18 Mart 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

18 Mart 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

Onlarla Ne Yapsan Geçinilmez Erkeklerle kadınlar ara- sında anlaşmamazlık vardır derken, yanılmamış ulduğu- mu dündenberi karlelerim- den almakta olduğum mek- tupların muhteviyatı bir ker- re daha İsbat etti. Muhtelif yaşlarda muhtelif meşguli- yetlerde ve cemiyetin muh- telif sınıflarına mensup olan bu hanım efendilerin mek- tuplarına sıra ile cevap ve- receğim. Bugün ilk mektuba cevap veriyorum. Birinci mektup: Sevgili sırdaşımız. —— —— Kadınlar arasında sütu- nünü iki gündenberi büyük bir alâka ile okudum. Bu sütunda baş başa ve- rip dertleşebileceğimizi yaz- dığınız için ben de cesaret aldım ve size bugünkü ma- kaleniz hakkındaki fikirlerimi söyleyeceğim. Erkek ile kadın arasında ezeli ve ebedi bir mücadele olduğunu her kadın ve er- kek gibi, - bilhassa her evli kadın - gibi ben de bilirim. Fakat bu cenkte kadın zaferini temin için bize kul-? lanmamızı tavsiye ettiğiniz silâhların doğru olmadığını haddim — olmıyarak — size söylemek isterim. Siz bize kadın saadet, rahat ve istiklâl cenğinde zaferini temin edebilmesi için güler yözlü, sabırlı ol- mamızı yumuşak başli gö- rünmemizi tavsiye diyorsunuz bu suretle erkeginizi avuçla. rımız içine alabileceğimizi ve onu avucumuza aldıktan sonra istediğimizi elde edeceğimi- zi yazıyorsunuz. Bu yanlıştır, ben üç se“ nedir. evliyim, bu kış ko- cam aleyhimde bir talâk davası açarak muhakkeme- ye müracaat etti. Benden tikayeti de kendisiyle kavğa etmekliğimdir. Kocam bunu bir alâka- sızlık olarak - telakki edi- yor... Gece geç gelse hal- talarca eve gelmezse isl- ne gidip çalışmazsa ben sesimi — çıkarmaz — kendi- sini dalma güler yüzle kar- şılar hiç bir şey'ine alâka östermezmişim. Bu kendi- sini sevmediğime ve kendi- sine ehemmiyet vermediği- me delâlet edermiş, O da buna tahammül edemediği için benimle yaşamak iste- miyormuş.Mahkeme bu ka- dar saçma bir sebebi talâka kâfi bulmadı şimdi gene evliyiz. Fakat, ayrı, ayrı yaşıyoruz. Bir mini mini yavrum var, gayet bedbah- tım. Buna sebep te iyi ahlâklı- lığım güler yüzlülüğüm ve sabırlılığımdır . Buna ne dersiniz. - efendim. Beşiktaş Fatma Münevver Fatma Müneover hanım efendiye Müuhterem hanım efendi Mektubunuza vereceğim tevap şudur. Evvelki günkü yazımda da söyledim erkek- ler kendilerinde bir takım yeziyetler ve büyüklükler tevehhüm eder. Kocanız da kendisini kadınlar üzerinde büyük tesirler yapan — bir (Donyuon) olmak üzere gör- mekte ve kendi kadınının da bunu böyle görmesini iste- mekte idi. Onunla iyi geçinmek için sizin de bu şeyi öyle telakki ettiğinizi ona izhar etmeniz geç geldikçe onunla kıskanç- hık kavgaları vapmanız lâ- zumdı. O sizin gibi bir kadını bed- baht e ttiğini görerek iftihar duyacak ve size karşı bir merhamet hissi duyacak ve sonra iyi bir koca olacaktı. Fakat üç senelik evli, oluşuna göre acaba siz de sahiden kocanızı kıskanma- diniz mi ? Ve ona karşı gösterdi- ğiniz lâkaydı samimi idi, yoksa ona benim için bir şey değilsin diye göstermek için miydi. Öna ehemmiyet veriyordunuz inkâr etmeyi- Pniz, 'şimdi betbaht olduğu- nuz da bu şeydendir. Erkeklerin ne kadar da büyük bir düşmamı olsak bile(aramızda söylemekte bir ziyan yok) onlardan tema- mile vaz geçemeyiz. Onun için onlara karşı her fenalığı yapalım fakat ademi tenezzül göstermiye- Him. Ademi tenezzüle erkek te kadın kadar tahammül ede- mez isyan eder. . ı Tonkin'de | Hanoi 16 (A.A) —;Endo- k ajansı bildiriyor: Yu- nan hükümeti 1929 senesi sonbaharından beri iktidar mevkiinde bulunan devlet relsi “Long Yun'u gürültü- ye mahal bırakmadan mev: kiinden düşürmüştür. Belçika kabinesi Bürüksel, 16 (A.A.) — Kabine içtimamın hitamında pazırlar arasında tadilât ya- pılacağına dair olarak de- veran etmiş olan şayiaların asılsır olduğu anlaşılmıştır. Japonya diyeti Tokyo, 16. ( A.A.) - Za- bıta tarafından yapılan mü- maneate rağmen amele fır- kası sol cenahına mensup 350 mebus zorla başvekil M. Hamaguchi'nin evine girerek “ Burjuvalar diye- tinin , feshini mutazammın bir karar sureti tevdi etmiş- lerdir. Mısır kredi fonsiyesi Kahire, 16 (A.A) — de 3 faizli ve ikramiyeli Mı- sır kredi fonsiye tahvillerinin bugünkü çekilişinde: 1886 senesinde çıkarılmış tahvillerden 253,190 numa- ra 50,000 1903 senesinde çıkarılmış tahvillerden 782 875 numara 50,000 1911 senesinde çıkarılmış tahvil- “SIRDAŞ lerden 356,268 numara 50000 altın frank ikramiye kazan- mışlardır. MKWKMWMM]VWWMWW SINEMA HABERLERİ- K AD AK AAA KMKT Pelopanez Yarım adasında Kontese Verilen| Önceleri Kardeşçe AAT AA ZKANRÜY Monte Karloda İkamet Esnasında 200,000 Frank Monte Karlodan bir sahne Fevkalâde zengin ve za- rif bir delikanlı olan kont Rodolf Fyrae Monte Karloda ikameti esnasında, zifaf ge- cesi müstakbel kocası Dük dö Libenhaym'ın evinden kaçan ve kumarhanede de- | licesine oyun oynıyan Kon- tes Mara ya çılgıncasına âşık oluyor. Artık bütün düşün- cesi Kontese yaklaşmakı olan delikanlı bir yolunu bularak Kontesin berberinin yerine geçiyor ve hergün Kontesin saçlarını yapmağa gıdiyor BT VÜŞ gea Bir infilâk Nevyork, 16 ( A.A ) — Alınan bir habere göre, 15 Mart tarihinde saat 21 de Hors - İsland. yakınında Vi- king vapurunda bir infilâk vukua gelmiştir- Tayfalâr gemiyi terketmişler ve ban- | gizlerin üzerinde yürümek suüretile sahile çıkmağa te- şebbüs eylemişlerdir, Yirmi kadar telef ve mecruh bu- lunduğu söyleniyor. İçinde bir doktor vebir hastabakıcı bulunan bir gemi vak'a ma- halline gönderilmiştir. Çamur seylâbı Lechatelard. 16 ( A.A ) Vadinin tepelerinden kopup gelen yeni bir çamur sey- Jâbı, tahliye edilmiş olan köyleri tehdit etmektedir. Coğrafya cemiyetinin Havana, 16 (A.A) - Kü- ba coğrafya cemiyetinin al- tın madalyası deniz sathın- la deniz derinlik- lerindeki sular arasındaki hararet farklarından istifa- de etmek üsülü ile elek- trik kuvveti istihsal et mek maksadile Matansaz limanında icra edilmiş o duğu muvaffakıyetli tecrü- belerinden dolayı Fransız âlimlerinden M. Georges Claude'da verilmiştir. Arazi kayması Atina, 16 (A.LA — Leu- cade adasındaki arazi kay- ması devam etmektedir. Bir çok kasabalar - tahliye edil- mişlerdir. , | Fakat bir müddet sonra ku- marda pek fazla para kay- beden koönter idareli yaşa- mak mecburiyetinde kaldığı- gından berberinden başlamak üzere bütün hizmetlkârlarına yol vermek istiyorsa da güzel delikanlı bilâücret çalışmağı göze aldığını ve kontesin her bizmetini görmeğe ama- de bulunduğunu söylüyor. Esasen delikanlınrın yakının- da bulunduğu müddet ka- dın Üüzerindede tesir yap- maktan hali kalmadığından , bu teklif kabul ediliyor. Bütün bu vekaylin ce- reyanı esnasında dük dö Libenhaym firari nişanlısı- nın izini buluyor ve tekrar | ismini ve milyonlarını tek- lif ediyor. Fakat her şeden evvel bir kadın olan kontes bu teklife karşı zaif davra- nıyor. Bu vaziyete rağmen huviyetini gizlemekle devam eden delikanlı bir volunu bulup kendisinin kumarda bir tılı- sımı olduğundan bahisle kon- tesin malik bulunduğu son 1000 frankla kontes hesabı- na oyun oynamağı teklif ediyor ve parayı aldıktan bir müddet sonra sözde kumarda kazanmış gibi ge- tirip kontese 200,000 frank takdim . ediyor. Delikanlının bu hareke- tinden mütehassis olan kon- tes her ne kadar bir an için kendisini har buselerin tesirine kaptırıyorsa da he- men kendisini toplayarak parayı reddediyor ve kaçıyor. Artık Rodolf için hüvi- yetini meydana çıkarmak- tan başka çare kalmıyor. Bu akşam —Monte Karlo operasında Mösyö Boker Ooynanırken oyunun mevzu- unun takriben kendi ma- ceralarının aynı olduğunu iakat neticenin maddi ol maktan ziyade hissi bir tarzda bittiğini gören kan- tesin gözüne diğer bir lo- cada asil bir tavırla yer- leşmiş olan tabık uşağı, ber- beri ve şoförü Rodolf ili- şince hakikati anlamakta gecikmiyor ve artık his- lerinin emrettiği tariki ihti- yarla saadetle kavuşuyor- lar. başlayan Bir His “Elhamra,, daki “Monte Karlo,, ! Bu Akşamdan İtibaren “Opera,, Filmi Güzel Bir San'at eseridir Peloponez yarım adasın- da şairlere ilham — vermiş olan Helmos dağının yeşil- iklerle örtülü yamaçlarında Mitro Baba isminde zengin bir köylü çocuğu Timyo ve manevi kızı Âstero ile bir- likte yaşıyordu. Zengin bir — Atinalının kâhyası iken birden bire | onun mallarına sahip olan hasis ihliyar hakkır.da köy- lüler bir hayli dedi kodu yapmaktadırlar. Beraber büyüyen Timyo ile Asteronun kalplerinde da Gösterilecek “Astero,, Filmi! Bu hadise, koyun sürüle- rinin kışlağa indikleri zamana tesadüf ediyordu. Sürü sahip- lerinden çoban Stamo Baba Mitrodan, kışı geçirmek için yer kiralamıştı. Asteroyu gördu, Aşık oldu, Asteroya evlenmeği teklif etti. Astero kabul etti, ve kalbinin ilk çarptığıbu güzel yerlerden dağlara gitmeği kararlaştır- dı. Timyo onun bu fedakâr- lığından haberdar değildi. Asteronın saadeti çok sürmedi. Kocası paskalya yortularına Asterodan bir sahne önceleri kardeşçe sonraları daha kuvvetli bir his yer etmişti. İhtiyar ve nalet herifin sanki başından atmak ister- miş gibi hırpaladığı Astero- nun dert ortağı olarak Tim- yodan başka kimsesi yoktu. Bir gün onların başbaşa fısıldaşdıkları bir sırada oğ- lunu çağırdı. Ona,bu sokak- tan topladığı piç ile evlenir- se, kendisini — mirasından mahrum edeceğini kat'i bir lisanla söyledi. Bu sözleri duyan Astero, sevgilisinin babasile mesut bir hayat sürebilmesini temin için ap kını feda elmeğe azmetti. GHARLES BOYER ve Conchıta Montenegro Komedi Fransezin meşhur aktörlerinden (Charles Boyer) Pariste icrayi san'at eylediği vakitlerde (Conchıtâ Monte- negro) namındaki lıpınyol dansörü ile tanışmağı arzu ediyordu. Tesadüf — onları ancak Hollywood'da tanış- tırdı. Conghita — Montenegro ( Kadın ve Kukla ) filminin başlıca rolünü ifa eyliyordu. ( Charles Boyer ) ise bu piyesin başlıca rolünü tiyat- rosunda ifa ediyordu. Con- chita filimde rol almadan evvel Pariste Charles Boyer- nin rollerini tetkik eylemek için günlerce tiyatroya de- | vam eyledi. Şimdi her ikisi. Holly- wood'da M. G. M. müesse- sesinin en büyük arlistlerin- dendirler. bir koyun götürdüğü esnada öldü, Dünyada yapa yalnız kalan Astero dağlarda de- laşınağa başladı. Oğlunun günden — güne eridiğini gören Mitro Baba: müthiş hakikatı ona bir gü” anlattı. Bütün servetlerinin Asteroya ait olduğunu, onu nasıl - bulduğunu, nihayet malına konabilmek için onu uzaklaştırmak istediğini itir raf etti. Yaptıklarından — nadiif olan babası “gidip Asteroy" bulalım,, diye oğlu ile yolt çıkmışlardır. Ayni gün  teronun kocasının - öldüğü haberi köye gelmiştir. Sinema detikoduları Ve Dört bacaklar Bir Fransız şirketi |IF; fından çevrilmekte olan Bacaklar) ismindeki kol hitam bulmuştur. * Fransız artistlerinden A7 mand Bernard, Lilyan vey ile bir filim çevil'J üzere Berline gitmiştir- t bir Sevmek namındaki " yük komedi ikmal edll”ud' atıfi bay! ger *Ma pi * Madencilerin tasvir etmek üzere de bir facia, namın! filim ihzar edilmektedi"" Ametikada 4(»0.%' rit / buluna NEW Y DAILY NEWS ""::v' sinema kiralı müso! 'gl yapmıştı. Müsabakay! DÜV LEW AYRES kazan!