27 Şubat 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

27 Şubat 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

RERER AM Sahife 2 Izmirde ei bir cinet Kemerde azılı bir arap bir kızı öldürdü İzmir, 25 (Hususi) — Dün saat onda Kemerde umum- haneler arasında gürültü ve heyecan uyandıran bir cina- yet —olmuştur. Vücudunu satalak para kazanan bir zavallı fahişe kanına susa- mış bir azılının kaması altin- da can vermiştir. Cinayetin saik! “Bir pire için bir yorganı yakan, wvh- şi rahlu bir 'adamın kaba kıskançlığı ve söylenen bazı sözleri küfür telâkki etme- sidir. Katil, Arap Sadık na- mında bir şahıstır. Merkum her hafta 20 yaşlarında An- karalı Saimeyi, ziyaret et- etmekte idi. Dünkü ziyare- tinde kıza para vermeden evden çıkmak — istemiştir. Saime bu hareketi muhak- kirane karşılamıştır.. Sadık iötida buna mukabele et- memiş ve doğruca bir mey- haneye giderek içmeğe baş- Jamıştır. "Kafası tamamen dolduktan sonra tekrar Sa- imenin bulunduğu eve dön- müş ve kıza Sen niçin ba- na hakaret ettin şimdiden — sonra yalnız benim olaca- ksın| demiştir. Bu sözleri bir ağız kav- gası takip etmiştir. Sadık belinden kamasını çekerek Saimenin kalçalarına sapla- mıştır. Bu tecavüz o kadar şid- defli olmuştur ki - kadının vücudu parçalanmıştır. Sa- ime fazla kan zayi ettiğin: den beş dakika içinde ölk müştür. Âynı evde oturan kılarla komşuları bu cinayet- ten tedehhüş ederek ferya- da başlamıştır. Canisie kamasının kan: larını ağzile silerek ve ev önünde toplananları tehdit ederek oradan uzaklaşmış- tır. Katil firarından az sonra yakalanmıştır.. — Tahkikata müddelumumi muavinlerin: den Âli bey vaziyet etmiş- tir, Arap Sadık ilk ifade- sinde cinayetini itiraf etmiş ve“Bana hakaret edenlere ben böyle iş yaparım, demiştir. Katil tevkif. müzekkeresile hapishaneye sevkolunmuş- tur. Bugün istintakta istic- vabına başlanacaktır. Hal;;n mahkemeleri- e. * nin ısdar ettiği ilâmat Muhtelit Hakem mhlıııııılcrı'ı nezdindeki Türkiye hükümeti umumi ajanlığından resmen tebliğ edilmişür. 1)Lozan sulh muahedesine tevfikan teşekkül eden Muh- telit Hakem Mahkemelerin- den sadır. olan — ilâmların 22 - 5 - 930 tarihli ve 1033 numaralı kanun ahkâmına tevfikan Türkiye Milli hu- dutları — dahilinde — tenfizi istenildiği takdirde aşağıda yazıldığı veçhile, müracaat ve hareket olunacaktır. (*| 2) Mahkümünleh veya mahkümünleh) bulunan ha- kikt şahısların Türk vatan- daşlarından yahut - tebaai ecnebiyeden — olmaları ve hükmi şahısların da — milli veya ecnebi, resmi ve gayri resmi daire ve müesseseler- den bulunmaları bu hususta hiçbir farkı müstelzim değil- dir. 3)Mahkümünleh — bizzat veya vekil veya kanuni mümessili vasıtasile Muhte- lit Hakem — mahkemeleri nezdindeki Türkiye Umumi Ajanlığına aşağıda muhar- rer nümune ne veçhile Türkça yazılı ve pulluu bir talepna- me verecektir. Bu talepnameye hükmü bavi ilâmın onu veren mah- * kemece veya Türkiye Umu- mi Ajanlığınca yahut noter- likçe musaddak Fransızca suretile — noterlikçe tasdik edilmiş tercümesi ve vekil veya kanuni mümessili sıfat ve — salâhiyetini mübeyyin vesikanın atlı veya musaddak sureti raptedilecektir. 4)Mahkümünleh — ecnebi bir devlet olup ta hükmün icra dairesi marifetile tenfi- zini Muhtelit hakem mahke- mesi nezdindeki kendi ajanı vasıtasils talep etmek İste- diği takdirde bu Ajanın Türkiye umumi Ajanlığına bu husustaki — salâhiyetini tasrih ile tenfiz talebine dair göndereceği resmi mektup yukarda beyan olunan ta- lepnamenin yerini tutacak ve bu takdirde vekâletname istenmiyecektir. 5)Türkiye Umumi Ajan- hığı talepname ve merbuta- tını tamam gördüğü veya icabında noksanı ikmal edil- diği haldelâzımğelen kalem muamelâtını süratle ifa ve kanunen salâhiyettar maka- ma usulü dairesinde takdim veisal edecektir. 6— Tenfiz edilecek ilâma:- tun .uret ve tercümesile ve- kil veya! kanuni mümessilin sıfat ve salâhiyetini mübey- 'yin vesikanın asıl veya sureti hükümetçe, — alâkadarların, Türk mevzuatı dairesinde mürecaât ve takipleri vuku- unda 1033 numaralı kanuna tevfikan | Türk mahkemele- rinin hükümleri gibi tenfiz olunmak üzere İstanbul icra dairesine gönderilecektir. 7 — Tenfiz edilecek ilâ- matın İstanbul İcra dalre- sine tevdi edildiği Türkiye Umumi Ajanlığınca ledel- müracaa alâkadarlara bil- dirilecektir. 8) Mahkümünleh veya ve- kil veya kanuni mümessilleri gendilerine ait ilâmatın ber- veçhi muharrer İstanbul İcra dairesine teudiinden sonra türk icra ve iflâs kanununun tayin ettiği eşkâl ve merasim da- iresinde her hangi bir Türk mahkemesi ilâmını tenfiz et- tirir gibi usuli vesaiki ihzar ve icra dairesine tevdi ile şahsen takibi keyfiyet ede- ceklerdir. 9) İşbu izahname tari- YARIN ŞEHİR HABERLER âyette : Adil Bey Teftişlerini bitirdi Heyeti teftişiye reisi Adil Bey Borsa ve Defterdarlıkta on beş gündenberi yapmak- ta olduğu teftişatına nihayet vermiştir. Dündenberi tefti- şatının neticesini bir rapor halinde hazırlamakla meş- guldür. Pazar günü Anka- raya gidecektir. Zannedildiği gibi Adil Bey aynızamanda Esham ve tahvilât borsası komiseri değildir. Borsaya henüz bir komiser tayla olunmamıştır. Tütün iİnhisarı muakkipliğine tayin edilen Ahdülkadir Bey bilâhara mezkur komiserlik- de ve kâleten bulunmaktadır. Taksim ve Karagüm- rük nahiyelerinin teşkili Karagümrük ve Taksim- de gene iki nahiye merkezi tşkili için İstanbul vilâyeti dahiliye vekâletine müra- caat etmiştir. Vekâletten emir geldiği takdirde teşki- JAt yapılacaktır. -... Piyasa; Başka memleketlerdeki piyasa ne alemde Şimali Avrupa ticaret mümessilimiz ihracat mad- delerimizin beynelmilel piya-| salardaki vaziyeti hakkında bir rapor göndefmiştir. Bir rapora göre ihraç malları- mizin — vaziyeti iyidir. A- manlar derilerimize rağbet etmektedirler. Deri fiatları yükselmiştir. zahire borsasında Bu hafta zarfında zahire borsasına muhtelif yerler- den 24 ton arpa, 393 ton buğdny, 21 ton çavdar 48 ton İmısır 20 ton un, 2 ton nohut (15 ton kepek, | san- dık iç ceviz, 32 balya yapa- ğı, 14 balya tiftik gelmiştir. Aynı hafta zarfında şehiri- mizden 60 ton buğday 2 ton fasulya 5 ton kabuklu ve 22 ton iç findık, 7 ton mısır 40 ton ün 170 balya tiftik ihraç edilmiştir. ——— ——— fatına uygun olmıyarak şim- diye kadar vaki olan müra- caatlar kennelyekündur. 10) Türkiye umumi ajan: hığı müracaat vukuunda yer- li ve ecnebi ashabi alâkayı tenviren her türlü izabhatı mütemmimeyi itaya amade- dir. a PİSURET: Muhtelit Hakem mahke- meleri nezdinde Türkiye Umumi Ajanlığına Türk... Muhtelit Ha- kem mahkemesinden sadır olan ..« tarih ve . .. numa- ralı İlâmın (1033) numaralı kanuna tevfikan berayi ten- fiz İstanbul İcra dairesine üsülen tevdli esbabınin is- tikmalini talep ve Istida ediyorum, İlâmın sureti mu- saddakasile noterlikçe mu- saddak tercümesi ve diğer vesaiki matluba lef ve tak- dim edilmiştir. Rekabet Haliçle Otobüs yarışediyor Bundan bir müddet evvel Eminönü Eyüp arasında bir şirket Otobüs seyrüseferine başlamıştı. Fakat — son — günlerde Otobüs şirketi ile Haliç şir- keti arasında şiddetli bir re- kabet başlamıştır. Hatta Haliç şirketi yol- cuların ğünden güne azalk- masının önüne geçmek içinfi- atlarda tenzilât yapmıştır- Şimdi haliç şirketi on se- ferlik tenzilâtlı karneler çı- karmıştır. Bu karnelere göre birinci mevki biletlerin 11,5 kuruş yerine 9,5 kuruşa satmak- tadır. Otobüs - fiatları 10 ku- ruşa olduğu için haliç şirket! otobüsle rekabet edebilir denebilir. Men'i tağşiş komisyonu Ticaret umum müdürü Naki bey dünde harici ti- caret ofisinde meşgul olmuş ve men'i tağşiş kanunu komisyonuna iştirak etmiş- tir. Mumaileyh Cumartesi günü Ankaraya gidecektir. Fidanlik mütehassısları İstanbul vilâyeti tarafın- dan celbine karar verilen iki İtalyan fidanlık mütehassısı bugün şehrimize gelecektir. 'Ahvali havaiye Dünkü hava Rasathaneden alınan ma- lumata nazaran azami ha- İraret 4,/'asgari hararet nakıs 1 dir. Bu gün rüzgâr müte- havvil ve mütedil - olarak esecektir. Hava hafif ve bu- lutlu olacaktır. ADANA'DA Bir komünist ağırcezada muhakeme ediliyor Ahali gazetesinde Kızıl ok manasına gelen (K. O.) rumuzu ile yazı yazmak su- retile halka komünizm akl- delerini aşılamak ve komaü- nist teşkilâtı hafiyesine men- sup bulunarak zanlarile bir ay kadar evvel tahtı tevki- fe alınmış olan muallim Mahmut beyin muhakeme- sine dün öğleden evvel ağır cezada — başlamıstır. Mahmut Beyin hüviyeti tesbit edildikten sonra mu- maileyhe isnat edilen fülin mahiyetine nazaran muha- kemesinin aleni ve hafi ol: ması müddeilumumi Boyin mütaleası sorulmuş müdde- tumumi Bey muhakemenin alenen icrasinda mahzur ol- madığını söylemiş. Azadan Ali Sadi bey de Nuri Beyin mütalealarına iştirak etmiştir Sâkiu Reis bey diğer aza Mustafa beyin inzimamı re- yi ile muhakemeniu hafi o- larak icrasına karar vermiş ve kararın tefhimi üzerine salon tahliye olunmuştur. Mahaköme bir buçuk sa- at devam etmiş bazı şahitler dinlenmiştir. Bu meyân da Balediyede : Asri ilân yerleri yapılıyor Mukavele ahkâmına ri- ayet edilmiyen asrı ilân yerleri kakkında şehir mec- lisi encümeni tetkikatı ik- mal etmiştir. Şirkete ston bir tebligat yapılmasına, en kısa bir müddet zarfında tesisata baş ladığıma takdirde mukave- lenin feshedileceğini bildirl- mesine karar verilmiştir. Mukaveleye göre şehrin muhtelif yirmi noktasında tesisat yapılacaktı yapılan sonra tebliğde bu noktala- rın bir kn evvel tesbiti ve tesisata — başlanması — bildi rildiği gibi belediye ta- rafından da şehrin güzelli- ğini ihlâl edecek tarzda ya- pıştırilan ilanlara müsaade olunmaması tebliğ edilmiştir. Halk mekteplerine rağbet çoktur Halk mektepleri — imti- hanlarına martta başlıya- caktırr Bu sene mezun ola- cak talebe mikdarı ve bu se- neki |faaliyet geçen seneye nisbetle çoktur. Halk — mekteplerindeki talebelerin ekaeriyetin! ha- nımlar teşkil etmektedir. Şuhalde diyebiliriz ki bir kaç sene sonra Türkiyede herkes okumayı yazmayı bil miş olacaktır. İktısadi ı"ıîıâı'ı : Cenevede Afyon işi ne şekilde Afyon meselesi uzun za- mandanberi devam edip gitmektedir. Ticaret borsa- sından aldığımız malümata göre Cenevedeki — afyon iştira komisyonu hükümet- lerin verdikleri senevi Ta- porları - tetkik etmektedir. Komisyon kararlarına göre Ceneve - itilâfnamesi afyon satışlarında esas olacaktır. mezruatı bozan hayvanlar Şöbe Hcar-t odası mem- leketlerimizdeki — mezruata, zarar veren domuzların it- lâfhh ve bunlar teşvik etmektedir. Pastırma vesucuk imali için makine- ler getirmeğe karar ver- miştir| Hatta bu husustağ gümrük - tarifelerini tetkik etmektedir. Malüm olduğu üÜzere parçalanmamış do- muzlardan gümrük resmi alınmadığı halde domuz eti mamulâtından resim alın- maktadır. Gene komisyon kararla- rına göre afyon kaçakçılığı yapın kimseler hangi mil- letten olursa olsun afyon üzerine ithalât ve ihracat mMuameleleri yapamıyacak- lardır. Bu hususun tamimi için hükümetlerin muaveneti talep olunacaktır. — * mahkümlardan dört efendiğ ile ahali gazetesinin mesul müdürü Reşat Feyyaz bey de istima edilmiştir. Muhakemeüç Marta talik olunmuştur. Matbuatın Düztabanla Bastıbacağı Hani Meclite giren bazı cüretkâ! dır. Kimin misafirle tanıdığı olduğunu bir göz istifhamile ister. Bu adamlar © Pişkindir ki : İstiklâlden anl İstihzacan —af Kovulmadan müt! mazlar. Kırk yıllık mış gibi mecliste benli olurlar. * Matbuat'tada bi bir kısmına tesadüf * kabildir. Si Ben kendi size iki tanesini * Allı yeşilli bir zetesinde çalışır. fecik karamusal dir. /| Bir topaç gibi mül” yen döner. Rüzgür " eserse essin o, mület Bildir, çünkü: yoktur. Öteki: Ahhh.. öteki dir. yenirmi yenm zimi, sülpmü, cani sızmı.. kimse bilir Bir bilen varsa © kah gazetesindeki adamdır. Hani iki müşl vardır: Düztaban — P* cak.. İşte bunlarda lar gibi, elele tü Yürürler. -Allah ama bazanda caft lar. ; Dilleri ve kalı bizimle meşğul... yazdınız d şırlar.. Kaşınızın alt nüz var derler leri, güçleri hep bir * Beyaz perdenif | la Bastı Bacaği sevimli iste. B j © kadar cansıkıcıd N Bize mesleki si vermiye kalka? çavuşlara ne sö! memki Ticaret Üdasınd Muamele ! kalkacd" Muamele 4 dırılmasını vı!'.v' dilini isteyecek h Nuri, Mehmet "| beylerden — mü! Pazar günü AM Perşef ı9ğğ Sabah — 636 Öğle — 1227 / İkindi — 150