11 Şubat 1950 Tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

11 Şubat 1950 tarihli Yeni İstanbul Gazetesi Sayfa 3

11 Şubat 1050 YENİ İSTANBUL Sayfa 3 Mali meselelerimiz 1950 Bütçesi Mecliste eclise tevdi ettiği umumi bütçe tasarısında Hükümet, — devlet masarifini 14673 milyon li- ra ve devlet varidatını 13124 milyon Jira olarak tahmin etmiş ve varidat ile masarif arasındaki farkı teşkil '€den 154,9 milyon lira için de Mar- #hali yardımından gelecek o miktar meblâğı karşılık / tutmuştu. - Bütçe Komisyonunun — tetkikından — gecip Meclis Umuml Heyetine verilen tasa- rıda masarif rakamlarının da varidat rakamlarının da tezyiden tâdile uğ- radığı görlülmektedir. Varidat yekü- Hundaki kabarıklık pek cüz'idir, bir milyon lirayı bile tutmuyor. Masarif yekünüu 20 mülyon liraya yakın ka- barmıştır. Böylece Umumi — Heyetin tasvibine arzedilen bütçenin masarifi 1487,2 milyona, varidatı 1.313,3 mi yona baliğ olarak aradaki fark da .9 milyon Hiraya çıkmış bulunu- or. Marshali yardımı miktarını aşan 19 mülyon lira açık nasıl kapatılı cak? Urzun vüdeli bir istikraz ile! * Hükümet tasarısındaki o 154,9 mil- yonlük masarif fazlası için —teknik zaviyeden— açık ismi verilemezdi ve verilemez. Zira karşılığı olan Mar- ahall yardımı —hiç bir istikraza mı hal birakmadan— “hijbe” — şeklinde yaridat kalemleri arasına giriyor ve varidat yekünunu masarif yekünuna müsavi kalıyor. Bütçe Komisyonu ye- niden yeniye ortaya koyduğu ması Tif ile 19 milyon liralık hakiki bir açık ihdas etmiş bulunmaktadır. Fi kat hakiki açık bundan da ibaret de- ildir. Umuml bütçe gibi âmme hiz- metlerine muhassas mülhak bütçeler. den ikisi, yani Posta ve Telgraf büt- çei ile Devlet Denizyolları bütçesi 'de —esasen— 40,7 milyona varan bir açık ile bağlanmış bulunmaktadırlar. Bu süretle yılın bütçesinde veya büt- çelerindeki açık yekünu şimdi 40.7 milyondan 59,7 milyon liraya yüksel- miş bulunuyor, demek olur. Meselenin ağırlığı şuradadır: Mül- hak bütçelerin 40.7 milyonluk açığını yine Merkez Bankası ” kapayacaktı Bankaya Posta ve Telgrafın 1947 80 'nundaki 74 milyon lira borcu aralık 1949 da, 404 milyon liraya ulaşmış 've Denizyollarının 1946 gayesindeki 12 milyon lira borcu yine aralık 1949 da 65,9 milyon liraya varmıştır. But- çelerin gizli veya aşikâr — açıklarını kapamak için tedavül bankasına baş- vurmanın Devlet maliyesine simdiye kadar açmış olduğu rahneleri yakın- dan görecek vaziyette olan Bütçe Ko- misyonundar, Hükümet tasarısında veya tasarılarındaki o 40,7 milyonluk açığı — ya masarifte tenkihat yap- mak, ya varidatı arttırmak veya her Ki tedbire birden müracaat etmek Süretiyle — eritmek beklenirken en- cümen ortadaki açığa 19 milyon lira- lik daha bir ilâve yapmış bulunuyor. Denilecek ki, memleketin zirsatci- derine, meskensizlikten bunalar — bir 'takım şehirlilere, şark vilâyetleri hal- kına yardım için 19 milyonluk ilâve mühtelif sebeplerle zarurl idi. Diğer taraftan bütçe açıkları için Merkez Bankasına başvururken de bunu para hacminde kendi kendine hasıl —olan boşluklardan istifs ve bu boşlukları biraz taşırsak da itidali elden bırakmıyoruz. Zarurl denilen ilâveler o derecede zarurl olmuyan masraflardan bir kıs- minı tayyetmek süretiyle pekâlâ ya- Pılabilirdi ve henüiz vakit varken şu: bat gayesine kadar da pekâlâ yapı: Jabilir. Para hacmi meselesine gelin. ce: 1946 dan beri para hacminde boş- lük diye bir şey olmadığı gibi para kiymeti de sinsi sinsi düşmekten ha: dekildir. Para hacmi — mevzuunda gurası da asla hatırdan uzak tutulma. Malıdır ki, hâlen bütçe açıkları için Je ederek yapıyor. ihtiyatsızca ve ihtiyari olarak kabar- Yazan : Namık Zeki ARAL — İktibas hakkı mahfuzdur — tılan para hacminin yarın önüne ge- çilemiyecek emlsyonlarla ister — iste- | Mez kabarması ve kabartılması ihti- | Mali hiç de gayri vârit görülmemeli- dir. * Büzün hemen doldurmaya müsa- | raat ettiğimiz boşluklardan bir kıs- mi altın zayiatından ve döviz zayia- tından tekevvün etmiş ve etmekte- dir. Yarın beklenmedik vaziyetlerin tekevvünü ile yeniden memlekete Ki- recek döviz ve altın mukabili olarak Merkez Bankası istef istemez emis- yon yapmak mecburiyetinde kalabi- fir. Altın ve döviz mukabili de olsa para hacminde tezayüt fiyatlara mü- essir olmaktan hâli düşmez. Ve bey- 'nelmilel mali ve iktisadi münasebet- derde bir memleketin diğerine açık- 'tan kredi küşâd etmesi veya küşüde kredileri artırması yolündü - tutül- makta olduğu görülen istikamet de bu gibi ihtimalleri hali hazırda hiç Mmüsteb'at kılmamaktadır. Sonra, zi- Fal vaziyetimiz olsun, beynelmilel si- yasi münasebetler olsun memlekette Mmutlaka bir zahire stokunun iddiha- Tını emretmektedir. Daha ziyade zi- Yal istihsalin müsandesizliği yüzün- 'den Toprak Mahsülleri Ofisinin vü- cuda getiremediği stok için ilk fir- satta Ofise en aşağı yüz milyon lira daha Jâzımdır. Yarın b ihtiyaçlar için devlet bütçesinde kudret ve tâ- Kat görülemiyerek ister istemez ban-| kaya müracaat edilecektir. - Bunlar ve mümasili hallerle — karşılaşıldığı zaman da bügünkü — ihtiyatsızlıklar hiç hatıra getirilmiyerek veya geti- rilmek istenilmeyerek: — Memlekete gelen altını ve dövi- Zi red mi edelim, memleket — müda- #aasını ihmal ile zahire stoku yapmı. yalım . denilecek Ve yeniden Merkez . Bankasının - emisyonlarına başvurulacaktır. Ve nihayet unutulmaması — lâzım Kelen mühim bir nokta da — şudur 1950 nin masarif bütçesi yıl için “hi- be, mahiyetinde fevkalâdeden gelen 1549 milyonluk bir kalem — iradın verdiği kuvvetle bir sene evvele na- zaran bugünkü seviyeye — yükseltili- yor. 1951 de ne olacak? Aradaki far- hi bir sene içinde gelir membaları- 'nin göstereceği inkişaf ile kapataca- fımıza nasıl emin olabiliriz?.. Önü: Mmüzdeki mali yıl esnasında yeniden yol yapılacak; yeniden mektep açı- Jacak; yeniden hastahane kuruüla: cak; ziraati, sanayii, ticareti teşvik için yeniden teşkilât yapılacak... Bü- tün bu yeni icraat ve teşkilât yalnız 1950 için masraf demek değildir. İle- Fiki senelerin de masarifini şimdiden yüzde bir miktar arttırır. mahiyeti haizdirler. Zira bu icraat ve teşkilat ile memur kadrosu o nispette geniş liyor; tenvir, teshin, kırtasiye, har Girah, tedavi, nakliye, tâyinat, leva: ZAM, tamirat.. masraflar o nispette artıyor. Bu artış, hattâ “müsmir, dediğimiz âmme hizmetleri ” için de — kısmen olsun — bir mülddet kar- gılıksız artışlardandır. Müsmir dedi- #imiz hizmetler dahi memlekete se- Merelerini verinceye ve bütçenin va. yidat membalarını arttırıncaya — ka> dar o yüzde bir miktar kabaran ma. Sarifi mutlaka - bir yerden arayıp bulmak mecbüriyeti - vardır. Hâlen 1950 nin masarifinden aşağı yuka: yüzde on geri kalan varidat meniba- ları 1851 in daha da artacak masari- fini nasıl karşılayabilecek? — Fiilen 1851 de tatbikata girecek olan Gelir Vergisinin, ortadan kaldıracağı zanç vesaire vergilerine nispetle ne hâsilat verecefi malüm değildir. Or- tada istatistik ve mümasili bir takım ölçülerle bu yolda Kati bir tahmin ve istidile girişmek mümkün olma: diği için fert ve devlet için sunli KöğÜS geçirmeden — hatırlamaya N AZ AŞ SBALIKLAR İN N konulan iki elektrodun verdiği ikinci kutbunu teskil eden aa isine doğru yollanırlar. Aspiratörle balık avı Tonlarca balığı tutabilecek olan bu aspiratör, balıkçılık sahasında büyük bir yenilik yaratacak mahiyettedir Geminin önüne cereyanlardan kaçan Balıklı Fak sistemi İngiliz balıkçıları vakında Manş ve Şimal denizlerinde elektrik aspiratörü kullanmak suretiyle teerüde edeceklerdir. Bir Rus mühendisi tarafı hazımın, Rusyada muvaffakiyetli tecrübe bir müddet evvel bu sütunlarım bir balık tutma metodunu 'dan yapılan yeni av ci safhaları geçirdiğine 'Bu mevzu etrafı Ja işaret etmiştik da bu kere yazılan mütemmim mahiyette malâmatı okuyucularımıza vermedi münasip görüyoruz. natif cereyanlar gibi bazı elektrik ce- reyanlarına karşı olan tabil antipati- leri esasından hareket eden yeni bir Vazettiği bugünkü sis- 'tem sadece aynı istikamette bir cere- yanın geçtiği iki elektrottan müteşek- bu elektrodlar geminin başı- niş olup de- derinliğinde de- mir teller ucuna asılmışlardır. Ortada cezbedici bir hoparlör bu- dunür, bu bakırdan mâmül olup siste- min ikinci kutbunu teşkil eder radan elektrodlarda cereyanın olan bir cereyan geçer. Bu elektrod- Jardan tabil itiyatları neticesi kaçan balıklar tabintiyle merkezdeki boruya ve tabiatiyle başları- 'na geleceği düşünmeğe vakitleri ol madan kapana girerler. Buna benziyen bir usül Birleşik A- avlamak için değil, bazan nehir veya şelâlelerin yatakla- rında kurulan hidro elektrik fabrikı Bahis mevzuu metoda harpten çok evvel başlanmıştı. Esas hedef, ağ i- çinde toplanan bölmelerinde daha kolayca bilmek için tatbik edilecek v maktı. Almanlar, kuvvetli olarak taz- yik edilmiş hava pompası esasın hareket eden bir usülü tec sına koymuşlardı. usül kullandı. übe saha- Fakat elde edilen neticeler hayal sukutunu tevlit etti- der: Balıklar kuvvetli bir şekilde cez- fakat gemiye bitkin bir bediliyorlar halde geliyorlardı. İşte o vakit Rus mühendisağın i- çine su ve balıkları birlikte daha az bir kudretle cezbeden bir boru indir- meki tecrübe etti. içinde böylece bir ağı boşaltmak ka- doğru giderler Bu şekilde meydana getirilen usül © derece mükemmelleştirildi ki, bade- ma ağdan dahi vazgeçmek kabil ol- Bu neticeye varmak için, âdi bir cereyan tevlit eden Jâlettayin bir as- piratörden başka birşey bulmak icap etti. Zira balıklar çok Ürkek ve dik- katlidirler. Ve kendilerini şüpheli bir cereyana kaptırmış olarak daha az müphem olmuyan bir yere doğru git tiklerini hissettiler mi, derhal ürker- ler ve bütün hizlariyle kaçarlar. Sonra şunu da unutmamalı ki ba- lıklar elektrik cereyanını sevmezler. Rus mühendisi bu ciheti nazarı dik- balıkların meselâ alter- merikada balık Jarın türbinlerine doğru giden balık- darı uzaklaştırmak için kullanılmış- Bu oriğinal balık avcılığı usülü üze- rine yeni teferrüatli malümat veren Discovery” İngiliz mecmuası, mühendisinin klâsik balık-avcılığı u- sulü yerine bu yeni usulü kolaylıkla inanmaktadır. Filhakika bu şekilde cezbedilmiş olan ;bir yaralanma vakası gös- termiyorlar ve geminin ârızasız. olarak geli 'yandan zaman ve zahmetten | yapılan tasarruf fevkalâde büyüktür. | hergün tonlarca balık topla- | nilabilir ve bunun için denizeilerin sa- dece aspiratörlerinin iyi işleyip işle- mediklerine nezaret etmek endişeleri edebileceğine kate alarak, balıklar hi bölmelerine imkân yoktun tamamen ki yeni vergi, sılâtını fazlasiyle Hep temenni edelim kalkan vereilerin hâ- Fakat ilk ya o kadarını da vermez- Hükümetin Bütçe Komisyonu - bir tar daha arttirirken bü noktaları hiç hatırına getirmemiştir, denilemese de çe yekünunü biraz kabartarak ortadaki açığı da biraz daha büyütmekte hiç bels gör Devlet zimamdarları ıçin usatta nikbin ol- zaten kabarık bi Hiç şüphesiz bu şekilde tam mâna- natik bir balık avı sistemine Bu bir nevi tarzında balık avcılığı olup, sadece hedefi iyi seçmek kârıdir. kabilinden geminin ça bucak her boyda balıkla dolduğu gö- Bu vaziyette denizcilerin şez. longlarını güverteyi det zarfında güneş banyoları- | hiline girecektir. varılmaktadır bedbin olmak bizzat | vakit mucize n almaları imkân & rhalde bu da onların hakkı ve si: meselesine lâyık çıkı da eritme düğü ehem Dünya Haberleri İngilterenin ocak ayı Ihracatı tahminleri aştı * Londra, 10 A.A. (United Press) — 'Ticaret Bakanı Harold Wilson'un dün bildirdiğine göre, İngilterenin ocak ayı ihracatına ait muvakkat rakamlar 175.800.000 İngiliz Lira- sını bulmuştur. Wilson bu mikta- rın geçen ekimde yapılan tahmin. lerden 15.500.000 lira fazla oldu. unu, geçen seneki miktarın 21 milyon 100 bin aterling üstünde, olduğunu ilâve etmiştir. İngiliz - Arjantin ticaret görüşmeleri * Buenos Aires (Reuter-Hususi) — İngiliz » Arjantin görüşmeleri İngiltere için çok dikenli olan et fiatleri Üzerinde münakaşalı ola- cak ve keyfiyet İngiliz — Arjan: tin İstişari Komitesinin mart a- yında cereyan edecek ilk toplan. tısında/ halledilecektir. Bir. İngi: fiz - Arjantin ticaret mukavele: #inin akdi için muktazi müzake- reler başlamıştır. Sterling bölgesi Amerikan pet- rolü ithalini arttırıyor. * Washington, 10 ALA, (USİS) — İngiltere Hükümeti evvelce verdi.. &i bir emri değiştirerek sterling bölgesine ithal edilebilecek Ameri- kan petrolü miktarını senede 4 milyon tona yükseltmeği — teklif etmektedir Amerika Birleşik Devletleri Dış- işleri — Bakanlığı — sözcüleri — bu teklifin müzakere için bir zemin olabileceğini söylemektedirler. Bu mevzu Üzerinde uzun — zamandır. görüşülmekteydi. Oslo kürk satışları * Oslo, (Reuter - Hususi) — Nor veçin 1948-50 yılı kürk istihsa- linin en büyük kısmı satılmıştır. Subatın 20 sinde/ başlıyacak olan gelecek — arttırmaların mevsimin son büyük Norveç kürk satışını teşkil edeceği tahmin olunmakta- dır. Avrupa/ devletlerinin kömür ithalâtı azalıyor. * Duls-Burg, 10 AA (AFP) — Bel- çika ve Holânda limanlarından İ- talya, Yunanistan ve Yugoslavya- ya yapılan Alman kömür ihracatı azalmaktadır. Geçen ocak ayında tahminen 165 bin ton ihraç edildiği halde içinde bulunduğumuz ayın ilk 9 gününde yalnız 20.000 ton kömür gemilere yüklenmiştir. Yetkili çevrelere göre bu düşüş herşeyden önce güney Avrupada- ki kömür ithalâtçıları tarafından verilen siparişlerin - azalmasından ileri gelmektedir. İngiltere - Türkiye ti bir rekor * LONDRA 10, (Nafen) — Thom- son ve Houston İngilterede Rugby şehrindeki şirket merkezi Türki- yeden 250 bin İngiliz liralık bir sipariş almıştır. Tek sipariş olarak bu, İngiltere Türkiye ticaret sahasında bir re- kor teşkil etmektedir. retinde L D AM Memleket iasesinde ferahlik yarı HAREKETLERi Turistik Yollar Kanunu Yurtta turizmin inkişafı için yeni bir tasarı Ankara 10 (Hususi mühabirimiz- den) — Türizmin inkişafı için mem- leket yollarının inşa, tamir ve bakı mini temin maksadiyle bir “Turistik Yollar Kanunu tasarısı” hazırlanmış bulunmaktadır. 17 maddeden ibaret olup Bakanlar Kurulunca tetkik e- dilmekte bulunan bu tasarıya göre, Turizm Danışma Kurulunca kabul e- dilen turistik bölgeler ve yerler de mevcut veya yeniden yapılacak lar için illerce bir program tanzim edilecektir. Bu program, il umumi meclislerince tasvip ve Bayındırlık Bakanlığı ile Basın, Yayın ve Turizm Genel Mü- dürlüğünce tetkik ve kabul edildik- ten'sonra iller tarafından tatbik o- Tunacaktır. : Bu yolların inşa, tâmir ve bakım- darı, Bayındırlık Bakanlığı tarafından fasdik edilmiş proje ve fenni evrakı- 'na bu Bakanlıkça verilecek direktif. dere uyularak yapılacaktır. İller turistik yollarının inşası, de- yamlı tâmiri, agaçlandırılması, “ ba- kım ve muhafaza masrafları; o l i- çindekâ yol mükelleflerinin yol ver. Bgisine ikişer lira zam yapmak, ilin bedeni ve nakdi yol vergisi tutarının yüzde 25 inden eksik ve yüzde 50 sin- 'den fazla olmamak Üzere il umumi meclislerince — tahsisat ayrılmak, il merkeziyle banliyösünde ve il içinde isliyen muayyen tarifeli kara ve de- nİZ umumi nakil vasıtalarının yolcu biletlerine ve tenzilâtlı pasolarına ve her sefer için muayyen bir miktar zammetmek ve nihayet il merkezi ile bağlı şehir ve ilçeler ve başka iller rasında işliyen arabalardan senede 5, hususi ve taksi binek otomobil- leriyle kaptıkaçtı ve kamyonlarından 5 ve otobüslerden 50 lira almak su- retiyle elde edilecek varidatla karşı- Janacaktır. Bu kanun tasarısı ile 3477 sayılı İzmir Vilâyeti turistik yollarının in- şası hakkındaki kanun - yürürlükten kaldırılmakta ve bütün turistik böl- gelerdeki yolların inşa, tâmir ve-ba- kımları. birleştirilmektedir. Bu yıl, zirai mücadel. genişletilecek Ankara 10 (Hususi mühabirimiz- den) — 'Tarım Bakanlığı zirai müca- dele hizmetleri için 1950 bütçesinde bir buçuk milyon lira fazla ödenek Aalarak bu tahsisatı beş milyon liraya İblağ etmektedir. Bu tahsisatla dev- let mücadele programına alınmış o- Jan bütün hastalık ve haşerelerle sıkı bir mücadele yapılacak. Evvelce bil- dirdiğim gibi mücadele enstitü ve is- tasyonları da bu tahsisat içinde e- Ssaslı bir şekilde tasfiye edilecekler- dir. ak Mahsulle edilmiyen bu durumun önüne ancak kâfi miktarda depo veya siloya -i Ofisi tarafından buğday ithalir maktadır. Yukardaki resim, mezkür buğdayların kışın karlı ve yağmurlu günlerinde Kurucesme İan kömür deposunda açığa ne sekilde istiflendiğini göstermektedir. Zayiata meydan vereceğinde Tüccar ve fabrika- törlerin yeni bir cemiyeti Dünkü toplantıda Cemiyetin ismi tesbit edildi Şehrimizdeki ticaret ve sanayi er- bâbı tarafından yeni bir cemiyet ku- rulacağından bahsedilmişti. Cemiye: t kuracak olan tüccar ve fabrikatör. ler, dün Ticaret Odasında geç vakte kadar bir toplantı yapmışlardır. Bu toplantıda söz alan bir kısım Azalar, Cemiyetin adının “Ticaret ve Sanayii Kalkındırma” cemiyeti olmasına iti- raz etmişler, bir kısım Aza da Ticaret ve Sanyil Teşvik Cemiyeti diye isim konulmasını ileri sürmüşlerdir. Uzun boylu münakaşalardan sonra — cemi: yetin ismi “Ticaret ve Sanayi İşbirli Bi Cemiyeti,, olarak tespit edilmiştir. Gelecek — toplantıda — nizamnamenin Mmüzakeresine devam edilecektir. Gaziantep fıstığı hraç ediliyor Amerikadan ve Arap memleketle: rinden Gaziantep fıntığına karsı istele ler artmıştır. Bu yüzden toptan 140 kuruşa satılan Antep fıstığı 180:200 kuruşa kadar yükselmiştir. Turistlere bir kolaylık Haber aldığımıza göre, 1950 Mu- kaddes Yılı içinde İtalyaya gidecek turistlerin seyahat belgesi olarak ha- mil bulundukları “Hacı Kartları” ile turistlerin mensup oldukları devletin dış temsilcilikleri tarafından verile- cek olan fotoğraflı belgelerin, memle- ketimize turist celbinin temini maksa. diyle, pasaport yerine kaim seyahat belgeleri olarak kabul olunması Ba- kanlar Kurulunca karar altına alın- mış ve bu bapta gerekli talimat dış temsilciliklerimize gönderilmiştir. Tohum ıslah neticeler bekleniyor Ankara (Husust muhabirimiz. bi diriyor) — Memleketin muhtelif böl. gelerinde çalışmakta olan tohum 1 Jah ve deneme istasyonlarının faa- hiyetleri hakkında Tarım Bakanlığın: ca verilen malümata - göre, buğday melez çeşitleri üzerindeki çalışmı dar, verimli - bir safhaya girmiştir. Yeşilköy İstasyonunda Celde edilmiş 'olan dört melez çeşidi, Adana Pa: Muk Üretme Çiftliğinde ve EBdirne Deneme> Tarlasında da — denemeye alınmıştır. Eğer buralarda da mu: vaffakıyelii netice Verirse, bu çeğit. lerin derhal geniş ölçüde üretilmele: rine geçilecektir. * Ankara 10, (Hususi muhabirimiz- den — Tarim Bakanlığı — Marshall yardımından pamuk mıntakalarında- ki pamuk . tohumlarının islahi için (pamuk selektör) leri / getirtmiştir. Bunlar pamuk mıntakalarına dağıtı- caktır. devam olün. yeni kuru: asla süphe hip olunmakla — geçilebilir. 10/11/1950 Cuma MEMLEKET ve DÜNYA BORSA ve Pi YASALARI İstanbul : kâr bulmadıklarında; davranmakta devam etmişlerdir. Adana : bir durum arzetmektedir. Borsalarda vaziyet Dün Ticaret Borsasında fındık üze- | 199 Dolar gine 200 ton ada üamcle Timen | Va İnert T Jarı anlkşimaktadır. Buadan beska Si | 108 leveç Ka | inden istekler başlamıştır. — Yağlı to- J 190 Liret ılar grupunda, keten yağının mühte- | 199 Besb lif kaliteleri üzerine hararetli muamele ler olmuştur. gevsek bir arzetmiştir. İncir pi sağlamlığını muhafaza ediyor. |— — Gümü; âtin amukta' oldukça cariık “çöral: | —— Gümüs, - Plâti munda bir değişiklik yoktur. Pam kirdeği satıcıları, mevcut fiyatı tatmin. Borsada pamuk — fiyatları — gevgek | KAMBİYO | ESHAM VE TAHVİLAT İstanbul / Borsası fazladır. Fiyatlar ilerleme kaydetmiştir. || —t İzmir A kola kuru “üzüm, | — e ol te Eaaşağı |Ez yukarı Frannz Prangi KA İstanbul Ticaret Borsası Devlet Takviller Şirket Tahvilleri — | Tz asan (En yakarı durü- | vamas oe ... | k çe İ Piatin' 3 aü — Şirket Hisse Senetleri — Türkiye İş. Bankası Türk Ticaret Bankası Zürich Borsası (Serbest) —| arada . çekingen |—7 | | rriere Prang | M Rezsürana İ Reasti Nebati Yaktar, MEMLEKET TİCARET BORSALARI | YABANCI BORSALAR İzmir Ticaret Borsası | New-York Borsası İncir A serisi No B | — S B serisi No 16| — A” vamuk Akala “E Burün | yapanı Teksas 'NO Findik TLibeçsi söri 'a Gürmamü””” Adana Ticaret Borsası — | L EMSE GÜĞER aeSe| ua | ğa Kalay tLibrsizseni — | TTTT ukday Üöuzelizdenti 'Sert Kış manaulü No, Kırmizı” Gevha-teneke (100 lbre dölari| — “730 | v n0 Dün | Sakikur m— | aa. D z45 | zz ae | v ö | 3a0 a8 | aasa aai | asa 6560 Dolar) akine | y S- & a Sia | ML İ n— 180 eX | Ejkısehıv mvel Borsası n we— | BZ Haati vamuaz — — — Dd Buzday sert - | a— H İskenderiye Borsası D Pamuk (KantarızTalları) | -| Karnık Usun elyatlı £/G. | 0105 Gününde Borsada muamelesi tescil edilmemiş tabvilât ve eshamın arz ve taleplere göre taayyün eden takribi piyasa değerleri.