30 Haziran 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 2

30 Haziran 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 2

—ZAMAN— 30 Haziran İtalya - Habeş Anlaşamamazlığı karşısında Mısır Son posta ile gelen Mısır gazeteleri Mısırhların Habeş ile İtalya arasında bir harp vukuundan ve bu muharebede İtab yanm muvaffak olması ihtimalinden duydukları endişeleri ifa- de etmektedi Mısırlılar, İtalya ile Habeş harbini ve bu harbin neticesini son derece dikkatle tetebbü etmekte haklıdırlar. -Çünkü Mısırın biricik hayat kaynağı olan Nil nelirini besliyen Mısır topraklarının hayatiyetini yeniliyen en esaslı menba Tana gölüdür. Bu göl ise Habeşistanın içindedir. Bu göl yabancı ellere düşer, suları başka vadilere akıtır, elhasıl bu su üzerinde ber ne şekilde bir oyun oynanırsa Mısırın hayatı tehlikeye düşer. Bundan başka İtalyanın Habeş girerek / Südan komşu olması, Mısırı çok korkutan işlerden biridir. Çönkü İtalyanın Südana komşu olması, İagilterenin Südan- daki vaziyetini sağlamlaştırır. Halbuki Mısırm en büyük emel lerinden biri Süd: enimsemek ve onu Mısırın daima art. makta olan nüfusuna mahreç yapmaktır. İtalyanın Habeşistana girmesiyle Südanın müdafansı işi son derece ağırlaşacak ve Misir ister istemez bu uğurda İugiliz lere fevkalâde müsaadeler ve imtiyazlar vermeğe mecbur olacaktır. Bütün bu endişeler Mısırlıları son derece/ rahatsız eti için İlalya - Habeş davasının barış yolu ile hallolunmasını öz- lemekte ve ancak bu sayede yeni tedbirler alarak ati Tamlamlamanın mümkün olacağını düşünmektedirle Habeş kilisesi ötedenberi Mısıra bağlı olduğu enin en büyük ruhani reisi Mısırdan gönderi ine ile amemleket arasındaki rabıtaları sıklaştırmağa yardım ediyordu. —| İtalyanin Habeşe girmesile bu rabıtanın da kırılması bek- teniyor, : Ai Savaşa mani ol- Danzigde — | mak için Tacirler — Almanlara K borç ödemeyecekler Komisyon işin içinden | — Varşova 29 (A.A) — Dan- çıkamadı zigde dövizlere kontrol konul- Cenevre 29 (ALA) — On Üç devlet komitesi tarafından uluslar kurümu andlaşmasımı, arsıulusal / tecavüzlere — karşı daha tesirli bir hale koymak yolunu / araştırmağa — memur edilen bukukçular, işlerini bi- türmişlerdir. Bunlar konsey ta- rafından tedbir almak gerek. ması üzerine, Polonya odun tecimenleri, odunlarm Dantzig yerine Gdyniadan çıkarılmasını araştırmak için Gdyaia'ya bir heyet gönderinişlerdir Dantziy 29 (ALA) — Al- man firmalarına borçlu olan Dantzig tecimenleri son döviz tedbirleri üzerine borçlarraı ö. Fransız Mecilisi dün dağıldı Fazla süel tahsisat tek- Kifi geri abndı Paris 29 (ALA.) — Müza- kerelerin uzayıp — gideceği gören Bay Laval, saylavlar kurulunun dün akçam müza- kereye başladığı fazla / süel tahsisat teklifini geri almıştır. Bay Laval demiştir ki *— Parlâmentonun, bana geniş yetkeler ( selâhiyetler ) bağışlamakda ettiği mazik ödevi (vazifeyi) başara: bilmekliğim için, bu müzake. releri mümkün olduğu kadar çabük- bitirmek — gerektiğini korül anlamalıdır., Teklifte, Sü Bakanlığı için, 2688.664.590, Deniz Bakanlığı için: 21.000.000, Hava Bakan. hiğı için 44.170.270 ve Sömür- geler (müstemlekeler) Bakan- ligı içinde 3.799,000 Frank istenmekte idi. Paris 29 (A. A.) — Sü ko. isyonu — Başkamı B. Mesimi anlattığna — göre ordu, donanma - ve kuvvetlerine ait bütün imalâtı bir tek elden idare etmek üzere hazırlanmış Gilâk imalâtı projesini Âyan kurulu, — gece toplantısında onaylamıştır. Paris 29 (A. A.) — Parlâ. mentonun bu yıla mahsus nor- mal toplantısı bu sabah saat 3.30 da sonuna ermiştir Kurul dağılmazdan önce B. Laval okuduğu diyevinde şun- öylemiş 1 — Hükümet (frangın se- kalkın. mayı sağlamak - dölenindedir. fazmindedir) 2 — Genel düzeni ve De. mokratik- kurumları” saydıra. caktır. N tiği taktirde, ilgili tarafların. 'da bu işte oy verip vermiye. ceği bususunda — uyuşamamış dardır. Eksperler / meselenin ekonomik - yüzlerini — gözden geçirmek üzere, gelecek haf- ta toplanacaklardır. Amerikan donanması Vaşing'ton 29 (A A.) Deniz Bakanlığı 1 Temımuzdan baş- arak donanmaya ayda 1500 kişi alınmasına böylece 82.500 kişi olan deniz erlerinin bütçe ile 93.000 kişiye - çıkarılması 'emri verilmiştir. İspanyada karşıklıklar Madrit 29 (A. A.) — Sü Bakanı ile İç işleri Bakamı, bu sabah uçak ile Barselon'a gitmişlerdir. Orada düzenliği yolana koymak için tedbir ala. demiyeceklerini alacaklılarına bildirmişlerdir. Dantzig 29 (A.A) — Volk- stag - Saylavlar Kurulu- Baş- kanı Von İauck Başkanlıktan istifa ettiği gibi saylavlıktı 've Nasyonal Sosyalist parti den de çekilmiştir. Düello yapıldı Paris 29 (A. A.) — B. Je Kiyap “Chiappe, ile B. Piyer Godin arasındaki düclle bu sa- bah özel bir bahçede yapılmış tır. B. Godin sağ kalçasından hafif surette yaralanmmıştır. Bu düellonun sebebi, gaze- telerden birinde Godin imza- siyle çıkan ve eski polis direk” törü tarafından kendi için bir hakaret sayılan bir açık mek« tuptur. in. Caklardır. Barselon şehrinde | Yeni bir deprem daha 've Barselon ilinde ürfi idare | — Viyana 29 (A.A.) — Tirol ilân edilmiştir. da Salzburgda on saniye sü- Madenciler grevi — | Tet geri bir deprenme düyuk a dürua Ve hd el | Faşlst - düşmanları lerinde grevci işçiler tarafın- toplanamıyacak dan bir takım hadiseler çıka: ıldığı için, oraya Kansas'dan iki müfreze asker gönderil- miştir. Maden ocaklarından birini korumağa memur edilen oniki ker, maden sösyetesinin bü- rolarında, grevciler tarafından dündenberi kuşatılmış bulunu- yorlar. Grevciler binaya ateş etmektedirler. Bunların arke sında duran meraklları yara- lamamak için, askerler, karşı- lık ateş açmaktan çekiniyorlar. Yunak spor kongresi Sofya, 29 (ALA.) — İçişleri Ba- kanı general Atanasot, Yunakıpor kurumları birliğinin Haşkanı ola rak, Yuğoslar sokollarını 12 Tn müzda Sofyada toplanacak- olan ınak kongreslas çağırmak İçin n gilmiştir. Bu çağrı rem Cenevre (A. A.) — İtalya- fanliyette bulunmak sviçrede toplanacak olan düşmanları kongresine, federal kurul yasak etmej karar vermiştir. Kısırlaştırılanlara ait sırrın gizli tutulması İrsi hastalıklarla malül kimse. barla perllirlek. şimeenenii sçaler ödle mensllei kürace bökter brlar göze” kanlaştırma ae yalimı yepan. Yabuna iştirek l Mki KX iir nr gl K Hi Fösler olludar Kakkonlaki . mçkör — kanandaki İ Smaln Hiek dakliye B. Laval, hiç bir kişinin ve hiçbir — yurtlaş toplu'uğunun egemenliği “hakimiyeti, eline premsibini hatır- Altını sahillerden kaçırıyorlar Vaşington 29 (A.A.)—Pren. donda hemen bir yer altı mah- Ü ee ai ee di vi Novyorkta ve 'ilâdelfiyada hükümetin elinde bulunan ihtiyat altın paralar bu mahzene konulacaktır. Hü- kümetin deniz kenarlarında bulunan ve her zaman tehlike karşısında olan 16 şehirdeki ihtiyat altın paraları o şehir- lerden uzaklaştırarak memle- ket içerisine taşımak iste aplaşılıyor. Amiral Rivet Sofyada Sofya 29 (Â. A.) — Fran- sanın Doğu filosu komutanı Amiral Rivet Varnadan bu- Taya gelmiş ve Kral ve Kra- liçe tarafından kabul edilmiş- tir. Kral Amiralın şerefine bir şölen vermiştir. Ayaklanma suçlular Tardır. Uzun bir konuşma ZD YA A — Sti Bf e kika kadar Vagner kanun lâyıhası Vasinaton 29 (A.A) — Kone ber ü gre ve Sensto Kurullar kurul konferan: nn Tâyıhasına aid bul etmiş ve kanım Sovyet hududu- na tecavuz Bir Japon kıtası defa sınıri geçti Moskova 29 (A.A.) — Tas ajansı bildiriyor: Kabarovsdan bildirildiğine göre, 23 Haziran saat 18 de Grodekovso'da 40 Japon eriyle iki subayı sınırı geçerek 4 kilometre ilerlemiş- ler ve Bezşmenaya tepesine tır- manımışlar ve tepeden aşağıine” rek karanlık çökünceye kadar ada kalakglar ve senra Blen. çuri toprağına döndmüşlerdir. 26 Haziranda sabahlayin saat 7 de 40 Japon eri yine oralardan sınırı geçerek aynı yere bitmişler ve saat 12.45 de dönmüşlerdi: Orada lik bir atlı gurüpu katılmıştır. bütün Saat birde Mançuri müfrere <bent- Hududun büylece iği dört kişilik bir Sov. yet sınır müfrezesi tarafından görülmüş fakat bunlar snır hâdiselerinden mümkün oldu- gü kadar sakınmak için ak dıkları emirlere uygun olarak Japonların üzerlerine ateşaç- Mamışlardır. 2000 Uçak! Amerikanın deniz ve heva bütçesi nekadar? Reisicümhur Rozvett, Ame. rikada sulh zamanında yapı- lan en kabarık yekünlü harp bütçerini imza etmiştir. Bu bütçe 460 milyon dolardan ibarettir. Bu para ile 24 yeni zırhli alınacak ve 555 uçak tedarik edilecektir. program mucibince 1942 de Amerikanın 2000 tayyaresi mevcut olar caktır. Bir saylav mahkâm oldu. Berlin 29 (ALA) — Prus- ya Diyet Kurulunda eski ka- münist saylavlardan Bay Vil- helm Kasper, Nasyonal -Sos- ist rejimin hükümeti ele almasından önce siyasal faa- liyette bulunmuş olduğundan otürü, 3yıl hapse, Syıl müddet. le de sosyal baklarından mah- rum olmağa mahküm edilmiştir. Çin ve sivil savaş Tokyo: Japon gazetelerinin hâberlerine göre - 50,000 as- kerden mürekkep Çin Kızıl ordusu Siçovan vilâyetine doğ- ru yürüyerek Yusson şehrini işgal etmişt Kızıl ordunun ikinci bir ko- la Vakçoyan şehrinin altmış mil uzaklığındadır. Yalon neh- ri havzasında hareket eden 10,000 Kızılasker Sikan vilâ- yeli merkezine yakınlaşmıştır. Nankin Çin hükümeti bun: Jara . karşı ” Siçuan şebrinde Hç yüz bin atker toplamakta. Harpte Fransa Her Fransız gündelikle çalıştırılacak Parla 29 VALA) — Saylarlar Billm Bere adai dafaa - yüksek konseyi lan onaman bu proje, harp zamanında vlusun alabileceği bü- tüm tedbirlerin mümkün - olduğa kadar çobuk uygutlanmanı / erğer inl gütmektedir. Abali ile hükümet arasındakl ilkilero kanuni bir tomel vermek muştur. Halkt mammış olan! € konulabilecektir. Projeye göre harp zamamnda kadın. erkek SONFİĞĞFHABERLERE İzmitin kurtuluşu dün kutlulan: İzmit 29 (AA) — Bugün İzm aü dün gökninde - eli in kurtuulşunun yıl dönümü iyet meydanında şenlikler ve gece fener alayı yapılmıştır. İlk Marograf istasyonu Antalya 29 (A. A.) — Türkiyenin ilk Marograf istasyonu Harita Ümumi Direktödüğünce Antalyada deniz kayaında kurulmuy ve bugüe çalışmaya başlamışr.. Marograf - geyim cekin hâdisesini yazacak ve memleket nivelemanına — temel lecaktır. Afgan Elçisi izinli gidiyor Ankara 29 (A A) — Yakında izinli olarak memleketine gödecek olan Afgan Büyük Elçisi Ekselâns Sultan Ahmet Ham Başbakan İsmet İsönü bugün öğle yemeğine alıkoymuşlar ve iam müldet görüşmüşlerdir Türk-Fransız tecim anlaşması Parin 29 ALAL — Yarıli süceti bitmekte olan Türk-Frai İ tvie eli çöreekeli 13 Ağalmea Büleç katlmak akkamdn üü aaf malaşmütr. Bir Amerikalı profesör Kayseride Kayseri 28 (A.A.) — Şikago ü rsitesi profesörlerinden Dr. Gelb bügün şehrimize gelmiştir. Çivi yazılarını okumak işinde çok önemli bir yer totmuş olan profesör, Kültür Ba- kanlığının izni Gzerine orta Anadoluda bir araştırmaya çık- mıştır. Kayseri müzesini görca profesör, Hitit bakımından acun içinde çok değerli bir yeri olduğunu önemle söylemekte Denizciler Bayramı Sizop 29 (AA.) — Temmuzda yapılacak deniz şenlikleri programı hazırlanmıştır. Şenliklere limanımızda bulunan her Şeşit gemi gicecek ve gündüz çandal yarşları “ve gece fener alayları yapılacaktır. vanda Birinci sahifeden devam el Mithat Paşa yamanında aç dar bütüz bu ekel İstanbel Kır Sanayi mek- | mektedir, gebi memiyle Aksarayda kurul | — Bilhasaa Modu İ Banden sonra - mühtelif | talebenin yapt cek göylerdir. Bundan sonra b odanın - ya- çalışma tarm görterik. kalda bulunmuş biumümiden da bu binayı ki üsmi olan “Selçuk, mıştır. Okula ilk ve orta okullar me- zanlaer kabul. edimektedir. İlk okuldan gelenler okulda beş yl okurlar ve tamsmen — örta ökul programı görürler. Orta okuldan gelenler yalnız sanat ve ev idare- kısmını görürler ve tahsil müd- ha izahat beş yaşlı yarrunun büyük bir vukufla leke. bartıyor. Bu odada aynı zar alebe tarafından yapılan konserve #eçel, marmalat ve turgularda teşe hir edilmektec Sonra yine burada bir yepyo- ökçe ve — burunları 1 — Dikiş ve biçki şuberi, 2 — Mada besi, teleba nakıpı çemapir er. Maresi Şimek Öehirme, pastacili, çocalk | vederi o Blamhban, tyinet | " Ayda eli lira kazansa bir çi İ göbi her kadına Tüzümü | tin büle Glan St bi lir, Terhadü takalmat göyle yev okldn. yetişen bir talebe var | pilme e ümamiyeti ibariyle n | ea çok içibir ev | — 20 Yemek marahı Hizi gibi üsar | 19 ada da tek bar a Saza çalışıcak Ür vesiyette bi | —3 aa gikar, a blee vlne oldağu gibi bu eene | —? de bir sergi açlanşrı Bu sereide | Ş çocuklarımızın. yapmaşa muraffak olduklarını gözterdiği. miz gibi çocuklarımıza nanıl t öğrettiğimizi de görleriyoruz.. Bundana sonra müdür, muha; çamaşır yılayacağı gayet işi gör Terilmektetedi Mutfakta bütün aeri/ de toplamıştır. Bunları gördüktem Sonra salona geçiyoruz. İşte g köşede Şerminin çay takımı, Şurada Sabahatin şapkar Tanrı, giçeklerin. Sübeyis Asımı Grgü ga Hati Cenin 'yorganları, - Nimetin elbiseleri, gackk Mehlikanın pertbebesi el çantaları, tüvaletleri Tapma alebenin yaptığı eserlerin - satıu velhanl insan bu teşhir nmasıdır. Okulun bütün “Eu güzel şeylerin girdikten sonra sağ ta bir türlü ayrılmak İste- teknoloji/ odasıdır. kazmi daha bu sene açılmıştır Teknoloji odasında * modada çe Okul yardır. Bu sene 15 mezun vermişe fir. Mezünların 17 ai terzi medisttir. Sergiye pek fazla rağbet bir hale geldiği gösteriliyor. Aynı zamanda makine İle el tezgâhi indaki fark gösterilmektedir. B teknoloji şubesişabesi daha bu zne açıldığı için müdür bure çek noksan bulmakta ve gel elçuk Kız Sanat okulu