6 Kasım 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

6 Kasım 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

SPOR Cumhuriyet kupası Havaya uçuş Futbol Cumhuriyet kupası B irkaç yıldan beri Futbol federasyo- nu faaliyet programına dahil bulu- nan Cumhuriyet kupası Futbol maçla— , Geçen hafta yapıldı. Geçen senenin kupa g karması — hasis bır ev sahibi gibi bu yılın kupasını da safırlerıne hedıy etmek comenlıgını gösteremedi. Türk futbolunun — (varsa) en çok tekâmül ettiği dört bölge olan İstanbul, Ankara, İzmir ve — Adana bolgelerının ıştırakı 1le yapılagelmekte Cumhuri Kupası maçları, An- kara için daıma bir horoz şekeri oldu- gundan Başkent futbol severler için yegâne büyük futbol organizasyonudur Buna rağmen maçlar beklenen alâkayı görmemiştir niçin?.. Ankara — halkının futbolu sevmediği için mi, veya futbol- dan bıkkınlık geldiği için mi? Hayır Cumhuriyet kupası futbol amatör sporculardan kurulup lar arasında — yapılmaktadır. olunca da İstanbul, takımı memleketin şöhret yapmış profesyonel larından mahrum olarak kü lere mensup futbolculardan teşkil edil- mektedir ve daima Turnuvanın en za- yıf ekibi olmaktadır. başka Cumhuriyet kupası — maçlarının tarihi 29 Ekim, bizde futbol sezonunun başlarına tesadüf etmektedir. — Hazırlık maçları haricinde bölgeler resmi lig maçlarına — başlamamışlar veyahutta başlıyalı ancak bir iki hafta olmuştur. Tabiidir ki, Oyuncular istenilen form- larından haylı uzaktırlar. çok altında cereyan etmekte, heyecanı dışında seyirciye hiç bir zevk verme- mektedir. Bilindiği gibi Futbolda isim yapmış bütün memleketlerde halen, futbol sezonunun ortalarında bulunul- 32 maktadır. Memleketımızdede futbol mevsimi Eylül başında — resme açıl- mıştır. Istanbul karmasına mahdut sayıda profesyonel futbolcu alınmasına müsaade edildiği takrirde Cumhuriyet kupası futbol — maçları is- tenilen randımanı verecek ve beklenen alâkayı görecektir Maçların programı kura neticesin- de tâyin edilmişti. FFakat hakemleri (kura ile alamazdı amma) hiç de âdilâ- ne tayin edilmemişti. İstanbuldan, bu- lup bulupta getirilen tek hakem, Mus- tafa Güventürk, bir maçı berbat ettik- ten sonra, bırakıp gidince bütün maç- lar Ankaralı hakemlere tevdi edildi. Takımlara ve — maçlara gelince: Kupa galibi «Ankara karması İzmir ve Seyhan maçlarında şanslı ve şanslı ol- duğu kadar da derli toplu idi. Bilhassa Seyhan maçında İzmirli hakemin iş güzarlığı ile penaltıdan yediği — haksız golden sonra çok güzel bir oyunla tak- tir topladı. n maçında «Averaj Takı- mı> olarak kabul edilen İstanbul kar- şısındaki mağlubiyetini futbolun garip bir cilvesi olarak kabul ediyoruz. Ma- çın başında işi ciddi tutmayıp gevşek- ten almaları ve dört dakika içinde üst üste iki gol yemeleri, kendilerini şaş- kınlığa uğratıverdi ve bütün maç bo- yunca bu şaşkınlıktan — kurtulamadılar. Buna İstanbulun bılgılı müdafaası da eklenince beklenmiyen tecelli ediverdi Bereket g_ol Avarajı ile kupa- yı: muhafaza etti. İzmir karması Tur- nuvanın en muvaffak takımı idi: Şanssız bir oyundan sonra Ankaraya — mağlüp olması kendisi için cidden üzünülecek bir netice oldu. Metin, Coşkun — gibi yarının ümitleri olarak görülen gençler yanında Bayram ve Muzafferin — güzel oyanları ile İzmir, turnuvanın fahri ga- libi oldu. Bilhassa Seyhan — maçında 2-0 mağlup durumdan galibiyete hiç — değilse ulaşmaları, — haklarındaki en müsbet nottur. İstanbul, Ankara karşısındaki oyu- nu hariç en zayıf ekip olarak karşılan- dı. Ankara karmasının iddia taşıması- na mukabil kendilerinin gayet — sakin bulunmaları, yuvarlak topun azizliğini, bir kere daha isbat etmesine vesile teş- kil etti. Nihayet Seyhan — karması, üç maçından yalnız birincisinde berabere kalarak en fena neticeyi almış — oldu. İzmir karşısında — kazanabilecekleri bir maçı kaybetti ki, bu doğrudan doğruya beceriksiz isimlendirilebilir. Adananın yıldızı Muharremin Ankaraya geldikten sonra hastalanması bu kar- mayı esas kuvvetinden mahrum etmiş- ti. Behzat adlı bir oyuncularının da Ankara maçından sonra Trakip oyun- culardan birine vurduğu kafa esef. le karşılandı. Maç harıcmde cere- . iştiraki bölgenın daha bu organizaşyona rından bir hafta evvel İzmir karmasına zorlu ve çekişmeli bir maçtan sonra an- cak 2-1 mağlüp olmuştur ve daha bunun gibi bir çok misaller - bulmak kabildir. Boks Atatürk Kupası maçları umhuriyetin 31 inci yıldönümünü kutladığımız gün, Büyük Kurtarıcı- nın ismine izafe edilen bir Boks turnu- vasına şahit olduk. Ankara ve İstanbu- lun her spor branşında olduğu gibi boksta da rekabet halinde bulundukları bilinen bir hakikatti. FFakat 29 Ekim tarihinde «Atatürk kupası» adı altında İstanbul - Ankara Temsili boks takım- ları arasında yapılan karşılaşmada, re- kabetin de Üüstünde bir hava, bütün müsabakalar boyunca devam edip dur- du İki takım da, müsabakanın ehem- miyetini idrâk ettiklerini gösterir bir ça- lışma ile hazırlanmışlardı. — Takımların kadroları ve bilhassa boksörlerin form dur umları meçhul olduğu cihetle müsabaka günün kadar — galip veya mağlübu tahmin etmek mümkün olama- mıştı. Yalnız İstanbulda boks yazarı ge- çinen bir şahıs, günlük bir spor gaze- tesinde meçhuller üzerinde tahmin yap- mıştı. Evet, yanlış anlaşılmadığım an- latmak için tekrar edelim: Meçhuller üzerinde tahminler yapmıştı. Yazar şöy- le başlıyordu : «— Her ne kadar An- kara takımının kimlerden teşkıl edılece- ğini bilmiyorsak da maçlar hakkındaki tahminlerimizi yapabiliriz. Vakıa İstan- bul karmasındaki boksörlerin de son durumlarım bilmiyoruz. — Neyse. 51 AKİS, 6 KASIM 1954