22 Şubat 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

22 Şubat 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Kayseri mensucat fabrika- sının inşasına Nisanda başlanacak Zye Ye 5793 Bir Komis İmei ” nyal ag raya abes satışın ,,, men'i 2 e Vekili Celâl Beyefindi- mili defa garbi Anadoluda AĞI tetkik seyahatinin verdiği meticelerden, dün bu sütunlarda sinle ge a üzüm ve incir file eni Üşmesinden mütevellit bub- bi başlıca bir âmili olarak (a İ satış usulünü göstermiş, bu fenalığa mâni olmak için İz- mirde ihracat tüccarlırı arasında bir birlik vücude getirildiğini yaz- miştık, Tip âleminde bir hastalığı doğ- Tu olarak teşhis etmek hastayı ya- Tr tedavi etmek demektir. Onun için Celâl Beyefendinin tetkikatı neticesinde sadece bu (alabes) hastalığının meydana çıkmış ol- ması bile büyük bir faydadır. Zi- ra (alabes) hastalığın piyasa ü- zerinde . hakikaten fena tesirleri olduğunu artık bizzat İzmirin en mühim ihracat tüccarları da itiraf etmiştir, zi Şimii mesele bu fenalığa karşı ihracat türcarları arasmda bir rik vicude getirilmesinin kâfi: bir ilâç olup olmadığmı teşhis e- ilmektir. Filhakika alivre satış ticaret hayatında bir nevi hava oyunu- dur. Yapanlar bu türlü alış veriş- ten zarar görebilir. Fakat buna mukabil müsbet surette bazı fay- daları da vardır. Çünkü alivre sa- tış hududu dairesinde tüccar ha- riçten kredi alır. Ayni zamanda mahsulünü daha eline almadan müşteri tutmuş bulunur ki, Bu hal kıymetli bir satış teminatı mahiye- tindedir. Halbuki alabeş satış alivre mu- amelesi sibi cari fiat üzerinden satış değildir. Mahsul idrak ettiği zaman fiatlerin çok düşkün olaca- ğı tahmin edilerek nisbeten kârlı sayılabilecek bir fiat üzerinden mal satmaktır ki, yüzde beş yüz ir. / vip , Mehmet AS'M yanın 4 üncü sütununda) Teknik Tahsile Faz Ankarada Başvekilin Emrile Büyük yon Toplandı Teknik tahsil müesseselerini Yazı İşlem Te'efonu (24379 ıslah için Ankara, 21 (A.A.) — Mesleki ve teknik tahsil (© müesseselerini ketin hakiki ihtiyaçlarına uygun bir surette ısl:h etmek ve muay» yen bir plân ve program dairesin- de irkişafı, temin için o almacak tedbirleri düşünmek üzere başve- kiâlet yüksek makamının emirle- riyle maarif vekâleti talim ve ter- efkârı umumiyesi RYA BAŞVEKİLİ M. DOLFUS i Avusturyada sosyal demokrat - | EŞ İsyanı binlerce kişi telef ol- Si iza ve yaralandıktan sonra aşvekil M. (Mollfus) un göster- diği Pek şiddetli bir siyaset saye- sinde bastırılabildi. Viyanada hür > mahafilinde söylendiğine 8öre her tarafta sulh ve sükünet tecessüs etmiştir. i Bu beyanat zahiren doğru ola- bilir. Hakikatte Avusturyada son hafta zarfında vükua gelen hâdi- Hanım — Baksana kızım, bu elbiseyi ister misin? Bu nu ben dah bir defa giydim. Hizmetçi — Teşekkür ederim, hanımefendi, benim ken- di terzim var! BUGÜN Çekoslovak- yada alınan 10 uncu sayıfada EĞLENCELİ YAZILAR —c Yeni bahçenin FATMA doktoru 8 inci sayıfada biye düiresinde bugün öğleden daha verimli bir halde ve memle- letleriyle büyük © erkânı harbiye mali tedbirler! © Perşembe, 22 ŞUBAT ( 2 inci «y) 1934 tedbirler alınacak sonra Nafia, İktısat, Ziraat vekâ- mürahhaslarından mürekkep bu susi bir komisyon içtimaa başl” mıştır. Komisyona tiyaset eden talim ve terbiye : dairesi reisi > İhsan (Devamı 11 İnci sayfanin & üne sütununöz) Italya, Dolfus'un Faşiz- mi yayacağını umuyor! Jtalya, müdahaleye taraftar amma İngiliz buna yanaşmıyor selerin müsebbipleri cebir ve şid- det karşısında muvakkat bir z1- man için süküt etmekten başka bir şey yapmamışlardır. Bunlar zamanı gelir gelmez, gene kendi- lerini gösteröceklerdir. Esasen Avusturyanın derdi yak nız son isyanı bastırmak değildi. O isyan kuvvet ve nüfuzun elle rinden kaçmakta olduğunu gören sosyalistlerin nevmidane bir ha- reketleriydi. Avusturya © için, A- vusturyanın istiklâli için asıl bü- yük tehlike nasyonal sosyalistler, (Hitler) cilerdir. Bunlar son is- yanda hiç şes çıkırmamışlar, yer- lerinden bile krmıldamamışlardı. —— (Devamı 11 inci #8Yfsnmn 4 üncü sütununda) inkilâbımız Türkiye karşısında dün- yanın hayranlığı M RÖPKER Somestre tatilinde Cenevre, Zü- rih, Viyana ve Peşteye giden İs- tanbul Üniversitesi iktısat profe- sörlerinden M, Röpker dün gaze- temize bu ; seyahati oetrafında malümat vermiş gezdiği muihtler- le siyaset adamlarının bizim hak- kmmarzdaki düşüncelerinden obah- setmiştir, (Deyamı 11 fnei'sayfanın 5 inci #itonunda) Tütün ve Tütün inhisarı lâyihaları dün Meclise are Telelınu Fazla Ehemmiyet Veriliyor verildi 24370 Sayısı S5 Kuruş yy yy yg yy çay gay Teşkilâtı “Teşkilâtı mahsusa,, tefrikamızın .. Büyük Bir M. Ş. Beyin bilhassa (VAKTT) ynıza büyük bir sanat eseri olarak Yakında sütunlarımızda okumıya Türk komitecilerinin fedakârlıkları Makedonya ve Trakya cephesindeki icraatı nakletmeğe başlıyoruz. Bulg, geteleriyle müştereken yapılan omüsademeleri, Türk çetelerinin çarpışma) larını, Türk komitelerinin fedakârlıklarını büyük bir merakla okuyacakamız. AYAŞLI ve Kiracıları birinci kısmı bitiyor. Yarından itiba San'at Eseri ... için yazdığı bu büyük milli roman, çıkacaktır. başlıyacaksınız. Gayet şahsi YAZAN: € “Cenap Şehabettin hakkında mütalâalarım,, ELAL NURİ Bugün 4 üncü sayılımızdadır. Tren yolundaki facia Kemal Ef.nin cesedi dün arkadaş- larının gözyaşları arasında gömüldü Facianın nasıl olduğu tesbit edilmiştir Feneryolu ile Göztepe istasyonları a- rasında vuku bulan feci tren kazasını dün tafsilâtiyle bildirmiştik. Kazaya kurban giden Kadıköy lisesi talebesinden Kemal efendinin cesedi dün gömülmüştür. Lise talebe cemiyeti tabut ve çelenk yaptırmışlar, zavallı arkadaşlarını meza- rina kadar götürmüşlerdir. Cenaze me- Tasimi çok hazin olmuştur. Adliye tah- kikatı henüz bitirmemekle beraber Ke- mal efendinin Feneryolunda Taşköprü civarında marşandiz trenine sık, sık at- ladığı ve tren Göztepede tahta köprüye geldiği zaman kendisini boşluğa bırake- rak indiği sabit olmuştur. Evelki günkü kazanım da böyle bir atlama neticesinde olduğu muhakkak görülmektedir. Kemal efendi evelki gün saat 1l de Haydarpa- şadan kalkan marjandiz trenine Taşköp- rüde gene atlamak istemiş fakat bu sefer bir ayağı basamakta kalmış, diğer yağı sürüklenmiye başlamıştır. Bunun üzeri- ne genç çocuk kendisini yere bırakmış, fakat bu sefer de süveteri frenin teline ye RAYLAR ALIINDA KALARAK EZİLEN KEMAL EFENDİ |talalarak kendisini raylarm altma çeki» İmiştir. Zavallı çocuğun karda sürükle- nen ayak izleriyle fren demirine Yapış- mış fanelâ parçaları facinm şeklini tes. İbit etmiştir. Amerikada müthiş bir kar fırtınası 4 bin tren yolcusu karlar ortasında im dat bekliyor! Şehrimizde de lodos poyraza döndü vedün akşam kar tekrar başladı Nevyork, 21 (A.A.)— Senenin bu mevsiminde, bu kadarı şimdi- ye kadar hiç görülmemiş bir de- recede şiddetli bir kır (o fırtınası olmuştur. Kar o kadar çok yağ- mıştır ki, Nevyork borsası ancak geç vakit açılabilmiştir. Nevyorka çivar (o mahallelerde oturan 500 bin kişi kadar işleri- ne gidememişlerdir. Zira trenler ancak ciddi (o müşkülâtla gayri muntazam işliyebilmişlerdir. Nehir üzerindeki seyrüsefer de gayri muntazam olmuştur. Filâdelfiyada tramvaylar yol- | lardan çıkmıştır. Marılandda €- i lektrik kabloları donmuş vebe- Yaz evin kapısında asılı bulunan 1000 dolar kıymetinde bir fener kopup parçalanmıştır. (Devamı 2 inci sayfanın 4 Üncü sütununda)