23 Mart 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

23 Mart 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Galatasaray ve bizde | tek seçici Galatasarayın son mağlübiyetine müncer olan teşkil tarzı bizde tek seçici usulünün bir tecrübesidir Son Fener « Galatasaray maçının dedi koduları el'an devam ediyor. Bilhasta Ga- la mağlübiyeti et- rafında gerek gazete sütun- arayın larında ve gerekse alâka- darlar arasında tahliller ya- pılmakta bir maçdan doğan neticenin es- babı araştırılmaktadır. ve normal Serdedilen mütaleat me- | yanında umumun ittifak et- tiği cihet şudur: Galatasaray takımı cu- ma günü iyi teşkil edilme- miştir. Ulvi merkez Midhat iç suretile hücum hattı ahenk ve enerji den mahrum edil- eski faaliyet muhacim, sol oynatılmak miş ve oyuncularile makaniz- ması bozulmuştur. Bu teşkili y adam gel takımın barla, takımının künü omuzuna alan yüzünden mağlübiyet miştir. Gerçi Fenerin cuma gü. Gala nki çok canlı oyunu tasaray takımının fena teş- çzerinde kavvetli ise de tetabuk görüşlere kili kadar netice hisseder. bulunan me ada hakikate bu umumi bir fikrimiz esbap bizim eden iâve Yedecek yoktur. Ancak diğimiz bir nokta var. işaret etmek iste- İzah edelim. Galatasaray — takımının son zamanlarda yadan başlıyan hir sis- tem dahilinde icra iedilmek- teydi. denilen bu tarzı teşkili Adına tek seçici usulü sistem, malüm olduğu üzere her bangi bir futbol takımını alâkadarlar: mürekkep bir heyetin faz! l yet ve ihtisas sahibi olarak kabul edilen bir zatın intiha- terketmekten ibarettir. ada tatbikatı çok deli olan bu usulün doğ- hakkında setler yapılır ve bizdede veya — igriliği yani tatbik olup olmadığı hülürken yambaşımızda bu sistemin — bir yapılıyordu. Galatasaray uzun zamanların gerek bu kulubün ve gerek teşkilâtımızın nan Yusuf Ziya | habına arzedilmişti. Bizdeki tek seçicinin ilk tecrübesi takımı, sıpor ada bulu eyin inti- mühim eserini20kanunuevvel- deki Fenar- Galatasaray ma- gördük. O sızalarda Fenerbahçe, uzun bir antre- çında nöman devresinin verdiği idman kabiliyeti ile tam formunda bulunuyordu. Hal- buki Galatasaray zaif bir halde idi. Bu vazin olan vaziyette tek se- takımını gayri müte- cici, Galatasaray kalezi oynamış futbolcuyu merkez muavin gibi müda- faanın teşkil eden bir mevkide ve yıllardan bel kemiğini beri oyun sahasından çekilmiş mütekaidi de yine Defonsta oynatmak suretile - garip bir şekilde O zamanlar sürpriz - şeklin de tarif edilen bu eser, Fene- lâkayt oyunu sahaya çıkarmıştı . rin şönük ve karşısında muvaffak oldu , Görüşler bu eseri alkışladı . —ne yaman bir adammış bu !.... dediler zaif bir adama ve dedik ve birdenbire kuvyetler deviren enerjiyi bahşeden adamı takdir ettik. O zaman çıkıp ta ( yahu! kalecilikte ömrünü “geçirmiş bir genci Fener santrahaf oyantmak ne de- doğrudur. Bir dafa düşünelim. ) diyen ol- madı. Hele sakat ve müte- kait bir oyuncunun tekrar maçında receye kadar Fener bahçe müsabakası gi- bi Galatasaray için hayati olan bir karşılaşmada hik- metivücudunu da tetkik eden olmadı. Eser muvaffak ol- muştu ya bu kâfi idi. Eser muvaffak vücuda getiren zatta şüphe. sizki bir ( yaratıcı ) idi. Günler geçti, hattâ (yeni bir merkez muavin kazan- dik) diye yükselttik' Ve her Gulatasaray maçın- da (sürpriz) varmı, yokmu diye bu hevesi körükledik. Nihayet Fener - Galata- maçından bir hafta evvel, tek seçici bu vaziyet- teşvikkârlığından ce- saret a'dı ve bir hamle daha bir eser ve bunu eseri saray larin yaptı. Müdafaada çok muvaf- fak olan bir haf oyuncusu- nu forvertte oynatmek ve Müçtebayı takımın dimağı mevkiinde olan merkez mu- hacimliğe koymak ! Dikkat edilsin, rübede ikinci derecede hayati ehem bu teec- Galatasaray — için miyeti haiz olan Beşiktaş müsabakasında yapılıyordu Takımlar sahada boy ölçüş tüler. Gajalasaray faik oy- nadı şişirerek galiıbiyet ile çıktı. ve sahadan göğsünü Umumun görüşü, eseri yine alkışlâyordu. Aman efendim, ne oriji- nal bir şekildi bu !, Meğer ne cevherlere malik imişiz- istifadesin şuz dediler. Mithatın forvert hattın: da ahengi bozan ve daima de bilmiyormu- kalan oyun tarzına kimse ilişmedi. Ve bittabi tek seçici, hamlelerinde de- yvametti, Vaktaki son Fener- Ga- latasaray — maçında — aynı yaratıcının ayni orjinal ese- ri Fenerbahçenin canla baş- geri Şirketlerde Tasfiyeyi kimler yapacak Bazı şirketlerin müame- tasfiye İktısat vekâleti tasfiyeyi kendi memurlarıyle yaptırmağa karar vermiştir. İlk hamlede tasfiye edile- cek şirketler şunlardır. Milli Ekmekçiler şirketi, Mil- şirketi, — Milli Milli mahsu lâtının yazmışlık. K kantariye ticaret şirketi, Iâi şirketi, Mi keti, Milli ihracat rke tıtat şir- girketi, Milli ithalât îm ek yakında; Dünyaın en büyük hayvan edileceğini | I ı Denizçiler komisyon raporu gönderildi Denizçiler komisyonunun hazırladığı raporlar Ticaret odası tarafından İktisat Ve- kâletine gönderilmiştir. Bu raporlar arasındaki rakabetin Mar- havzasındaki müna- eskisi — gibi da- beyanname — alınma - men'ine , mara kalâttan hili sına ve limanımızdar vapür- alacakları bahri mal- alınma- ların zemelerden resim measıne dalrdir, mürebbisi TÜDÖRAZEĞ AATE ERLRED A AA 25 Mart çarşamba akşamı «€ğesi ğ ZOUVİANO ve ARSLANLARI GA MELEK SİNEMASI  Viyana operasına mensup meşhurtenor SCHİMIDT! MAKSUDIAN - ROGER TREVİLLE ve JEANİNE GUIS! Öile beraber BİR HAFTAL IK SAADET (VENEDİK GECELERİ ) filminde takdim edecektir. musikisini ve göondulcuların şarkılarını d döndürücü İtalyan * leyeceğiniz Baş bu şaheser, Venedikte çevrilmiş ve tamamen Fran- sızca sözlü olup mevsimin en güzel eserlerinden biridir, la oynadığı oyun karşısında delik deşik oldu, o zaman eserin sakatlığını gördük ve ne yapıyor bu adam.. Diye haykırmağa başladık, Mit- hat hiç sol iç mevkiinde oy- natılırmı? Ya Müçtebanın takımdaki vücüduna ne der- Ulvinin siniz ? Hele san- trfor oynaması ne de- mek? diye tahliller yapmağa kuyılduk. €ğer, Fenerbahçe gelişi bir oyun oynasaydı ve eğer Zeki bazı defalar olduğu gibi beş metro ilerisinden geçen topa koşmasaydı ve eğer bütün Fenerliler Adam sende ... diyerek şöyle bir maç yap- saydılar, sahadan yine mu- olan güzel ve cassız zafferen — çıkacak aynı eser karşısmda bu defa (Yeni bir merkez mu- hacim kazandık. Yeni bir sol içimiz ) diye — alkışlamıya- akmı idik? - | Galatasatay mağlup ol- sonra Mithatin son | duktan insayt mevkiinde hücumların fark edenler, bir hafta evvel ayni şevkini — bozduğunu mevkide —aynı oyuncunun Beşiktaşa karşı oynatıldığı- itiraz elmediler. * Demek istiyoruz ki eserleri, verdiği neticelerin gözlüğünden tetkik ediyoruz. Sakak bir şekli görmek veya bir şeklin sakatlığını fark etmek bize her dalm için nasip olmıyor. Bozuk tarafı, ancak makuz na niçin daima hâdisatın tecelliyatın intibahı bize öğ- retiyor . Muvaffakıyetlerin esbabı hakiki surette araş- tırılmadığı için arizi zaferle- re erişen bütün şekilleri ve plânları muvafık ve müna- sip olarak telâkki ediyor ve —öylece kabulediyoruz. Halbuki bir gün vaziyette mekanizmanın bozuk altüst edince ozaman anlayoruz ki normal tarafı — eseri yapılan çerçive sakattır . » Tek seçicide bizm gibi bir adamdır. Bizim muhiti- mizde yaşıyor ve bizdendir. Pek tabildirki bizim gibi görecek ve bizim gibi hisse- decektir.O halde,,, tek seçici bizim memlekette olurmu, ve bu sistem bizde tatbik edilebilirmi? Ve şayet bir tek seçleimiz de olsa dürbü- nünü hadisatın akışına göre ayar eden bir efkârı umu- miye karşısında olacak mıdır? muvaffak Bunu düşünmeliyiz bizim için tek minin tatbiki rübe merhalesini teşkil eden Galatasaray takımının - se- çilme meselesini tetkik et- ve seçici siste- yolunda tec meliyiz. F. Hamdi * * Istanbul muhtelitinin dünkü eksersizi ilk haftasında İzmir arasında — bir idileceği Nisanın İzmirde İstanbul ve muhtelitleri müsabaka — icra malümdur. İs- seçmek İzinire gönderilecek tanbul muhtelitini üzere muhtelif klüplere me- iyetinde bir maç yapmak İçin dün Taksim davet edilmişlerdi. stadyomuna Münvhasıran genç oyun- culardan teşkil edilen dün- kü takım Pera ve Kurtuluş Rum takımlarından mürek- kep bir kombinezonla kar- gilaşmış ve neticede 3-1 ga lip gelmiştir. "Hııırhnm!ı .. Dünyanın Sonu yaklaşiyor .. Oi S S SELDEŞEK ELAP GONUN Dr. Ahmet Ikbal 66 Ankara caddesi 66 Cihan kütüphanesi üstünde Perşembe günleri sabahtan öğleye kadar meccanen nsup oyuncülar eksersiz mah- 98 d ERKEKLER OKUYAMAZ Yalnız Karilerimizden — aldığım içinde bu gün neşrine sıra gelen bü mek- tup bir çoğumuzu alâkadar edecek. tir,. Çünki eminim her biriniz hayatınızın bir devresinde bu mektubun temas mektuplar zannediyorum ki etti, mevzun çok yakından yaşa mışsınızdır. İşte mektap: Sırdaş Hanımaferdi Efendim. Bizim dertlerimizi — din- lemek için açtığınız sütunu zevkle takip edi- yorum. Size bazı müşkülle. her gün rini soran karilerimize ver diğiniz cevapları gördük- ten sonra ben de sizi rahat- sız etmeğe karar verdim. Efendim ben yaşında oldukça tahsilli ve bir seneye yakın bir oldukça güzel hızım, Bir mandanberi kendimden on beş yaş daha büyük bu erkeği deli gibi onunla evlenmek istiyorum Za- seviyor, Halbuki bu adam dünyanın en ele avuca sığmaz en haşarı bir adamı, Bana karşı muhabbet ve güya merbuliyet göster- kendisi mesine — rağmen anıştığımızdanberi dört hafta bir etmeğe, başlıyor onu — şurad burada değişik değişik ka dınlarla görüyorum. her üç beni ihmal bet aramamağa ve Fakat kendisini her yas daha avdet kalayışımda — bana büyük bir sevgi ediyor, gördüğüm kadınların ya bir. çocukluk arkadaşı ya bir akraba zevcesi oldu ile ğuna beni kandırmak için uğraşıyor, € bön kanar isem bir iki hafta sakin ve | sadık efarafında dolaşıyor, sonra gene başka kadınlarla alâkadar o'mak dini gösteriyor. illeti ken' Daha yanında iken rast geldiği kadınların dan bakmağa, arkadaşlarıma kür etmeğe başlıyor. Tabit kendisile kavga ediyorum, ortadan kayboluyor, bu defa bir. başka burada dolaşıyor. Banâ tast gelince gene banâ avdet arkasın kadınla şurada udiyor. Fakat bu avdetinde beni onun saçmın sapan temina- tına kanmaz bir vaziyette bulursa, onunla kıskançlık kavgası — yaparsam, — ona surat edersem del hal benilen uzaklaşıyor, bir iki ay datı-« ğin kalıyoruz, sonra bu dar- ğgınlığa tahammül edemiyo: rum. Önün — saçmalarına kanmış gibi görünüyorum, barışıyorüz. Fakat pek kısa bir zaman için , Bu adamdan vazgeçmi: yecek kadai için ne onunla olan müna- bü . şökilde benim için taham- onu sevdiğim sebetimizin de devamı mül edilmez Bir azap Oldu- ğundan onu nasıl yola geli- rebileceğimi bana öğretirse- niz minnettarınız olurum. (Erenköy) V. Naciye KADINLAR OKUSUNE Haşarı Erkekle Nasıl Geçinilir? İ ) yirmi bir | Efendim, Sevgilinizden vaz geç- mek mücadeleyi terketmek yani kaçmaktır. Muharebe. de kaçanlara ne derler siz de benim kadar bil tsiniz. Bu adam her ne kadar ta- dakatsiz ve çapkın ise de size merbut olan bir adam: dır. Her üç haftada daima değişik bir kadınla beraber bulunduğu halde her defa yeniden avdet bunu isbat eder, Bu adamı pemdikt halde haşariliğinden vaz geçirmek imkânı yoktur. Onu kendi haline bırakmak kendi bıkıncaya kadar do- laşınasına müsaade etmelidir. size edişi Bp ahlâkta adamlar su- ratsız, kavgacı kadınlardan hazzetmezler. Hayata baktıkları için size yaptık: sathi bir gözle ları fenalıkları anlarlar ve sizin kavgalarınızı, suratınızı lüzuümsuz ve abes bulurlar, Hayat onlar için bir eğlence olduğu için kendilerini sıtın: tıya sokmazlar sizden kaçar- lar. Eğer ondan istemiyorsanız onunla ayrılmak ye evlenmek yorsanız. ona yet — güler ğer istir kedinizi ga: yüzlü, gözrteri kanar daha - iyisi bu şeylere lâkayt kalınız. Öna kıskançlık görününüz; göstermeyiniz: O, zamanla yorulup uslanup kurmağa talip oluncaya kadar böyle yaf piniz, Sonra intikamınızı napl alırsınız. bunu size öğret meğe hacet yok. Nikâhta B? ramet vardır derler doğr! dur. Kadın ve erkek evleni! evlenmez biribirlerine yap* cakları eziyeti hak tarafit” dan öğrenirler. sizinle aile Sırd&'_t ; TİYATRO sINEI_Aıj' SİNFONİK KONSEF Tayyare semiyeti mtf fatine 3-4-931 Cuma gü saat 18de Tepebaşı kt tiyatrosunda Deniz Orket” heyeti sinli bir konser verilecektir. tarafından , Üsküdar Hâle sinemasınjç Düztaban Bastıbâa' Falcı İlâveten Hava harakülg,ı Proğramlarımız — Custf' 7 ve Çarşamba günleri d':/ Her gün gündüz 3 !#ye 9 da Cuma günleri dte 9da »W Bu akşam Pangaltı ..'nen"k halkın beklediği büvnk, samere. Kafkas muf yeti tarafından 12 44 büyük konser JKSİFLy zeylesi) sinaminda (S son günleri | muaz2A” () Komik Şevki B. tarf gülünçlü piyes.