31 Mayıs 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

31 Mayıs 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

31 Mayk <o — Unutulmuş Bir Beybi “Beni buradan Mesih ol da Memnuniyetimi — gözle. timle ifade etmek içingenç adamıa, gözlerinin ta İçer- | sine baktım. Çok ateşli, tatlı bakışları vardı. Bu | Beybilhavz tekkesinin esrar- engiz manasına hiç yakış miyan, âdeta çok açık bir lisanla yazılmış sahifelere benziyordu. Cihanda herhalde daha çok azaplı olan bu yerde böyle cana yakın bir ada- ma rasgelmek — herhalde bir mazhariyetti. Pastörlerin dediği gibi bu hücreye! gelmek — değil, bu hücrede bir intan göre bilmek mazhariyetti. Genç adamın sözleri, sözleri ba- na teselli veriyordu. Bunun iokuluşları, doktorun tasal- Mtu, vaftizci başının taar- “uzu gibi soğuk ve haşin leğildi. Nazarları, ruha ci- A, İnsana emniyet veriyor- u. İşte ben bu genç adam- an bir teselli ve ümit i- yordum. Boynuna sarıl- tak. — Beni buradan kurlar akiki bir Mesih ol da be- 1 halâs kıl, diye feryat mek istiyordum. Genç Pastör: — Artık olmuş olacak üj hanım dedi. Zararı ol ağu yerde kesmek en bü- ük kârdır. Bundan sonrası in tedbir almak lâzımdır. oksa, sende şu ilerideki lo- da yirmi beş gündenberi lyen ve her papazdan mlar, nasihatlar, vaızler aliyen zavallı .. Nec... bi harap olursun.. Demekki şu - ilerideki canın birinde yirmi beş ündenberi her papazdan mazlar, nasibatlar, dualar Ünliyen ve inliyen bir za- ll vardı, Mec.. - Zavallı Mec... Genç papaz devam etti: — Bak kızım ben kur- armak İiçin sana iyilikler yapacağım, şimdi buradan pkınca ruhani heyete senin hakkında — mufassal — bir lapor — vereceğina, bununla | vin kabili irşat olmadığını, let için daha çok telkinlere, arzlara ihtiyacın olduğunu — e binaenaleyh manevi bir 1 Lyııı (mahal verilmemek | hemen buradan - tahli- en İlüzumunu beyan ede- ğim. İcap ederse, şifahi atta veririm. Bu fikri- kuvvetli şahısların iti- z etmesi gayet muhte- » Bunların kim ola: leceğini takdir edebilirsin. 'akat heyeti umumiye her b rağımen mütaleasımı ule mecburdur. Çünki umumiye azası, ha- nkı bale vâkıf olmakla Manevi bir maktel... Beybilha;zda işe başlayınca ne garip şeyler gördüm? Cehennemden bir ses! BN v Tekke lhavzın Esrari.. kurtar! Hakiki halâs et!.,,. beraber, resmiyette bunlar düşünülemeden doğru bir mütaleanın kabulü zaruri- dir. Malüm ki heyeti umu- miyemiz hep Pastörlerden beşerin ezeli kıskançlık his lerinden azade kalamıyan insanlardan ibarettir. Oh!.. Bu ne güzel bir adamdı böyle.. Beybilhavz içindeki hakikatleri ne kador pürözsüz bir açıklıkla söylüyor, | onları döküyordu. Bu meş- um mahalle geldiğim an- derberi ilk defa olarak ru- humda bir inşirah ve hu- zur duymuştum. Memnuni- yetle genç adamın sıcak gözlerinin içine bir daha baktım. O pek tatlı nüva: zişle başımdan tuttu. Du- daklarımdan öptü. Haya- tımda ilk defa olarak atep- li bir dudak sesi du O gitti, ben arkadasınn bak- tım, varlığı kalbime işliyen bir oktu... (Devamı var| Poliste: Hapis Bucezayı veren bir sabıkalıdır Sultanahmette Alemdar caddesinde oturan arabacı Hayri, 4 gün evvel evinden kaçan karısı yanında bulu- nan şoför Şumnullu Ahmedi şüphelenerek dövmüş, sonra da bir odaya hapsetmiştir. Bununla da iktifa etmemiş, arkadaşlarından Arif ismin- de birini evine getirerek ona da dövdürmeğe başla-|| mıştır. Arif te bu şoförü dövmüş | ve bıçakla kasık ve baca- | ğından yaralamıştır. Üç gündenberi yaralı vaziyette hapsedilen Ahmet nihayet baldızı Emin tara: fından aranılarak bulunmüş ve zabıtaya bildirilmiştir. Meseleye vaziyet eden zabıta eve girmiş, mabpust bulunan Ahmedi alarak cer- rahpaşa hastahanesine gön- dermiştir. Failleri de derdest edilmiştir. Mütekabilen cerh Kara gömrükte sakin seyyar satıcı 21 yaşlarında Kâmil ile Sultan Ahmette Sinan Mehmet paşa medre- sesinde oturan yine seyyar satıcı 38 yaşlarında Aziz, düa biribirlerini bıçakla ya- ralamışlardır. Ekin bıçağı ile yara Mahmudiye caddesinde oturan sandalcı Recep dün, arkadışı Arap Hasan ile kavge etmiş, neticede Hasan, ekin bıçağı ile Re- cebi bacağından yaralamış- bır. YARIN Mebusu öldüren Hacının muhakemesi _V. Zehra kimin karısı? Çocuk kimden? İşin çok garip içyüzü anlaşılıyor? 14 Teşrinisani 930 gecesi saat altı raddelerinde bir kadın meselesinden dolayı sabık Musul meb'usu Nuri B.i üç yerinden yaralamak suretile öldüren Hacı bini İslamın muhakemesine dün sabah ağırcezada başlamış: tır. Hacı fiili katli tasavvur ve tasmimle yaptı'ından dolayı müstantıklık tarafıadan idam talebile muhakemeye sevk- olunmuştu. Kalabalık bir samiin da- vayı merakla takip ediyordu. Müddet mevkiinde dört ço- cuğu ile maktulün zevcesi Rahime H. oturuyordu. Ma- kamı riyasette Hasan Lâtfi B., müddeiumumilik mev- kiinde muavtn Cemil Bey bulunuyordular. Maznun Hacı vakayı şöyle anlatmağa başladı : —İranlı Zehra dört sene- dir yanımdadır. Metresim | değil karımdır. Nuti B. Zeh: rayı ayartlı ve evine götür- dü. Ben de bunun üözerine Nuri beye gittim, Fakat be- ni fena halde hırpalayarak başımı yardı. Bunun üzerine karakola şikâyet ettim. Ka- rakola yalnız karımı ayarttı deye söyledim, vurduğundan bahsetmedim bile, Rels— Baksen Nuri B. in evine giderek önu öldürmüş- sun ne diyeceksin? — Ben öldürmedim. Evi- | mne Zehra için de gitmedim, yalnız Zehradan olan kızım Mevhibeyi görmeye gitmiş- tim Reis - Badelkatil ne için saklandın? — Saklanmadım, cayır, cayır geziyordum ve katil Hacının arandığını da duydum Hacı yalnız ben değilim ya diyerek hiç ses çıkarma- dim, Bundan sonra rapor ©- kundu. Bu rapora nazaran Hacı yakalanırken üzerin- deki bazı evrakla — taban- casını denize attığı bildiri- liyordu. Müddel vekili bu tihetin tamikinl istedi. Filim davası Hacı da ;denize evrak | filanatmadığını ve Zehranın İranlı bir kadın olduğunu söyledi. Maznunun bu cevapla- | rından Sonra çahitler din- | lenmeğe başlanmıştır. Şahit Zehra H. — Erzurumluyum. Mu- sul meb'usu Nuri B. kocam- dır. 12 sene evvel evlendik. Hacı ilede tanıştım. Fakat çocuğum olmadı. Hacı bir gün sarhoş eve geldi vea kıskançlık yüzünden Nuri Beyle kavga ettiler. Benim kanaatimce Nuri Bit Hacı | öldürmüştür. Nuri B. benden evvel bir kadın almış sonra boşamış. Bir senedir de Nuri B den ayrıyım, fakat boşan- madım. O şimdi mahkeme- ye gelecek olan Rahime ha- nimla evlenmiş. Hacı - ile evli değiliz. Ayni evde ki- | racı idik, Kendisine ödünç , para verirdim. Ben de para- ları Elmasçı Iranlı Hacı Meh metten alırdım. Hacı Meh:- metten de Mehdi isminde bir çocuğum vardır. Mevhi- | benin babası Nuri beydir. dedi. Bundan sonra diğer şa- bit Cemile H. — dinlendi veoda şunları söyledi: — Mevhibeyi Zehra H. Hacıdan doğurmuştur. Bunun üzerine Zehra Haım- la Cemile H, muyacehe edil- diler, Zehra H.çocugunNuri B.den olduğunda israr etti. Sahit Nebahat H.— Vaka akşamı birinin koşarak Nuri Beye hücum edip bıçak- ladığını gördüm, dedi. Bundan sonra 11 yaşında olan Mevhibe dinlendi. Mehibe — Babam Nuri Beydir. Annem Zahradır. Babamı Hacı öldürdü, gö- zümle gördüm. Müddel vekili — Nuri Beyin 20 bin liralık mirasına konmak istedikleri için Mev- hibeyi alarak gösteriyorlar Heyeti hâkime diğer şa- hiterin celbi için muhakeme- yi 9 Hazirana talik etmiştir. Agopyan hanında bir faciaya sebep olan yangın neden oldu? Agopyan hanı yangını neticesinde yedi — kişinin ölümüne ve müteaddit kim- selerin yaralanmasına sebep olan Andon oğlu Yorgi, An- don oğlu Emil, filim tamirci çırağı Yaninin muhakeme- lerine dün Ağırcezada baş- lanmıştır . — Maznunlardan yalnız Emil mevkuftur. Es- nayi muhakemede evvelâ ilh tahkikat hâkiminin iddi. ası okunmuştur. Bunda deni liyorduki İşitealin men'i hu- susunda icap eden ihtimama dikkat edilmemiştir. Emil “Maskeli adam, filimini tecrübe — ederken elektirik buşuna taktığı se* kiz telden birisini çırak Ya- ninin istif etmekte olduğu filimlerin üzerine düşürmüş ve yanğın çıkmıştır. Bu yangın da yedi kişi ölmüş ve mütcaddit kimseler yaralanmıştır. Bu dava evrakı evvelâ ikinci ceza mahkemesine gönde- rilmiştir. Fakal ikinci ceza mah- kemesi bu davayı vazife harici görerek ağır cezaya göndermiştir. Dünkü celsede evvelâ yorği isticvap edilmiştir. Yor- gi demiştirki: 10 — senedir filimkomisyoncusuyum. Dört aydır Ağopyan Hanında ©- turuyordum. Vak'a — günü kardeşim geldi yanıyoruz dedi. Koştum fakat söndü- remedik. Yangın Elektirik- ten çıktı. 6 bin lirası Sigor- talı olmak üzere 25 bin Hiralık malım yandı. İtfaiye yazihaneyi muayene ettti- :l. zaman — yangın terti- limızı u. dedi. Keşif raporunda da yan- gınin sıgaradan çıkmadığı Elektrikten — çıktığı bildiri- liyorggg. Şahit celbi için muhake- me başka güne talik edil. miştir. | | Kanlı bir kavgadan sonra 4 kişi yaralandı! Adanada sabıkalıların -yaptık- ları bir sokak muharebesi Adanada Siptillide kan- h bir kavga olmuş ve dört kişi yaralanmıştır. Vak'anın tafsilkti şudur: Sabıkalı yankesicilerden Resul — oğlu İbrahim ile Mustafa, Ömer, Halil, Alı. küçük Yusuf, Mehmet Alı, Ömer isimli eşhas bir iki gündenberi — mütemadiyen gece gündüz sarhoş gezi- yorlardı. Söylendiğine göre bun- lar birlikte mühim bir par- ti vurmak suüretile eyle- miyorlarken aralarında bir kavga çıkmış ve faaliyet sahaları olan Siptillide bıçak bıçağa gelmişlerdir. pazar — mahalli karışmıştır. Bu karışıklık içinde bıçaklı yedi yankesici ras gelince sallayup ve arkadaşlarından Ahmet bileğinden ağır surette Mehmet Yusuf sol böğrün- den olduça ağir, mehmet Ali baldırından hafifce Ömer) ise muhtelif yerlerinden ya- ralanmıştır. Vak'a mahalline polis memurları yetişmiş yankesi- cileri tutmak isterken polis- lere hücum etmişler ve ya- kalandıktan sonra kara kola giderken küçük Yusuf beni vurdu diye bağirmışlır. Yar rahlar tedaviye alınmış ve Bu sırada koşulmus ve | tahkikata başlanmıştır. İntihar Çocuk kendini niçin öldürdü ? İhsaniyede oturan Meh- met Ef. dün gece intihar etmiştir- Vak'a şöyle ol- muştur : Saat 21 raddelerinde Şir- keti Hayriyenin 63 nu- maralı Mehmet Efendi Kızkulesi açıklarında kendini denize atmıştır. Vapur durdurul- muş ve etraf tahariri dilmiş- sede ceset bulunamamıştır. İntiharın sebebine gelince Mehmet Ef, ile babası ara- sında geçen bir. — hüdisedir. Esasen Mehmet Ef, mariz bir gençtir ve hâtta bir dis- pansere bile devam etmek- tedir. babasile de arası açılın- .ca büsbütün kuruntulanmış ve hayatına kıymıştır. Peşte sergisinde Peşte sergisinde en güzel paviyon olarak Türk paviyo- nu beğenilmiştir. vapuruna — binen | Darısı Bütün hakkı hu- zurların başına! Sigorta- komisyonu aza- larile İktısat vedâleti arasın- da bir nokta nazar farkı #hâdis olmuştur. Bu da şundan ileri gel- miştir. İktısat vekâleti, alâka- dar dairelere bir emir gön- dermiştir. Mezkür emirname, ida- re meclislerinde ki komis- yonlara hakkı huzur veril- memesi yazılıyordu. Böy- lece gerek sigorta komis- yonu ve gerekse devair mü dirleri çalıştıkları komisyon- lar danhakkı huzür alamı- yacaklardır. Halbuki, sigorta komis- yonu azaları, bu emirle alâka'arı olamayacağı fikrinde'er. Maamafih, hu iddia İk- tısat — vekâleti - tarafından reddedilmiştir. Çiftçi kooperatifi Kredi tespit edildi, beyanname- ler Ankaraya gönderildi Ziraat bankasının himaye sinde Adanada bir çiftci ko- operatifi teşkil edildiği ma- lümdur. Kooperatif tamamile faa- liyet devresine girmiş ve ko- operatife aza kaydına de- vam edilerek beyannameler elınmağa başlanmıştır. Bu beyannamelerin — doldurul- ma işi hitam bulduktan sonra kredi yekünu tespit edilecek ve cetveller Ankara ziraat bankası umumi merkezine gönderilecektir. Haber aldığımıza göre beyannamelerin merkezi u- mumice tetkik ve kabulün- den sonra para tevziatına başlanacaktır. tış kooperatifi ayrıca fa: aliye'e geçmiş ve aza kay- dına başlamıştır. On dört bin liradan başlıyan sermayesi on yedi bin liraya çıkmış olup ban- ka çiftçilerin geçen seneki kredilerine yüzde elli zam yaparak para tevzi edecek ve buna satış kooperatifi kefalette bulunacaktır. Kooperatifin idare heye- ti Sefa B. reis olmak üzere Hilmi, Cavit, İhsan, Vehbi Necip, Ekrem, Avni, Beylerle savatlı zade Halil ağa hey- et azasını teşkil etmektedir. Kooperatif namına im- zaya — salâhiyettar olarak Safa ve Ekrem beyler inti- hap olunmuştur. Pamuk a- hımı için kooperatife Yuna- niştandan müracaatlar vaki olmuş olup kooperatifin çift- €i için çok hayırlı bir te- şekkül olarak büyük ve faydalı işler yapacağı ümit edilmektedir. Küçük İlânlar Kuvvetli bir daktilo Türkçeden Fransızcaya, Fransızcadan Türkçeye kuv- vetle tercümeye Mmuktedir bir daktiloya ihtiyacı o'an- ların - idaremize — tabrisen müracaatleri.