10 Kasım 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

10 Kasım 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

oluverir. Mecliste sıkıcıdır ve kendi küçük dünyasından başka meşgalesi olmadığı için kolayca sıkıcı oluverir. Ruhun gıdası I şte bunun içindir ki her kadın hiç olmazsa günde bir saat gazete, mecmua veya roman okumalı, iş ya- parken dahi radyo ve müzik dinleme— ğe ruhunu muhtaç olduğu bu gıda- larla beslemeğe gayret etmelidir. Öğ- renmenin ve sıkıcı olmamanın bir gür zel şekli de dinlemesini bilmektir. Öy- le olabilir ki bir kadın, herhangi bir mecliste konuşulanlara yabancı kala- bilir. Konuşulanlar hakkında ya fikir sahibi değildir, ya da fikir sahibi ol- mak istememektedir. Fakat bir defa- çık olsun konuşulanlara alâka göster meğe gayret' etse, belki bundan zevk duyacaktır ve "Atom'un veya vizyon'un sırrı artık ona bu derece erişilmez görünmiyecektir. Zekâ ile dinlemesini bilmek te konuşma kabi- liyetini besleyen birşeydir. İnsan bir mecliste öğrendiğini, bir diğerinde ustalıkla satabilir. Zaten iyi konuşan- lar herşeyi çok iyi bilenler değil, te- vazu ile dinliyen ve ancak çok iyi bil- diklerini gene aynı tevazu ile anlatan insanlardır. Herhalde unutulmaması icab eden birşey varsa o da öğrenmek arzusunun ruhun en mühim gıdası olduğudur. Moda Erkek modası Kışa girerken bir kadının ne çok ve ne çok işi vardır. Evi yeni mev- sim ihtiyaçlarına göre yerleştırmek çocukların mektep ve kışlak giyim eşyalarım hazırlamak, kendi ihtiyaç- larını tesbit ederek butçeyı fazla sars madan, ele güne karşı mahcup o dan temiz pak şekilde ortaya çıka— cak birkaç kıyafet edinmek.. Fakat bütün bunları program ve plân dahi- linde tatbik ederken bir kadının dü- şüneceği mühim birşey-daha vardır: Evin erkeğine lâzım olan klâsik kos- tümü yaptırırken ona yardım etmek.. Ekseri erkekler bir kostüm ısmarla- maya giderken, ne istediklerini bile ok iyi bilemezler ve çok zaman ter- zilerinin tavsiyelerine göre birşey ya- pıp, işin içinden çıkarlar. Belki terzi- nin tavsiye ettiği spor kumaş fevka- lâdedir. Ama terzi müşterisinin, bir akşam tıyatroya giderken giyinecek elbisesi olmadığını nereden bilebilir? Bir kadın her mevsim başı, kocasının gardrobunu gözden geçirmeli ve o- nun mübrem ihtiyaçlarım da diğer ih- tiyaç listesine ilâve etmeyi unutma- malıdır. 1 Numaralı İhtiyaç Kışa girerken, her erkeğin klâsik elbiseye ihtiyacı vardır. Öyle bir elbise ki erkek bununla, rahat rahat bir akşam yemeğine, bır gece tiyatro- ya, bir .sürprizpartiye, bir merasime veya dansa gidebilsin. Bu elbise erkek gardrobunun temel elbisesidir. AKİS, 10 KASIM 1956 Erkek modası Kadınlardan sıra gelirse.. Klâsik bir erkek kostümü koyu gri olabılır Fakat 1956 - 57 kış modasın- da en gözde renk lâciverttir ve bu, kadının siyah elbisesine tekabül et- mektedir. Bu lâcivert kostümün, üze- rinde çalışılmış bir kumaştan yapıl- ması da şarttır. Yani bu kumaşın do- kumasında bazı fanteziler göze çar- pacaktır. Balık sırtı, küçük ve belir- siz kareler, birbirine zıt çizgiler gibi.. Daha cesur erkekler fantaziyi biraz daha ileri götürebilirler. Meselâ ce- ketlerini, karılarının giyindiği vişne çürüğü satenle astarlatabilirler. Bö ÖY- lece erkek ile kadının birbirine tama- mile uygun şekilde giyindikleri düşü- nulecektır ak kadınların sık sık elbise değiştirdikleri göz önünde tu- tulacak olursa, bu gayretin beyhude bir gayret olacağı da aşikârı Lâcivert kumaşın de mühim bır ku- suru vardır: Çabuk parlar.. Bunun i- çin seçilecek kumaşın sırt değil yu- muşak olmasına dikkat etmelidir. 1956 - 57 erkek modasında klâsik kostüm için hâkim olan renk lâcivert ve hâkim olan biçim de iki veya üç KADIN düğmeli düz ceketlerdir. Uzun boy- lular üç, ve daha az uzunlar iki düğ- meliyi tercih — etmelidirler. yaka uçları sivridir. Pantalonun pa- çasında kıvrıntı yoktur. Birkaç sene- dir ortaya çıkan bu düz pantalonlar 1956 - 57 de artık iyiden iyiye tutun- Kruvaze kostümden vazgeçemeyen- ler, onu giyebileceklerdir. Kruvaze ceketlerin omuzları tabi! olmalıdır ve tabii dört düğmeliler tercih edil- melidir Fantazinin zaferi F antazi jileler de 1956-57 kış mevsi- minde artık yerlerini iyice sağlam laştırdılar. Çok muhafazakâr erkek- ler, jilelerini gene elbiselerinin kuma- şından yaptırmakta devam ediyorlar ve çok ciddi vaziyetlerde bunları ter- cih etmek daha münasip görünmü- yor. Ama günden güne yerleşen fan- tezi jile modası her erkeğin için için arzusunu kamçılamaktan geri kal- mıyor. Fantazi jileler renk renk ve çeşit çeşittir. Öğleden sonra için ince yünlüler çok revaçtadır; gece için ise otomanlar daha rağbettedir. Düz ye- lekler mevcut olduğu gibi, kruvaze yelekler, şal yakalı yelekler de var- dır. Hele "en küçük yelek" ismi- ni taşıyan bir tip yelekler piyasaya sürülmüştür ki bunlar hemen hemen kalınca bir kemer olmaktan ibaret- tir ve bunlar erkekler arasında değil de, şimdiden kadınlar arasında çok tutunmuştur. Erkek yeleklerıne kadınların ilâve edecekleri en güzel şey eski zaman- dan kalma antika düğmelerdir. Paris- te, bitpazarında eski düğme arayan birçok erkeklere ve bilhassa orijinal şekilde giyinmeyi seven sanatkârlara rastlamak kabildir. Aksesuarda sadelik Bir kokteyl ve samimi bir toplantı için yelek kumaşından yapılmış bir kravat çok hoş duracaktır. Gece için de. İngilizlerin yaptığı gibi ipekli ye- leğin kumaşından ince bir papiyon kravat takmak mümkündür. Fakat çok sade ve düz siyah ipek örgü. kra- vat daima münasip duracaktır. lâcivert kostümle siyah ayakkabı şarttır. Siyah ayakkabıların topukla- rı ince olmalıdır, kalın Topuklar kat'- iyetle yasaktır. yıkkabılar giyinmek çirkin duracak- tır. BASIN REKLÂM BÜROSU ÇETİN EVEN TÜRKİYE'NİN RÜTÜN GAZETE VE MECMUALARI İÇİN İLÂN KARBUL EDER, Merkez Beyoğlu, Cağaloğlu Şubesi Matbaa : Mis Sokak 16. Molla Fenari Sokak Ar Han Divanyolu, Sağlık Müzesi arkası Tel: 4494 50 Açıksöz İş Hamı Tel: 224151