2 Ocak 1939 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

2 Ocak 1939 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

10 — VAKİT 2 IKİNCİKANUN 1939 Gayrıfedereler şampiyonası “Galataspor Armavuik garkohba - Kurtuluşla berabere kaldı Şazi Tezcanın hakemliği ile fsındak! müdafii stlatarak tekrar (sürprizli neticesini vermiştir. Nu yapılan (Barkohba — Kurtulus müsabakası tamamen mütevazin geçti, İlk devre 2—1 Kurtuluş le. hine nihayetlendi ise de ikinci » kaftaymda Barkohbalılar ikinci gollerini çıkararak maçı beraber Jikle bitirdiler. ARNAVUTKÖY — GALATASPOR Günün ikinci maçmı Arnavut - köyle Galataspor takımları yap. tılar, İki tarafın da eksik takım- larla çıktıkları bu müsabakanm 10 uncu dakikasında Galataspor lular kazandıkları bir frikikten istifade ederek maçm İlk sayısr. nı çıkardılar. Bu gol Arnavutköylüleri hare. kete getirdi ve 15 inci dakikada soliçin gandelediği top Galata. spor kalecisinin hatası yüzün. den ağlara takrldr. İlk devre iki takımm da gayretine rağmen başka gol çıkmadığından 1-1 ; beraberlikle bitti. İKİNCİ HAFTAYM beraberliği temin etti, Oyunun bitmesine pek az kala da Galataspor solaçığınm getir. diği topu Angelidis üçüncü defa Arnavutköy ağlarına taktı, maç ta böylece 3—2 Gelatasporun ga libiyetile bitti, PERA — T.Y.YK. Öğleden sonra yapılan Pera — T.Y.Y.K, maçı günün yegâne Beşiktaş - Süleymaniye (Baş tarafı 7 inci sayfada) parmağı incinen Süleymaniye kalecisi de oyunu bıraktı. Mar. İtayan kaleye geçti, İ Ara sıra yapılan Süleymaniye jakmlarma mukabil ikinci devre tamamen Beşiktaşlıların baskı . st altmda oynandı. Bu kısmın yedinci dakikasında Suldur dör. düncü, sekizinci dakikasında Rıd van beşinci, 17 nci dakikasında yine Ridvan altmcı golleri attı. lar, » niyle başlıyan ikinci devrenin 13 * Gncü dakikasında Galataspor ka. Arnavutköylülerin hâklı ç ayi Lehlerine verilen penali. dan istifade edemiyen Süley. liler artık mağlübi. yeti kabul etmiş bir halde oyu- na devam ederken ve maçın ne. ticesine pek az kala Suldur Be. şiktaşm 7 nci golünü de yaptı. lesi önündeki bir kargaşalıktarı istifade eden sağiç ikinci golü attı. Mağlüp vaziyete düşen Galata. #sporlular bundan sonra açıldılar ye gayretlerinin semeresini de gü ; zel bir galibiyetle gördüler. Jaçık bir farkla Süleymaniye a - Devre ortularmda sağiç karşı. leyhine bitti. Yaşasın ihtiyarlar | (Baş tarajs 7 moide) Yoplamağa çalıştılar yahut ta gayrifedere klüplerden oyuncu 31 > ovdılar we bu işte'muvsffak oldular. Dünkü müsabakalarda — Fenerbahçe müstesna — hemen he. men bütün klüpler böyle müsabakalar yaptılar ki... bunlardan » bilhassa İstanbulspor ve Hilâl takımlarmın müsabakası cidden görülecek bir numara idi. Bu mevsim başındanberi — bir çok mağlümiyetlere göz yuma. rak — takımlarını gençleştiren İstanbulsporlular Türk sporunu istikbali için çok faydali olan bu hareketlerinin neticesini dün gok elim bir şekilde gördüler. İstanbul lisesi gibi memleketin bir irfan müessesesine di an bu bin dünkü takımında meşhur bakem Adnan Akınla maliye müfettişi Salâhattin başta olmak üzere Hasanlar, Samihler gibi eski sporcular, renklerinin şerefi uğrunda didindiler, durdular. Diğer klüpler de ayni vaziyettedirler. Meselâ, Beşiktaşın güzi. do elemanı Hakkı, arkadaşları sahada maç yaparken o, ancak tribünde onları seyredebiliyordu. N Şimdi düşünüyoruz: Milli yahut şehir arası bir kaç maç yap- mak mecburiyetinde kalsak kuracağımız “onbir,, e Cihat, Selim, Eşfak, Faruk, ve Hakkı gibi asları koyamıyacak olduk - tan sonra bu gibi karşılaşmalarmi Türk futbolünl temsil ettiğini İ Südin edebilecek miyiz? iğ e Jermi ile Kortveytin otelden çıktıklarına «- ri Bosutun hakemliği ile oyna - nan bu oyun tamamen mütevazin geçmiş ve fevkalâde heyecanlı (olmuştur, İ Maçın neticesine bir iki da. kika kala fırsattan istifade etme sini bilen T.y.y.k. takımı müsa - jmaçı 1—0 kazandı. Fener - Beykoz (Baş tarafı 7 incide) İdörde çıkardılar. Beykozlular yalnız Galibin ayağiyle bir gol yapabildiler. İkinci devre Beykozlular hâ . kim bir oyun oynadılarsa da at. , tıkları tek gole mukabil iki gol idaha yiyerek maçı 6—2 kapbet. İtiler. Galatasarayla Gençler birliği berabere kaldı (Yazısı 7 inci sayfada) Genel direktörlüğünün yaptığı tamim Üzerine, iki takımın da cağı merak edilmekte idi, Fakat miş oldukları halde sahaya çık - tılar, linde bulunan sahada iki tarafın ile başladı. Çamurdan bir kütle lerden daha ziyade muvaffak ©. lan Galatasaraylılar yaptıkları ilk hücumlarını gölle neticelen - dirdiler. Gençlerbirliği, Galatasaray ka lesine yakm bir mesafede lehle - rine verilen firikik vurugundan gelen topu merkez muhacimleri vasıtasiyle sarı kirmizı kaleye sokarak beraberliği tesis ettiler. Oyunu bir an için Galatasaray yarı sahesına İntikel ettiren Gençlerbirliği 20 inci dakikada bir gol daha yaparak vaziyeti kendi lehine çevirmiş ölüyordü. Fakat, Galatasaray da 7 dakika kadar sonra yapmış olduğu ikin. ci bir golle tekrar beraberliği te- nine muvaffak oldular, Devre bu suretle 2—2 berabere bitti. Fakat, itiraf etmeli ki, Gala . “ — KURUNun kitap şeklinde roman tefrikası » 58 KORKU GECESİ Jermi, polis e, Madam Gor- “Odun odasından çıktıkları zaman, Madam Gorlun © yüzü tuhaf bir surette değişmişti. Hiddet ve Asabi- yet içindeydi, Fakat kendini kaybetmiyordu. min oluncaya kadar bekledi, Sonra, en yakın tele- fon kulübesine koştu. Hiç kimse tarafından içitilmesine meydan vermeden konuşmak istiyordu, Beş dakika geçmeden kendisine Londranm Pikadifli meydanındaki Klandon otelin! verdiler. Madam Gori kendisine bir kadın cevap verin- <eye kadar bekledi. Sonra, yüzünün Ifader! biraz zi yumuşadı, değişti. Şöyle diyordu? © dala... Şimdi sözlerimi dinle., — Çok şükür Fetisiti sağ salim mişsim... oraya var- — Sun, “Anne” kelimesini telâffuz etme, bü- Kimse tarafından görülmemeğe dikkat et ve sakın dısarı çıkma... » Başm ağrıyormu$ gibi yap... Her ne icat edersen et... Fakat her halda odandan ayrılma... Bugün ve © yarın böyle. — Vaziyet o kadar fena mı?.. — Fena olabilir... Şimdi her seyi bırak. Bana Bual sorma... Çinkü covap vermeğe" vaktim yok. Yalaız herhangi bir fevkalâde vaziyet için hazır gi bulun". İşte o kadar... , KORKU GECESİ Madam Gori daha fazla konuşmadı, Bu &on bakanın yegâne golünü atarak Ankarada sahaya nasıl bir kadro ile çıka. | İbu merak gok geçmeden zail ol. | İd. Çünkü, takımlar çok evvel | Müsabaka da böylece 7—0 Gibi İfutholü terketmiş bulunan eski | İemektar oyuncuları aralarma al. | Balçıklaşınış çamur deryası ha | da isteksiz ve beyecansız oyunu | halini alan topun sevkinde Genç- | öyü, T. Y. Y. K.daPerayı yendi Ürperme ? Vücudünüz bir tehlikenin yaklaştığını haber veriyor » Grip! Hemen ASPİRİN ; grip, soğukalgınızı ve âğriların emriyetli - « ilâcı ASPİRİNİ alınız! Aspirin'in iyi tesirini pek az sonra göreceksiniz, Israrla Kayseri Bez Nazilli Basma Fabrikası Ereğli Bez (fabrikası 15 » » » Bü 9» ” 10 balyalık sipariş ler için.. ” isteyiniz! 20 ve 2 tabletlik şekillerde bulunur, Her şeklin üstündeki Çİ) markası aldığınız Malın hakiki olduğunun ve iyi tesirinin garântisidir. Türkiye pamuklu dokuma ve pamuk ipliği fabrikaları anonim şirketinden: PAMUK İPLİĞİ SATIŞI, Fabrikası mal 415 kuruş 40 580 580 575 570 565 560 1? Ne. paketi > w » 24 » d 24 » "» Fiatlarla Fabrikada Teslim şartiyle satılmaktadır. yaçları nisbetinde iplik sipakarıda yazıl fabrikalara göndere cekleri bedelleri mukabilinde ikti- Iplik müstehliklerinin yurişi verebilecekleri ve 24 numaradan ince ve muhtelif maksatlâra yarayabilecek pamuk #pliği müstehliklerinin de ihtiyaçlarını yine ayrı şartlarla yalaız Ereğli Fabrikasma sipariş edebilecekleri ilân olunur. kısmını kendi baskısı altında ge. çirdi, Fakat, Haşimin iki üç defa kaleci ile karşı karşıya kalması. na rağmen topu dışarıya attı. Gençlerbirliği de lehine veri . len üç penaltıdan iştifade ede - mediği için maş, ilk devredeki vaziyetini muhafaza ederek 2—2 — bu devrenin mühim bir ii nihayetlendi. SAHİBİ : ASIM US Neşriyat Müdürü: R. Ahmet Sevengil 59 sözünü söyledikten sonra telefonu kapattı ve tek- rar Greyden oteline döndü. Telefon ettiği esnada kimsenin görmediğini zannediyordu. Gördüğünü tahmin etse bile, nere- ye telefon ettiğini bilmeyeceklerdi, Madam Gorl nedense, Kortveytten © kadar tevahhuş etmiyordu. Fakat Jermiden... Ah Jermi- den pek yılıyordu. Madam Gorlun gözleri binbir mana ile ışılda" dı. Kin, hirs, kıskançlık, korku, nefret... Bu göz- lerde bor şey okunuyordu. O dakikada her şey yapabilirdi. “Projektör” teşkilâtına mensup olan Key Par- ris ile, “Termi” acentesinin müessisi Jermi arasın da üç senedenberi mesleki bir rekabet de vardı. Biribirine zıd iki müşteri hesabıma, karşı kar- şıya çalışmak, çok defa başlarına gelmiş bir va- Kaydı... Bunünla beraber arkadaşlıklarına hiç ha tel gelmemişti, Hele onlarin arkadaşlığı da aşan bir merbutiyetleri vardı, Jermi otomobili içinde bir müddet bütün bun- Yarı düşündükten sonra kendi kendisine: - İnşallah beni tanımamıştır, dedi. Hemen bir kenara çekildiğine memnun görü hüvordu. inhisarlar ilânları I — İdaremizin İstanbul Başmüdürlüğü binası ve ambarlariy- le Levazım ve Mübayaat Şubeti binası arasına şartname ve resmi mucibince yaptırılacak 3 adet demir camckân işi kapalı zari usu- liyle eksiltmeye konulmuştur. II — Keşif bedeli beheri 3912.97 lira hesabiyle 11738.91 Jira ve muvakkat teminatı 8$1 Jiradır. NI — Eksiltme 16 » 1 - 939 tarihine rastlayan Pazartesi günü saat 16 da Kabataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Ko“ misyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve fesimler 59 kuruş bedel mukabilinde İnhi- sarlar Levazım ve Mübâyaat Şubesinden almabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin diplomâlı yüksek mühendis veya yüksek mimar olmaları, olmadıkları takdirde aynı evsafı haiz bir mütehastısı inşa sonuna kadar dalıni olarak iş ba- şında bulunduracaklarını noterlikten musağdak bir taahhüt kâğıdı ile temin etmeleri ve bundan başka 8000 liralık bu gibi inşaat yap- mış olduklarını gösterir vesaiki ihale gününden 8 gün evveline ka- dar İnhisarlar Umum Müdürlüğü İnşaat Şubesine ibraz ederek ay- rıca İenni ehliyet ve münakasaya iştirak vesikası almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile 5 inci mad. dede yazılı inşaat şubemizden alınacak okşiltmeye iştirak ve fenni ehliyet vesikası ve yüzde 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların ihale günü en geç saat 15 e kadar yukarda ad: geçen Komisyon Başkanlığına © makbüz mukabilinde verilmesi lâzımdır. (9514) ... 1 — İdaremizin Cibali tütün ve kutu fabrikasında halen mevcut olanlarla mayıs 989 gayesine kadar birikeceği tahmin edilen 160.000 kilo tahta parçası pazarlık usulile satılacaktır. 1I — Muhammen bedeli beher kilosu 50 santim hesabile 800 Hira ve yüzde 15 teminatı 120 liradır. II — Arttırma, 131-939 tarihine rastlıyan cuma günü saat 15,30 da Kabataşta levazım ve mübayaat şubesinde müteşekkil komisyonda yapılacaktır. IV — Numuneler Cibali ve Kutu fabrikalarında görülebilir, V — İsteklilerin arttırma için tayin edilen gün ve saatte yüzde 15 teminatlarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân ©- unlur. (9484) Türk Hava Kurumu Büyük Piyangosu Üçüncü keşide: 11 ikincikânun 939 dur. Büyük ikramiye 50,000 liradır