1 Haziran 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

1 Haziran 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

1 Haziran — — Unutulmuş Bir Beybilhavzın Esrarı... Manevi bir maktel... Tekke Beybilhdvzda işe baîşlaymca ne garip şeyler gördüm? Üzletten çıktım! Fakat etrafımda tiksindirici müt- hiş şeyler Ö Bu cehennemden kur- | tulacağım ümidile artık bir çocuk — gibi seviniyordum. Zavallı Nec..'nin eninlerini artık duymak istemiyordum. | , Çıkmak bir an evvel Büa mahzenden çıkmak, in- san ve güneş yüzü gör” mek istiyordum. : a * Üzlet hücresinden çıkalı hemen bir gün oldu. Dünya me tahaf, hayat ne güzel imlş... Allaha vâsıl olmak masalile kan gibi yüzlü bir kaç misyonerin metresi ol- mak ne acı şeymiş. Orada kalsaydım, kim - bilir daha tamıdığım ve tanımadığım kaç herifin tasallütuna uğ- rayacak, ne maddi ve ma- mevi ezalar duyacaktım. Genç Pastör- beni bu | — zabından kurtardı. Ve yi- ne bunun delâletile masai şubem değiştirildi. Artık ben doktor (N....'nun şubesin- den sayrıldım. Kitabı mu- kaddes şirketinde çalışma: “ ğa başlamıştım. — Doktor © AN...) nun yüzünü görme- mek için loş, etrarengiz — ve korkunç koridorların ara- — Bindan koşarak — geçiyor, buralarda bir. lâhze bile beklemiyordum. Bir gün hiç unutmam kata başında çalışan genç ve masum bir kız. vardı. İsmi Mef... idi. Beybilhavz tekkesinin kitaplarından bil. hassa gençlere İacil dağıt- mağa memur o mütekallis | yüzlü korkunç papazlardan bir tanesi, zavallı “Mef...i loş koridorun bir. karanlı- ğında — sıkıştırmış, — biçare yavrunun dudaklarını bir sülük gibi emiyordu. Ge- ne bir gün, Pastörün- bu bir kâtibiumu- misi idi.- Gene genç bir | kızi orta aralıktaki- tenha loşlukta sıkıştırmış, her ta- ( rafını hirpalarken görmüş tüm. Böütün Bu haller - ba: na vahşi bir tiksinlik ve- riyordu. e Meclise düşer gibi bir talihsiz değilim — düştüğüm bu çirkâptan bir an evvel kurtulmak içla arlık çare- ler aramağa başlamıştım. Birdenbire kaçmak ve bun- ların gözünden kaybolmak doğru değildi.. Çünki aile- mi babamı darıltmıştım. Epice zamandanberi onla- s bayat ve — ahvalinden , r alamamıştım. Uğradığım acı akibetten dolayı müddeiumumiliğe mü- racaat edip mütecavizler (aleyhinde dava ikame et- ( mekte iki sebepten dolayı benim için mümkün değil- di. Sebeplerin bir tanesi : | Her şeye Amerikalı misyonerlerin &- | İhtiyar — bir | gördüm... Acı akibetimi bütün üle- me bilhassa akraba taallü- katıma ilândan çekinmek mecburiyeti, diğeri de bütün bu acı ve elim - taarruzla- rın gayri kabili isbat bir mahremiyattâ yapılmasıdır. rağmen doktor (N...) mun tasallütunu tev- kif etmek benim için müm:- kün değildi. Binaenaleyh mahkemeye, — müddeiumu- miliğe mürataalta benim mahvolan — istikbalim — için ümit veren bir netice değil- di. Ya ne yapmalıyşdım? FEsrarengiz bir faaliyet gör- teren şubemdeki masamın önünde günlerce bunu ve kurtulmak çarelerini düşün- (Devamı var) yfiyeler Bu sene rağbet her vakitten Ffazla! çünkü endişe ve gıda- sızlıktan herkes hasta! Bu sene yaz biraz geç kalmakla beraber, adamakıllı geldi. — İstanbulun sayfiye mühbitleri, denile bilirki on beş günden beri büyük bir rağbet görmektedir. Bütün bir kış mevsimi- ni şehrin kasvetli ve çay alemlerinde geçirenler ken- dilerini Boğaziçine, adalara alıyorlar. Bu senenin yaz hazır- hkları içinde göze çarpa- cak pek çok yenilikler var. dir. Müsait yerlerde yeniden yapılan — plajlar, — eskilerin tamir ve güzelleştirilmesi en canli birer misaldir. Adalara olan — hücum sebebilede bir çok yeni yeni pansiyonlar açılmıştır. Bu #ne adalarda daha | iki âay evvelden evler tutul- muştur. İstanbulun —en- kibar mubitinin mecma olar bu gü- zel yerlerde bilhassa iskele alemleri, tur — safaları bu zamankinden fazla 1ağbet görmektellir. Adalar belediyesi esnafın bu »larsattan istifade ederek fazla fiat talep etmeleri için azami gayret göslermektedir. Dil, cuma tepesi ve sair eğlence yerlerindeki gazino- ların ihtikârları bilhassa Cu- ma Pazar günleri Adalara gidenlerin neşelerini kırdığı nazarı dikkate alınarak fi- atlar ciddi bir tarife Üze- rinden hesap edilmiştir. Şehrimizin bü - birkaç yazlığı olan - sayfiyelere 1ş- liyen vesait nakliyenin de daha çoğaltılması kabil ol: duğu takdirde rağbetin daha artacağına şüphe yoktur. — Seyrisefainle şirketi hay- riyenin bu c'hetleri ihmal etmiyeceklerini ümit ederiz. YARIN Poliste: ölüm Zabıta bunu şüpheli görüyor Beyazılta Ta vşan taşı ma- | hallesinde oturan 50 yaşla- | rindü tramvay — makascısı Mustafa dün gece evinde ölmüştür. Zabıta bu ölümü göpheli görmüş,cesedi Morga göndermiştir. Bir çocuk 'Kamyon altında can - verdi Dün sabah Şişliye git- mekte olan bir kamyon, Gazhane yokuşunda mukim | Fistiker . Hasan - Efendinin 5 yaşlarında bulunan İzzet miş ve öldürmüştür. Firar eden şoför aranmaktadır. Yakalandı Dün öğle üzeri ,Beşik- taş Saranca Bey yokuşunda sakin Netibe Hanımın evi- | ne, Nevşehirli Salim ismin- de-biri girmiş, eşya çalar- ken yakalanmıştır. Ellerini ısırmış Dün, Belediye nizamatı- ha mühalif olarak 2593 nu- maralı otomobil caddeyi iş: gel etmiştir. Şoförü bulunan Rami- z& polis memuru ihtar et- mişse de aldırmamıştır. Bu- nun Üzerine polis memuru şoförü karakola davet et- miş, bu dayete de riayet etmiyen Ramiz, memu- run ellerini 1sırmış ve ha- karet etmiştir. Bu hususta başlanmıştır. Garip bir vak'a haber aldık. İsmi “H, harfile baş- hyan — Ermenilerden — bir zengin birkaç gün evvel Thasta olmuş, tedavi - için Yedikulede Ermeni hasta- hanesine yatırılmıştır. Fakat ecel buya, vakti ve saati gelmiş ve Çarşamba günü hastahanede ölmüştür. Has- tahane tarafından — telefon edilmiş, cenazenin alınıp aliınmıyacağı — sorulmuştur. Alâkadar zat ee vaben Cuma günü ruhani merasimi icra ederek doğrudan doğruya hastahaneye kaldırılacağını bildirmiştir. Bunun üzerine Cuma olmuş. Bu zat bir çok ahbapları ile birlikte kilise- de ruhani merasimini yap” mış, sonrada — yine birlikte | hâstahaneye gitmişlerdir. Ol- dükça kalabalık - bir — küt- le hastahaneye gelmiş ve cenazeyi beklemeğe başla. mıştır. Halk bekleye dürsün. Bu zat içeriye girerek cese- | almak için müsaade iste miştir. — Müsaade edilmiş, refa- katinde kadınlar içeriye gir: miştir. ÖO ara kadınlal p biri, cenazenin yüzünü aça. rak: : — buyurun, demiştir. ismindeki çocuğuna çarp: | tahkikata | | / Açık | dan Akşam Gazetesi mes'ul Adi yede : Neşriyat davası- na devam edildi Müddeiumumilik tarafın müdürü Feridun — Hikmet B. le muharrirlerinden VâlAâ Nurettin B. aleyhine açılan açık neşriyat davasına dün birinci cezada devam edil. miştir. Heyeti bâkime bazı. hu- susatın ikmali için muhake- meyi başka bir güne talik etmiştir. Hakaret davası — | Gazetemizden maada bü- tün gazeteler aleyhine ha- karet âmiz neşriyat davası açan Mehmet Zeki B. Ak- şam gazetesi aleyhine de dava açmıştır. Bu dava'da diğerlerile tevhit edilirse 2 Haziranda 2 inci cezada rü'yet edilecektir. Hem tabanca Hem bıçak Deniz amelesinden Raşit dün akşam Galatada - Yeni şehirli sokağından geçerken önüne Hüseyin ieminde biri çıkarak zorla para istemiştir. Parasmın olmadığını söyle miş, fakat, mütecasir israr ile tabancasını çekmiş, Ra- lar tesadüf etmemiş, bunun üzerine bıçağını çekerek Üzerine saldırmış ve tehli- keli sureltte — yaralamıştır. Raşit hastahaneye kaldırıl- | miş,Hüseyin de yakalanmıştır. | Hayri yakalandı Evvelki gün evinde şo- förü hapseden ve yaralayan arabacı hayri yakalanmış, Adliyeye verilmiştir. Şayanı dikkat bir cenaze merasimi Cenazede becayiş Bir ölü, bir başka ölü yerine defnedildi. Bn işin iç yüzü nedir? Bu zatta sonsuz göz yaş- larına devamla cesedin ya- nına sokulmuştur. Sokülmüş sokulmuş —ama bir anda geriye fırlayarak: — Bu değil beyahu, diye feryada başlamıştır. Bu hali gören doktor ve hademeler biribirine bakışmış ve hay rete düşmüşlerdir. O ara iç lerinden biri: — Dünkü gömülen ol masın? demiştir. Evet, hayır derken yanlış gömülen cese- din kardeşi olduğu anlaşıl- mıştır. Bu mesele * anlaşıla dursun, gelelim yanlış cesede: Bu ceset fakir ve kim- setiz. birinindir. Adamcağız çoktanberi burada yatmakta şide iki el atmiştir. Kurşun ! | düğü halde borsada henüz iken Perşembe akşamı ö!- müş ve kurtulmuştur. İşte bu adamcağızın cesedi, bizim dostun - kardeşinin — cesedi yerine konmuş ve sabahle- yin de onun yerinde kalmış- tır. îlouce de anlaşılmış, çar: naçar bütün hazırlıklar bu biçareye kışmet olmuş ve mutantan bir alayla cena- zesi - kaldırılmıştır.... Bunu çok gar'p bulduk, Beylerbeyi kulübünün tenezzühü Beylerbeyi Spor kulübü 26 Haziranda bir tenezzüh yapacaktır. İzmirdede tensikat vapılıyor! Posta idaresinde Hasılat birdenbire yüzde yetmiş tenakus Hizmet gazetesi yazıyot! Yeni mali sene müna- sebetiyle posta ve telgraf Başmüdürlüğü kadrosunda tensikat yapıldı ve 70 me- mur açığa çıkarı'dı. - Açığa - gıkarılan memurlar - daha ziyade Denizli, Muğla, Ay- dın, Manisa ve Uşaktan- dir. Yeni kadro mucibince | posta ve telgraf Başmüdür- lüğü kadrosunda (743) 'me- mur kalmıştır. Posta- ve telgraf umum müdürlüğün den İzmir Başmüdürlüğüne gelen bir telgrafta kabii ol duğu kadar az memurla muamelelerin görülmesi ve bu - süretle -— memurlardan tasarruf yapılması bildiri miştir. a A etmiştir. Posta ve telgraf başmüdür- löüğü dün — verdiği -cevapta bunnun kabil olamiyacağını esasen 70 memuür çıkarıldı- ktan sonra katronun çok daraldığını, bu sebeple işle- #tin yüzüztü kalmak tehlike- side maruz olduğunu bildir- Mmişlir. Posta ve telgraf umum | müdürlüğünün İzmir kadro- sunda yapmak istediği ten- sikat varidatın az olmasın | dan münbeis bulunmaktadır. Geçen sene nefsi İzmirde vaşati olarak yevmi telgraf hasılatı 2000 lira idi. Şimdi ise ancak 600 liradır. Posta Kasılatı ise yevmi 6U0 lira> dan 250 liraya inmiştir. Pamuk Fiatlar çok düşük “Yeni Aadana,, gazetesi yazıyor: Aylardanberi alış veriş işleri durmuş !gibi olan A- danada bu günlerde biraz hareket eseri görülüyor. Ma- amafih eski senelere naza- ran bir-şey yok demektir. İki üç haftadanberi ar- pa mahsulü pazara dökül- toptan veya okka üzerine muamele yapılmamış gibidir. Pazarda yeni mahsul arpa- nın güylegi elli ile altmış arasında satılmaktadır. Borsada eski pamuk üze- rine tektük muamelede ol- makta ve bu pamuk işi Şa- şatı ve Elhadef müesseseleri tarafından — yapılmaktadır. Fakat pamuğa - verilmekte olan fiat pek düşkündür. Bir batman pamuğa azami 125-135 kuruş verilmektedir. Afyon İzmir borsasındaki muamele 927, 928, 929 ve 930 sene- lerinde İzmir — borsasında muamele gören — afyonlar hakkında elde ettiğimiz -- tatistik malümat şu mer- kezdedir: 927 senesinde Borsada 67124 okka afyon satilmıştır. | Vasati fiat 2845 kuruştur. 928 senesinde 99717 okka afyon satılmıştır. Vasati fiat 2492 kuruştur. 929 senesinde 13838 okka afyon -atılmıştır. Vasati fiat 3079 kurüştur. 930 da 182788 okka al- yon satılmıştır. Vasati fiat 1524 — ku ruştur. Adanada Buzcular birleşmiş! Yeni Adana gazetesi buz fabrikacılarının birleşip bir tröst yaplığını yazıyar. Erzüurumda - Bir şakı yakalandı Erzurumda Kos'un oğlu Şevki isminde bir. eşkıya | yakalanmıştır. Hapishanede Bir cinayet oldu İzmir, 29 — Bugün katil fillinden —on beş seneye mahküm Bayındır'ı Şeyki pehlivan arkadaşı Şâkavet. ten 4 seneye mahküm Me. nömterili Hamit ile domina oynarken kavga — etmeğe başlamışlardır. Münazan Büyümüş ve Hamit bıça- ğinı çekerek Şevkiyi muh- telif dört yerinden ağır su- tette — yaralamıştır. Şevki derhal — ölmüştür. Katil Hamit bundan sonra mah- kümlardan Mehmet Emini de bıçakla yaralamıştır. İktikâra sebep olu- yormuş Adanada Tuz inhisar ida- resi küçük esnafa tuz ver- miyerek topltan — İş )'ap;m ve ticaretle sâtış icra «den tüccara — yüz ve tki yüz çuval birden tuz vermekte ve bu suretle tuz ihtikârına sebep olmakladır. Vecihi B. Niçin tevkif edildi Kemalpaşa kazatı mab müdürü Vecihi bey bundan iki ây evvel bir tarla mes> elesini- halletmek için Kadı züde Mustafa —beyden 250 Hira rüşvet alırken - taharri memurları tarafından yaka- lanmıştı. Kediızade Mustafa bey bu parayı Vecihi beye hükümet civarındaki Etem Rasim. pasiabanesinde “vets miştir, Vecihi beyin muhake- mesl Kemalpaşa ceza mah- kemesinde rüyet edilmiş ve suçu sabıt olarak- Müddei- umumiliğin talebi üzerine tevkifine karar - verilmiştir. Vecihi bey tevkif edilmiştir. Mumaileyhin — muhake- mesine İzmir Ağırçezasında devam edilecektir. Kuvvetli bir daktilo Türkçeden Fransızcaya, | Fransızcadan Türkçeye kuy- vetle tercümeye muktedir bir daktiloya ihtiyacı olan: | ların idaremize — tehriren müracaatleri,