25 Haziran 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

25 Haziran 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

TIB des unsur sadece kimyasal bazı mad- deleri ihtiva etmiyor. O kanda orala- rın kır lalelerinin, yaban güllerinin rengi ve kokusu vardır . Her ırkın, her milletin özelliklerini taşıyan, o0- na başka milletlerden ayırıcı vasıfları veren kan, veraset kanunlarının kah- kaynaştığı fevkalâde asil bir madde- dir. Go "kan özellikleri olan bir Usaredir." 'demekle hata işlememiş- tir. Hiç bir millet kendi Öz kanını başkasına hediye etmez. Marshall plânı, Truman doktrini, Eisenhower'- in iyi niyeti kanı ve plazmayı başka memleketlere sağlayamaz. Para, si- lâh yardımı yapılabilir. Fakat kan ancak o memleketin öz evlâtlarının damarlarından alınarak kardeşten kardeşe aktarılabilir. Kızılay kanla dolu şişeleri raflarına dizerek müşte- rı bekleyen bir bezirgan gibi düşün- O millete inanıyor, milletin fedakarhgına inanıyor ve kardeş ka- nını kardeş damarından toplıyarak soluk ve çaresiz kalmışlara ulaştır- manın yollarını arıyor. Tümen Başta- bipliği yaptığım — sıralarda yardım malzemesi olarak verilen sandıklar- dan plâzma çıktıgını hiç bir zaman görmedim. Sebebini öğrenmek gafle- tinde bulundum Yabancı meslektaş- larım susmakla yetindiler. Bu hal- leriyle: "Dünyanın en değerli kanı çocuklarınızın damarlarında akmak- tadır. Ondan faydalanmayı öğretti- niz" demek istiyorlardı. 'Kızılay bu memlekete dâvasında da önderlik etmek istiyor. Bir yan- dan Kan Bankasını kurarken bir yan- dan da açtığı bir deftere gönüllü kan vericilerin — isimlerini kaydetmeğe başladı. En başta bir numaralı Türk vardır. Gönüllü kan vericilerin sayısı şimdiden binlerin üstündedir. Siz- den de fedakârlık bekliyor, kan isti- yoruz: Bayrakları bayrak yapan üstün- deki kandır, Toprak eğer uğrunda ölen varsa vatandır. Seksoloji Yeni bir sosyete Avusturyada yeni bir seksoloji ce- miyeti kuruldu. Viyanalı genç bir sinir hekimi olan Dr. Wilhelm Franz Brix bu sosyetenin ilk sekreteridir. Sosyetenin hedefi bütün cepheleri ile insanın seksüel hayatım tetkik et- mek, gerek şahıslar, gerekse cemiyet üzerindeki tesirlerini incelemektir. Bu etüdler antropolojik, psikolo- jik, sosyolo;ık adli ve sıhhi bakım- lardan yapılacaktır. Hatta seksoloji konusunun teolojik ve fılozofîk du- rumları da incelenece Bu sosyete bir araştırma enstitü- sü de kurmak amacındadır. Cemiye- tin idare kurulu başkanı Prof. Fritz Reuter'dir.. Yurdumuzda da buna benzer müesseselere büyük ihtiyaç vardır. Dr. E. E. AKİS, 25 HAZİRAN 1955