30 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

30 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Yııı ıılcn blıloııı: 20203 — PAZAR - 30 HAZ[R.AN 1935 Balkan Paktına Kundak Mı? | Bazı Yunan Rıcalı,'Paktın Bugünkü Kız Lisesi Talebesine Sor- duk.Cevapları dolambaçlı Şeklinden Memnun De_gıllermış Paris Sefiri Politis İtirazlar Yapıyor Atina 28 de Parise her nedense, şimdi ( Musust ) — Atinalki Nea gazetesinin giderek — Venizelosin — görüşen rincikânunun on beşinde kendisine deren Yunanlatanın Paris Sefiri — Politis' münasebatı ve Balkan paktı hakkında! neşretmiye geçenler- muhabiri, Bi bir mektup gön- Yürk - Yunan bir. mektubunu, zum görmüştür. Po- Htls'in mektubu — dikkate değer mahiyettedir. Bu mektu- bun ana hatları şunlardırı Türkiye ile dost lu ğu'muz, n vaktile tara- ğğ fımdan teşhis edildiği gibi, harici siyasa- mızin mecburl bir esas olmak ta devam edi- yor. —Balkan (€ anlaşmasına bu | saikle girdik. Fikrimce, bu, bir bahtiyar- hktı, bugün ise, mevcut bağla- rın — inbisatile FĞ neticede bir seyirci — vaze | yetinde bulu- buyoruz. Biz, Elçi Pelitla bu anlaşmanın, A rupa siyasasında ayrı, nötr bir vaziyet teşkil ede- ceğini — sanıyorduk, Türkiye de dahil olmak — Üzere anlaşmanın diğer üyeleri, bunu, daha geniş, bir zemin üzerinde ve müşterek Burette bir hareket etmiye mü- #ait telkkidedirler. Merkeri Avrupa meselelerine karışmanın menfaatimize uygun olmadığı esasında, Türkiye, bu- | Devamı 6 inci yüzde | Tevkifler. Bir Gazete Kapatıldı Sofya 29 (Hususi “muhabirimizin telefonu) — Bundan on sene — evvol Yugoslavyaya —iltica eden Bulgar sefiri Todorof Safyaya — dönmü, Hükümetin kararile hudut haricine karılacaki Sofya 29 (Telefonla) — Kambana gözetesi. mazırlar heyeti — kararile kapatılmıştır. * Sofya 29 (Telefonla) — Hüküme- lnde altı ay hudut haricine kararmameye İstinaden dün ve bugün (28 ve 29 da) bir çok tevkifat yapıl- muştır. Bunların içinde Makedenyalı- lar da vardır. Sayıları bilinmiyor. ddetle teb'it veya karılabilecektir. Bu Milâs Hafriyatı Türk - Yunan Medeniyetlerinin De Üs- tünlük Farklarını Meydana Koyacak Izmir, 29 (Hususi) — Isveçin Opsala üniversitesi profesörlerin- den Arkeoloğ Aksel — Person, Kültür Bakanlığının müsaadestle Milân civarında Kuyrukluhisarın alt kusmında beş sondaj ameli- yesi yapmış ve çok — kiymetli terkult parçaları elde - etmiştir. Profesör, araştırmaları — sonucu hakkında bana şu İzahatı ver- miştir: — Halriyat yaptığım Geneik tepesinde elde ettiğim terkult parçalarının mahiyetini araştırı- yordum. Kazma işinde çalışan işçilerden Hasan adında ihtiyarca bir adam vardı. Çok kanaatkâr ve fazla enerjikti: O, bir terkuit | parçasını bulunca sevinçle yanıma | ge'di: — Bir terkult parçası.. Dedi. Kendisine: — Bunun bangi devre ait e- duğunu - biliyor gusun, dedim, Terkult parçasını bir müd- | | Di DB İ det eledikten sine aittir. Mü- sinyen, Koryen || ve Elenisyen devirlerine alt- tir. Fakat bunlardan han- gisine ait ok Arkeeleğ Aksel — duğünü ayıri- Person miyorum. Bu adamın söyledikleri ta- mamdı. Tahsilini araştırdım. Oku- ma yazma bilmiyordu. Buna mu- kabil ondaki araştırma ve sanat ruhyoun hayranı oldum. Saf ve “çahil bir köylünün bana milâttan 14 a 9 öncesi hakkında malümat yerme.i ve bilgisini isbat etmesi ( Devamı 6 inol yüzda | AM Mekteplı Kızlar Arasında : Imtihan sonu dönüşü... Sakıt Şehzade Abdülkadir Sofyada Parasız Kalmış... bânedan azasından Abdülkadirin bir müddettenberi burada bulu- nuüşu paraca olan vaziyetini ber- bat etmiştr. Abdülkadir şimdi çalışacak ve keman çalacak eğ- lence yeri de bulamamıştır. Ab- dülkadir buraya bir Macar pasa- portu ile gelmişti. Müddeti bitti, bir yenisinin tedariki için dostu bir Bulgara 2000 leva vermiş, Bulgar bu pasaportu alamadığı gibi kendisine —bazı hizmetler gördüğünü söyliyerek 2000 leva- nın Üzerine oturmuş, Abdülkadir, bu dostunu dava etti. Fakat mahkeme Bulgarı haklı buldu ve beraet ettirdi. Hint Denizinde Türkler Yazan : M. Turhan Piri Reie, Murat Rele, Ha- dun Süleyman gibl üşTürk deniscisinin Hindistan kıyı- larında ve denizlerinde ya- şayıp yaşattıkları dastanı humasiyal Yarın Son Posta'da ayağına bukağı vurmuz. Diz, bu hüdiseyi tersbit Deden resmi geçen gün bastık, Şimadi öğremiyorun Wi bası Kayserililer kendilerinin de bu kafada sanılacağından Stürü tessslir duymuşlar, bu mümferit bir hüdisedir. ve bülün bir cemiyele mal edilemez. Ba sebeple tecaslire Kayverikler de duygularında . Bir Talebe . . Diyor Ki: İktisadi Hürriyetim İ * İ çin Çalışıyorum Erkekle kadın arasında bilme- diğimiz farklar da kaldı mı? Bilmiyorum, Fakat muhakkak ki bir erkek e bir kız lisesi arasında, hiç yoksa, erkel kadın kıyafeti arasındaki kadar fark var. Bir erkek lisesinin içine girip talebelerle saatlerce düşüp kalkabiliyorsunuz da, tek engelle karşılaşmıyorsunur. Fakat bir kız lisesine girmiye kalkıştınız mıydiı. yasak, da - diş kapının dışından başlıyor. Fakat bu farkı tamamile yersiz bulduğum sanılmasın. Bilâkis; bu satırları — yazışımın bir sebebi, kız. mekteplerinde lâzım gelen takyidin mükemmelliğini anlatmak isteği, diğer sebebi de hoş bir tezadı tebarlrz ettirmek niyetidir. Istanbal kız İisesinde, beni görünce, kulübesinden sadık bir bekçi tehalükile fırlayan kapıcıya, müdürü görmek lstediğimi söyle- dim. Evvelâ adımı sanımı — sordu. Sonra, galiba bir pot kırmamak için olacak dua okur gibi dudak- larını kıpırdatarak içinden birkaç defa tekrarlayarak - iyice belledi ve telefonu açtı. — Beğim, zatlâlini bir gaze- teci müşahede (!) eylemek İstiyor? Sonra telefonu kapayarak bir ( Devamı 8 inci yüzde ) Kaki sadrazam ve hariciye na- Hııtı Adım devlet adamı de- ğildi, onun biribirinden güzel olan nükteleri deunutulmıyacak kıymet- | ir. 'bğıdırgün. Ruıyı sefiri, meşhur Türk düşmanı “Mençikofu Fuat Paşayı | Babıâğlide ziyarete gelmiy, çırl»gın pitmez tükenmi ağır iddialarını, haysiyet kırıcı bir dille ıırdıdıpı durayordu. Bir aralık, Mençikot, Fuat Paşan'ia nazikâne olmakla beraber mütecel. lidane tavnına karşı dayamamayıp, İdare işleri telefona: Çerez Kabilinden 'l[iZ_İ)S Fiatı 5 kuruş Kai Ekmek Narhının Sırrı Buğday ve un hatlarında düş- künlük — devam — ediyor. Dün borsada (520 kuruşla 7 lira ara- sında 520 çuval un, 6 kuruş beş paradan G0 ton yumuşak, beş kuruş 20 paradan 47 buçuk ton sert buğday satılmıştır. Bu fiat- lara göre ekmeğin derhal | kuruş ucuzlaması icap etmektedir. Fakat narh komişyonu ancak pazartesi günü toplanacak ve yeni fiat- ları tetkik etmeye başlayacaktır. Diğer taraftan ekmeğe yapılan zamının yersiz olduğu iddia edil- mektedir. Borsa Umumi Kâtip Vekili Tevfik Belediye çeşnisine göre ekmeğe konulan narbır az olduğunu, eğer fırımcılar çeşniye göre ekmek yaparlarsa kiloda 45 santim zarar edeceklerini söy- lemektedir. Bu mubahaseyi din- leyenlerden ve borsanın sayılı MömalarisdEK STER. ERMr Birler —— etrafında da selâhiyetle söz söy- leyeceklerden biri demiştirki: — Belediyenin narh formülüne ve çeşnisine — göre ekmeğe (İl buçuk kuruş narh koymak lâzım- dır. Belediye İl kuruş narh koy- muştur. Eğer belediyenin narha esas tuttuğu çeşniye göre-ki böyle yapılması mecburid'r. Ekmek yapılsa fırıncılar kilo başına 20 para zarar eder. Bele- Zakhire Borsası umumt! kâtip vekili perde yükselte- rek: - — Paşa, Paşa! Rusyanın dilek- lerini — reddet- mek İçin hangi kuvvetinize gü« veniyorsunuz? Türkiye bir hasta adamdır ! Deyince, Fuat Paşat — Neresi hasta, canım? Dedi. Bu kadar zamandır. biz. içerden, iz dışardan uğruşlığımız halde, bakınız hâlü yaşıyor. Eğer dediğiviz gibi hasta olsa idi, çoktan el birliğile öldürmüştük .. Tıflı