14 Mart 1907 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

14 Mart 1907 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

BULGARİSTAN HAVADİSİ Sobranya Meclisi'nin pazarirtesi günü kapanacağı mukarrer bulunduğundan, o gün saat dört buçuğa kadar devam eden müzakereden sonra, havanın letafetinden bil-istifade tenezzüh maksadıyla, Reis-i Nüzzar Gospodin Petkof, Harbiye Nazırı Savof, Ticaret ve Ziraat Nazırı Genadiyef ve Maliye Nazırı Payakof, Boris Bağçesi'ne yakın, Sarmacif'in hanesi civarındaki birahaneye geldiklerinde, cani Petrof ile, arkadaşı kısa boylu ve gözlüklü diğer biri tarafından selamlandıklarından, ministırlar da mukabelede de bulunmuştur. Ministırların yigirmi adım kadar ayrılmasını (müteakib?) ateşe başlamışlardır. Birinci kurşun Genadiyef'in koluna isabet ettiginden derhal ministırların arasından ayrılmıştır. İkinci kurşun Petkof'un arkasından sağ kaburga kemigi üzerine tesadüf iderek gırtlağının yanından çıkar. O sırada süvari zabitlerinden biri, silah sesini işiderek, o tarafa koşmuş ve firar eden caninin arkasından yetişerek kılıcın tersiyle birkaç def'a caninin kollarına urmasıyla elinden revolver düşerek teslim olmuştur. Reis-i Nüzzar arabaya bindirildigi esnada arkadaşlarına, Allah'a emanet olunuz, sözünü müte'akib teslim-i ruh etmiştir. § Cani Aleksandır Petrof Vidin'de 1887 senesi Mart'ının 27nci güni tevlid etmiş ve Vidin Kazası'ndan Gözeli Karyesi'nde Peter Espasof nam şakinin veled-i gayrı meşru'u imiş. § Cani tevkif esnasında Petkof'u ne içün öldürdügü sualine cevaben, (Milletime tahakküm ettigi içün öldürdüm) ve arkadaşları da olmadığı cevabını vermiştir. § Cani irtikab ettigi cinayetden asla müteessir olmamış ve cebinde Fransızca (Anarşi) gazetesi bulunmuştur. Fransızca biliyor musun, sualine cevaben (ilerüde ögrenüb bu gazeteyi okumak üzere muhafaza idiyorum) demiştir. Ministırların itlafı daha evvel mukarrer olduğu, caninin ifadesinden anlaşılmıştır. § Müteveffa Gospodin Petkof 1858 senesi Teşrin-i Sani'sinin 21nci günü Romanya'nın Dolçe Kazası'nda Başköy Karyesi'nde tevlid etmiştir. 1875 senesine kadar tahsil-i ibtidasını karye-i mezkurede gördükden sonra, ikmal-i tahsil içün Rusya'ya getmiş ve Odessa'da bulunan Bulgarlar ile birleşerek o sırada Bulgaristan'ın tahlisi maksadıyla Sırbistan ve Türkiya'ya geçmekde olan Bulgar çetelerine dehalet iderek, o maksad uğrunda pek ziyade çalışmıştır. Rusya ile Türkiya muharebelerinde Kişinef'de Birinci Bulgar Taburu'na kayd idilerek, birçok muharebelerede bulunmuş eski Eski Zağra, Kızanlık ve Şıbka muharebelerinde dahi büyük hizmetler görerek, 1877 Ağustos'unun dokuzuncu günü Şıbka'da başlayan ve üç gün şiddetli devam eden muharebatda bulunmuş, o sırada iki kolu yaralanmış, sağ eli dağılmış olduğundan, bir elini kesmege doktorlar karar vermiş, milletinin selameti içün mumumaileyh sağ elini orada gaib etmiş, Rusya ve Osmanlu muharebatında göstermiş olduğu yararlıklar üzerine Rusya'nın 4ncü rütbeden sadakat **** ve gümüş madalyalar, Eski Zağra ve Şıbka muharebatı hatıratı nişanlarını almış, Sırb ve Türkiya muharebatında dahi madalyalar almıştır. Bulgaristan'ın teşkilinde Salib-i Ahmer Cemiyeti'ne girmiş, müte'akiben telgraf ve posthane idaresine, Dahiliye Nezareti'ne, Sofya Belediye Riyaseti'ne, Nafi'a Nezareti'ne, ve ba'dehu 1903 senesinde Dahiliye Nazırı, bir müddet sonra da Reis-i Nüzzar Raço Petrof'un yerine Dahiliye Nezareti uhdesinde kalmak