25 Haziran 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

25 Haziran 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Kadına Dair.. 1900 senesinde, İngilterede ip bir hadise olmuş, Charles Towsend —adında bir profesör münakaşa ilmi mev- zulu dersini verirken kız tale- belerin sınıfı terketmelerini is- temiş ve şöyle demiş: — Kadınlara münakaşa et- mesini Öğretmek adar abes bir şey tasavvur edemiyorum.. Onların hılkaten sahip oldukla— rı bu melekeyi yok edemeyiz, edemeyiz ama üstelik de inki- şaf ettirmek bilmem akıllılık mıdır?-" Hikâyeyi nakleden yazar i- lâve ediyor: " — Ta profsör onlara bu il- mı ogretmış de olsaydı, halimiz olurdu Sosyete Bir kadının hikâyesi Zeki, şık, çok güzel bir genç kızdı.. iyi bir izdivaç yapmak, cemiyet hayatında — parlamak, — kendisinden bahsettirmek ve sosyeteye gayesini taşıyordu.. ti: eski Fransız girmek Şansı yardım et- Cumhurbaşkanının Her gün davetten davete koşuyor, en parlak toplantı- ların alâka merkezini teşkil ediyor- Herkes onun sıklığından, güzelli- gınden bahsediyordu. Kocası, gocuk- ları, milleti ona âşıktı. Fakat elde ettiği bu muvaffakiyet Jacgueline Auriol'u tatmin etmez olmuştu. Zi- yafetler, — kokteyller, sosyete hayatı birden ona bomboş göründü. Büyük terzilere verdiği randevular seyrek- leşti, daha ziyade çocukları ile meş- gul oluyor, resim yapıyor, düşünüyor, ve bir şey bekliyordu. Bu beklediği şeyin ne olduğunu henüz kendisi de bilmiyordu.. u Öyle bir şey olacaktı ki ona yeniden yaşama ar- zusu, yeniden mücadele aşkı aşılıya- caktı.. Bir gece, gene bir resmi ziyafet- te, tesadüfen yanına düşen bir hava- cı Jaeaueline AurioPa beklediği şe- yin ne olduğunu keşfettirdi. Nezaket icabı sorulan bir kaç sual ve verilen birkaç cevap bu genç kadının istik- balini tayin edecekti. Fransız Cum- hurbaşkanının gelini ertesi gün u- çuşlara başladı ve pilot olacağını söyledi.. Bu önce, güzel bir kadının kaprısı olarak karşılanmış, bir çok "espri" lere, şakalara hattâ ufak te- fek dedikodulara sebebiyet vermişti. Jacgueline Auriol Dünyanın en süratli kadını AKİS, 25 HAZİRAN 1955 KADIN Kazadan sonra Kırılmayan azim. Fakat gün geçtikçe, 0 monden toplantılarda daha az görünüyor, i- yi bir pilot olmak için bütün şartlara riayet ediyordu., önce ufak tayyare- lerle uçtu, akrobasi yaptı. Artık yal- nız sosyete hayatını değil, evini bile ihmal ediyor, geceyi gündüze kata- rak çalışıyordu. Onun iyi bir tayyare- çi olabileceğine inananlar çoğaldı.. İşte tam bu sırada, bir kaza oldu... Yanındaki arkadaşı bu kazada öl- müştü. Jacgueline Auriol'a gelince, günlerce komada kaldı ve mucize ka- bilinden kurtuldu.. Yalnız bütün yü- zü mahvolmuş, gözlerinden başka her şeyi ezilmiş, parçalanmıştı. Amerika- ya gitti, en büyük operatörler onun yüzünü düzeltmeye çalıştılar. Sene- lerce hastahane hastahane dolaştı.. Yirmi üç tane yüz ameliyatı geçirdi. Eski güzelliğinden eser kalmamıştı. Fakat madem ki gözleri duruyordu o ret edeceğini zannedenleri çok şaşırt- tı. Çünkü, normal hayata döner dön-. mez, ilk işi yeniden havalanmak ol- Geçen hafta, tecrübe pilotu olarak yeni bir rekor kıran Jacgueline Auri- 1 "dünyanın en çabuk kadını" lâka- bını kazanmıştır. Herkes tecrübe pilotu olamaz.. Bu- nun için çok sıkı sıhhi muayenelerden geçmek, imtihan kazanmak icap e- der. 11.000 metre ırtıfada saatta 1200 kilometere yaparak uçarken, bir an dalmak, tayyare ile beraber yok ol- mak demektir.. Jacgueline Auriol, var olduğunu ispat etti. ik kazadan sonra Jaeaue- line Auriol'un tekrar havalanarak 11 bin metre irtifada uçması, saatte 1200 kilometre yapması cesaretinin örnek bir delili ve semalara karşı sempati- sinin ifadesini taşımaktadır. O, bü- tün cesaretini kazadan sonra çekti- ği ıstıraptan almıştı