1 Mayıs 1940 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 11

1 Mayıs 1940 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 11

ciOğ- canlı xD dine ör- şekilde ızanmeak va. hak ıesi için lâzımdı. . VE CE istediği i vetirtilerek Halkevi salonunda halka ve © Belikesir C, H. P, binası enerjiyi o Balıkesirliler- den temin etti. Balıke- sirliler de susamış ol- dukları yenilikleri Halk- evinin sinesinde fışkırır buldular, ona dört elle sarıldılar, sarılıyorlar da. Şüphesiz OBalıkesir Halkevi bugünkü vazi- yetine yükselinceye ka- dar karşısına bir hassa bu cihetten Halk: evine çok yardımı do kunan Esad Adilden bahsetmeyi o bir borç bilirim. Partimizin kur- muş olduğu sağlam te- Halkevi Kaynak dergisi neşri- yat müdürü Abdi Ağabeyoğlu © mellere dinamik bir memba vücude getirmek için çok çalış” mıştır. Bundan sonraki devirlerde Halkevi reisi bulunan ve şimdi saylav olan Feyzi Sözener, Halkevini fam verimli bir şekle koymuştur. Bugünkü vaziyette Balıkesir Halkevinin faal olarak do- kuz kola vardır Tarih ve Edebiyat, Ar, Gösterit, Spor, Sosyal yardım, Halk dersaneleri ve kürsüleri, Kitap sarayı» basım, Köycülük, Müze ve sergiler. Bu kollara kayıtlı olan 105 kadın ve 917 erkek olmak üzere 1099 üye vardır. Ayrıca haftanın lisan kursları da tertip edilmiştir. Bihassa Halkevinin temsil kolu tam bir metod halinde faaliyetine de- vam etmektedir. Haftanın muayyen günlerinde balka ve köylüye muhtelif temsiller verilmektedir. Ayni zamanda halk için faydalı olan bazı flimler de muayyen günlerinde köylüye gösterilmektedir. Bugün Halkevi reisi Sadık Deniz ve mesai arkadaşları tam bir enerjile salışarak Halkevinin verimini bir kat daha arttırmağa gayret etmektedirler. Bilhasan Balıkesirin değerli valisi Re- Wi Gürelinin de bu hususta göstermiş olduğu yakın alâka ve yüksek gayret- Balıkesir C, H, P. binası bir bayram gecesinde ler sayesinde Balıkesir .Halk- evinden daha bir çok muvaffa- kıyetler bekleyebiliriz. Balıkesir vilâyetine dahil o- lar kazaların hemen ekserisinde Halkevi açılmıştır. Ayvalık: 93 Şubat 1935 ta rihinde açılmıştır. Dil - Tarih, Edebiyat, Ar- Gösterit, Spor, Sosyal yardım olmak üzere beş faal kolu vardır. Bu kolların 41 kadın 261 erkek olmak üzere 302 üyesi vardır. Ayvalık Halk- evinin temsil ve ar kollari deh. şetli bir faaliyetle çalışmaktır. Vermiş oldukları bir çok tem ve konserlerle (O halkın büyük sempatisin kazanmıştır. Edremit: Edremit Halkevi 99 şubat 1935 yılında kurul- muştur. Evin sekiz faal şubesi. vardır ve halen bu kolların 96 kadın 559 erkek üyesi vardir. 1937 senesi müze kolu da bu şubelere katılmıştır. Ediemit Halkevinin de temsil ve ar şubeleri bummalı bir faaliyetle çalışmaktadır. Mü- taaddit şfefalar vermiş oldukları temsil ve konserler cid- şayani takdirdir. Bandırma: 93 Şubat 1937 de ie SN Evin sekiz şubesi vardır. Bu kolların 544 ü mevcuttur. Bandırma ta bilhassa gösterit C.H, P. kaza idare 1 heyeti başkanı Vasıf spartalı ve spor kolları çok iyi randmanlar alacak şekil- de çalışmalarına Varı etmektedirler. O şimdiye kadar birçok çaylı toplan tılar yapmıştır. Gö nen Halke- vi de 93 Şubat 1936 sene sinde kurulmuştur. Faal olarak sekiz şubesi vardır. Bu şubelerin de 3Öl üyesi vardır. Evin şimdiye kadar ve etmiş olduğu müsa- nferanslar hul- Türk Dili gazetesi sahibi LE ar ialkdirmi Kazın” Hayrettin Karan mıştır,