4 Mart 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

4 Mart 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

4 MART — 2—VAKIT Büyük Millete Meclisinde Zabıta memurları hakkın daki kanun Yeni kanunla polis, âmir ve memurlarının tekaüt | edilecekleri yaşlar tahdit ve tesbit olunmuştur Ankara, 3 (A.A.) —B.M.M. bugün Reis vekili Hasan Beyin ri- yasetinde toplanmıştır. Ruzname- nin birinci maddesinde Çankırı mebusu Mustafa Abdülhalik Be- | yin arzuhal encümeninin 13 mayıs | 1933 tarihli mukarrerat cetvelin deki kararmın umumi heyette mü- zakeresine ait takriri ile arzuhal| encümeninin mazbatası hakkında- ki adliye ve teşkilâtı esasiye en- cümenlerinden müteşekkil muhte- lit encümenin mazbatası bulunu- yordu. Celsenin açılmasını müteakip, Reis vekili Hasan Bey, muhtelit encümen mazbalasının meselenin teşkilâtı esasiye Eânununun bazı “ddelerini tefsir mahiyetinde bu « lanması dolayısile dahili nizamna- menin 124 üncü maddesi mucibin- ce doğrudan doğruya teşkilâtı e- sasiye encümeni tarafından tetki- ki lâzım geldiği mahiyetinde oldu- ğunu söyliyerek, şimdiden bu me- sele üzerinde münakaşa açmak doğru değildir, meseleyi doğrudan doğruya teşkilâtı esasiye encü- menine tevdi etmek daha muvafık- | tır, demiştir. Mazbatanm teşkilâtı esasiye en- | cümenine tevdii kabul edilmiştir. Bundan sonra evkaf umum mü- dürlüğüne veya mütevelliler tara- fondan idare olunan evkafa ait ki- ralık yerlerin kiraya (verilmesi, bağ ve bahçe, zeytinlik gibi ma- hallerin mahsüllerinin © satılması suretlerinin tanzim edilecek © bir nizamname ile yapılacağı hakkın- daki kanunun birinci müzakeresi yapılmıştır. Zabıta memurlarının tahdidi sinleri Gene aynı suretle birinci mü- zakeresi yapılan ve kabul olunan zabıta memurlarınm tahdidi sin- nine ait kanun lâyihasına göre de: | Mensuplarınm dereceleri itiba- rile mecburi olarak tekaüde ser- m —— nr aaa aaa am — İzmir belediyesi piyango yapıyor Ankara, 3 (Hususi) — İzmir- den buraya gelen belediye reisile vilâyet meclisi azası yarın ceklerdir, döne- dilmesi icap eden zabıta memurla- 1934 kabul edildi. | kolunmaları için yaş hadleri şun-| | lardır; Polis memurlarile bu derecede- ki memurlar ve kâtipler için sin haddi 50, üniformali ve sivil ko- miserlerle bu dereceye muadil me- murlar için 53, üniformalı ve sivil merkez memurlarile bu dereceye muadil memurlar için 54, emniyet memurlarile polis ve emniyet mü- fettiş muavinleri ve bu derecedeki sube şefleri için 55, üçüncü sınıf polis ve emniyet müfettişlerile bu dereceye muadil memurlar için 56, ikinci sınıf polis ve emniyet mü- fettişlerile bu dereceye muadil me- murlar için 58, birinci smıf polis ve emniyet müfettişlerile emniyeti umumiye şube müdürleri ve birin- & sınıf emniyet müdürleri fevkin- deki emniyet müdürleri ve muadil müdürlükler ve baş için 60 tır, Bunlardan hizmetlerinin de- vamında fayda olduğu mafevkinin | vereceği ve dahiliye (o vekâletinin kabul edeceği sicil ile anlaşılan | lar icra vekilleri heyetinin karari- le daha beş seneye kadar istihdam edilebilirler. Bu kanun mucibince tekaüt e- müfettişler rının tekaüt maaşları mülki ve as- keri tekaüt kanunun 26 ıncı mad- desi hükmüne tabi olacaktır. Beynelmilel yardım sandığı mukavelesi Beynelmilel yardım birliği mu- kavelesine bazı ilâveler yapılma- | sı hakkındaki kanun lâyihası en- cümenin talebi üzerine | hariciye | encümenine iade edildiği gibi ka- İ zanç vergisi hakkındaki kanun lâ- yihasını tetkik eden iktisat, mali- ye, bütçe, adliye ve dahiliye encü- menlerinden mürekkep omuhtelit encümen mazbata (o mubarririnin talebi üzerine mezkür kanun lâyi- | hası geri verilmiştir. Meclis pazar- İ tesi günü toplanacaktır. İkinci umumi müfettişlik başmüşaviri kim oluyor? Ankara, 3 (Hususi) — Gazian- İ tep valisi Akif B. buraya gelmiş- ir. Sanat mekteplerine yardım tir. Balkan Misakı ve Yunanistan! Dünkü içtimada Yunan hükümetile muhalifler mutabık kaldılar Misak Yunan parlamentosuna veriliyor Atina, 3 (Hususi) — Dün öğle- * noktai nazırını beyan edecektir. den sonra hariciye toplanan siyasi | fırkalar reisleri, | Balkan misakını müzakereye de- vam etmişlerdir. Dünkü içtimada söz alan sabık | hariciye n3zırı Mihalakopulos iki taraflı misaklar akti lüzumunda ısrar ettikten sonra Balkan misa- kının mahiyetini teşrih etmiş ve bu misaktın mütevellit askeri ta- ahhütlerin sarahatle tayin ve tas- rih edilmemesinden (dolayı te-| vellüt edebilecek olan tehlikeler üzerine hükümetin nazarı dikka- tini çekmiştir. M. Mihalakopulos son söz ola rak bu askeri taahhütlerin genişli- ği tayin ve tavzih (o edilmedikçe misakın âyan ve meb'usan meclis- leri tarafından tasdik edilmemesi noktasında ısrar etmiştir. Bugün aktedilecek olan içtima- da M. Kondilis ile M. Metaksas fikir ve mütalealırını söyliyecek - lerdir. Müzakere bittiği takdirde bu- gün basvekil M. Çaldaris söz söy- lemiş olan siyasi fırkalar reisleri» ne cevap verecek ve hükümetin nezaretinde Staviski meselesi Dolandırıcının karısı da | tevkif edildi Paris, 2 (Hususi) — Staviski tahkikatı devam ediyor. Bugün müstantik M. Uhalt, madam Sta- viskiyi uzun müddet istiçvap et- miştir. Bu istiçvap neticesinde ka- | dınm tevkifine karar verilmiştir. Madam Staviski hapishaneye İ gönderilmiştir. Paris, 3 (A.A.) — 1926 senesi ile 1933 teşrinievveli arasında Sta- viskinin ilk davasınm on dokuz de fa talik edilmesi hakkında temyiz | mahkemesi reisi M. Lesconwe ta- rafından yapılan iki tahkikat ra- poru neşredilmitir. Birinci rapor muhtelif usul ha- taları ile yapılan taliklerin tarih- Hükümet mahafili, müstakiller fırkası reisi M. Metaksas misak a- leyhine vaziyet almamak için ik- n3a çalışıyorlar. Çünkü M. Metaksas da misak aleyhinde bulunursa (hükümetin vaziyeti müşkülleşecektir. Harici- ye nazırı M. Maksimos, geçen gün- kü içtimada siyasi fırkalar reisle- ri M. Venizelosun misak aleyhin- deki itirazlarını kabul © edecek o- lursa, istifa edeceğini beyan et- miştir, Maamafih, Yunan hükümetinin akit devletlerle misaktan mütevel lit askeri taahhütlerin o mahiyeti hakkında müzakerede bulunabil - mek için misakın otasdikini bir müddet geciktireceği söylenmek- tedir. Şayet hükümet misakın derhal tasdikinde ısrar ederse M. Veni- | zelos ile diğer (muhalif fırkalır reislerinin yarınki o gazetelerde neşredecekleri makalalerde misak direceklerdir. Dünkü içtimada Atina, 3 (Hususi Siyasi Fr İnhisar idaresince içkiler hariçten Ankara, 3 (A.A.) — Heyeti ve- kilece kabul edilen bir karara göre | 1 haziranan 1931 tarihinden itiba- ren inhisar idaresince istihsal ve imali kabil olan ispirto ve ispirto- lu içkiler memlekete sokulamaz. İnhisar idaresince imal ve istih- sali kabil olmıyan ispirto ve ispri- tolu içkiler inhisar idaresinin mü- saxdesiyle memlekete sokulabilir. Mecmuu bir kiloyu geçmemek ve kalar reislerinin iştirakiyle bügün yapılan içtimada hükümetle mu “ ay halif fırkalar Balkan misakı hak kında anlaşmışlardır. Bu anlaşma mucibince Balkın misakının âyan ve meb'usan meclisine © arzedil meleri kararlaşlırılmıştır. İçtimada müstakiller fırkası re-i” isi M. Metaksas bir teklifte bulun" mii, teklif muholiflerce kabul © | dilmiş, hükümet ise teklif üzerin de düşüneceğini bildirmiştir. Bu teklife göre Balkan misakı, hükü- metin mecliste kat'i izahat verme* si ve bu misakın Yunanistanı Bak kanlar harici bir devletle | harbe sürüklemesi tehlikesi olmadığı yo"), a Li lunda esaslı teminat vermesi şar-kçe i tiyle, meclise sevkedilecektir. liğte Balkan omisakının meclise kendi İçtimadan sonra neşredilen teb- * il mu. | sevki hususunda hükümetin mumesi haliflerle mutabık kaldığı bildiril! Bir / mektedir. | dahi Harı Hariciye nazırı M. Maksimosi; bi, aleyhindeki itirazlarını halka bil. | yarın (bugün) Türkiye, Romanya İtama: ve Yugoslavya sefirlerini kakul & derek son vaziyet hakkında kendi”! leriyl. gönyeli. zam “ yapılan ispirtolu getirilemiyecek ERAY şişeler açık (o bulun” mak suretiyle yolcuların beraber” lerle kmakmalı sular ve bunlara ziraat ve sanayi bulunan oldukları alkol derecesine inhisar resmine tabi olmak şartiy”! le memlekete sokulur. m Maliye memurlarının müktesep hakları Ankara, 3 (Hususi) — Maliye memurlarının, memuriyetlerine ait müktesep haklarını muhafaza yo” lunda mevcut talimatnamenin ta- dili düşünülmektedir. ——————————— rinde tetkikatta bulunmuştur. Hâkim, Staviskinin avenesin- İzmir belediyesinin karşılık o- tahsisatı ve diğer bazı işler üzerin- larak arsa göstermek suretile bir | de Maarif Vekâletile temas ettik- Piyango tertip etmesine müsaade | ten sonra perşembeye dönecektir. çesini yapmaktadır. Son talikler i den Daprdonu, kendi namına tan- sebeplerinden biri, 1931 de vazi- | zim edilmiş ve tutarı 20 milyona fesinden ayrılan o müddeiumumi ! baliğ bulunmakta olan çekler hak- muavininin dosyaları devretmesi- i kında yeniden sorguya çekilmiştir. verilmiştir. Heyet: burada, İzmire ait işler taikip etmiş ve neticelen- miştir, panel Yün iplik ithâlâtı Ankara, 3 (Hususi) — İktisat | Vekâletinin yapacağı tadilâta inti- | zaren, kontenjanla girecek yün ip- likier, tadilâtın ikmaline kadar de- pozito ile kabul edilecektir. ————— Birinci umumi müfettiş Ankara, 3 (Hususi) — Birinci umum! müfettiş Hilmi Bey yâkm- da buruya gelecektir . Akif Beyin veya vilâyetler ida- resi umum mü Sabri Beyin | Trakya umumi müfettişliği başmü- | İ şavirliğine tayin edilecekleri söy- leniyor. o ——— i o Tahkikat yapılıyor İ rüklerden petrol ve şeker geçiril mesi işi maliye müfettişleri tara- fmdan tetkike başlanmıştır. » Ankara, 3 (Hususi) -—- Muhacir eşyası imiş gibi gösterilerek güm- dir. Daprdon, bu meblâğdan 13 Raporda hakimlerin hareket ser | milyonun mahalli sarfımı bugüne bestisinin sık sık harici tesirlerle | kadar tasrih edemediği halde eski ve bilhassa hakimlerin müzakere- lerini neşrederek efkârı umumiye» yi leh veya aleyhe çeviren matbu- at neşriyatile tahdit edildiğini de bildirmekte ve bu halden şikâyet edilmektedir. » * Paris, 3 (A. A.) — İstintak hâ- » kimi M. Ordonneau, çekdefterle- ! rinin koçanları ve müfettiş Bony ifadesini teyit etmiştir. Bu adamm dediklerine göre, pa- raları alır almaz, (bizzat Stayiş-| kiye vermiş, o da bunları şuna bu- an dağıtmıştır. » » » Bayonne,, 3 (A.A.)— Bayonne belediye ikraz sandığı o komiseri Antuvan Digoin bu sabah dolan- dırıcılık ve yataklık suçlarına işti- rak dolayısiyle istintak hâkimi ta- vasıtasiyle elde edilen evrak üze- | rafmdan zannaltına alınmıştır. Uşakta bir köye kurtlar hücum etti cum etmiştir. Bu vaziyeti ha alan Uşak avcıları klübü köylü rin de iştirakiyle dün o civarda bi sürek avı yaparak © bir çok kut ve iki tilki o öldürülmüş, tilki v kurtlardan sekizini o şehre getir miştir ve dört kurdu da köylüler: bırakmıştır. İki kurt yaralı olarak kalmıştır | Avcılar klübü şehir ve ( köylerd takdir edilmiştir. Reşit Galip Bey Ankara; 3 (Hususi) — Rahatsifi bulunan Aydın mebusu Reşit lip Beyin sıhhati iyileşmiye ba mıştır. Akil Muhtar Bey site ordinaryuslerinden Akil tar Beyin yarım buraya g gekleniyor. he ce lerinde getirecekleri ispirtolu içki“fin sad det mümasil ispirtoyu havi itriyat vetvet “ müesseselerinde! '$asi kullanılan ve terkiplerinde ispirto.” müstahzarları muhteviğ en,, göre! On, Ankara, 3 (Hususi) — Ünivef) > 5