20 Ağustos 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

20 Ağustos 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 5 — VAKIT 30 AĞUSTOS 1934 Orta Tedrisat muallim- lerinden terfi edenler (Baş tarafı 1 inci sayıfada) Maaşları 55 liradan 70 liraya çıkanlar şunlardır: Kütahya lisesi riyaziye mualli- mi Şükrü, Kayseri lisesi Türkçe muallimi Sıtkı, Antalya lisesi ri- yaziye muallimi (Yusuf Ziya, Cumhuriyet orta mektebi Türkçe muallimi Hayrettin, İstanbul er- kek lisesi riyaziye muallimi Ha - san Fehmi, Kabataş erkek lisesi fizik muallimi Nuri, Gaziantep lisesi tarih muallimi Hüsnü, Hey- beliada orta mektebi tabiiye mu- «llimi Tevfik, Manisa orta mek- tebi tarih muallimi Cenap Refik Beylerdir. Maaşları 45 ten 55 liraya çı - kanlar şunlardır: Silifke orta mektebi Türkçe muallimi Abdülhak Hâmit, Ma- nisa orta mektebi tarih muallimi Nail, Pertevniyal lisesi Fransız- ca muallimi İsmail Suat, İstan - bul kız lisesi edebiyat muallimi Süleyman, Gelenbevi orta mek- tebi riyaziye muallimi Abdurrah- man, Konya lisesi tarih mualli - mi Türkün Hanım, İstanbul kız orta mektebi Fransızca muallimi Arif Beyler. Maaşları 40 tan 45 liraya çı kanlar şunlardır: Kandilli kız lisesi Türkçe mu- allimi Hatice Hanım, Davutpaşa orta mektebi riyaziye muallimi Nazif, Edirne lisesi Türkçe m allimi Remzi, Kayseri lisesi ri yaziye muallimi Mahmut Nedim, Trabzon orta mektebi riyaziye muallimi Rahmi, Mardin orta mektep 'riyaziye muallimi Seyfet- tin, «Bursa orta mektep Türkçe | muallimi Hilmi, Vefa lisesi fizik muallimi Osman Hasip Çanakka- İe orta mektep terbiye muallimi Yusuf, Elâziz orta mektep terbi- ye muallimi Veysi, Kayseri orta mektep (tarih muallimi Samsun lisesi Abdullah Enis, Diyarbekir lise- si tabiiye muallimi Zihni, Kadı. köy lisesi kiraya muallimi Necatı, İzmit orta mektep tarih muallimi İzzet, Kırşehir orta mektep tarih muallimi Nazif, Kars lisesi riya- ziye muallimi Hakkı Şinasi, Trab- zon erkek orta mektebi tabiiye muallimi Hüsnü, Konya lisesi riyaziye muallimi Hüseyin Şevki, Nevşehir orta mektebi terbiye muallimi Abdülkadir, Davutpaşa orta mektebi Türkçe muallimi ib- | rahim Etem, Adapazarı orta mektebi tarih muallimi Sar, Nevşehir orta mektebi tarih mual- Timi Cemil, İstanbul erkek hiesi Kimya muallimi İhsan Nazmi, İz - mir erkek lisesi tabiiye muallimi Mehmet Halil, mektebi tabiiye muallimi Muğla orta mektebi Türkçe mual- Hmi Cemil, İstanbul erkek lisesi tarih muallimi Celâl Nuri, Kayse - Cümhuriyet orta ri orta mektebi tabiiye muallimi | Hüsnü, Galatasaray lisesi Fran - sızca muallimi Sait beylerle Üskü- dar orta mektebi tabiiye muallimi Şekibe hanım, Niğde orta mekte- bi tabiiye muallimi Hulüsi, Balıke- sir mektebi Fransızca muallimi E- tem Ruhi, Gazi Osmanpaşa orta mektebi Fransızca muallimi Ab- di Tevfik, Çanakkale orta mekte- bi Türkçe muallimi İsmail Hakkı Beylerle İzmir kız lisesi Muallimi Sehime hanım, İstanbul erkek İisesi (edebiyat muallimi Hakkı Suha, Eskisehir lisesi Türk: ! tanbul kız muallim © mektebinde | ortamektebi musiki mere Fuat, | tabiiye muallimi | Lâtif, | | lisesi Türkçe muallimi Oo Mehmet | Orhan Beyler. | Maaşları 35 liradan 40 liraya ! çıkanlar şunlardır: | — Kabataş lisesi tabiiye mualli- | mi Fuat, Ankara erkek orta mek- İ tebi resim muallimi Kerim, İzmir İ kız mektebi elişleri muallimi Ra- gıp, Edimeerkek lisesi resim İ muallimi Oo Süleyman, Buca orta mektebi Türkçe muallimi (Faik, Burdur orta mektebi riyaziye mu- | allimi İbrahim (Hakkı, Ankara kız orta mektebi riyaziye muallimi i Hüseyin Avni, Kilis orta mektebi | riyaziye muallimi Hüseyin Kâmil, İ Nevşehir orta mektebi Fransızca muallimi Turgut, Adapazarı orta İ mektebi Fransızca muallimi Ke- mal, Kastamonu orta (mektebi ! Almanca muallimi Cemal, Gala - tasaray lisesi tabiiye muallimi Kürkciyen, Vefa lisesi tarih mu- İ allimi Nimet, Bursa İlisesi İngiliz- İ ce muallimi Niyazi Beylerle Cüm- | huriyet orta mektebi tarih mual- limi Şükriye, İzmir kız muallim mektebi edebiyat muallimi Sabi - | ha, Konya kız müallim mektebi İ fizik muallimi Mihrinnisa, Edirne kız Jisesi tarih muallimi Nebile, | İzmir Karataş ortamektebi tabiiye İ muallimi Seniye hanımlarla Yal - | vaç orta mektebi Fransızca mual - limi Süleyman, İzmir kız lisesi i Fransızca muallimi Müeyyet, A- İdana erkek lisesi riyaziye mualli- İ mi Muhittin, Kadıköy erkek li- İ sesi Türkçe muallimi İhsan Mahir, | Gümüşane orta mektebi (o tabiiye muallimi Sait, Aydoğan, Balıke - sir orta mektebi riyaziye muallimi Hicri Beylerle Elâziz orta mekte- İ bi riyaziye muallimi Bahriye ha - sum ve Tekirdağ (o orla mektebi | Türkçe muallimi İbrahim Sadi B. Maaşları 30 liradan 35 Tiraya çıkanlar şunlardır! Galatasaray lisesi ilk kısım mu- | allimlerinden Nuri, Erzurum er- | kek muallim mektebi tatbikat mu- | allimi Ali Rıza, Kandilli kız lise- si Fransızca (o muallimi Marko, Kayseri lisesi coğrafya muallimi | Abdüsselâm Beylerle Kadıköy li- sesi Türkçe ronallimi Şüküfe Ni- hal, Kandilli kız lisesi | İngilizce muallimi Kadriye Mustafa, İstan- bul kız muallim mektebi fizik mu- allimi Sabahat Abdi, (İzmir kız muallim mektebi fizik muallimi Resmiye Hanrmlarla Konya erkek muallim mektebi terbiye muallimi Nejat, Sıvas erkek muallim mek- tebi terbiye muallimi Fikri, Ada- na kız lisesi felsefe muallimi Ne- i ver Beyler, Maaşları 22 liradan 25 | çıkanlar şunlardır: Erzurum erkek muallim mek - | tebi tatbikat muallimi o Hüseyin, İ Zonguldak orta mektebi beden terbiye muallimi A. Can Beyler. Maaşları yirmiden liraya çıkanlar şunlardır: Bursa orta mektebi musiki mu- allimi Baha, Davutpaşa orta mek- | tebi musiki muallimi Ali © Fuat İ Beylerle Uluköy orta mektebi re- sim muallimi Rabia, Kırşehir orta mektebi dikiş muallimi (o Mediha hanımlar, Maaşları ön yedi buçuktan yir- liraya yirmi iki tabiiye | mi liraya çıkanlar şunlardır: i Konya kız muallim mektebi İ tatbikat muallimi Hayrünnisa, İs- Söke yolunda Cellât gölü sağlık vii - oluydi Fâizciler, kooperatifler çoğalınca Söke istasyonu Söke, (Hususi) — Sökeye gel- mezderi evvel yollarda gördükle- rimi yazmak istiyorum. İki gece | Torbalı kazasında kaldıktan son- | ra sabahleyin Tepeköy © pazarmı seyretmeğe gittim. Her perşembe günü burada meşhur pazarlar ku- | rulduğunu işitmiştim. o Filhakika dedikleri kadar da varmış.. Cellât gölü Trende bir çok yolcular vardı. Ben köşe penceresinden dışarıya bakıyordum. Gözlerimin önünde büyük bir saha açıldı. Burası Cel- Tat gölü imiş! Göz —ârabildiğin kadar büyük ve'yeşil bir (o oval. Çepeçevre yüksek dağlarla çev- rilmiş. Gölün içinde sazlar, ağaç- lar görülüyor. Suyün sathını Nilü- ferin geniş ve srk yaprakları kap- lamış.. Bazı yerlerde sular görün- memiş olsan insan burasmı haki- katen yeşil çimenlerle örtülü bir ova zannedecek... Bu gölün içinde balıklar da varmış... İşte bu sıtma yuvası olan koca göl birçok insan- ların damarlariri emmiş.. Şiştikçe şişmiş, asırlarda insan kanile bes- lenmişi Padişahlik devri bura- sını görmüş, aldırmamış! Fakat Büyük Gazi buradan ge- çerken biraz durmuş.. ve derhal, bu zehirli suların © kurutulmasını ve temizlendikten sonra oadma “Sağlık Ovası,, konmasını emret - miştir. Halk bunu büyük bir min- net ve sevinçle anlatıyor. Tren epeyce müddet bu gölün ortasından geçti ve Cellât istas - yonunda bir lâhze durduktan son- ra tekrar hareket etti. Kozpmar denilen 1ssiz bir islasyona uğra - dı.. Buradaki sarp ve yüksek (o bir tepenin üzerinde dikkate (şayan bir kale burçları; gördüm. İsmi; Keçi kalesiymiş! Bu ismin konma sına pek tuhaf bir vaka sebep ol- muştur: Bu'kaleyi zapte gelen- ler mevkiin sarp olmasından do - layı kan dökmeden kaleyi ele ge - girmek istemişler... Bunun için de bir keçi sürüsünün (boynuzlarına | mumlar dikerek kaleye doğru sa- livermişler! © Keçiler ilerledikçe kalenin #uhıfızları, © düşmanın böylece fenerler ellerinde perva » sızca hütüm eylediklerini zanne - derek firara kadem basmıslardır! | REM ma ve Kevser Hanımlarla İsparta | çe muallimi Cemal, Galatasaray ! muallim Fatma Aliye, Düriye Fat- | fik Aydın Beyler. Binaenaleyh bu kale keçiler sa - yesinde fetholunduğundan adına | (Keçi kalesi) denilmiştir! Buradan sonra iki uzun tünel - den geçtik ve Selçuk istasyonunda durduk. Burası bir nahiye merke - zidir ve asarı atikasının çokluğiyle | meşhurdur. Yollarda geniş incir bahçele * rinden geçerek ve bir çokis- taşyonlarda durarak Ortaklar is - tasyonunda karar kıldık. Buradan Sökeye bir kol ayrıldığından ak - tarma etmek üzere bir saat kadar Hurt Kertdre Ortaklar istasyonu Sıcaktan, hararetten yanıyor - dum. Gazinoda bir gazoz içmek istedim. Fakat o kadar mirdar ve pis kokulu bir şey idi ki midemi ve ağzımı berbat etti.. Farkma varmadan birdenbire içmek hatasında bulundum. Bu - ralarda hile ve hud'aya sapanları yola getirmek için şiddetli tedbir- lere ihtiyaç vardır. Buranın eski ismi Reşadiyedir. Terbiyeli ve insan evlâdı bir jan - darma karakol kumandanı var. ! Bunun ismi Mehmet onbaşıdır. O- rada bulunduğum müddetçe ya - | ramdan ayrılmadı ve bana çok ar » | kadaşlık yaptı. Bu köyün muhta - rı Faik beyle de görüştüm ve ken- disinden bazı malümat aldım.. Bürası muntazam bir köydür.. 1000 kadar nufusu ve 160 kadar | da evi vardır. Havası iyi ise de suyu ağırcadır. Suyun kaynağı kö- yün içinde ve çarşı başında göri mektedir. Dördü büyük olmak üze- re 9 kahvehane, üç aşçı, beş ders- haneli ve 3 muallimli bir mektep ve (140) talebe mevcuttur. Buranın mahsulâtı birinci de * | recede incir ve ikinci (derecede zeytindir. Ekistra incir buradan çıkarmış. (İn Ovası) denilen meş- hur incirlik Kermencik ile Ortak- lar arasındadır. Köydeki un ve yağ fabrikala - i rından istifade edilerek bir müd - ğe! elektrik cereyanı alınmışsa da fabrikalara vaktinde para veril - mediğinden cereyanı kesmişlerdir, Köyde inciri standarize etmek i » çin mühim v büyük bir (fabrika yapılmıştır, Bu fabrika incir müs- tahsiller kooperatifine aittir. Faizcilik kalkmıştır Evvelce bir takım o sarraflar, i muştur. üç evle bir cami ve bi: Seller mühim zararlar yaptı | Üç kişi boğuldu, 400 ev harap oldu Tokat, — Cuma günü Zileye yağan şiddetli yağmurlardan De- re boğazından seller (gelmiş ve 400 eve su odolmuştur. Bunlar” dan iki yüzü oturulmıyacak halde” dir. Bundan başka iki kahveyi sel- ler tamamen sürüklemiştir. Altmış | yaşlarında bir kadınla altı ve se“ kiz yaşlarında iki çocuk © boğul- muştur. Vali, Zileye gitmiştir. Zile — Seller birçok harman ve bostanları silip süpürmüştür. Seh- rin su yolları bozulduğu gibi bir kısım telgraf hatları da harap ol Yeni mezbaha yıkılmış, köprüyü su” | far kâmilen götürmüştür. Bilecikte yeni mahsul vaziyeti Bilecik, 19 (A.A.) — Bilecik vilâyeti, hububat © zeriyatmdan başka mühim miktarda meyve ve sebze de yetiştirmekte * dir. Bu sene 120 bin kilo yaş ko” za istihsal olunmuştur. Vilâyette 45 çarklı ve 80 amele çalışan ve yevmiye otuz kilo ipek istihsal eden bir adet ipek fabri - kası mevcut olup istihsalâtını bor” saya sevketmektedir. Vilâyetimizde bu sene 473 bek” tar pamuk zeriyatı yapılmıştır ki, almacak neticenin sekiz ton olaca” ğı tahmin edilmektedir. Sakarya ve Karasu vadilerinde mebzul meyva ve sebze yetişmek” te olup, külliyetli miktarda Anka ra, İstanbul, Eskişehir ve Kütab- yaya sevkedilmektedir. Hububat zeriyatı: Eski senelere nazaran bu sene fazladır. Bu s€ neki hasılat miktarı 24.111 ton buğday, 1.171 ton çavdar, 7.806 ton arpa, 224ton yulaf, 2.207 ton kaplıca, 1.998 ton mısır, 457 İ ton patates, 47 ton susam tahmin edilmektedir. İzmirin bir hâftalık ihracatı İzmir ofis müdüriyeti, son hafis zarfinda İzmirden sevkolunan ib" racat eşyası hakkında uzun bir rapor tanzim etmiş ve iktısat vekâ” pamuk, letine göndermiştir. Bu rapora nazaran, bir hafta” lık ihracat: 147.861 o kilo üzürü 359.787 kilo palamut, 765.871 kile arpa, 967.821 kilo bakla, 31 bin 60 kilo darı, 819.730 kilo zeytif yağı, 142.080 kilo palamut hulâs8* sı, 2.977 kilo incir, 24.892 kil9 | tütün, 90.540 kile nohuttur. | köylülere yüz Tir için ayda yirmi beş lira ile para verirlermiş. Şi di halk onlardan nefret ediyor V* raüstahsiller kooperatifine müra * caatla ihtiyaçlarını temin ediyor * larmış. Oh ne âlâ şey! Keşke he" tarafta böyle müesseseler açılı» da şu masum köylülerimiz gaddı” sarrafların ellerinden kurtarıls&-* Bir müddet bu istasyonda m€f” gul olduktan sonra trenin hazır duğunu söylediler. Ragıp Kemal