25 Haziran 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

25 Haziran 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

timali hesabı iyi bildiklerini gösterir. Fakat AKİS bundan evvel de bu mev- Zu uzerınde durmuş kuru kuruya ke- hanette bulunmanın bir kıymeti ol- madığını belirtmişti. Şimdi ayni şeyi söylüyor vs diyoruz ki. 11 incilik basketbol sporunda Avrupa klasma- nında lâyık olduğumuz bir mevki de- ğildir. Efkârı umumiyeyi evvelden hazırlamak, netice bundan başka ola- mazdı demek bu işin mesuliyetini sırtlarına alanları kurtarmaya kâfi gelmez. Madem ki bu netice bizim i- çin evvelden bilinmekteydi o halde italyan milli takımının antrenörlüğü- nü yapan N. Gregorun da dediği gibi niçin derme çatma bir hazırlıkla mü- sabakalara katilindi. İşte üzerinde durulmaya değer nokta budur. Ba- kalım evvelce beyanatta bulunanlar ve yaldızlı lâf söyleyenler bunu na- sıl izah edecekler. Futbol Milli maç Hafızalarını şöyle bir yoklayanlar "A ve B" milli takım davasının hemen her milli maçtan evvel orta- ya atıldığını hatırlamakta güçlük çekmezler. Bu, Orhan Şeref Apak Federasyonu zamanında da böyleydi. Ulvi Yenal zamanında da böyleydi, Simdi federasyon başkam Hasan P lattır, durum gene böyle... Demek ki bu dava bugünün dâvası değildir. Bunun bır mazisi vardır. Ve o mazide en az üç sene evveline gelip dayanır. O günden bu tarafa bunu milli bir haysiyet mevzuu haline sokanlar ve müdafaalarını bu zaviyeden hararet- le yapanlar netice itibariyle federas- yonların yıkılmasına amil olabilmiş- ler, fakat arzuladıkları davayı hâl yoluna sokamamışlardı. Ayni şey bu gün de söylendiğine göre aksini dü- şünmek yersiz ve manasızdır. Bize karşı büyüklük iddiasında bulunan Futbol sporunda - Fransızlar ve t- SPOR Futbolcularımız Milli maça hazırlanıyor Ve Karagümrük'ü yendik! talyanlardır Nedense iki millet bi- zimle "A" takımlarıyla karşılaşmak arzusunu taşımıyorlar. idarecileri bizim ıdarecılerımızı bir ayak oyununa düşürüyor ve proto- kolu imza ettiriyorlar. Fakat 26 Ha- ziranda Triyestede yapacağımız kar- şılaşmada böyle bir kayıt yoktur. Dikkat ediyoruz şu günlerde bütün İtalyan matbuatı çıkacak olan ta- ımın "B" takım olduğunu yazmak- tadırlar. Tesbit ettikleri elemanların isimleri henüz bize kadar gelmemiş olduğu için sözlerindeki samimiyetin derecesi hakkında bir fikrimiz yok Milli takım namzetleri - Altay Ne takım, ne takım!.. AKİS, 25 HAZİRAN 1955 Her fırsatta. Zaten ne şekilde ve tertipte çıkar— larsa çıksınlar burası bizim için mü him değildir. Mevcut protokolu ıhlal etmeleri üzerinde en fazla hassasıyet— le durmak istenilen mevz Eğe gazetelerın yazdıgı gibi Italyan fede— rasyonu "B” namı ile çıkacak olur- larsa burada federasyonumuza dü- şen vazife ya müsabakaya iştirak et- memek yahut da bizim takımımızı da "B" namı ile İtalyanlara çıkarmak olmalıdır. Bu behemehal üzerinde du- rulması lâzım gelen bir noktadır. Yanlış bir hareket kendini büyük gören rakip karşısında masa başın- da da mağlübiyeti kabul etmek olur. Namzetler Altay maçı Bir müddetten beri Modada kamp- a bulunan milli takım namzet- lerı geçen hafta Cumartesi günü İz- mirin Altay takımı ile bir antreman maçı yaptı. Mevcut elemanların hep— 70 dakikası berabere bitti. ara mağlüp duruma düşüşleri bil- hassa "L" tribününde oturan spor otoritelerinin dudak bükmesine ve- sile teşkil etti. Neticeden 10-15 daki- kaya kadar hiç kimse memnun de- ğildi. Buna rağmen namzetler gene de sahadan 4-1 galip ayrıldılar. İtiraf etmek lâzımdır ki namzet takım Altay karşısındaki oyunu ile Triyesteden 1y1 bir netıce elde ede- ster ister " takımı ile çıksınlar rakiplerimiz karşısında Al- tay karşısındaki oyunu oynayacak O0- lursak netice farklıolarak aleyhımıze tecelli edecektir. N. 8.