1 Mayıs 1940 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 6

1 Mayıs 1940 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 6

Balıkesir Vilâyeli peer anlamak ve Balıkesirlilerle uzaktan tanışmak isterseniz, ak- şam üstü mutlaka * Atatürk parkı? na doğru uzanınız. Zaten düsünmenize va- kıt kalmaz da.. bir kalabalık rüzgârı, sizi ihtiyarınızda olmaksızın, muhitin bu en güzel bahçesine doğru sürükler. Muhakkaktır ki bu bahçe, Ankara, İstanbul ve İzmirdekiler müstesna ol- mak üzere, Anadolunun en güzel ve en içaçanıdır. Emsali arasında belki daha büyükleri vardır, fa kat hiç birisi, Balıke- sirin Okarşı yanına serpilivermiş olan bu ri£ yollu değildir. Sumhuriyetin: Ya pıcı eli, Balıkesrin en ıktan ibaret metrük Balıkesir Vilâyetinin: Genişliği : 14.315 Km. Şehirler nufusu: 114.976 Köyler nufusu: 380.425 Umum nufus : 495401 | Kesafeti : 34, | Sekiz yılda nufus, yüzde on beş nisbe- tinde artmıştır. lerin en lâtif ve hayat verici bir demetini yaratmış. tır. Bunun içindir ki şehir baştanbaşa gezilecek yer lerle dolu olsa dahi yine ber Balıkesirli ve Balıkesir de oturan her insan, hergün mutlaka bu güzel yeşil liğe doğru uzanmaktan kendini alamaz. Balıkesrin her sınıf hajkı buradadır. Ve memleke- tin bütün neş eleri, buyeşil köşenin binbir çiçek renk- leri arasında dalgalanır. Balıkesirin sosyal kalkınmasının en zarif tablosu da gene buradadır. #Egeli çocuk *un kaytsız kıyafeti yanında, Paristen daha iki hafta önce yayılan son (Balıkesir Cumhuriyet meydanı tuvalet örneklerine bu yerde rastlaya' bilirsiniz. Balıkesit parkı baş» İabaşına bir âlemdir. İlergün ziyaretçileri birkaç binden âşsö düşmez. Şehre kur bakışı bir göz atınız; görürsünüz ki dört köşeden, şimendifer bir. yerinde yeşillik- hattının öte yanını Balıkesirin kazalarından; doğru sarkan bir şe andırmada ir rbayram rik vardır. Bu, akşam gür yaklaşırken, Ege çocu" ğu, çiçek dostu, yeşillik perestişkârı Ha İkesirlinin parka doğru akınıdı Balıkesir, uzaktan belki sadece mü him bir ticaret ve transit merkezidir. Yakından Balıkesir çok daha fazla bir şeydir. Şair tablat, bu yerlere en kud retli mıscalarını yaratmıştır. Balıkesir topraklarında ziraat hazineleri yaratan tacir tabiat, daha içerlerde büyük bir şair kesilmiş, mahsul. Bandırmanın genel“ tarlalarını bedii teb” görünüşü —,