15 Mart 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 12

15 Mart 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 12

—VAKIT 1S MART 1934 ike e amm) “ler hesap etti... Ölüm Selma Hanımdan artık ümidi keşmişlerdi. Kendisi de kesmişti. Artık bir kaç günlük ömrü kaldı- ğını anlıyordu. Her gün, nefesi biraz daha tutuluyor, gözleri biraz daha ferini kaybediyor, damarla- rındaki kan çekiliyordu. — Ağlamak neye yarar? İnsan ölmek için doğar. Ben seksenini aştım. Dünyadan payım: aldım. Tasımı tarağımı topluyorum, İ- çimde yalnız iyi günlerimin acısı var. Yirmi yaşımı ve nişanlımı dü- şünüyorum... Bir kaç gündür, bu 8öz ağzın dan eksik olmuyordu. Gülüşü ih- tiyar değildi. Kırışık, solgun yü- zünü ışıklandırıyordu. Teyzesinin kızı Fatma, ayak ucunda oturmuş, göz yaşlarını güç zeptediyordu... Başbaşa, yalnız kalınca, Selma Hanım içini çekti: — Artık ayrılacağız Fafacı- ğım.. Cevap bekledi, biraz sustu. Kız- dan cevap çıkmayınca devam et. ti: — Eğer öbür dünyada, bu dün- ya hatıra gelirse, seni çok arıya- cağım. Kendini topladı, zihnini topla- dı, parmaklarile sayarak bir şey. Fatma hayretle bakıyordu. — Kırk senedir dul yaşıyorum Fafa... Ne acı bir eyrılık!.. Seni yanıma alalı da tam kırk üç sene|,. oldu. Baban öldükten biraz sonra annen de ölmüştü. Kimsesiz kal- muştm.. Ön yedi yaşında, sokak ortasında kalmıyasn diye seni yanıma aldım. Kocamı hatırir yor musun? Bu sual üzerine Fatma başmı kaldırdı. Gözlerinin içi bile kızar- muşta; — Eniştemi hatırlıyorum, dedi. — Unutmadın değil mi? Unu- tamıyorsun değil mi? Selma Hanım doğrulmak isti- yormuş gibi kımıldadı. Göz ka- — paklarınm arasında tuhaf bir ışık © pırıldıyordu. Göz bebekleri, iki ok gibi, Fatmaya dikilmişti. Dudak- ları, kizm kanımı emmek isti- yormuş gibi uzattı. Mırıldandı: “Çoktandır biliyorum...,, ve biraz — sonra kekeledi: “Sana öyle bir şey söyliyeceğim ki...,, Fatma çarpıntı içindeydi. Ken- dinden yirmi yaş ihtiyar olan Sel- manın sözlerini hem anlıyor, hem © anlamıyordu.. — Fafa... Vicdan azabı var mı- dır? Bu suali sorduktan ndakini temin etmek ister gibi ilâve etti: — Aklım tamamile başımda... 7 Seni yanıma, evime aldığım gün - de aklım başımdaydı... Çocuğu- ağ Seni aldım.. Seni aldı- Oğum zaman, kocam beni seviyor, ben kocamı seviyordum. — Seni kurtardığım zaman de. — Neyse., O zaman otuz yedi © Yaşımdaydım. Senden yirmi yaş © büyüktüm. Sen on yedi yaşmday- “dın. Kocama vardığım zaman ben de on yedi yaşındaydım. O, > otuzuna geliyordu. — Hepsi hetırmda, © — Görmedin mi, biraz evvel © parmaklarımla saydım. Gördüm. Ölüm döşeğindeki kadmm ba- —kerşları Fatmanm âsabını bozdu. — Sinirlendi: sonra kars! Döşeğinde ES Selâmi İzzet der gibi bakıyorsun.. ! — Seni evime aldığım zman: | “Benim de on yedi yaşında koca ! man bir kızım Yar...,, diye düşüm- düm. Kocam güzel erkekti, Ona i- | timadım vardı. Berden, onun aş- | kmı çaldın Fatma... Beyhude ir. kâr etme.. İhanetinizi sezdiğim zaman, size tuzaklar kurdum. Ba- na aranızda hiç bir şey olmadığı nı ispat için kuvvetli deliller gös“ terdin'z.. Titre Fatma! Titre! Da- ha söyliyeceklerim var, İnsan & lüm döşeğinde yalan söylemez... Ölünün yanında da yalan söylen: mez. — Çok gençtim.. Çocuktum., — Bunun için seni affettim ya. — Ya onu? Onu? Birdenbire Fatmanın batırına müthiş bir şey geldi. Fakat buna inanmak istemiyordu. | — Onu... O, ki benim canımdı, | ruhumdu.. O, ki benim aşkımdı, hayatımdı... O, ben solmağa baş- laymca, gidip kendini gençliğe kaptırdı... Onu, senden kıskandı- ğrm, seninle paylaşmak istemedi- ğim onu, yavaş yavaş, usul usul öldürdüm.. — Bunu yaptın mı? — Evet, soğuk kanllıkla yapma» ğa karar verdim ve günü gününe yaptım. — Sefil, alçak, katil kadın! — Dur Fatma, kendini topla, ri muhafaza et. Daha sözüm . Ben tam kırk senedir bugünü bekliyorum. Selma Hanım, gülüyordu. Bu ölüm maskesinin o sırıtması çok korkunçtu. Fatma ne yapacağımı, nereye bakacağını şaşırmıştı. Selma Hanım anlattı: — Bir kaç kısmet çıktı. Reddet» tin. Kocam, âşıkının hatırasına hürmet ediyordun, evlenmek iste- miyordun... Ondan intikamımı al- dığım halde, senin evlenmediğini gördükçe, her zamandan fazla kıskanıyordum. Çektiğim azabı tasavvur ediyor musun? Dişlerini gıcırdattı: — Yarma ya çıkarım ya çık mam.. Senin yaşiyacak daha uzun senelerin var.. Evet evet, sen sağ- lam kadınsm.. Kocama sadın kal- İ dm, kendini yıpratmadın.. Ben öl dükten sonra unutma Fafa.. O sa» na Fafa derdi. Unutma, ki onu senin yüzünden öldürdüm.. Onun çektiği azabı görüyordum. Buna rağmen onu azar azar, senin yü- zünden, zehirlemeğe devam edi- yordum. Bu cezasız kalan eski ci- İ nayetin mes'ulü sersin.. İşte bu mes'uliyeti omuzlarma yükleyip, bu dünyaya gözlerimi yumuyorum Fafa.. Biraz da sen çek.. Ben, se nin yüzünden kurban gidene ka: vuşurken, sen bu ağır yükü taşı ve son nefesine kadar bu acıyla yan! Romaya gönderilecek güreşçiler hakkında Güreş federasyonundan : 1 — Romada yapılacak olan 1934 gü- reş şampiyonluğu müsabakaları için seç- imelere girecek bütün © güreşçiler sıhhi İmuayeneye tabi tutulacaklardır. 2 — 15-3-934 perşembe günü saat 18| de C. H. F. Beyoğlu merkezindeki idman salonunda federasyon doktoru Emin Şük- İrü Beyin nezareti altında bir heyet tara- fından sıhhi muayene © yapılacağından seçmelere iştirak edecek ber güreşçi mu- ayyen saatte salonda hazır bulunmalıdır. 3 — Muayene olmıyanlar veya mua- HR | Memleket Haberleri “Adana trenleri İ 20 Marttan itibaren yeni tarife ile işliyecek Adana, 14 (Hususi) — 20 Mart. ! tan itibaren tatbik edilecek olan yeni tren tarifelerinin İisteleri A- İ danaya gelmiştir. Trenler 20 Marttan sonra baş- İ ka tarife üzerinden işliyecektir. Kayseri hattı üzerinden Anka- raya durmadan gidip gelişi, her gün olacaktır. İstanbul ekispresleri de haftada üçe çıkarılacak, bilhassa Mersin - Adana arası dha ziyade kısalmış olacaktır. Bu hat son senelerde i- | yiden iyiye ( sağlamlaştırılmıştır. Hat 80 kilometreden fazla sürate dayanacak bir hale getirilmiştir. Bunun için günün muayyen zaman larmda tahsis edilen doğrudan trenler 75 er dakikada Mersine ve Mersinden Adanaya gidip gele- ceklerdir. Bu hat devletin yeni aldığı iki, |r98*- mazotla işler tren tahsis edilecek, otomotrisler daha ziyade uzun yol- lar için olduğundan bunlar da Ceyhan tarafma tıhsis edilecek - tir. Fiatlerde tenzilât (e yapılması muhtemeldir. Bilhassa Mersin — Tarsus ara- | sındaki fiatle, Şakirpoşa — Adana arasındaki fark ve bu yüzden müş- terilerin Mersinden Tarsusa oto « mobille gitmeleri ve Şakirpaşa — Adana arısındaki farkı vermemek | için müşterilerin bilhassa yazın Mersinden Şakirpaşaya kadar bi- let kestirmeleri de nazarı dikkati celbetmektedir. Rizede bir hâdise Rize — Camidağ köyünde Sa- dık oğullarından Ahmet Ağa is minde bir ihtiyarın evine bomba atılmıştır. İnfilâk neticesinde Ah- met Ağı ile zevcesi ağırca yara- lanmıştır. Zabrtaca yapılan tah- kikat neticesinde failin, evin oğlu olduğu öğrenilmiştir. Sebep; bir para meselesi imiş , İzmir şoförlerinin isteği İzmir otobüsçüler birliği, bele- diyeye müracaat ederek otobüsler- de şoför mevkiinde boş (o bulunan yere birer müşteri kabul edilmesi | için müsaade istemişlerdir. Belediye, şoförlerin bu isteğini kabul etmemiştir. Menemende inkılâp âbidesi İzmir, 14 (Hususi) — Mene- mende Ay . Yıldız tepede inşa €- dilmekte olan İnkılâp âbidesinin temelleri bitmiş, beton inşaatma | — 57 başlanmıştır. Temeller kazılırken bulunmuş ! olan asarıâtika, çıkarılmıştır. Vi- lâyet mimarı Necmettin Bey, dün Inkılâp abidesi inşaatını teftiş ve | avdet etmiştir. Balıkesirde bir kız kaçırdılar Belrkesir, 14 (Hususi) — Ke-İi nakpmar nahiyesinin Kılıçlar kö- yünde bir kız kaçırma v-kası ol muştur. Söğütlü Gözle köyünden | Hacı Osman oğlu Mehmet Biğa Tepe köyünden Ali oğlu Halil ve kardeşi Aziz, Mustafa oğlu İlyas ve Ahmet onbaşı oğlu Osman is- minde dört kişi ile birlikte Kılıçlar köyünden İlyas oğlu Ahmedin kr zı Hanifeyi kıçırmışlar ve sonra da bikrini izale etmişlerdir. 4 — Diğer mıntakalardan © “gelecek güreşçiler ayrıca müayene edilecekler- — Nen var?.. Benden nefret & İyenede muvafık — bulunmuyanlar seçme dir. —— — —— müsabakalarma kabul edilmiyecek'erdir. | HALI TASFİYEDE MEHMET | i BALCI KARDEŞLERİ TURK İ TİCARET ANONİM ŞİRKETİ MÜRAKİPLİĞİNDEN: 11 mart 1934 tarihine müsadif pazar günü evelce kanuni müddeti zarfında ilân edildiği veçhile akti içtima © eden heyeti halde tasfiye memurları arasmda mevcut ihtilâf dolayısiyle ruznamei müzakerata geçilememiş ve 7 nisan cumartesi saat İS te Şamlı hanında 22 ,âsirede tekrar toplanmak © üzere içtima İtalik edilmiş olduğundan © hissedarların yevmi içtimaa takaddüm eden on gün İzarfında hisse senetlerini veya hisse s6 'netlerine mukabil tasfiye memurları tara- fından aldıkları makbuzları depo etmek İsuretiyle içtiman icabet etmeleri ilân olu- nur, günü RUZNAME 1 — Aralarındaki ihtilâf © dolayısiyle tasfiye memurlarının vaziyetlerinin tet- kiki ve bu hususta karar ittihazı, 2 — Tasfiye memurlarmın ve murakip raporlarının kıraati. 3 — 51-12.933 tarihinde © münfesih lânço ve kâr ve zarar hesabiyle alelümum tasfiye muamelâtımin tetkik ve tasvibi ve tasfiye memtrlarımın zimmetlerinin ib- 4 — Bilânço mucibince (hissedarlara tevrii lâzım gelen mebaliğin suret © ve zamanı tavziinin tayini, 5 — Tasfiye munmelâtına ait bilcümle evrak ve defatirin tevdi edileceği (o yedi 'adlin tayini. (14438) İstanbul 5 inci İcra Memurlu- ğundan: Beyoğlu Galatasaray Su terazi j sokak 26 No: lu Anastas pansi- yonunda mukim iken halihazır ika ! metgâhı meçhul merhum Zahide H. varisi ve zevci Server Beye: Takohi hanıma 2516 No: lu ipo- | tek senedile borcunuz olan “8000,, İ İngiliz lirası tutarı olan “74.000, | Türk lirası yüzde 5 faiz ve yüzde 10 ücreti vekâlet ve mesarifi tah- sil için rehnin paraya o çevrilmesi yolu ile 27 — 12 — 933 tarihinde dairemize takip talebiyle müraca» at edilmiş kanuni sırahat dairesin- de tanzım kılınıp berayi tebliğ na- mınıza gönderilen ödeme emri ika- metgâhmızın meçhuliyeti hasebile bilâtebliğ mübaşiri tarafından ve- rilen şerhle iade edilmiş ve zabıta marifetile yapılan tahkikatta bunu müeyyit bulunmakla tebliğatın ilâ- nen ifasına karar verilmiş ve öde- me emrinin tarafınıza tebliği ma- | kamına kaim olmak üzere isbu i- lân varakasının tarihi | ilânmdan itibaren 25 gün zarfında Yazılı id- | diaya karşı bir diyeceğiniz varsa | itiraz edilmesi veya icra ve kanununun 14 üncü maddesi sa - rshatına tevfikan beyanda bulu - nulmaşı, aksi halde icranın de - | vam edeceği ve beyanların daire - | mizin 933 /687 No: sma bildirilme- | si ilânen nen tebliğ olunur, (14475) | Türk Maadin Şirketinden: | Şirketimizin umumi heyeti nişanın 15 | jinci Parar günü saat (o 11,30da şirketin idare merkezi olan Galatada Ahen ve Mu- ih hanının 4 üncü katında 1 ve 2 numa ralı yazıhanede adi surette toplanacaktır. | Vekileten veya asaleten enaz yüz! hisseye sahip olanların hisse senetlerini! içtima gününden bir hafta evel şirketin fn merkezine teslim ile | mukabilinde | makbuz almaları rica olunur. İ RUZNAMEİ MÜZAKERAT: | 1 — İdare meclisinin ve murakibin raporlarının okunması, 2 — Şirketin o mevcudat defteri ile 1933 senesi bilânçosunun ve kür ve zarar hesabatının kabulü ve idare © meclisinin) ibrası, İ 3 — Müddetleri münkazi idere mecli- maden ruhsatnamelerinin, si azasının intihabı ve 1934 O senesinde idare meclisi azalarma © verilecek gidat miktarınm tesbiti, | 4 — 1934 senesi için bir murakip ta. sirketin vaziyeti umumiyesini müş'ir bi- (fi iflâs 5 | BORSA Nukut a. | e Lane | e Neri ef i» numaralı İİ! (& 0400)» 07933) e Viyana 1206 - | « Madrit 014)» Berlin 140 8) Varşora #44 00) e Budap v4s78| » Bükreş a röakİ 1.1198)» Yokohama 19,095” | » Meskova RA Çekler 4 Milâeo « Brüksel * Atina a Geneve « Sofya * Amstırdan | e Prp 00! 15.55| 415 “00; 0 —.00) 1800 Terkos Çimento a8 Ünyon Mey. —.0 Yark det Balya er 1945 Iş Banka Anadolu Reji Sir. Hayrive Tramvay U. Sipora Şark m. ecza —.£ Pomonet Teletow | —— —ğ—ğ—ğ—ğ— istikrazlar tahviller İş 1941Türk Bor, yasas) Elektirik 11 48,04) Tramvay |. messi Rim tsükrâziDahili 1 — PO) Anadolu! | Ew Ergani istikiaz1 119478) Anadol hi 4750 158 Mü A Anadom Wi 4600 Bağda, Mümessil A 1400 0 0 - ol Knl IŞLE pa ME ig i Acenteler TRABZON Sür'at Yolu GÜLCEMAL vapuru 15 e MART Perşembe 20 de Galata $ Rıbtımından kalkacak. Gidiş te İnebolu, Samsun, Ordu, Gi- resun, Trabzon,' Rize, Hopa" ya. Dönüşte bun'ara ilâveten © Pazar, Of, Pulatane'ye uğra: yacaktır. (1187) Bartın Yolu BURSA “Yarı” Perşembe 19 da Sirkeci Rıhtımından kalkacaktır. (1188) MERSİN Sür'at Yolu Çanakkale i”A"k'1 CUMALI de Sirkeci rhtımından kalkacak. Gidişte İzmir, Antalya, Mersin, Pa yas'a. Dönüşte bunlara i'âre ten Alanya, Küllük Çanakka le'ye uğrayacaktır. o (1189; Topbanede kâin telsiz tel graf merkezimizin, 935 senesi bidayetinde tebdili icap eden cihazı, pazarlık suretiyle ta- bine hale edilecektir. Şartnamesini görmek ve daha fazla malümat almak isteyenler her gün saat do kuzdan on sekize kadar ida- temiz Levazım Şefiiğine mü- tacaat etmelidirler. Pazarlık 16 Nsan 934 Pazartesi günü saat on bejle yapılacaklır. (875) imtiyazlarının, gayri menkul mallarınm takdirlerini ka- bule mezun meclisi idare szasının tayini, 6 — Ticaret kanununun 323 ve 324 üncü maddeleri ahlrâmına tevfikan mecli- ye ile tahsisatınm tesbiti, İsi idare azasma mezuniyet ve o müsaade - (14459)