1 Haziran 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 6

1 Haziran 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 6

Sahife 6 Bütün konforü havi. YARIN ANKARA OTEL TAŞHANPALAS Telgraf - Taşhan Ankara Fiatlar ehvendir Telefon 1163 1 Haziran Demokrası Muharriri Tercüme eden Etienne Vacherot Hüseyin Cahit Bey 2 Büyük Cilt Demokratik devlet sistemi, bir demokrasi hükümet idaresinde vatandaşın mevkii ve vazifesi, Demokrasiyi doğuran içtimai ve siyasi âmiller v. . Bütün bu mev- zuları bu muazzam ve mühim eserde bulacaksinız. Demokrat ve Lâik Türk vatandaşı Demokrasinin ruhuna nüfuz etmek ve Demokratik prensipleri iyice kavramak mecburiyetindedir. Binaenaleyh bu eser mebus, hükümet erkânı, memur, muallim, askar hu- lâsa her Türkün ehemmiyetle alâkadar olacağı bir kitaptır. 2 ciltten ibaret olan bu kitabın flatı her yer İçin 3 liradır Turhan valde Mubarriri: Müderris Ahmet Refik Bey Saray kadınlarının, cahil kadın ağalarının devlet idare ve siyasetinde oynadıkları rolü ve Osmanlı imperatorluğunun Köprülüler devrine tekaddüm eden bu devresindeki tezepzüp ve karışıklıkları bütün fe- caati ile meydana koyan bu eser 150 kuruş fiatla satılmaktadır. Naşiri: Kanaat kütüpanesi BankaFranko aziyatik Anonim Şirketi SERMAYESİ: 25.000.000 Frank Merkezi idaresi; Paris, Burdo (Boudrean) sokak NO. 9 Şubeleri : İstanbul, Galata, Voyvoda caddesi No. 102 Telgraf adresi : Frasiabank Telefon Beyoğlu 1421.2-3 Posta kutusu Galata No. 376 *“Harbin Mukden, Bilcümle — Banka — muamelâtı Hesabatı cariye küşadı — Vadesiz ve vadeli tevdiat — Tasarruf sandığı — Mekükâtı ecnebiye kambiyo, esham ve tahvilât alım satımı — Senet iskontosu — Esham ve tahvi- lât bedellerinin tahsili — Adi ve sirküler itibar mektupla- rı — Esham ve emtia üzerine avans — Ecnebi memleket üzerine kredi küşadı — Esham ve tahvilât muhafazı vesatre I__ı T!YATRO — SİNEMA ocuk hastahanesi ku Be.lklıı Büynk aile Parkı lak boğaz burun mü: açılmıştır. tehassısı Or. Ekrem — Behçet Beyoğlu Mektep sokak 1 Telefon: B. O. 2496 Çocuk hastalıkları mütehassısı Or. Semiramis Ekrem H. Beyoğlu Mektep sokak Telefon: B. O. 2496 NLK ERATE N ZS Haydar Rifat B.in eserlerinden Ayni haklar İki lira Miras meseleleri Bir , Şerhli borçlar kaaunu « — « (İkbal) kitaphanesinde “Tayyare — cemiyeti — İstanbul şubesinden,, Mevcut — (7682) adet müstamel iki yüz kuruşluk üçüncü Londra pulları pa- zarlık suretile satılıktır. Taliplerin 9.Haziran-931 Salı günü saat on dörtte | Cağaloğlunda şube binasın- daki Komisyona müracaat: F, Dr.Hafız Cemal | Dahiliye hastalıkları mutehassısı | gün öğleden İstanbulun en güzel bahçesi. Nefis büfe, mükemmel or- kestra, her akşam Varyete Nezih aile temsilleri meşrubat 10 kuruüş Cumadan maada her sonra — saat (2,30 dan 5 e ) kadar İstan- bulda Divan yolunda (118) numaralı hususi kabinesinde dahili hastalıkları muayene ve tedavi eder. Telefon: İstanbul 2398 Selânik Bankası Tarihi tesisi: 1888 Sermayesi Tamamen tediye edilmiş: 30,000,000 Frank Merkezi idaresi: İstanbul Türkiyedeki şubeleri : Galata, İstanbul, İzmir, Samsun, Adana, Mersin KARADENİZ POSTASI Erzurum , yıpan Salı günü tam saat 17 de Sir- keci rıhtımından hareketle (Zonguldak, İnebolu, Sam- sun, Ünye, Ordu, Gireson, Trabzon, ve Rize ) iskele- lerine azimet ve avdette (Of ve Sürmene) iske- lelerine uğriyacaktır. DİKKAT Hareket günü öğle- den sonra vapurun yanına gelecek eşya kabul olunmaz. Tafsilât için Sirkecide 'elkenci hanında kâin centasına müracaat. Tel, 201515 OSMANLI — BANKASI Sermayesi- 10,000,000 İngiliz lirası ISTANBUL. ACENTALIĞI Telefon: İstanbal 3318 BEYOĞLU DAİRESİ Telefon: Beyoğlu 1303 Senedat ve poliça muka- bilinde muayyen vadeli veya hesabı cari suretile avanslar, poliça ve iskon- tosu. Türkiye Cümhuriyeti- nin başlıca şehirlerine ve memaliki ecnebiyeye se- nedat, çek, itibar mek- tupları ve telgraf emir- nameleri irsalâtı. ( Hesabı cari) küşadı, senedat ve kıymetli eşya muhafazası, kupon tahsilâtı, Türkiye ve memaliki ecnebiyeye keşide edilen poliçaların tesviyesi, borsa muamelâtı icrası, akçe bey'i ve şer rası, sair bilcümle ban- | Lovos markalı ka muamelâtı, kasa icarı. | Doktor aa I Nâzım Şakir —Bey Avrupadan gelmiştir. İstanbul beşinci icra memür- luğundan : Bir deynin temini için muğlıcuz ve İruhtu mukarrer bulunan 2 taraflı ve dört silindirli tekimil takip valsi ikisi Yigo üçü Nor marka ve nüner ve bir adet elli Bc,,_rır küvvetinde elektrikli motör ve bir adet 30 beygir kuvvetinde ve keza 1 adet 30 beygir vvetinde ceman 3 adet elektrikli motör — dinamo bir adet tek dizil buğday yıkama ma- kinası maateferrüat ve bir adel buğday — yıkama elvetorile beraber bir adet evrika buğay temizlemek - için H.D. ve bir adet buğday almak için elvetor H. D. otomatik kantarile bereber 50 kiloluk 9-6.031 tarihine müsa- dif salı günü 9 ilâ 12 şaatten iti- baren Cibali'de Taş iskelesinde değirmen fabrikasında bilmüzaye- Yunanistandaki şubeleri : Atina, Selânik, Kavala ! de satılacağımdan talialerin yevm ve vakti mezkür'da mahallinde bulunacak icra memuruna müra- | eaatları ilân olunur. Â kuruşa, daha fazlasına para vermek günahtır. FAYD yarı yarıya daha ucuz ve daha mü- essir yerli malı olan FAYDA yı is- timal ediniz. Sinek, sivrisinek, tah- takurusu, pire, güve ve sair haşa- ratı yumurtalarile aniyen mahv ve itlâf eder. Kokusu lâtif. Kat'iyyen leke yapmaz. Bütün devairi devlet ve müessesatı milliye ve ecnebiye FAY- DA istimal eder. Kutusu 50 büyük 75 bir kiloluk 125 kuruştur. Ha« san ecza deposu. Toptancılara ten- zilât. Büyük Tayyare piyangosu 5 inci Keşide 11 Haziran ($ldelir Büyük Ikramiye 50,000 liradır Ayrıca: 15.000, 12.000, 10.000, 8.000 Liralık İkramiyeler ve 40.000 Liralık Bir Mükâfat Vardır. UĞUR EVI NURİ - DANİYAL Bilcümle Devair ve Müessesatı resmiye ve hususi- yede, Mali, İdari, Hukuki işleri, Emiâk sahiplerinin emlâklerini idare etmek, İfraz, Ferağ, İntikal, İkraz, İstikraz, Alım Satım ve her nevi muamele takibini deruhte ederler. Telefon: Beyoğlu 4515 Galata, Eski Gümrük Caddesi Uğur Han No, 2 BANKA KOMERÇİYALE ITALYANA İSermayesi: 700.000.000 Liret, İhtiyat akçesi: 580.000.000 Merkezi idare : Milano, İtalyanın başlıca şehirlerinde. Şubeler: İngiltere, İsviçre, Avusturya, Macaristan, Çe- koslovakya, Lehistan, Romanya, Bulgaristan, Mısır, Ame- rika Cemahiri Müttehidesi, Brezilya, Şili, Ur- Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kolumbiyada Afil İstanbul şube merkezi: Galata Voyvoda cadde köy Palas (Telefon: 2641-2-3-4-5) Şehir dahilindeki acentalar : İstanbulda Alalemciyan hanında Telef. 2821. Beyoğlunda: İstiklâl caddesi Telef. 1046. Kambiyo dalresi Borsada Telef. 1718. İzmirde şube | otomobili n Doktor İbrahim Zati Cağaloğlu - Mahmudiye caddesi Çatalçeşme so- kak No. 5. Her gün öğleden son- ra altıya kadar hastala- rını kabul eder. . Calata Karaköy'de bö- rekçi fırımı sırasında No. 34 Doktor - Feyzi Ahmet Cilt, saç vezührevi has- talıklar mütehasasısı - Cu- madan maada her gün saat 10 dan 6 ya kadar hasta kabul edilir. Adres: Ankara caddesi No. 43 Telefon: İstanbul 3899 İ İstanbul üçüncü icra da- iresinden: Mhcuz — olup ikinci arttırma suretile fu- ruhtu mukarrer - bulunan Beşiktaşta akaretlerde 20 No. lu dükkânda marangoz ve façı Pebrikalarına ait elekt- rikle müteharrik rende ve pılanya ve daire destere tezgâhlarının 4-6-931 tarihi- ne müsadıf Perşembe günü saat 9 dan oönbire kadar satılacağından talip olanla- rın mahallinde memuruna müracaat aylemeleri ilân olunur. Kiralık daireler İkdam yurdunun üçüncü katı kısmen mefruş olarak kira- hk Dördüncü kat dahi kiralıktır Ga- zete lidarehanesine, kitapçılık ve müret- tiphaneye elverişli- dir Görmek için ka- pıcıya müracaat o- lunur. Telefon Beyoğlu: 4515 Satılık nesi olanlara: Tünelden Şişliye, Aya- sofyadan 'Aksaraya, Beya- zıttan Fatihe kadar dört beş odalı satılık hanesi | olanların Galatada, Meh- | met Ali Paşa Hanında 41 numaraya müracaatları. Doktor Ayop Essayan Langa cami sokak No16 Hergün hastalarını ka- bul ve tedavi eder. Rekabet Kandreye — gitmek isti. yenler: | İzmitte — (3) numaralı tercih etsinler. Adam başına (1) lira beher kilo (40) para. Doktor Fuat Sabit Ankara caddesi Cihan kütüp" hanesi üstünde No. 66 lılınhnl 2385