, "ağırca yaralanan Satının beline, elideki sopa ile vu- rarak onu yere düşürmüş ve diğer- etleriyle derileri de paradır. Bu muhakemesinin icrasına başlanı- tavşanları Şarköy müddiumumisi de yetiştirmekte idi. Ali Bey her- kesdbu tavşanlardan birer çift ve- rerex halkın alıştırılmasına ve bu bayvanların türemesine hizmet et- mektedir. Müdür Ali Bey fenni bir surette balda istihsal eylemektedir. Su- retmahsusada yaptırmış olduğu saftlıklarda (12) şer petek vardır ve sene de bir sandıktan 140 kilo bal almıktadır. Böyle fenni su- rette çıksrılan ballar, diğer sepet ballarındaı. dah» nefis oldukler; için fiyatları da yüksekçedir ve caktır, Eşkiya Ferho yakalandı B'tliş, (o (Hususi) — Buranın meşhur eşkıyalarından Ferho o - ğullarından Hasan jandırma ku- manlanı Aziz (Beyin gayretiyle| yakalanmıştır. Ferho Bitlisin #-| | sayişini bozan yegâne haydut idi. | ——— | Artvin belediye reisi değ 'şti Artvin belediye reisi Hasan B. istifa etmiştir. Tayyare cemiyeti | reisi Aslan Bey, belediye reis ve- killiğine geçmtiştir. İ den kesilmiş, fakat bağlanmamış ve | | boğazı sıkılmak suretiyle öldürüldük- lâl, gene kendi akrabasmdan Ali tasfından (o tabanca ile öldürül- müştür. Katil Ali yakalanmış, evrakile adliyeye veri'miştir. lerinin şaşkınlığından istifade e- derek, iki canavar kızı sürükleyip ormana götürmüşlerdir. İsmail o- rada kıza tecavüz etmiştir. Yaralı Sati ise, düştüğü yerde ölmüştür. Bu iki kuduz dağ adamı, vaka- dan sonra zabıtaca hemen yaka- İ lanmış ve mahkemeye sevkolun- muştur. Bir ölü çocuk Adanada ziraat bankasına bitişik köşebaşında paçavralara sarılı bir ölü | via çocuk bulunmuştur. Yapılan munye- Bartın Ağırceza mahkemesinin nede, bunun yeni ve tam ( vaktinde | verdiği hüküm şudur: Satıyı taban doğmuş, doğduktan sonra göbeği enin- | ca ile vuran ve Hafizeye cebren tecavüz eden İsmail, kasten kat'l- ten sonra pis bir paçavraya © sarılmış den 15, ızra tecavüzden beşol- olduğu anlaşılmıştır. Adana zabıtası, | mak Üzere 20 sene ağır hapse mah katili aramaktadır. i küm edilmiş, ancak cürümlerin ) i bir facia Bora ve fırtına esnasında üç kişi dalgalar arasında kayboldu mıştır. Tam bu sırada sert bir İ dalga kayığı devirmiş vaiçindeki- | leri tamamen denize dökmüştür. Denize dökülenlerden, Silifke- li Ahmetle Ahmet Şeyh Ali ismin- deki iki tayfa ters dönen sandala asılmak ve Mehmet Delâti ismin- deki tayfa da yakmda bulunan ve karaya gitmekte olan bir mav- nsya atlamak suretile karaya çık- | mışlar ve derhal şirket doktorları İ tarafından tedavi edilerek mem- İ ket hastahanesine yatırılmışlardır. Sandal rakiplerinden, romor- kör kaptanı Hüsnü, ateşçi Hüse- yin ve tayfa Seyfullah nammda kiler dalgalr arasmda kaybolmuş- lardır. Bu sabah hava biraz sükü- net bulduğu icin denizde ar-ştırma yapılmış ise de bu üçünün izlerine ve bu dakikaya kadar cesetleri de bulunamamış- tır. Bütn Mersin bu faciadan mü- teassir bulunmaktadır. rastgelinememiş Kız kaçıran, adam öldüren iki kardeş birleşmesinden dolayı ve Af kanu» nuna göre bu cezanın 7 buçuk se- İ ML İyiye. İsmailin kardeşi Şakir de, ya- ralı Satıya sopa ile vurarak öldür“ me fiiline iştirak ettiği, ayni za- manda irza tecavüz işini kolaylaş- tırdığı için 17 buçuk seneye mah- | küm olmuş, fakat gerek cürümle- rin birleşmesinden ve gerek Af kanunundan istifade etmesinden dolayı onun da cezasından bir se- ne üç ay tenzil edilmiştir. Baba ile oğul hapis yatacak Geçen yaz Safranbolunun Scit- ler köyünden Mehmet oğlu Halille | Abdullah ve oğlu Hasan arslarm- da kavga © çıkmış, işi azıtmışlar, ! Abdullah bıçağını çekmiş ve Has | lidin üzerine atılmış, oğlu Hasan da Halilin kollarını tutarak baba- sma yardım etmiş ve baba oğul, Hali'i ölesiye yaralamışlardır. Bartın ağır ceza mahkemesi, bu muhakemeyi bitirmiş ve Abdulla» hı 15, oğlunu yedi bucuk sene :ğır hapöe mahküm etmiştir. Arıcak, af kanunu (Omucibince Abdullahm cezası on seneye, yaşı küçük olmasından ve aftan istifa- İ de etrnesinden dolayı, oğlu Hası- nın cezası da 3 sene 3 aya indiril- miştir, Edirnenin “plânı Edirne şkbrinin imarı haklımda belediye reisi Ekrem Bş şunları söylemiştir: Elyevşm elimizde şehrin plânı ile umumi esnddelerin müstakbel plânı var- dır. Falsat biz deha iyi bir plân yap- ırmak işin şehircilik mütehassıslarm- dan Arıkara imar müdüriyeti mühen- disi Buprhanettin beyi çağırdık, bugün yapmakta olduğu Tokat şehrinin plânı- nı bitişyir bitirmez şehrimizin o plânını yapma ğa başlıyacaktır.