12 Mart 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 2

12 Mart 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 2

* hakuk fakültesi tarihi siyasf pro- İngilterenin yacaktı. Bu müzakere bütün İngilterede gayet büyük bir alâka uyandırmaktadır. - Müzakereye, fırkasının vereceği bir takbih takririle başlanacaktır: İşçi fırkası bu takrirde, avam kamar #usundaki hükümet siyasetinin, müşterel terek dünya barışını tesis yolunda uluslar — kurur takip edilen politikaya katiyen mubalif olduğuna kani bulundu- İunu, bu siyasetin bir silâhsızlanma mukavelesi elde edilmesine mani olduğunu ve uluslar arası bir silâhsizlanma yarışını edeceğini ve nihayet bu vaziyetin mubarebe ile neticelenecegi: hükümet namına — derhal - Bay Baldvin, söz alacaktır. Bay Macdonald, soğuk- algı müzakerede bazır buluneaıyacaktır. Muhalefet, hükümetin harpcu oldu; giyasete bütün kuvretile hücum etmekte ve hükümeti mütem- lığından murtarip olduğu - için iddia eylediği bu im intihabatta mağlüp etmek için bu iddiadan istifade etmek istemektedir. “Yusuf Akçora dün vefat etti Köra sayları Bay Yazuf Ak- çora dün akşamleyin Erenköyün. deki evine dönmek üzere Hardar. paşa İstaryanunda treal beklediği darada aonzın vefat etmiş 'Bey Yuruf Akçora 1876 sene- sinde doğduğuna göre 59 yaşında Kd Kendisi Volga kenarındaki Senberineki) kasabanında doğmu: 've küçük yaşda İstanbula gelerek Harbiyeyi ikmal / ettikten sonre kadar Fransada iki sene askerlik Paris TI (AA) — L8 Tan güzetesi, bükümete iki sene aekerlik hizmetini tedricen te- sis imkânını vermek Gzere har- biye Bakanı tarafından hazır- Jİanan kanun İâyihasınin met- nini neşretmektedir. Balkan Misakı Bir İngiliz gazetesi “B: kan Misakı büyük im- tihan geçirmiştir, Diyor iatipdat İdaresinin — nazarı dikkatini celbettiği içi müebbet kalebendlikle Trablusu garbe sö- rülmüştü. 1508 inkılâbından sonra, bire kaç kere memleketine dönen Bay Yoruf Kazanda çıkardığı ” gazele- derle siyazl bayata atıldı ve (Rüz- ça Mürlümanları İttifakı) firkasına kdtibiumum? oldu. Bay Yuruf de- aa sonra Türkiyeye avdet ederek mzan müddet matbuat hayatında galışmış ve Vakit ve Tercüman hizmeti - geçmiştir. Bay Yasuf 1910 dan vonra bir müddet munllimlik etmiş ve Türk Turdu gazetesini tesisederek onun Başında balunmuştur. Son zamanlarda. Türk tarihi getkik cemiyeti azasmı ve - Ankarı Londra 11 (AAJ — çester Gardien gaxetesi, -n.ı. “Yunan hükümetinin Balkan antanlına kargı/ vaziyeti ber halde balisanedir. Bu antanı kan antantı bu veçkile büyük imtihanlarından - birini geçir- Yugoslavyada Slovak Halk fırkası in- tihabata girişmiyecek Zurih 11 (A.A.) — Yugor lavyadan gelen haberlere gö- re eski Slovak Halk fırkası 5 Mayıs teşrit intihabata İştirak etmemeğe kat'i olarak karar yvermiştir. Laypzig panayiri açıldı Leiprig 11 (A. A) — İlkba- İstanbul Belediyesinden: Kara mebüsu Yuzül / Akçorn vefat etmiştir. Cenazesi çarşambe gönü sant 11 de Haydarpaşadaki Eanran — entaniye — bastanesinden kaldırdıp bir motörle Haydarpaşa- dan Sirkeciye getirilecek ve öğür yakti cenazi namazı Sultanabme! çamlinde kılımacak, oradan Edir. Çinliler Rusları protesto ettiler Çinliler Şarki Çin şimen- diferlerinin satıl- masına taraftar değiller iştirak etmiştir. Banan 21,000'7 ecnebi tüccar ve — sanayicidi Bu adetde geçen #eneye nis- betle dörtte bir fazlalık vardır. Fransa lüks vergiyi kaldırdı Paris 11 (A. A.) — Fransız Nankin 11 (A.A.) — Şarkt Çin şimendiferinin satılmasına | hükümeti, lüks vergiyi karşı” Çin hükümeti Sövyet | oıştır. . DÜŞ Rusya nezdinde şiddetli protes. ğ toda bulunmuştur. Çis, ba şi- | Berutta bir deli 9 kişi mendilerin müşterek den biri olmak hasebiyle satış muamelesini gayri kanuni bul- makta ve böyle bir satış ya- ldürdü Berut 11 (A.A) — Birden- bire delired bir asker dokuz pılsa bile Çin'in hukuk ve men- | kişiyi öldürmüş ve iki kişiyi ihlâl edemiyeceğini bi | yaralamıştır. Deli yakalanmış- Buz kütlesi 200 Balıkçıyı götürdü Tayyareler balıkçıları kurtarıyor Moskova 11 (A.A.) — Sular Hazer denizinde buz kütleleri özerinde 200 balıkçıyı alıp gö türmüştür. Bunlardan yetmişi karaya çıkmağa muvaffak ol muşlardır. Tayyareler balıkçı- ları bularak yiyecek, sıcak eh bise ve gazete atmışlardır. Bir tayyare buz Üzerine inerek bir kaç balıkçıyı almış ve tekrar uçmuştur. Araştırmalara dev am edilmek- tedir. Bu kaza, bu mahiyelte üçüncüdi Hitler 15 gün sonra İngiltere Dış Bakanını kabul edecek Londra 11 (A. A) y Al. maanya Diş işleri Bakanı, Ber- lindeki İngiliz sefirine, B Hit- lerin 15 gün tarihte tamamen iyileşmiş ola: cağını ilâve etmiştir. Sövyet — sefiri, B. Eden'in Moskova'ya seyahati münase- betile hökümetinin memnvı i bildirmek üzere diş işleri bakanlığını ziyaret etmiştir. Bu seyahat tarihinin yakında tesbit edileceği zanmediliyor. ziyaretini ini, B. Hitlerin o “Beyaz kitab,,ın neşri Avam kama- rasında münakaşalara sebep oldu Londra 11 (A.A.) — Avam | taraftan büyük bir devlet de kamarasında — Mister — Atlec, | vardır ki Akvam cemiyeti nez- amele fırkasının takbihtarları. | dinde hiç bir taahhütte bulun- ar müdafan ederek neşredil- tar. miş olan kitabı şayanı teessüf | — Liberal partisinden Sir Her- bir vesika olarak tavsif ettik- | beat Samuel, demiştir ki: 'ten gonra demiştir Umumi bir silâksızlanma em- *Beyaz kitabın birinci kısmı | niyete doğru giden en hakiki hakikat balde Akvam Cemiye- | yoldur. Fakat hükümet yeni tinin reddi mahiyetindedir.-Hü- | bir silâhlanma yarışına başla- kümet taraftarı mebusların şid- | maktadırki, bu ya iflâsa ye detli protestoları Almanya | harbe müncer olur. Beyaz kitapta - Almanya'ya yapılan telmib tasavvur edile- miyecek derecede acemice bir diplomatik harekettir. Mister Chamberlsin, beyaz kitabı müdafan etmiş ve de- miştir kiz Doğrü / söylemekle bir çok iyilikler yapılabileceği bususunde ben de Mister Baldrin ile bir Fikirdeyir hakkında yapılan telmihler hak- kında- bilmem yalnız beyaz ki- tabın tam Sir Con Simon'un dostça müzakerelerde bulun- Bundan sonra Mister. Atlec İngilterede akvam cemiyetine karşı hiç bir vakit samiml bir müzaheret yapılmamış olduğu- 'nu ve büyük Biritanyanın di- ğer — bükümetler — tarafından teklif edilen silâhtizlanna pro- İelerini daima — prensip itiba. riyle kabul edilmekleberaber hiçbir vakit tafsilat —noktai nazarından kabul edilmediğini söylemiştir. Büyük Erzurum gecesi Erzurumun kurtuluş gü nü dün gece kutlulandı nya silâhaızlanmayı yalnız bir taraf- h olmak şartiyle müdafaa et- miş, buna mukabil kendi silâh. 1500 milyon İs- siyasette tam A söyledik. yeniden rışlariyle harptı içinde buluyoruz. Amele partisi bu eaki üsüllere dönemiye ama- de değildir, demiştir. Mister Baldvin hükümet ta- aftarı — mebusların — alkışları arasında kürsüye çıkmış ve şu beyanatta balunmaştur. Demokrat bükümet, beyaz kitapla bakikat olduğuna kani olduğu şeyleri demokrat mik H ea bake at mensup İngiliz — idare BEC Ai Casiyati teşekkülünden beri ellerinden geldiği kadar onu tutmak için çalışmışlardır. Bandan sonra da aysı yol- 'da hareket ümidindedirler.Ma- Toros Ekspresi Yataklı vı:nıılır idaresi mi dürü Bay Hüsnü, Ankaraya gilmiş, ve Devlet. demiryollar diği izahatta 10 Ma 'oron Ekapresinir n geçeceği yolcularının daha ko- daylıkle gelebileceklerini, bu alesef Akvam Cemiydtinde | suretle yolcu hareketinin artar bütün devletleriniştiraki siste- | cağımı beyan etmiş mi tam değildir. İki büyük | — Toros ekspresi Ankara - devlet Cemiyetten çekilmişler | Adana arasında doğrudan doğ- ve bu süretle sisteme büyük | ruya yolcu nakliyatına başlıya- bir darbe vurmuşlardır. Diğer | caktır. Atatürke gelen tebrik telgrafları Ankara V1 (A A.) — Reisi. camurluğa tekrar intihapları dölayisile — Kamâl Atatürk'e Çekoslarakya dış işleri baka- ı Buy Benes — tarafından çekilen tebrik telgraflarile re- isicamurumuz — tarafından ve- rilen teşekkür cevabı: yeni intihablarından dolayı hür- metkâr lerimin kabulünü zatı devletlerinden rica ederim. Cümhur Riyasetine yeniden Kamdl Atatürk seçilmem — münasebetiyle bana Türkiye Rehaicumuru — | gönderdiğiniz — temenniyattan Ankara — | dolayı zatı alilerine teşekkür Türkiyenin refah ve anade: tme ve cihan sulhunun menfa: | inanmanızı rica ederim, alına bu. kadar faydak olan Kamöl Aatattrk PK eee S Sovyet gazeteleri ve General İsmet İnönünün Başbakanlığının onuncu yıldönümü Moskova T1(A. A.) ler birliğini Türkiye Cumhu- mal, İsmet İnönü, kabinesinin | Hiyeti ile olan sıkı dostlağın on yılı münasebetile neşrettiği Bi takviye ve inkişafındaki müm- bir makalede, İsmet İnönü ile Tevfik Rüştü Ara'sın Sovyet- | taz rollerini kaydetmektedir. eder ve derin muhabbetime Bulgar elçisi değişiyor 11 (AA) — Balgaristan hükümeti tarafından ceki fun Ankara elçiliğine tayini hakkında vaki olan istim- zaca hükümetçe memoniyetle muvafakat edildiği öğrenilmiştir. ASA Türk-Alman ticaret muahedesi müzakerelerini yapacak murahhaslarımız Almanyaya gidiyorlar Ankara 11 (A. A.) — Marrhhas olarak dış işleri bakanlığı genel kâtibi B. Numan Menemenci oğlu ile üç müşavir ve bir kâtipten mürekkep heyet, Almanya ile ticaret muahedesi ak- tetmek üzere, bagün Berline doğru şehrimizden ayrılmıştır. Türkiye - Çekoslayakya ticaret muahedesi Ankara 11 (Telefonla) — Türkiye - Çekoslakya ticaret an- laşmasının müddeti 3 martta bittiği balde fesheç Jayısile tetbikina devam edilmesi lâzımgeldiği bugün - telgrafla gümrüklere tebliğ edilmiştir. - Memleketin muhtelif köşelerinde zelzele oldu Erzincan 11 (A.A.) — Dün akşam saat 18/17de 18 saniye devam eden birbirini müteakip cenubuşarki istikametinden ge- len iki ve saat 24 ten sonra da gine iki defa yer sarmıntısı oldu. Zarar yoktur. Ş. Karabisar 11 (A A.) — Bu akşam snat 19 da Şimalden cenuba doğra hafifce bir yer sarsıntısı olmuştur. Gümüşhane 11 (A. A.) — Şimdiye kadar biç görülmemiş üt dalgası kasabayı sardı ve hafif bir yer sarsıntısı oldu. Talim ve Terbiye âzalığı | Yalovanın imarı projes Ankara 11 (Telefonla) — Si- tetkik ediliyor nop Saylavı iken tekrar intihap | — Azkara 11 (Telefonla) — edilemiyen Bay İbrahim Ala> | y Nla TE Ccle Gti Bay Kâzım Namiden açık | Yalova kasabasının imarı pro- kalan Talim ve Terbiye âza- | Jesi Nafıa bakanlığınca tetkik Liğına tayin edilmiştir. edilmektedirr. Sinema localarında Ahlâki zabita bir cürmü meşhut yap- tı- Uygunsuzluklara tesadüf edildi - Localar çok kapalı olmıyacak bi, sinema ocalarının, içinde otu- zanları tamamen kapıyacak şekil- de olmamasını sinemacılara bildir. Emalyet müdürlüğü ablâk xa- Biçirn Tocalarınız, İçlerinin ber |/ Belediyeye ahnacak faralan görülebilecek bir şekilde A “Yol vergisinin doğru olarak Emalyet müdürlüğüzebital ab- dükiye başmamuru / Bay Mennan Taksim mıntakasında bir sinemaz sin Tocalarında uygünsüz ahval tigini haber almış ve tahakkukunu temin ve tama- a tahsil etmek üzere bele- diyeye ellişer lira ücretle 35 memür alınacağını yazmıştık. Bu memurlar bayramertesi nacak. Maamafih evvelâ bele- diyeden evvelce açıkta kalmış dall güphe vaziyeti edilmiş bunü mütı sonra güpheli görülen localar kon- uygunsur hareketi amatlarına Hilâlishmer cemiyeti, her ve olduğu gibi bu sene de fal elik tevı İügüne sevkedilmişle olduğu tanzim edilmiş ve müddel liğe tevdi olunmuştar. Zabita, yukarıda yazdığımız gi decektir.