27 Şubat 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

27 Şubat 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

olan (öldüren adam) filmir Sahife 4 GloryadâıîD İğğl Bu günden itibaren Glorya Sinemasında göslerilecek sden bir sahne (kesimde görülne kadın meşhur Marie Beli'dir. Marki Dö Sevinye (Jan A- njele) İstanbulda ancak bir kaç Maktadır. yan kayık Led ©on tuk olan oğlu Jarji'ye te- sadüf eder' kadının düyunu umumiye dayinler vekili Sör Arşibald Falklandın (Gah iyel Gab Fiyo) zeycesi olduğunu Ve Sör Onun metresi bulunduğunu Mehmet Paşadan öğrenir. sabah Rusya sefareti kâtibi Çereviçin refaketinde ken: dini ziyaret ettiği emadı 1902 senesinde İstanbul.. Fransa ataşe — militeri gündenberi — bulun Mehmet Paşa (Maksud- ) ile bogaziçinde bir gezintisi esnasında i Falklandla (Mari Bell) yaşında sevimli bir ço Tesadüf ettiği Falklandın kuzini Edit'in Dö Sevinye, Falklandı © tanımıştır. a kuşla Bu hafta Majik Sinemasında rı, filminden bir sahne. sevdiği gösterilen B e nden itibaren ADAM Mari Bell Ledi Falkland, Jan Anijelo Marki dö Sevinye, Gabriyel Gabriyo Sör Arşibald Falkland, Maksudyan Mehmet Paşa Ertesi Cuma Ledi Falk- landa Tarapyada Sümmer Palasta tesadüf eder. zenci tarafından takdim olu. pur. Kayıkta tesadüf ettiği kadını yakından görür. Le- di Falkland'ta öteki günkü hüzün yoktur. O akşam şen ve şatır gülmekte ve çok çocuğu — İJorji'den bahsetmektedir. Birdenbire bir geeç zevç ve zevce gö- rerek gene hüzünlü tavrını takınarak bulunduğu - ter- çayı terkeder. Bundan müteaccip olan Dö Sevinye bir kaç gün son- ra Ledi Falkland'ı evinde ziyaret ve orada bu bedbaht kadının işkence hayatını biz- zat görür. Evde hükümran olan yalnız Edit'tir.Eedi Falk landıa ehemmiyeti yoktur. İngiliz terbiyesi olan oğlu, bal görmekte bası, ve Ledi « Gece Falklandı evden kovmaktan başka bir makcat takip et- meyen halası tarafından hır- palanmaktadır. Ertesi günü Ledi Palk- land'la Dö Sevinye İstanbul- Çernoviç gider... Falkland bir sigara iç- mek için bahçeye çıkar.:. Bir silâh patlar... Dö Sevinye iğilerek Falk. landın cebinden mektubu da buluşurlar. Sultanahmet- te gezdikleri esmada Ledi Falkland Dö Sevinyeye,ne kadar bedbaht olduğunu, zevcinden boşanmayacağını çünkü burada sahibi kudret olan zevcinin çocuğu zorla ihtiva eden büyük deri cüz. danm alır... Metro a)ldivyıı 1Mayer'in güzel Va alıkoyacağını anlattı. Dö Sevinye Mehmet pa- şaya giderek bülün bu fa- ciayi hikâye eder. Mehmet paşadan bütün bunları bi diği Ledi Falkland iç'n bir at veya av kazası kurtara- bilir.. Bir akşam Summer pa- lastan çıkıp kayıkla Yeni- köydeki Falklandların yalı- arı önünden geçerken Dö Sevinye feryatlar işitir. Beş dakiaka sonra bah- çededir. Oradan cereyan eden şeyleri işitir. Sör Arşi- bald, Çernoviçle yakaladığı zevcesinden bütün zevcelik hakkından ferağat ve küçük Jorjiyi babasına terkettiğine dair bir mektup alarak zafer neşesi içindedir. Hartistlerinden Doroty Yordon Bu hafta Majik — Sincmasında gösterilen Dolares Kostella'nun (Cehennemler: Hakimi) filminden bir sahne. Maurice Ghevalier yeni SE2R AA N bir film çeviriyo! Moris Şövalye Erust Du- bilceh'in idaresi altında yeni bir film çevirmeğe başlamış- tır. Filmin lami mütebessim mü'âzun dır. Kadın artistleri *Clandette Colbert, ile “Mir Bu gün Bu akşam yarın yalnız matinelerde LEVY ve Şsil franşızca sözlü mü -£ kemmel vodvil siz- yam Hopkins, dir. Müsiki leri kısmı meşbur. musikişina öeü Ü i Oscar Strauss — tarafından Guıdurecektır tertip edilmiştir. e Hodürüğ na yıldızı XORŞ! ASHEARER Necip vo asılartisl LE £STONE Şöhretli genç artist ROBERT MONTGOMERY dün ak- şam ASRİ SİNEMADA KADIN ARZUSU Mükemmel sonderece mühim filirminde fevkalâde muvaffakiyet ka- zanmışlardır. Her akşam muazzam varyete programı. Akıllı May- munlar büyük eglenceli numara ve Assu ve Jana meşhur çingeneler, Metro Goldvin mayer filmidir. Sinema dedikoduları Henri Rousseli, “Atout, caur, ismindeki komediyi filme çevirmektedir. Mep hur fransız komiği olup uzun zamandanberi — sinemacılığı terkeylemiş olan (Leolsgue) bu filmde rol alarak tekrar sinema alemine avdet eyle- miştir. * Çeekoslovakyadaki bü- tün sinemalar, 539,450 - ki- şiyi istiap eylemektedir. Yolin Gilberit, refikası İna Ciatre'i boş MÜHENDİS MEKTEBİ Mühendis mektebi aley- hinde bir gazetenin neşriyat yapması üzerine hadis. o'an vak'ayı dün kayıt etmiştik mezkür gazete dün gene had'seyi tazeliyerek mühen- dis mektebi ve talebesi hak: kında bir hayli — neşriyat yapmıştır. Bunun üzerine talkc beden bir kısmı tekrar matbasmı- za gelerek vak'ayı şu süretle izah etmişlerdir: Bir gazetenin dün dört mühendis mekteli talebe- si hakkında çıkan yazıyı hayret ve teessüfle okuduk. Bu gaz2te yüksek bir mel- tep talebesine nasıl böyle bir lisan kullanabiliyordu. Yapdığımız hususi tahkikat- tan anladığımıza göre Ida: rehaneye gelen talebe ara- sında dört beş murahhas ayırmış ve bu murahhaslar müsaade alarak müdüriyet odasma girüp bu neşriyatın hangi tahkikata istinat etti- ğini sormuşlar. Ozaman idare hey'eti bu yazının tetkik edilmeden yazıldığını söylemiş. Hattâ bu gazetede çıkan her yazı- nın doğru olmadığı da ilâve etmek gibi kendilerini düşü- nüpbir Kevkie sokacak şeyle: söylemişler. talebe Nezahati muhafaza elmiş Esasen hiç bir kimseye tecavüz edilmediği gazetenin ifadesinden anlaşı- hyor orada bulunan polisle- rin işe müdahale etmemeleri de bunu teyit ediyor. Polis- ler huzurunda her söyledik- leri cümle tarziye mahiyeti- haizken ertesi günü yine bu şekilde yazı yazıldığını gören müdür Suphi Bey talebe ile uzun süren bir hasbühalde bulunmuş ve meselenin fev- kalâde mühim olduğunu mek- tebin bir sulkast karşısında bulunduğunu bu itibarle ta- lebenin gidip nümayiş yap- masının — doğru olmadığını israrla söylemiş ve nümayiş yapılmayacağına dalr tale. beden söz almıştır. Sonra idarehantye gelen talebe © gazetenin — vazdığı gibi mektepten kaçmamıştır. Ni- zamname mucibince beşle yedi arasındaki - serbestten istifade etmişlerdir. Muharrir buradada bir ğaf yapıvor. Daha nizamnamesinden haberdar oltiadığı bir mek- tep hakkında ceffülkalem yazı yazmalarının ne derece ye kadar doğru oldığı efkârı ümümiyye terk ediyoruz. 1930 senesi zarfın da, Amerika, 8.118.736 Dolar kıymetinde ve 90,535.942 metro tulinde filim ihraç eylemiştir. Başlıca müşteri Avrupa- dır. * Gençlerde, meşhur Fran: sız edibesi (Maryse Cho- iay) nin bir filim çevireceği: niyazmıştık, Bu filimizn ismi (Filimler arasında bir ay o- l | —Meb’usl; Şi Bazıları vali oluyor Ankara, 26 ( Yarın) — Aldığım habere göre bazı valiler arasında tebeddülât yapılacak azl Haz, nin buraya — teşrifini müteakip takarrör edecektir. Bazı vilayetler de Uğga edilek diğer vilayetlere rap- tedilecektir. Hakkâri Bor. dur, ve İsparta vilâyeteri de bu meyandadır. Olsdu — meb'usu - Rifat, Rize meb'usu Atıf beylerin birer valiliklere tayini tah- min edilmektedir. Tahrir — lâyıhası Meclise verildi Ankara, 26 (Yarın) — Yeni Kadastro ve tahrir lâ- yıhası Meclise verilmiştir. Kanunda kadastrosu yapı- lacak yeler tayin edileceğ gibi bu yerlerde biri Reis olmak üzere beçer kişilik komis- Hyon'ar teşkil edilecektir. Komisyonlar köy kanu- nunun tarifi dahilinde vazi- fe göreceklerdir. Arazi sahipleri tarafın- dan — kadastro — mucibince tadilâtı yapılacak icar edilecektir.Arazi sahip- “lerile komisyonlar arasında ihtilâf çıkarsa mahalli sulh hakimleri bu ihtilâfı göre- cektir. Rıhtım şirketinin iddiaları Ankara, 26 — Naha Vekâleti hukuk müşavirli- ğgince İstanbul Rıhtım şirketi tarafından — verilen cevabın tetkik edijmetine Vekil Bey bildirmiştir. Nafia vekili hukuk müşa- virlerinin mütale: etkik ettiklten sonra şirketi cevap verecektir. Rıhtım şirketinin iddiaa- ları gayri varit görülmekte- İpek sanayunı hü- kümet himaye ediyor Ankara, 29 — İpek sa- nayiini hükümetimiz büyük bir ehemmiyet vermekte- dir. hükümet bu maksatla bir boya fabrikası yaptıra- caktır. Fabrikaya — “500, bin lira sarfedilecektir. Bu se- beple bir Fransız grupu da bir boya fabrikasını tesis için ihzarata başlamıştır. yerlereğ