26 Ocak 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

26 Ocak 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

eski ehemmiyetini kazanmaya başladı. Şapka giyinmemiş bir kadın, çok es- kiden adabımuaşerete riayet etmemış bir insan kadar yadırganırdı. Bugün şapkasız bir kadın, elbıselerıne ve di- ğer aksesuarlarına ne derece ehem- miyet verirse, gene de ıstedıgı kadar şık olmiıyacaktır. Çünkü şapka artık şıklığın temel taşı addedılmeğe baş- lamıştır. Bunun için ve pahalı, gösterişli şapkaların yanında birçok pratik, ucuz, giyimi şapkalar da nazarı dıkkatı celbetmektedir. İlk- bahara yaklaşırken, dünyanın en tanınmış şapkacıları günün her sa- atinde rahat rahat giyilebilecek şap- kalar hazırlamak üzere birbiriyle ya- rış etmektedir Üç tip şapka Şapkayı — kendilerine yakıştırmayan birçok kadınlar teselli — bulabilir- ler. Çünkü yeni şapka modası her tip kadım nazarı itibara alarak hazır- lanmıştı Başlıca üç şapka tipi mevcuttur: Kalpaklar, bereler ve kloş şapkalar.. Fakat bu üç tipte karşımıza çok de- ğişik şekıllerde çıkmakta ve her ka- dının yüz şekline gore rötuşa müsait bir hava taşımaktadır Kalpaklar Kalpak modası ilk çıktığı zaman, birçok kadınları ürkütmüştü. Ha- kikaten, bütün hususiyetlerini muha- faza eden bir kalpak her kadına ya- kışmazdı. Fakat bugünkü kalpak ga- yet değişik, supl ve yumuşak bir şe- kil almıştır. Boyu bazan uzun, bazan kısadır. Şekil bazan düz, bazan dra- pelidir. Fötr kalpaklar yanında kadife veya kürk kalpaklar da mevcuttur. nlar bazan sabah giyilmek üzere hazırlanmıştır, bazan kokteyl saati için.. Kalpak modeli şapka Sıra zerzevat küfesine geliyor AKİS, 26 OCAK 1957 Bereler B ere, kadını gençleştiren pratik bir şapka şeklıdır, sabah için piye dö pul, renkli ekose yünlüler ve fotrler- den yapılan bereler ormal bere boy- larım muhafaza etmektedir, öğleden sonra için hazırlanan bereler çok da- a büyüktür. Kokteyl bereleri bu se- ne bilhassa rağbet görecektir. Bu be- reler kadifeden, setenden yapılmakta veya bir taşlı iğne, ya eski za- mandan kalma bir broş ile suslenmek- tedir. İğne ve broş yerine ince bir elişi yapıldığı da çok zaman vakidir. Ekose ve piye dö pul kumaşlarla ya- pılmış berelerin muhakkak aynı ku- maştan yapılmış eş eldivenleri dekar- dır. Kloşlar loş şapkaların hususiyeti çok bü- yük bir tepe ve belirli belirsiz bir Mücevherli şapka Fazla mal göz çıkarmaz kenarın mevcudıyetıdır Bu şapkala- rı görünce insan daha ziyade eski za- manı lıatırlamaktadır Fakat hemen hemen hiç kenarı bulunmayan yeni tip kloş şapkaları yumuşak kalpak- lardan ayırt etmek çok müşküldür. Malzemeler apkaların biçimleri kadar malze- 5 meleri de onlara yeni bir hava ver- mekte rol oynarlar. Yumuşak fötrle- rin yanında drapeli kumaşlar da bu sene güzel şapkaların imalâtında kul- lanılmaktadır. Drapeli olarak kulla- nılan kumaşlar arasında kadife baş- Kadifenin yanında e de nazarı dikkati elbetmektedır. Bundan başka kürkü taklit eden kumaşlardan ve muhtelif renkli kurdelelerin yanyana gelmesin- den ortaya çıkan şapkalar da fevka- KADIN Bir bere Hele sol kaşa da eğdi mi... lâde modadır. Zaten bu sene kurdele elbise modasında olduğu gibi şapka modasında da mühim bir yer işgal etmektedir. Yalnız kurdeleden ya- pılmış şapkaların yanında, fötr ve kurdele karışığı şapkalar da çok mo- dadır. Re k ve malzeme bakımından, ka- rışık şapkalar 1957 şapka modasmın ini etmektedir. fötr ile tope, kuştüyü ile kadife, ka- dife ile seten, jarse ile kürk sık sık karıştırılmıştır. Şapkalarda tül modası yeniden or- ensede bağlanan tüller bilhassa re- vaçtadır. Beşten sonra giyilen şapkalar ek- seriya bir iğne, parlak bir toka, bir taşlı broşla aydınlatılmıştır Şık sa- atlar için yalnız en, yalnız çiçek- ten veya kıymetlı tüylerden yapılan şapkalar göz kamaştırmaktadır. ARAYIŞ AYLIK SANAT DERGİSİ Ankara'nın beğeneceğiniz tek Sanat dergisi. Taşraya abonelere gönderilir. Yıllık abonesi 3 liradır. P. K. 193 - Ankara 27