13 Haziran 1941 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

13 Haziran 1941 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

Cevat Abbas Gürer cevap veriyor (Baş tarafı 1 inci sayfada) Hömden ayni mealde bulunan yazıların; yalnız Yeni Sabah- ta tekrarlanan makaleden bir- kaç kelime çıkarmak mecburi- yetini hisseden Ali İhsan Sâbis'e aşağıdaki cevabımın muhterem gazetenizle neşrini saygılarımla Fica ederim. Ali İhsan Sâbis'in bu iki ga- zetedeki yazıları karşı karşıya konulduğu zaman; hangi keli- melerin geriye alındığını muh- terem okuyucularımız. görecek- ler; ve nasılsa ordu kumandan-| :an kadar yükselmiş, fakat İr gün çetin vatani imtihan karşısında; kendinden çok ve| pek çok üstün iki kudret ve ka- biliyeti yıkamadığından şimdiki yyerini ve vaziyetini bulmuş olan :u zatın ruhi hâletini kolaylıklı nliyacaklardır. Kendisini anadan doğma ku- mandan gören bu zatı; kader Bevkile işgal ettiği mevki ve va- zifenin kıymet ve kudsiyetini altmış yaşını geçtikten sonra da el'an idrâk edememiş olduğunu görür ve bu son yazılarının mâ- Na ve mefhumlarını görönüne nuz zaman çok — kolay ölçebilirsiniz. | Bu güne kadar takip et- memiş, fakat tesadüfi bugün e- | line aldıfı Tasv.yle, Yeni Vahahi | okuyacak olan karilere bir hiz-| met olmak için Ali İhsan Sâbi- sin küfür kısımlarını bir tarafa | bırakarak yazılarını hulâsa e- | delim: | “Bu zat târihi hakikatlere cevap bulamayınca tahrif vâdi- sine sapıyor! Büyük mili. bir ta-| rihi, ve büyük sahibim zedele- mek için dolambaçlı lâflara tel-| mihler büründürdüğü, tarizler, hücumlar yapıyor!.. Kendisinin yakından hayat ve tarihini, hal Ve hareketini - resmedenleri, ve Musulu verdin diyenleri sarhos- lukla itham ediyor!; Herkes 0- na isnat etmiş!;Fakat ©o ma- sum!; Yine bir isnat yüzünden | iktidarsızlık sicili verilerek ida- reten tekaüde sevkolunmuş! Fa- — Kaf bu ceza doğru değil!.. Maltadan Damad Ferid Paşa- ya yazdığı iltica mektuplarını, | Ve orada arkadaşlarına İngiliz| mandasını kabul etmek telkini- | ni, o; kendisi dahil olmadığı “fa- | kat esir Türk zabitler arasında- ki sinirli, ve serseri görüşmeler esnasında bazı mübahascler 0- kırdu, ekserisi küçük rütbeli o- lan bu zabitlerle benim temasım | azdı,, diyor! Ve “Bu mübahase- ler meyanında güya bana isnat olunan lâflardan ve hareketler -| den hiç haberim yoktur,, cüm-| lesi ile kurtulmak istiyor. En ni- | hayet tarihi hakikatlerden bah- sedenleri toptan tecrim ediyor!; Beni seviyesinde bulamıyor, bo- yuna da her yazısında zemin ve zaman müsait değil nakaratını tekrâr edip duruyor, benden hesap istiyor, Yetişemediğin a- ğaca taş atma diyor!,, Fakat fusulu nasıl terkettiğini ve na- sıl Türk milli haysiyet ve askeri şerefini ayaklar altına - vicdanı titremeden - aldığını; ve elinde kalan kuvvetlerle şimale çeki- lebilecek ik: düşmanına resmi tezkere ile iltica ettiğini ve şah- sını düşman zırhlı otomobilleri himayesinde koruduğunu ve biz- zat kendi yanlış emrile hazırla- dığı Musulun sukutunu, Suriye ve Filistin ricatile bir tarihte mahcupluk duymadan gösteri - yor ve “Yıldırım ordularını Su- riye ve Fi istin orduları diyerek bu kuvvetlerin Halebin şimaline darmadağınık çekildiği bühta nını uydurarak yegâne faili ol- duğu Musul cinayetini - kapat- mak istiyor!,, imdi Ali İhsan Sâbisin Tae- viri Efkârda ve Yeni Sabah'ta| son neşrettiği ve yukarıda hu-| lâsasını yaptığım yazılarına kı- sa birer cevap vereyim. Ali İhsan Sâbis; tarihi bir kiymet ve mevkii varmış gibi büyük bir heyecan ve telâşla muhterem gazetelere yazdıkla- rının birinci maddesi; dört muh telif gazeteye yazdığı izahlarile hükmolunmasını umumi efkâr- dan yalvarıyor; ve hakkında cüret!... eserim olarak yazdığım yanlışların!.. doğruluk derecele- rini kendiliğinden meydana çı- kacağını ilâveden çekinmiyor; ve fakat umumi efkârın muha- kemesine ve milli ve askeri ta- rihimize yarıyacak ve kendisi ni zerre miktarı kurtaracak ka- biliyette birşey kaydedemiyor. Bu zavallılığını gören Ali İh-| Ban Sâbis, gibi çirkin bir şahsi- yata döklüyor. Beni seviyesinde bulamıyor. Pek doğrudur.Cimkü hiçbir zaman kendisinin düştü- Ea' #eviyede beni göremiyecek- , Bir yazısında “zati yaver,,| dedi. Buna cevap verdim. Şimdi de “gahsl yaver,, diyor. Tabif bu kelimelerde bir mâna kasde- diyor! Yalnız kendi varlığında olan fakat benim fıtri istidadı- min anlıyamadığı bir mânayı her hakle ifade etmek istiyor. Muhtelif karargâhlarda beni dolaştırıyor. Bu cümlesile de ne | kasdettiğini tahmin etmek için | kendisi yerine geçmek lâzım.| Halbuki bu benim için imkân-| sız. | Kendi kurmay başkanı Bay Halidi, “eski Kastamonu, mebu- su,, jüarnalcı yapıyor, halbuki; | milli iradeyi temsil ederken Bay Halitin kulalndığı hür fikrıni bir kabahat gibi vatandaşlara jurnal ediyor. Aklınca da kendi tarihinin büyük şahidi olmak | ve vatani ve milli faaliyetlerimi zin tâ bidayetinden itaberen on üçüncü kolordu kurmay reisi sıfatile Diyarbakırda müstesna hizmetler görmüş vicdanma sa-| hip kıymetli bir vatanperver ve siyasi hayatında kimseye bo- yun eğmiyen hür fikirli btr va- tandaşın, birinci ordu kurmay riyasetinden istifasından sonra garp orduları cephesi yüksek kumandanlığına verdiği raporu çürütmek istiyor. Dicle grubu kumandanı piya- de yarbayı Bay İsmail Hakkıyı da Musulu veren yegâne müc - rim gösteriyor! Kendisinin biz- zat itirafları veçhile 6 ıncı or- dunun en mühim Kuvvetlerini idare eden ve cephenin mühim mesu'üliyetini taşımış olan, ve bir kahraman olduğu — muhak- kakak bulunan bu zata merha- metsizce kıyıyor. Çok gülünç tarafı da her - çümüzü birden sarhoşlukla it- ham ediyor. Hele, nefretle ken- disine iade ettiğim şu cümle: de “tekmil Cihan Harbinde ret sofralarında ve şahsi ihti- yaçları temin ve tatmin ile ge- Çirmiş-bir şahsi yaver,, ini tas- viridir. “Bözt've düşmanlarının — bile takdirlerini - ve havranlı kendinde toplamış ve bütün ci- hanın, yaptığı büyük eserlerile muhabbet ve hürmetini kazan- mış, bugünkü aziz Türkiyemizin bânisi merhum Ebedi Şef Ata- türkün feyizler ve insanlıklar kaynağı olan sofrasından; yir- mi dört sene bilâ fasıla benim başka sofram olmadığını bilen Ali İhsan Sâbisin yirmi seneye yakın sindiği yerden dil uzat- Masına cüreti; ancak yaradılı- şına has vicdanının makesinden başka bir şeyle tefsir olunabilir mi?!.. Millf devleti kuran Teşkilâtı Esasiye kanunlarının maddele- rinden de bihaber olan Ali İh- san Sâbis; el'an Saylav Bay Hü- geyin Raufun başvekâletinden bahsediyor. Halbuki ordudan çektirildiği zaman bizde başve- kâlet unvanı olmadığı gibi, Bay Paseyin Rauf da Biyük Millet Meclisi ikinci reisi idi. Ali İhsan Sâbis emir ve kumandadan W- zaklatırıldığından epeyce son- ra Bay Hüseyin Rauf Jcra Ve kileri reisi oldu. İşte tekaüde sevki tebliğini müdafaai milliye vekili namına başvekil değil, İcra Vekilleri He- yeti reisi yapmıştır Maltadan kaçmak hazırlığına alenen eşyalarını haraç mezad ederek satmakla başlıyan Ali İhsan Sâbisin kaçaca: rüyemiyecek derecede üstüste dört takım elbise giymesi haki- katen Malta arkadaşlarını hay- retler içerisinde güldürmüş, ve on beş firari arkadaşını yakala- nacağız korkusile telâşa düşür- müş olduğunu Malta arkadaş- ları hikâye ediyorlar. Anavatana — hizmet için bu tarzda harekete geçen Ali İh- san Sâbisin Mmahiyetini öğren- meğe bilmem, başka bir delil a- ramak lüzumu var mıdir? Gelelim Musul meselesine: Ali İhsan Sâbisin yükletmek iste- dikleri cürüm: kaymakam Bay İsmail Hakkı merhumun - de- ğildir. Ali İhsan Sâbisin bu hu- susta yazdıklarını herkesle be- raber okuyalım: “ben Musulda bulunurken, Musuldan kilomet- relerce cenupta Dicle grubun- da kumarda eden ve sarhoşluk- tan başını kaldıramıyan piyade kaymakamı — İsmeil Hakkının hafif meveutlu kıtalarının —ars karımı bir gece çölden dolaşa- ra. kesen düşman, bütün mu- habere hatlarını tahrip ettiğin- den benim tâ Musuldan ona emir vermekliğime imkân kalmamış ve kendisi de vaziyeti takdir e- demiyerek maiyetiyle beraber esir düşmüştü... buyuruyorlar . Hafif mevcutlu kıtalar — de- diğinin yekünu: elli top ve mü- rettebatından başlia on üç — bin| piyadedir. ve mütarekeden bir gün evvel yani 30 Birinciteşrin | 1918 günü cereyan eden bu mü- | essif ve milelim hâdiseyi ismat- ları vechile sarhoşluktan — başı| kalkmıyan Dicle grubu ku - mandanına hiç bir zaman tah- mil edemiyeceklerdir. — Bunda ısrarları ise kendisini gölgeden bir adam olarak tanıtır. Çünki Ali İhsan Sâbis maiyetindeki | kumandanın şahsına ait >ucıınui | taarruz günü mü haber aldı?! Hayır çünkü teller kesilmi aiti muhabere de kalmamış ol- duğundan- muharebeden — haber almadığını söyliyen kumandan İsmail Hakkı merhumun sar- hoşluğunu nasıl haber aldı?! Daha evvelden bu zatın Koşluğu malüm idiy zifesinde bırakıldı, bir içı ve denberi Di hinin sarhoşluğuna mi ediyorlardı ise bu mühim cep- hede kumanda — zâfını neye| bizzat ikmal etmediler?!. | En nihayet ordu kumandanı Ali İhsan Sâbis; uzak, yakın; cepheye ne mesafede bulunur- sa bulunsun ordu kıtaatından irtibatını temin edememek - gi- bi bir mazeret ileri sürebilir mi? Düşmanın her türlü hareket ihtimallerini, hudusundan - çok evvel derpiş ve mülâhaza ve mütalea etmesi ve ona göre tedbir alması yegâne değil mi idi? Ayni cephede hizmet kurmay reisi bay Halid; “eski Kastamonu mebusu,, Ali İhsan Sabisin verdiği yanlış - emirden etmiş Dir & grubunun felâkete uğra -| M dığını söylüyor. Sâbis ise bu & mirden hiç bahsetmivor ve ha- kikatı nezaheti lisaniye ve ka- lemiyeye sığmıyan bir sürü büh-| tanlarla örtmeğe — çalışmakla fitri şiarını göstermiyor mu?| Filistin cephesinden ricat eden | ordular hakkında reva gördük-| leri cümlelerini gene herkesle Beraber oküyahm: — Musulun| düşmesi vak'asını şöyle izah e- diyor: “Bu vak'a Filistin ve| Suriye cephesinde ordularımı-| zın darma dağınık bir halde Ha- kebin şimaline kadar çekildikle- | ri zamana tesadüf ediyordu. O| tarafta olmyan işlerin Musul tarafında olabileceğini zannet- mek vukufsuzluğuna delâlet e- der,, bulunuyorlar. Çocukların — bile anlayacağı kara-cümle bir hesapla görece- ğiz ki hakikati Ali İhsan Sâbis; ne kadar ihlâl ve tahrife kalkı- şıyor. Ve bu marifetini de benim vukufsuzluğumla kapatmak isti- yor . Genel kurmay harp - tarihi encümeni başkanlığımın, — Ata- türkün vefatı üzerine neşrettiği | askeri mecmuanın — fevkalâde nüshasının yirmi ikinci sayfası-| Nün yirmi birinci satırında “ye- dinci ordu karagâhı 5 Birinci teşrin 918 de Halebe gelmiştir.,, Biraz aşağısında “Yıldırım orduları komutanlığiyle dördün- cü ordu arasında tahaddüs eden bir ihtilâf neticesinde dördüncü ordu da lâğvedilmiştir. Bu su- retle yıldırım orduları grubu Adana mıntakasında bulunan ikinci ordu ile Halep mıntaka- sında — yeniden tanzim — ve teşkil — edilmekte — olan — ye-| dinci ordudan ibaret kalıyor - du. Suriye cephesine ait bütün işler ve vazifeler yedinci ordu- nun uhd intikal etmiş bu- lunuyordu. Bu vaziyete naza - ran Yıldırım orduları grubu -! nun verdiği emirde yedinci or- dunun bundan sonraki hareket tarzı şu yolda tesbit ediliyordu: 1 Halep — mintakasının kuvvetli, bilhassa süvari ve zarh- h vasıtalarla takviyeli düşma-| na karşı müdafaası mümkün | değildir. Bu müdafaa ancak! Halep şimalindeki dağlık mınta- kada mümkün olacaktır. Bina- enaley sebepsiz bir karış top-| rak terkedilmemesi esas olmak- la beraber düşmanın üstün kuv- vetleri karçısında Halep civarı| tahliye edilecektir. 2 — Bu esnada ikinci ordu ile irtibatın muhafazası, Maraş yolunun elde - bulundurulması, er derinliğine bir tertip alması lâzım geliyordu. 17 Birin 1918 de yedinci ordu kıt'aları-| . nın vaziyeti şöyle idi: 20 inci kolordu. (kumandamı Ali Fuat Paşa, sayın Nafıa Vekili) (11 ve 1 tümenler) Halep mınta- kasında, 3 üncü kolordu (ku- mandani kurmay Albay İsmet, | IR VAZİLCSİ — omamamner ae mara ea n eamearan | Hatep YENI SABAH ADYO 8 Haziran 1941 740 Program | 18.80 Zinrat 738 Müzik takvimi 'TAS Haberler | 1840 Müzik — | 8.00 Müzik 19.00 Konuşma 8.30 Evin sast| 1915 Müzik * 19.80 Haberler 12.30 Program | 1945 Müzik 1298 — Fasıl 2015 Radyo 1246 Haberler gazetesi 13.00 Müzik 20.45 13.15 - Fasıl 21.00 13.80 Müzik 21.10 Temsil ç 22.00 Orkestra * Haberler 22.45 Orkestra 18.00 - Program | 23.15 Cazband 18.03 Saz | 28.25 Kapanış 1 Sterlin Dolar 129,005 100 İsviçre Fre 29.90 100 Çek kronu 12.8465 100 Yen 80.915 100 İsveç kronu 30 Esham ve Tahvilât İkramiyeli & 5 1938 10.15 Zayi 3117 sicil numaralı arabacı eh liyetnamemi zayi ettim. Yenisini ala ımdan eskisinin hükmü yoktur. Feriköy Neş'e sokak 93 No. da arabacı Arif Severler muhterem Milli Şefimiz Cüm- hurreisimiz İsmet İnönü) (43 ve 24 üncü tümenler) 24 üncü tümen Katmada, 43 üncü tümen üslimiyede idi. Bu vaziyet grup emrinde tes bit edilen esaslara uygun idi. 23 Birinciteşrin 1918 de ileri kıtaatla muharebe başladı. Bu muharebe 25 Birinciteşrin 1918 gününde Halep cenubuna intikal etti. 25 Birinciteşrin 1918 günü Halep çok buhranlı vak'alara sahne olmuştu. — Bir taraftan cenubunda — muharebe cereyan ederken . (bir boralı şid- detli yağmur yüzünden) diğer taraftan urban şarktan Hale- bin içerisine - girmiş Halepte bir sokak muharebesi başlamış- tı. Bu muharebeyi bizzat Mus-. tafa Kemal paşa idare etmiş ve urbanı püskürtmüştü. Fa-| kat bu vaziyette Halepte kal- | mak mümkün değildi. Binaen- | aleyh 25 - 26 gecesi yirminci kolordu Halebin beş kilometre kadar şimalinde (El Hüseyniye - Helân) hattına çekilmiş ordu| karargâhı Katmaya nakletmiş- | ti. Gerek İngilizlerin ve gerekse | arâpların ordunun büsbütün çekildiğini zannederek Halepten gimale doğru ilerlemek istiyen kuvvetleri (El Hüseyniye - He- lân) hattında gösterilen —mu- kavemet Üzerine mağlüp ve pe- rişan edilmişlerdi. Düşmranın müteaddit teşebbüslerine rağ - men yedinci ordu İskenderun cenubu - Beylan - Diricemâl - Tellülrifat hattını muhafaza et- miş ve iki gün sonra da Antak- yayı da hududu içerisine almış- &., İşte görülüyor ki; 17 Birinci teşrin 1918 yedinci ordu aldığı vazifenin muntazam kıtaatiyle ifasına kadir bir vaziyete geç miş; ve harp encümeninin yazı sında bildirilen zaferleri elde et- miş ve mütareke gününü - düş- manı bir karış ilerletmiyerek beş gün evvelki galibiyetleriyle karşılamıştı. Gene görülüyor ki; Yıldırım orduları grubu kumandanlığı - nin emrinin ikinci maddı do- layısiyle de Ali İhsan Sâbisin kumandanı bulunduğu altını ordu ile Atatürkün mwbhaberesi 17 birinciteşrin ile 30 birinci teşrin arasında vaki olmuş ve Musul üzerine dikkat nazarını celbettiği muhakkaktır. Binaenaleyh gene görülüyor ki yedinci ordunun vazife aldığı tarihten, Dicle grubunun ve Musulun düşmesi 12 ve 13 gün | sonra vaki olmuştur . | Göno bi Hakibatlerdn önlam-| hyor ki elim Musul vak'asiyle Filistin ve Suriye ricatinin hiç bir alâkası yoktur. | Gene görülüyor ki Ali İhsan | Bâbisin hakikat olmıyan ve ta- rih ile hiç bir münasebeti bu- lunmıyan izah ve yazıları haki- kati örtmek için icat edilen bir sürü lâftan ibarettir. Evet Ali İhsan Sâbis, benim aekeri ve siyast hayatımım say- falarını ak ve pâk tutabildiğim-| — den pek bahtiyar ve müftehirim, Çünkü bütün hayatımca temiz Bir. memleket çocuğu kalmak | B: yegâne hedefimdi. Tokalon Pudrasını Fransayı Kemiren Kurt RENSES ALLA 13 Haziran 1941' Muhammen bedeli (2700) lira olan muhtelif eb'atta 150 metre muraliki h:u bezli muıî levha taahhüdünü ifa edemiyen müteahhildi nam ve hesabıniş (21/6/1941) Cuma günü saat (10.30) on buçukta Haydarpaşada Gar binazi dahilindeki komisyon tarafından pozarlıkla satın alınacaktır, A Bu 1ş& girmek İstiyonlerin (405) liâlik kat'i temdnat ve kanuurm tayta &e tiği vesaikle birlikte pazarlık günü saatine kada 'nÜ saatine kadar komlsyona — müracatlııf lâzımdır. & Bu işe a Memur alınacak İstanbul P. T. T. müdürlüğünden : 1 — idaremizde münhal m: Mezunları müsabaka li ve ücretli memuriyetlere orta mekteş aklardır. akada muvaffak olanların idarenin teklif edeceği yerde me« muriyet kabul etmeleri şarttır. 3 — Müsabakada muvaffak olanlara 3656 sayılı kanun hükmüne göre 16 hira aslt maaş veya 60 lira ücret verilecektir. 4 — tsteklilerin 788 sayılı memurin kanununun 4 üncü maddesindekdi şartları haiz ve devlet memuripetine ilk defa gireceklerin 30 yaşını geçmen miş olmaları lâzımdır. 5 — Müsabakaya ginmek istiyenler 21/6/1941 cumartesi saat 13 € kas dar dilekçe ve evrakı mükbitelerile birlikte müdürlüğümüze müracaat et« melidirler. 6 — Müsubaka 25/6/1841 Çarçamba günü snat W da müdürlüğümüzde yapılacaktır. (4483) ROUBETSKOY diyor : Son Mefe renkleri verdir ardığıra bötün pudralardan ha hafil ve daha incedir Hakıkı çiçeklerin nefis koku: a| mv perestiş ediyorum Bötün gön sabit keldığ düm Busir yanı “Kre püğüs hiç bur pudrada yektur. Rüzgör ve yağnırda bile tenl / daze nermin ve gayet e- muhalaza eder deha iyi pudra elerir kat .P y l * tenp bir cok Yeni neşriyat Çeviren : ULUNAY Fransanın uğradiği -tarihte | görülmemiş. hezimetten sonra Alfred Fabre - Luce tarafından | yazılan bu mühim eser muhar- | rirlerimizden Ulunay tarafından | tercüme ve tefrika edildikten sonra kitap şeklinde - basılmış- tır. Eser gayet müdekkikane yazı! mıştır. Dünya haritasında bir (Cümhuriyet — imparatorluğu) kuran bu kudretli memleketin nasıl bünyesini kemiren kurtlar yüzünden koflaştığını anlatan bu kitap, dünyanın içinde yuvar landığı bâdirede neşredilen eser lerin en mühimlerindendir. Eserin tab'ı memleketimizin €en mühim tâbilerinden olan Se- mih Lütfi müessesesi tarafından , — mükemmel bir neşredilmiştir. | Bu meraklı eseri okuyucula-| rımıza tavsiye ederiz. surette tab ve -| Askerlik işleri I Beyoğlu Yerli As, şubesin- den: 332 ilâ 312 dahil bütün sa - — katlar yeniden muayene ettiri - lerek sakatlıklarının hangi kı ma ait olduğunun tesbitine lü -| zum hasıl olmuştur. | Bütün sakatların raporu ile nüfus cüzdanları ile ve ikişer adet fotoğrafları ile hemen şu- beye müracaatları. (9010) İLÂAN Beykoz Askerlik Şubesinden 312 ilâ 332 dahil bütün sakat- lar yeniden muayene - ettirile- rek sakatlıklarının hangi kısma ait olduğunun tesbitine lüzum hasıl olmuştur. Bütür. sakatla- rın raporu ile nüfus cüzdanlari- le ve ikişer adet fotoğraf ve ika met senetleri ile muayeneye sev kedilmek üzere 20 Haziran 1941 gününe kadar şubeye müracaat- | ları Sahibi: A, Cemalettin Saraçoğlu at Müdürü: Macit Çetin dığı yer: (H. Bekir Gürsoylar ve A, Cemalettin Saraçoğlu matbaam) Zonguldak belediyesi su işleri idaresinden Muhtelif eb'atta 100 aded kolye piriz takımları eksiltmeye — konulmuştur. İhalesi 17/6/1041 tarihinde Zonguldak belediye dairesinde saat 15 de yapı« lacaktır. Şartnameleri su idaresinden bedelsiz verilmektedir. Muhammen bedeli 1338,50 Hiradır. Muvakkat teminatı 100,39 liradır. Taliplerin muay. yen günde daimi encümene teminatlarile müracaatları ilân olunur. (4427) Zonguldak belediyesi su işleri idaresinden boru ve teferrüatı satın alınacaktır. Zonguldak belediye — dairesinde —saat 15 de Muhammen bedeli 4650,25 liradır. Muvak« kat teminatı 348,77 liradır. Şartnamesi bedelsiz #u idaresinden verilir. Ta- liplerin müayyen günde teminatlarile beraber belediye encümenine mü- racaatları ilân oulnur (4428) Muhtelif eb'attâ nİz ve demir ihalesi 17/6/1941 tarihinde dalmi eneümende yapılacaktır T.H.K. İstankbul şubesi başkanlığından 1 — Evvekce eksiltmesi ilân edilmi; şekli değiştirilmiş ve yeni n olan iki Mmilyon — fitre zarfınm mune münakasaya esas tutulmuştur. | 2 — Müuhammen bedel 2500 muvakkat teminat 187 buçuk liradır Eksiltme 19 Haziran 1041 Perşembe günü saat 15 de Cağaloğlunda — şube binasında müteşekkil komisyon huzurunda yapılacaktır. 3 — İsteklilerin yeni nümune ve şartnameyi gömek üzere her gün ve münakasaya girmek için de kanunun tarif ettiği vesika ve teminatları ile birlikte münakasa günü şubeye müracaat etmeleri. (4564) Polis Kolejine talebe alınacaktır. 1 — Geçen yıllar olduğu gibi bu yıl da lise derecesindeki Ankara po- Bs kolejinin birinci sınılına talebe ahnacaktır. 2 — Kayıt ve kabul şartları her mahallin emniyet müdür ve âmirlik- lerinde mevcuttur. Talip olanlar bu şartları öğrenmek ve ona göre müra- caatta bulunmak üzere keyfiyetten bilgi edinmeleri ilân olunur. (3199 — 45) —emrar Nafia Vekâletinden : 28/6/1941 Cumartesi günü saat 11 de Ankarada Nafia Vekâleti b'nas içinde malzeme müdürlüğü odasında toplanan munda «3132> lira kürüş muhammen bedelli Ankara Çubuk barajın. da yaptırılacak santral ve telefon tesisatının yeniden açık eksiltme usuli. le eksiltmesi yapılacaktır. Eksiltme şartnamesi ve teferrüatı bedelsiz olarak —Mmalzeme müdürlü- ğünden alınabilir Muvakkat teminat 1234 me eksiltme komisyo- lira «92> kuruştur. İsteklilerin muvakkat teminet ve şartnamesinde yazılı vesaik ile bi te ayni gün saat 11 de mezkür komisyonda hazır bulunmaları İâzın (8198) ( lik- Hasta nakliye sevislerinde kullanılmak üzere aşağıda yazılı — şartlar Baiz otomobil alınacaktır. Z S Ellerinde bu şartlara uygun otomobil bulunup ta satmak — İstiyenlerin 20 Haziran 1941 tarihine kadar bir istida ile belediye reisliği Mmakamına tekliflerini yazmaları ilân olunur. Karoserisiz yeni motör ve şasi veya içine İ - 2 sedye ve 1 - 2 astrapon- ten ve ufak bir lâvabo ve ilâç dolabı konabilecek veya ilâve edilebilecek karoserili yeni kamyonet veya otomcbil. (4576) Zonguldak belediye su işle idaresinden Muhtelif eb'atta Ticaret Vekâletince kabul buyurulmuş tipte ve a la 180 adet su saatleri satın alınacaktır. İhalesi 17/6/1941 — tarih'nde Zonguldak belediyesi daimi encümeninde yapılacaktır. Mecmuunun hammen bedeli 3460 liradır. Muvakkat teminatı 259,50 liradır. Şartnamesi su idaresinden bedelsiz olarak verilmektedir. İhaleye iştirak etmek İsti- yenlerin muayyen günde saat 15 de teminatlarile müracaatları ilân olu- nur da2ı <— r ae Hasta nakliye etomobil Yarım kiloluk ekmek leri çoğaltılıyor tecrübeleri Belediye Sıhhat İşleri Müdür İstanbul belediyesinin 475 lüğü şehirdeki hasta nakliye otomobillerine yeniden 6 oto - mobil ilâvesini kararlaştırmış -| tır. Bu otomobiller takside ya-| ptlacak tadilâtla elde edilecek- tir. | gramlık yuvarlak ve 950 gram - lik uzun ekmekler imal etmek üzere tecrübeler yaptığını yaz - Tecrübelerden elde edilen nü- mıştık. muneler Vali ve Belediye reisi Doktor Lütfi Kırdara arzdil - miş ve ayni zamanda tahlil olun mak üzere belediye kimyahane- sine gönderilmiştir. Otomobillerin verileceği kaza- lar şunlardır: Beykoz, Sarıyer, Bakırköy, Kadıköy, Eyüp, Ada- lar.