27 Haziran 1936 Tarihli Ağaç Dergisi Sayfa 2

27 Haziran 1936 tarihli Ağaç Dergisi Sayfa 2
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

AGAÇ /ANAT < FiKiR s AK/İYON AHLÂAKIMIZA AİT BİR KAÇ ÇİZGİ HAŞKASINDAN HİKSEY ÇIKAMAZ — Bu konaatimiz: dir, Mü ömammaayışı, fersinden bir inanış olarak ifade etmek ilersek aiyekiliriz ki bu, bir wee ellökerzlek safimlığır Mir, Ba enjinlek dam al Perl Pedi ödilmer, şüüra SAZFMAPZ, fakat hepimize şeri Ee heikimelir. Karşımıza biri çö kur. fir fikri vardır. ir şey ler söyliyeceklir, Hielki en bir di, belki en iyi, Önü elinle neyi, ondan Bir şeyler öimmil emeyi aptallık biliriz. O ew vellem samhkünlur. Eğer fikri en Lülü cinsdense sesfirririz ins, apmlımi aklım ( İsişina devi lmesi gerektir. Meltekim smaluralmuştur, Fakat gikeri kölü aliye değil, konişimennidi İğzem diye. Her susluruş o sus aruz mudur * Eğer fikrinde #irar eler, her karşımıza çıkı. Şmda aynı fikir kasvelinin ka- ranir saral dakımır, oyn şeyi bir kaç kere tekrarlarsa ismi Phazrdir : Mecrup / Her delinin Gir çıldırma motifi olduğumu göre onun da bir seyi olacaktır. Önem molijini İse, o göstermeden yüya İz bilaruz we maksadını a çerpe rwlemeden yüya biz çakarız. Öyle ki meşhur hikdipede ( yağı mr yağiğar | sözünden f( sen bir ördeksin | kastın çakan seki ödüm gibi, onun me de- mek istediğini, ne demek ol duğunu biz darif ederiz. Bir adamı ve bir tlaliayı bir hamlede kavrayan keskin vE drnl sezişlerini hakki iridir edilemer, İm veriş o seziş mi- dir # Birbirine kuba bir satılı plönenela benzeyip kökle çok ayrr olan görünüşler yiti, bu bervwrlar dm, benzerleri ölün öz galeiyiş o tavırlarından çek Jürkieder.. Ölmem içindir ki kay müğie fikri değil, akılüki bir kas rukter pöslerir ve allak bü zukluğu yasasının ( başkasın dan bir şey çıkamaz | made: sine adaya. İSTİHZA ZEKÂDIR— İlk imsondanberi hbemiz zekaiyr, dl. fi ve İğzummsuz bir şey diyen biri çıkmadı. Onu herkes ister, Sever tiz beğenir. Fakul zekü kimde ve nerededir? Mesele örada. Zeki, İber yerde olduğu gibi belki istihzadu da vardır. Meliki bir kaç karmetli adam bu. nün şunrunu da yapmışlır. Ve yapalım ki bu şar da ayağa düşer ve ebedi islinmara yol uçur. İstihizoyı sekinm su İç Hiği dek çeşme sananlar, bu pepmedeki musluğun kaç türlü çevrilişi olduğunu, her çevri.. İşte maml bir der teşekkül elliğini ve her dezün köş ma. nasi çe diriirinden ne farkı olduğunu bilmedikleri için bu musluğu bir hamal gili açar. dar we bir hamal gibi alay ederler. Meticede islihiza, belli başla hir fikir ce vekaran sahip bir ruhun, gizlediği kiymet hükmünü se onun sinsi sile #ilmi iller elen zarajeili bir AryfEEri almaktan yıkar, ler niü- da olar Şey gibi, kalaylığın, karbrlığım, döriköşeliğin re: weeima şahmlei eder. İizim istihizemez da bu cinstendir ve ismi zeküdir. Şeytani bir kaynaktan ye- İen islikkzaya karşı, şeylanduki zekinem aşağı olumuyacak ka- dar kaba ve asak kaldıktan ŞEHEFE, prenaip olark #siilezeipi kötü ve ondaki sekiyı o frileli bulan ruhumuzun sojfet ve eydinirğınr idrâk nerede # Bir birimizi me bahasına olursa olsun gülünç görmek we yöş- termek füzumenu idrök ediyo- ruz g.. Önüm içindir ki birde arkadaşını en iyi tahiif eden adam, onunla en iyi olay ede- ilen adam sanılmıştır. KISKANÇLIK — Yüzümü rün pepesiz cürüm... Kıska- Fayarurri dememek şariile kis kançlığın o bütün Hfezahârleri mübeliter. Mahalle aralarında kıskançlık yüzünden hiç bir dokler ve üfürükçünün deşhis edemiyeceği esrarlı hastalık- larla eriyen genç kiz masallari vardır. Arskanglık nedir, diye bir de İslim misitiklerine so-

Bu sayıdan diğer sayfalar: