24 Şubat 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

24 Şubat 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

— 10—VAKIT 24 ŞU'AT 1934 Sürmeli Kapı e -29— His bir lâhze düşündü. Sonr3: — Haklısınız! dedi, Mis Hilda ile odaya girdiği zaman doğru dan doğruya dayısının oturduğu koltuğun üzerine yürümüştü ve cesedi kucaklamıştı. Belki o sıra- du hançeri şiltenin altını koydu. — Sonra biz aşağıda otururken onun yukardan inip hançeri oraya koyması da muhtemeldir. Çinliyi ds unutmam -lıyız. Biz'm aşağıda oturduğumuz sırada Mis Hilda- run kahvaltısmı götürüp indirmiş. | ti, His ilâve etti: — O heriften fena şüphe ediyo: | rum |, Markam, komiseri susturarak | anlatı; — Mister Vans, hançerle de- mir, tehmin ettiğiniz veçhile bu sabah bu odadan almarak yukarı gıkarıldıysa o halde katil, bu s1- bah, bu evin içinde bulunan kim- yy GE yy Cinayeti YAZAN: S VAN DİNE zunısuz kâğıtlar sepetinde buk dur Vans baktı; Bu bir dudak boyası idi ve sor- du: —Sepette başka neler buldun? — Başka bir şey bulamadim e- fendim!.. Vans, dudak boyası tübünü aç- t. İçi bomboştu. Vans, kenarda köşede kalan rujun bir kısmını e- line alarak kokladı. Ve neticeyi bildirdi: — Duplait karmeni, sarışmlara mahsusdur. Vans, Gabe bakarak sordu: — Bunu sepetin neres'nde bul- dun?. Kâğıtların altında mı, üs- tünde mi? efendim! Kâğıtlarm hepsi dipte idi. Mister Arşerin âdeti, mektup- ları okuduktan sonra sepete at- maktır, selerin biriydi. Bu neticeyi çıkar- mak zaruridir. — Pek zaruri değildir! Çünkü bizzat katilin bunları alıp yukarı çıkarm-sına lüzüm yoktur. Belki, bir başkasmı müdafaa etmek is- tiyen, bir başkasmm hüviyetini saklamak, yahut cinayeti bir baş- | kasına yüklemek istiyen biri de! bunu yapabilir. Bu hareketin kor- ku yüzünden de vukuu muhtemel. | dir. Hayır, benim (fikrimce, bu hareketi cani yapmamıştır. Bunu bir başkası, hem de vaziyeti bil miyen bir başkası yaptı. Vans; bir lâhze düşündükten! sonra dev:m etti; | — Mister Markam, cani o ka dar zeki ki, bu kadar aptalca bir şey yapmazdı. Bu silâhları bulun- m2'ları icip eden yerden kaldıra- rak başka bir yere götürmezdi.. Katil, bu silâbların burada bulun- masını istiyordu. Onun için hançe ri, Ting vazosuna koymuş, bu va- 70 kırılınca onu Ming vazosun” | nakletmişti. Sonra gene katil, o- cak demirinin de burada ele geç- möşine baraftardı. Katil, Mister Mister Arşeri, bu odada öldürdü. Sonra başkı bir hâdise vukubul- du. Araya başka şeyler girdi. Son derece şeytani bir hâdise plânm değişmesine sebebiyet verdi. Ve bunun üzerine cest yukarı çıkarıl- dr. Koltuğa oturuldu. Elin bir ta- banca verildi. Katil geri dön düğü zaman v-ziyeti yeniden de- diştrmeye imkân kalmamıştı.. — Her gün ne zaman mektupla” rı okuyup atar? -- Her gün saat beşte.. — Pek âlâ, Teşekkür ederiz. Gambel, — Anlaşılan Mister Arşer dün öğleden sonra bir kadını kabul et- miş. Bu hâdise saat altı ile sekiz disinin de saat sekiz öldürüldüğü malüm. Markam biraz düşündü.. cevap verdi: şerin kendisi sepete attı. o Yahut belkide bu boyayı Mis Hilda attı. — Aziz kardeşim, Mis Hilda dudak boyası kullarımıyor. Kullan sa bile bu kadar kokulusunu kul- lanmaz. His gene sabırsızlanıyordu. An- lattı: .— Mesele, dallandırılmağa gel- rin birini de halletmez. His cebinden bir sıgara çıkara- tehzi, biraz müteceviz bir gözle baktı: — Yukarıki sürmeli kapı hak- kmda ne düşünüyorsunuz? Bize sürgüyü tamir etmeyi söylemiştin! tamir ettik. sarih bir düşüncem yok. İnsanlar, Markam hayret içindeydi. Sor- du: — Katil geri mi odöndü?. Ve vakti gecikmiş mi buldu?.. — Evet, Katil geri döndü. Geri dönmeye mecburdu. Çünkü Bris- ben Arşerden birkaç saat sonra katlolunmuştu. Onun cinayete bişka bir sahne bulmamasma s6 bep, Arşere ait kepınm içerden sürmeli olması idi. Bu yüzden ka- | til, kapı dışmda kaldı ve yeni bir şey yapamadı. Hepimiz dona kalmıştık. Mar- kam hepimize tercüman oldu ve — Bir şey anl'mıyorum! dedi. Tem bu srada Gambel içeri girdi ve: : — Efendim! dedi. Şunu, lü! Zafiyeti umimiye, iştak- sızık ve kuvvetsz'ik ha- lâtmâa büyük faide ve tesiri görülen sürmeli kapılar arkasmda olturu- yorken katledilmezler. Fakat Mis Hildanın bana söylediği (e bir kaç söz bu gayri mantiki meseleyi hal- le yardım edecek gibidir. Markam sordu: — Mis Hilda size ne demişti? — Mis Hilda dayısı Mister Bris- benden bahsederken onun sinsi yata çok meraklı ve bir cinayet iş- | lediği takdirde hiç bir iz bırakmı- | yacak derecede zeki ve hünerli ol- duğunu söylemişti, hazaya ehemmiyet verm'ştim. Her ne ise, bana kalırsa buradan ayrı- lalım da Arşerin yatak (oOodasıma gidelim. İst'çvaplarımızı (o orada yapalım. Buna muvafakat eder misiniz? (Devamı var) — Kâğıtların üstünde buldum, | odadan çıkıp gitti. | Vans Markama dönerek anlattı: | sıralarmda ş Sonra | İ — Neticeyi birdenbire anlamr-! # yor musun? Belki de boyayı Ar. | mez, Arşerin bir kadmı kabul et. ! mesi, bizim aradığımız meselele- rak ağzma attı ve Vansa biraz müs |(â — Bu mesele hakkında : henüz | Vapurculuk Türk Anonim Şirketi Istanbul Acentalığı 12925 Liman ham, İele'on: “Kara biga Yolu He Cumartesi ve | çarşamba gün'eri sa | st 20 de Topbane rıhttmından | Gerze “apurakalkar, Gi dış ve dönüşte mutat iskelele re uğrar. Mudanya yolu Her Pazar, salı, perşembe, cuma günleri saat 9.3U da Tophane İN rahtımından Barlın we puru kalkar. Gidiş ve cönüşte mutat is ele'ere uğrar. Ekmit yolu Her imei salı, çarşamba, cuma günleri Tophane rhtımından İğ) kar. Gidiş ve cönüşte muta ıskelelere uğrar. saât 9 da Ugür vapuru ka! müracaatları. inhisarlar U. Müdürlüğünden: Paşabahçe İaorikasında vücuda getirilecek yangın söndü: mi tes satına mustazi levazım aleni münâkasaı ile satım. alınıcaktır Taliplerin liste ve şarlnameyi gördükten sora münakasaya işti rak ölmek üzere .*» 7,5) teminatlarila beraber (14/3/9334) çar şamba günü saat (14; de Galatada Alım Satım Komisyonuw (831) Rİ Harbiye ve merbutu mek- | tepk er. hayvanatı için 30 ton arpa 7—3,/934 Çarşamba günü saat 14 de pazarlıkla a- Imacaktır. Taliplerin belli gün ve saatinde Tonhanede Merkez Satmalma Komisyo- nuna gelmeleri. (894) (862) LA Ordu ihtiyacı için 5000 metre kefenlik bez 24 - | 934 Cumartesi günü saat 15, 130 da pazarlıkla satm alma- | caktır. Taliplerin belli gün ve İ saatte Merkez Satınalma Ko- | misyonuna gelmeleri. | i , (889) (798) * Kuleli Lisesi icin bir adet Bronlu marka filitre ile 50 a- det buji 24 - 2 - 934 Cumartesi | günü saat 14,30 da pazarlıkla | almacaktır. Taliplerin belli! ' saatte Tophanede Merkez Satış Ve Ben bu mülâ-| iğ Sadri Etemin küçük Hikâyeleri Kilap halinde bası'ıyor, yakında çıkacıktır. Remzi kitephiresi S0 kuruş Tevzi Tarafından ilkmekteplerin Beşinci Sınıflarında Okutturulmak Üzere T.T.T.C. tarafından yazdırılıp tab'ı ve “VAKIT,, müessesesitarafındarderühte edilen TARIH kitapları satışa çıkarılmıştır. Bu kitaplar yalnız talebelerin değil herkesin istifade edeceği bir suretle yazılmış bir çok haritaları ve resimleri ihtiva etmektedir. Bir kartonla kaplanmış olan bu TARIHLERİIN fiatları nefasetine ve sayfalarının çokluğuna rağmen İB şer kuruştur. Yeri : Tayyare Piyangosu 16 ıncı Tertip 5 inci Keşide 11 MART 1934 tedir. Büyük Ikramiye 30.000 Lira Ayrıca, 10.000, 4.000, 3.000 Liralık ikra- miye ve 20.000 Liralık Mükâfat vardır. İbr. Ekrem Şerif | ip f.kü. tesi imedahiliye doçent ii Dahih hastalıklar mütebassısı Ank ak! (mu yenensnesin! | Cağa'o vu Orsan Bey apırtr #i manı 6 rumarava nakletmiştir sr. m 2038 Fosfatlı Şark Malt Hulâsası Istanbul “Ankara | rıhtım, ndan kalkacaktır. Kn DE EA ER MA AE Merkez Kumandanlığı Satınalma Komisyonu ilânları Satmalma komisyonuna £ meleri (890) (84: # » Harbiye mektebi için dö der parça teferrüatiyle ber: ber üc adet alidat olemetri âletinin aleni münakasasn da talin çıkmadığından 26 2-934 Pazartesi günü sa: 14,20 da pazarlıkla almacal -| ter. Taliplerin belli saatind Torhanede Merkez Satına ma komisyonuna gelmeleri, (891) (846 ... Merkez kumandanlığın bağlı kıt'at ve müessesele ihtiyacı icin 375.000 kilo odu 25 - 2-934 Pazar günü sa3 15,30 da pazarlıkla almacak tır. Taliplerin belli gün v saatte Merkez Satmalma Ko misyonüna müracaatları. (893) (863 KL e g2 ilkmektep tarihleri Maarif Vekâleti Dördüncü ve tevzil Caddesi VAKIT YURDU Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri Karaköy (o Köprübaşı İvi 42369 — Sifkeci Mühürdarızde Har TAeton 22740 Ayvalik Yolu SEYYAR “War Cumartesi 18 de Sirkeci 867 Mersin “Yolu Çanakkale ŞUB ve Pazar onda Sirkeci rbtr- mındân kalkacak. Gidişte Ça- nakkale, İzmir, Kütük, Pod rum, Rodos, Marmaris, Dal van, Fethiye, Kalkan, Kaş, Finike. Antalya, Alanya, Mer- sin'e. Dönüşte bunlara iâve ten Taşucu, Anamur, Kuşada 9, Gelibo'uya uğrayaca «tır, (268 Kullanınız Her eczan de “e.