31 Mayıs 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 6

31 Mayıs 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 6

Sahife 6 YARIN 31 Mayıs ANKARA OTEL TAŞHANPALAS Bütün konforü havi. Telgraf - Taşhan Ankara Fiatlar ehvendir Telefon 1163 saDemokrasi Muharriri Tercüme eden Etienne Vacherot Hüseyin Cahit Bey 2 Büyük Cilt Demokratik devlet sistemi, bir demokrasi hükümet idaresinde vatandaşın mevkii ve vazifesi, Demokrasiyi doğuran içtimal ve siyasi âmiller v. s. Bütün bu mev- zuları bu muazzam ve mühim eserde bulacaksinız. Demokrat ve Lâik Türk vatandaşı Demokrasinin ruhuna nüfuz etmek ve Demokratik prensipleri iyice kavramak mecburiyetindedir. Binaenaleyh bu eser mebus, hükümet erkânı, memur, muallim, askar hu- lâsa her Türkün ehemmiyetle alâkadar olacağı bir kitaptır. 2 ciltten ibaret olan bu kitabın fiatı her yer için 3 liradır Turhan valde Müderris Ahmet Refik Bey Saray kadınlarının, cahil kadın ağalarının devlet idare ve siyasetinde oynadıkları rolü ve Osmanlı imperatorluğunun Köprülüler devrine tekaddüm eden bu devresindeki tezepzüp ve karışıklıkları bütün fe- caati ile meydana koyan bu eser 150 kuruş fiatla satılmaktadır. Naşiri: Kanaat kütüpanesi || Muharriri: Büyük Tayyare piyangosu Sinci Keşide 11 Haziran (Şildelir Büyük Ikramiye 50,000 liradır Ayrıca: 15.000, 12.000, 10.000, 8.000 Liralık İkramiyeler ve 40.000 Liralık Bir Mükâfat Vardır. KODAK VELOKS kâğıdı Bılaıstısna her | klişeye uyar — Fevkalâde kopyalar — Amatörlerin sevdiği kağıt. KODAK müsabakasına VELOKS kağıdına basılmış kopyalar- la iştirak ediniz. Kopyaların arkasında VELOKS kelimesine - dikkat. Fuat Sabıt[ (Oksürenlere:KATRAN HAKKI EKREM kuruşa, daha fazlasına para vermek günalıtır. FAYDA Ç” yarı yarıya daha ucuz ve daha mü- essir yerli malı olan FAYDA yı is- timal ediniz. Sinek, sivrisinek, tah- takurusu, pire, güve ve sair haşa- râtı yumurtalarile aniyen mahv ve tlâf eder. Kokusu lâtif. Kat'iyyen leke yapmaz. Bütün devairi devlet ve mMüessesatı milliye ve ecnebiye FAY- DA istimal eder. Kutusu 50 büyük 75 bir kiloluk 125 kuruştur. Ha- san ecza deposu. Toptancılara ten- zilât. BANKA KOMERÇİYALE ITALYANA Sermayesi: 700.000.000 L'ret, İhtiyat akçesi: 580.000,000 Merkezi idare : Milano, İtalyanın başlıca şehirlerinde. Şubeler: İngiltere, İsviçre, Avusturya, Macaristan, Çe- koslovakya, Lehistan, Romanya, Bulgaristan, Mısır, Ame- rika Cemahiri Müttehidesi, Brezilya, — Şili, Ure- Arjantin, 'Perü, Ekvâtör ve Kolumbiyada: Afil İstanbul şube merkezi: Galata Voyvoda cadde köy Palas (Telefon: 2641-2-3-4-5) Şehir dahilindeki acentalar : İstanbulda " Alalemciyan hanında Telef. 2821. Beyoğlunda: İstiklâl caddesi Telef. 1046. Kambiyo dairesi Borsada Telef. 1718. İzmirde şube BankaFrankoaziyatik .Anonim Şirketi SERMAYESİ : 25.000.000 Frank | Merkezi idaresi; Paris, Burdo (Boudrean) sokak NO. 9 Şubeleri : İstanbul; Galata, Voyvoda caddesi No; 102 Telgraf adresi : Frasiabânk Telefon Beyoğlu 1421 2-3 Posta kutusu Galata No. 376 “Harbin Mukden, Bilcümle — Banka — muamelâfı Hesabatı cariye küşadı Tasarruf sandığı — rı — Esham ve emtia üzerine Sü-DoRonoPertevi Dostlarınıza tavsiye ediniz. Size müteşekkir kalacaklardır. Her eczane ve ecza depolarile tuhafiye mağazalarında arayınız. Doktor Çocuk hastalıkları müteha: Dr. Semiramis Ekrem H. Beyoğlu Mektep sokak Telefon: B. O. 2496 Ankara caddesi Cihan kütüp- hanesi üstünde No. 66 — | Teleton: İstanbul 2385 — | — Vadesiz ve vadeli tevdiat — Mekükâti ecnebiye kambiyo, esham ve tahvilât abm satımı — Senet İskontosu — Esham ve tahvi: lât bedellerinin tahsili — Adi ve sirküler itibar mektupla- avans — Ecnebi memleket üzerine kredi küşadı — Esham ve tahvilât muhafazı vesaire stanbtl 4 üncü İcra memur- luğundan: Tamanima (4960) dira kıymet | takdir edilen Erenköyünde- Koz- yatağında eski 10, yeni 38, 39, 40 mnumaralarla- murakkam imaaköş- kün nmsif hissesi açık arttırmaya vazedilmiş olup 15-6-931 tarihin- de şarinamesi divanhaneye talik edilerek 30-6-931 tarihine müsa- | dif salı günü saat 14ten 16 ya kadar İstanbul düncü icra daire- | sinde açık arttırma suretile satı- lacaktır. Arttırma ikinı Birinci arttırmada (500) liraya talip çık- miş olup bü kerre ei çök artti ranın Üstünde bırakılacaktır. Art. tırmaya iştirak için yüzde yedi teminat akçası alınır. Müterakim vergi, Belediye resmi, vakıf ica- resi müşteriye aittir. Hakları Tapu sicillerile sabit olmiyan - ipotekli — alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hak- | kı sahiplerinin bu haklarını ve | busüsile faiz ve masarife dair olan — iddialarını - ilâm tarihinden iübaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi - hâlde hakları Tapu sicillile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların yeni İcra ve İl- Tis kanununun 119umcn maddesi ne göre tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 930-532 dosya numa: rasile » memuriyetimize müracaat. ları ilân olunur. OSMANLI — BANKASI Sermayesi - 10,000,000 İngiliz Jirası ISTANBÜL ACENTALIĞI Telefon: İstanbul 3318 el BEYÖĞLU DAİRESİ Telefon: Beyoğlu 1303 Senedat ve poliça muka- bilinde muayyen vadeli veya hesabı cari suretile avanslar, poliça ve iskon- tosu, Türkiye Cümhuriyeti- nin başlıca şehirlerine ve memaliki ecnebiyeye se- nedat, çek, itibar mek- tupları ve telgraf emir- nameleri irsalâtı. ( Hesabı cari) küşadı, senedat ve kıymetli eşya muhafazatı, kupon tahsilâtı, Türkiye ve memaliki ecnebiyeye keşide edilen “poliçaların tesviyesi, borsa muâmelâltı lcrası, akçe bey'i ve şe“ rası, sair bilcümle ban- ka muamelâtı, kasa icarı. Çocuk hastaha ku: lak boğaz burun mü- tehassısı Or. Ekrem Behçet Beyoğlu Mektep sokak 1 Telefon: B. O. 2496 Haydar RifatB.in eserlerinden Ayni haklar İki lira Miras meseleleri Bir , Şerhli borçlar kaatınü « —e (İkbal) kitap hanesinde Beşinci İcra memurluğun- dan: Mahcuz Radyo, Singer makinesi, Halı 8 Haziran 931 tarihinde saat 13,30'dan itibaren — İstanbul Sanda bedestanında satılacağı ilân olunur. Seyrisefain Merkez Acentası: Galata Köprübaşı B. 2362 şube acentası Sirkeci Mühür- darzade Hanı Tel. 22740 yvalık sür'at posta (Mersin) vapuru 2 Ha- ziran Salı 17 de Sirkecide Gelibolu Çanakkâale Kü- çükkuyu Edremit Burha- niye Ayvalığ'a kalkacak, dönüşte — Altınoluğ'a da uğrayacaktır. TAVİL ZADE VAPURLAR AYVALIK -İZMİR postası SAADET ; vapuru her Pa- ı zartesi 17 de Sirkeciden hareketle Geli- bolu, Çanakkale Ayvalık ve İzmire azimet ve Çanâkkale- ye uğrayarak avdet edecektir. Yolcu bileti vapuzda da ve- rilir. Adres: Yemişte Tavil- zade biraderler. Tele. İst: 221ç Dr.Hafız Cemal Dahiliye hastalıkları mutehassısı Cumadan maada her gün öğleden sonra — saat (2,30 dan 5 e ) kadar İstan- bulda Divan yolunda (118) numaralı hususi dairesinde dahili hastalıkları muayene ve tedavi eder. Telefon: İstanbul 2398 Daktor- Feyzi Ahmet Cilt, saç vezührevi has- talıklar mütehassısı Cu- madan maada her gün saat l0dan 6 ya kadar hasta kabul edilir. Adres: Ankara caddesi No. 48 Telefon: İstanbul 3899 Doktor İbrahim Zati Cağaloğlu - Mahmudiye caddesi Çatalçeşme s0- kak No. 5. Her gün öğleden son- ra altıya kadar hastala- rını kabul eder. , Nâzım Şakir Bey Avrupadan gelmiştir. İstanbul 7 inci icra daire- siadeu: Bir borçtan dolayı mahcuz eşyayı beytiye işbu Haziranın 7 inci Pazar günü saat ondan itibaren Kızıltop- rak'ta kurbanlıdere civarın- da müteveffa Salâhattin B. köşkünde bilmüzayede para- ya çevirileceğinden — talip olanların vemi mezkürda memuruna müracaatları ilân olunur. İstadnul üçüncü icra da- iresinden: Mahcuz ve furuhtu mukarrer bulunan Kandilli, de Fıstiklibağında 15 No. lu hanede piyano ve koltuk ve sairenin 9/6/931 tarihine müsadif Salı günü saat do- kuzdan on bire kadar satıla. cağından talip olanların ma- halli mezkürda memurüne müracaat eylemeleri ilân olunur. Mes'al müdür ve mümessil Burhanettin Âli