16 Mart 1907 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 1

16 Mart 1907 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 1

"HADİSAT-I SİYASİYE" Tanca'dan çekilen bir telgrafnameye göre, Pencşenbe günü (Beni Arus) kabilesiyle şedid bir muharebe vuku bulmuştur. Asiler 20 telefat vererek kamilen püskürdülmüştür. Bu muharebede askerin geçdigi 7 köy muhterik olmuştur. Ordu, ba'del muharebe ordugahına ric'at ve avdet etmiştir. Asilerden telefatdan ma'ada, birçok da esir düşmüştür. Bunlar muharebe ve müsademede hep olur şeylerdir. Ancak bu meyanda asıl şayan-ı kayd ve dikkat olan bir cihet var ise, o da "Resul"ün (Beni Arus) asileri meyanında bulunmayub (Tazrut?)a iltica etmiş olduğu rivayetleridir. Halbuki orasıyla da bir zaman sonra vuku bulacak olan muharebede, "Resul" haydudunun orada olmayub bilmem nerede olduğu devran idecek. Esasen şakinin nerede olduğu malum degildir. Çünkü gören yok. Böylece memleket tefrika ve ihtilale verilerek Fransızlar telsiz telgraflar hatlarını peyderpey inşa ve ikmal itmege koyulmuşlardır. Ecnebilerin efkar-ı istila-cuyanesi cümlece musaddık ve aşikar iken, yekdiğeriyle müttehid ve harici düşmanlara karşı müttefik olması lazım gelen bir millet efradı, bir din mensubunu kemal-i gaflet ve vahşetle boğazlıyorlar. Böyle tek tek örümcek ağına düşen sinekler gibi ecnebilerin tuzağına tutuluyorlar. Yazık. Teessüf olunur. § Ecnebiler tarafından Elcezire Konferansı cümle-i mukarreratından olarak, Marok Polis Müfettişligine tayini ve bu tayini muahharen Fas Sultanlığı ve hükumeti tarafından tasdik ve tasvib olunan İsviçre miralaylarından (Müller), memuriyetine müteveccihen hareket etmiş ve mutaassıb İspanya'nın payitahtı olan Madrid'e vusulünde, Harbiye ve Bahriye Nazırları ve sair vükelasıyla müzakere ve mübahase etmiş ve şehr-i mezkurda mukim İsviçrelilerden ma'ada birçok İspanyol ricali mevcud ve hazır bulunarak, Faslıların tabi'i zararına olarak hayleden hayli ferruhlar ve meserretler izhar olunmuştur. Miralay'ın Tanca'ya hareketiyle oraya vusulünü müte'akib hemen terşih itmeyen politika kariben şuyu' bulacağından, bunlardan haberdar ve mütenebbih olmak üzere kulak kabartmaklağımız meşru' ve tabi'idir. Zaten pencşenbenin gelişi, çiharşenbenden bellidir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ "BULGARİSTAN HAVADİSİ Fehametlü Prens hazretleri Sofya'ya teşrif buyurmuşlardır.