28 Şubat 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

28 Şubat 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

Bomba hadisesi suçluları Dün Adliyede sorguya çekildiler | m” (Maş bars İ İnel sayıtamıda) — Kabul etmiyorum, Ben, öyle — Pek fazlı korkuya da sebep sey söylemedim! yok, değil mi? Size sadece iftira — Mehmet Efendi, senin bu Ar- | etmek istemişler. tin Tülekyan Efendiden alacağın | — Yalnız iftira mı?. Fırsatını var mı idi?, bulmuş olsalardı. Bombaları buca” — Yoktur. ğımıza sokacaklardı elbet.. Şükür ğiliz.. Amma, nede olsa.. v Istanbul Belediyesi ilânları a Hâkimiyeti Milliye Yatı mektebi talebesi ayak “kapları için lüzumu olan 600 kilo yarli kösele, 500 ayak yerli siyah vidala, 6 tura meşin, 30 metre astarlık bez, çivi, bıçak, vernik makine iğnesi ve sair kundura malzemesi pazarlıkla a'lısacaktır. Talip olanlar şeraiti anlamak üzere Levazım müdürlüğüne, pazarlığa girmek için de 94,5 liralık teminat makbuz veya mektubu ile 5-3- 934 Pazartesi günü saat on beşe kadar Daimi encümene müracaat etmelidirler. (941) Fatih Belediyesinden : Haraççı Kara Mehmet Kasımpaşa kayık iskelesi bilâ No, lı kabve baraka mahalli kiraya verilece- — Üç bin lira alacağın olduğu- pi zabıtamız ye. — İyi amma, bombalar işe yas) İ ramazmış Tülekyan efendi?. — Bilmiyoruz o kadarmı. | — Aranız gerçekten açık mıydı bunlarla?. — Evet, amma bu dereceye va- rYacağını aklrmıza bile getirmez na dair bir ifaden var?. — Yoktur!., Tevkif kararı Dör kişi, evlerinin, yazıhanenin nasıl arandığına dair izahat ver- dikten sonra, hâkim (Reşit Bey dosyayı tetkik ederek, & kararımı bildirdi. Dava mevzuu, memleke- | dik. tin asayişini bozan suçlar arasın" da olması itibariyle, dördünün de tevkiflerine karar verdi. Hâkim Reşit Bey, kararı bildir- dikten sonra vaziyeti şöyle anlat- tı: — Evrak münderecatı, aleyhi- nizdedir. Sizi serbest bmrakıma - yız. Dosyayı müddelumumiliğe gönderiyoruz. Alâkadar dairece tahkikat derinleştirilir, neticeye göre hakkımızda icabeden kanani muamele yapılır. Kabahatli iseniz ceza görürsünüz, değilseniz, kur- tulursunuz! Tülekyan Ef. anlatıyor Garip şekilde iftiraya uğrayan Tütün tüccarı Tülekyan Efendiyi dün de aradık, Tophanede çalıştı- ğı Felemenk Bankasma bir iki gündür hiç uğramadığını öğren dik. Şişlide Halâskâr Gazi cadde- sindeki 232 numaralı evine gittik. Büyük kârgir ev, inik muşamba perdeleriyle, sabahları muvakkat bir zaman için taşınmış ve boş kal muş BİP EY manzarasmı gösteriyor” du, kapıyı çaldık. Tülekyan Efendinin gazeteciler- le temas etmemek isteyişi pek ta- bil idi. Büyük O kapınm demir parmsklıklı ufak © penceresinde beliren yaşlı kadın çehresine baş- ka bir hüviyet verdik: — Biz, dedik, Tülekyan Efen- dinin iş dostuyuz. Şirket namına geliyoruz... — Hangi şirket?. — Felemenk tütün şirketi... Kapı aralandı. Şöylece bir içe ri süzüldük.. İhtiyar kadın, Tülek- yan Efendiye haber saldı. Pek a7 sonra, tüccarla karşı kaşıyaydık- — Sizi hiç tanımıyorum. — Hakkınız var, Tülekyan E - fendi... Görüşüşümüz ilktir.. — Siz kimsiniz?. — Gazeteci, Telâşlandı: — Fakat, ben hiç, bilmiyorum ki!, — Henüz bir şey sormadık Tü. lekyan Efendi... Antrede Madam Tülekyan da var. İhtiyar kadın da orada... — Kapı az daha açılmıyacaktı, ker Efendi! . Dikenler. Kapıyı kim- seye seyin İçeriye kimseyi al. muyoruz. Birden -— Hayır., — Bir ahbap... — Hayır... — Peki, sebep ne Tülekyan E- fendi? Omuzlarını silkti: — İstirahat edeceğiz; başımızı dinleyeceğiz. İşte bu kadar, — Sizi iyice sarsmış bu iş Tü. lokyan Efendi... — Elbette... Mühim iştir, — Koykmuşsunuzdur da.. — Yok, hayır.. Dağ başında de- hiç bir şey Tülekyan Efendi, bu işin sadece iftira olabileceğini bir türlü kafa- | sma sığdıramıyor: — Polis, adliye tahkikat yapı | yor.. (o İş tamamiyle anlaşılmadı.. | Her şey mahkamede meydana çr- kacak.. Aptülhami- din mirası.. Yüz milyon İngiliz lirasına varıyormuş Londra, (Deyli Ekispres) — 7 milyon beş yüz bin Kanada do- ları sermayeli bir İngiliz kumpan- yası, Aptulhamidin veresesine ait malları ele geçirmek için teşekkül etmiş bulunuyor. Kumpanya, Aptülhamidin vere- İ sesi ile anlaşmıştır. Onun için i kumpanya Aptülhamidin bıraktığı mirası arayıp tahkik ettirecek ve kendisine bırakılacak | istifadeyi kestikten sonra gerisini verese ara- sında taksim edecektir. Kumpanyanın kanaatine göre | Aptülhamidin bıraktığı miras 100 | milyon İngiliz lirasma varıyor, Bu | servetten 30 milyonluk bir kısmı- İni istirdat imkânı mevcuttur, Bü- tün masraflar, komisyonlar, vesa” ire ödendikten sonra ( 10 milyon sterlin kalması © beklenmektedir. Aptülhamidin veresesi 100 kişiye | yakındır. Kumpanya Aptülhamidin emlâ. ki için İngiltere, Fransa, İtalya, Fi- İstin ve Yunanistan hükümetlerile müzakerelere girişecektir. Beynelmilel şöhreti kazanmış | avukatlar konulacak, gelecek aym basmda İngilterede ilk dava açıla- caktır, Bunun sebebi Antülhamidin İraktaki arazi ve emlâkidir. Daha sonra Aptülhamidin, Suriye, Filis- tin, Yunanistan ve Trahlusgarpta- ki emlâkine sıra gelecektir. Kiralık ODALAR Ankara caddesinde matbaamız ittisalinde ! Orhanbey hanında kiralık'odalar vardır. Talip olanlar VAK IT idaresine müra- caat edebilirler. det NA A m ğinden istiyenlerin 17-3-934 tarihine müsadif Gumartesi günü saat 14 te Daire Encümenine olunur, Selânik ARA ANAN müracaat etmeleri lüzumu ilân 1942) Bankası Tesis tarihi: 1888 Sermayesi : 30. İdare merkezi : Türkiyedek 000. 000 Frank ISTANBUL i Şübeleri: Istanbul ( Galata ve Istanbul ) Izmir Samsun . Mersin . Adana Yunanistandaki Şubeleri : Selânik. Kaval a. Atina. Pire Bilâmum Banka muameleleri. Kedmektupları. Cari bir hesap ları küşadı. Esham ve AAA ILAN Selânik Bankasının Kütüphane sokağındaki Istan- bul şubesi Sultan Hamamında Hoca hanı sokağındaki 55 nu- maral: binaya naklolunmuştur. Her nevi banka muamelâtı. Hususi kasa icarı. Yedikule haricinde 1 — 17 nu- maralı bostanda Yanko Anastas ve Vangel efendilere: İstanbul 3 üncü İcra Memurlu- ğundan: Rıza efendinin ozimmetinize Sultanahmet sulh hukuk mahke- mesinin 12 — 2 — 932 tarihli ve 116 numaralı ilâmı O mucibince 108 lira 51 kuruş maa masraf tah- sili hakkındaki takip talebi üzeri- ne tarafmıza ödeme emri gönde- rilmiş ise de mezkür ikametgâhı- nızda bulunmadığınızdan ilânen tebliğat ifasına karar verilmiştir. Tarihi ilândan itibaren borcu 30 gün içinde ödemeniz lâzımdır. Bu müddet içinde borcu öcdemez ve tetkik merciinden veya temyiz ya” hut iadeyi muhakeme yaliyle ait olduğu mahkemeden icranın geri bırakılması hakkında bir karar ge- tirmedikçe cebri icra yapılacağı ve gene bu müddet içinde 33 — 4501 dosya numarasiyle mal beyanında bulunmazsanız hapsen tazyik olu- nacağmız ve hakikate muhalif be- yanatta bulunduğunuz (takdirde hapisle cezalandırılacağınız mez- kür icra emri tebliği (o makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (13812) KORKU Sadri Etemin küçük Hikâyeleri Kitap halinde bası'ıyor, yakında çıkacaktır. Remzi kitanhanesi: 50 küruş DOKTOR Hafız Cemal Dahili hastalıklar —“ehassis Cuma ve pazardan başka günlerde | öğleden sonra saat 2) den 4) e kadar İstanbulda Divariyolunda (118) mu- maral: hususi kabinesinde hastalarını kabul eder, Muayenehane telefon numarası Kışlık ikametgâh telefonu 42519 Tahvilât. ei icarı, Dari İ İŞLETMESİ Acenteleri Karaköy » Köprübaşı Vel. 42362 — Sirkeci Mühürdar rad Har Telefon 72740 MENEMEN TRABZON Sür'at Yolu GÜLCEMAL “hükr PERŞEMBE 20 de Gala ta Rıhtımından kalkacak. Gi dişte Inebolu, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Ho pa'ya. Dönüşte bunlara ilâ veten Pazar, Of, Pulataneye uğrayacaktır. Bartın Yolu BURSA WÜ'k'r PERŞEMBE 19 Sirke ci rıhtımındân kalkacaktır, (931) MERSi Sür'at Yolu uru 2 İNEBOLU ”p“» ? CUMA 11 de Sirkeci rıhtı- mından kalkacak gidişte İzmir Antalya, Mersin, Payas'a. Dö vüşte bunlara ilâveten A'an- ya, Küllük, Çanakkaleye uğ- rayacaktır, 1932) Ayvalık Yolu vapuru 28 BANDIRMA V0415 ÇARŞAMBA 19 da Sir keci rıbtımından kalkacaktır. 1924 ME (933), 11 — VAKİT 28 ŞUBAT 1994 men Vapurculuk Türk Anonim Şirketi Istanbul Acentalığı Liman ban, Telefon: 22925 Karabiga Yolu Her Cumartesi ve Çarşamba şünleri saat 20 de Tophane rhtımından Gerze vapuru kalkar. Gi- diş ve dönüşte mutat iskele- lere uğrar. . Imroz Yolu Her Perşembe s ünü Galasa nhtımından saat 18 de Tayyar vapuru kal kar. Gidiş ve dönüşte mutat iskelelere uğrar. Eyüp Sulh İcra Memurluğun- i dan: Balâtta Hızırçavuş mahalle- i sinde çiçek bahçe sokağında 26 ve 81 ve 83 numaralı üç bap hane ile maa bahçenin tamamı 9231 o lira j kaymet taktir edilmiş olan mezkür | üç hane Eyüp icrasında açık artır- ma suretiyle satılacaktır. | Satiş şartnamesi 27 Şubat 934 tarihinde divanhaneye talik edile- İ cektir. 17 Mart 934 (Cumartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar açık | artırma ile satılacaktır. Artırma” ya iştirak için kıymeti muhamme- nesinin yüzde 7,5 nisbetinde pey akçası veya milli bir bankanın te- İ minat mektubunu tediye etmek lâ- zımdır. Müterakim vergi ve be- lediye ve vakıf icaresi mal sahiple- tellâliyesi müşteriye aittir. rine, Hakları tapo”sicilleriyle sabit olmadıkça ipotekli alacaklılarla İ diğer alâkadarlarm ve irtifak hak- kı sahiplerine tarihi ilândan itiba» | ren 10 gün içinde evrakı müsbite- | leriyle bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapo sicille- riyle sabit olmıyanlar satış bede- linden hariç kalırlar, alâkadaranin icra ve iflâs kanununun 126 mcı maddesine tevfikan hareket etme- leri ve fazla malümat istiyenler E- yüp icrasında 934 — 28 numaralı İ dosyaya müracaatlerı ilân olunur. (10639) Yedikulede 22 No: bostanda | Dimitri efendiye: İstanbul 3 üncü İcra Memurlu- ğundan: Rıza efendinin zimmetinize Sultanahmet sulh hukuk mahke- mesinin 15 — 1 — 933 tarihli ve | ! 25 numaralı ilâm mucibince 94 İ lira maa masraf tahsili hakkında- ki takip talebi üzerine tarafımıza İ ödeme emri gönderilmiş isedemez “kür ikametgâhmızda bulunmadı” ğımızdan ilânen tebliğat ifasma karar verilmiştir. Tarihi ilâdan i- tibaren borcu 30 gün içinde öde- İ meniz lâzımdır. Bu müddet için- de borcu ödemez ve tetkik merci- İ inden veya temyiz yahut iadeyi mühakeme yoliyle ait olduğu mah- kemeden icranın geri bırakılması hakkında bir karar getirmedikçe İ ezer) cebri icra yapılacağı ve gene bu | İDr. Ekrem Şerif i inp fakültesi iineidahiliye doçent İİ Dabih bastalıklar mütehassıs, | müddet içinde 33 — 4499 dosya ! numarasiyle mal beyanında bulun | mazsânız hapsen tazyik olunaca- ğmiz ve hakikate muhalif beyanat Ankaradaki. musyenehanesini il Cağaloğlu Orüan Bey apartı: fi ği) ta bulunduğunuz takdirde hapisle manı 6 umarava nakletmiştir. $ 2 i cezalandırılacağınız mezkür icra emri tebliği makamma kaim ol. mak üzere ilân olunur. (13812) Tel, elek