3 Ağustos 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

3 Ağustos 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR -— * FK çu mensup olduğu gazetede futbol me- raklılarını bu şekilde bir maca da- vet ediyordu. Burgaz ve Kınalı Ada- ları arasında her sene yapılan iddia- h futbol maçı dayanılmaz sıcağa rağ- men, bu defa ehemmiyetini hayli art- tıran bir hüviyete bürünmüştü. Zira tek secici işe karışmıştı. Takımlar hazırlanıyor, rekabet artıyor, Galata- saraylılar bir yana, Fenerliler diğer tarafa diziliyorlardı. Hararetin orta- lama 35 dereceye yükseldiği Pazar 5 P o Milli Futbol Takımı fak Aykaç telaş içerisinde ada takı- mını sahaya çağırıyordu. Geç biten liğgler ve uzun süren seyahatlerden sonra milli takımın en tanınmış fu'- bolcularını böyle iddialı bir maça ka- pıştırmak, bitaraf cevreleri ziyadesiy. le üzen bir durumdu. Kısa istirahat zamanlarını tekmeli yumruklu ma- e maclarında israf eden futbo:- cuların yeni mevsimde hali ne ola- caktı? Hafta arasında ilk tepkiyi Ga- latasaray kulübül gösteriyordu. Ba- sın mensuplarına sert bir lisanla be- yanat veren kulüp baskanı Sadık Giz, pek öfkeli bir tavırla, “Adada top oynayan futbolcularımızı cezalandı- racağız. Onları bu işten menederim” diyordu. Galatasarayla beraber diğer kulilpler de harekete geçmişlerdi. Fe- nerbahçe ve Adalet ovuncularına ten- bihatta bulunuyor. böyle saçma maç- lar yilzünden istirahatlerini bozma- malarını bildiriyordu. Kulüvler lâzım gelen hassasiveti göstermişlerdi. Şim- di iş, teşkilâtın hudutlarına girmişti. Nefes alınamıyacak sıcakta futbolcil - lara, Lizbon macına benzeyen oyunlar hazırlavyan Tek Seçici Eşfak Aykaç'a kim tenbihatta bulunacaktı ? İtalya Büyük transferler (—_' eçen yıl İtalya transfer mevsimi J kavandığı zaman. bütün İtalya spor tenkitcileri ve futbol meraklıla- rı sevinç içcinde ellerini oğuşturuyor- lardı. Dünya futbol piyasasının bir- cok tanınmış yıldızı İtalyaya geliyor- du. Milyonları heyecanı ile silrükle- yven lig macları bu yeni aslarla daha fazla hararetleniyor. memleket fut- bolunun klası yükseliyordu. Bununla beraber İtalya futbolu hakkında fi- kir ylirüten yabancı yazarların değiş- mez bir kanaati vardı. Harp sonrası çizmenin futbolunda bir gerileme ol- muş. İtalyan asıllı futbolcular eski yıl- larıaratan değerler göstermişlerd.. Halkın futbol sevgisini vakından bi- len organizatörler, milyonlarla ov- nayan kumpler bu durum karş'smda *Güney Am a, İsvec ve Fransa gi- bi ileri futbol ülkelerinin top Üstatla- büyük transfer üÜcretleriyle İtal- rinde buldukları ufak İtalyan kırıntıla- rı ile millt ekiplere sokmak yolunu da. hi bulmuşlardı On yılı aşan bu tecrübe Evdeki Bulgur alatasaray Rusya seyaha- tine katılan kulüp başkanı sadık Giz, “Çocuklar” 1 yurda geri gönderdikten sonra kendisi İsveçe ve İngiltereye şöyle bir ııınnıu'rdl Maksat? Galatasna- raya bir antrenör an » etme Sadık Giz, Jokey kıılhhhniin yığınla işi arasında bir fırsatı- ni bulup yaptığı arama - tara- ma ile Galatasaraya bir İngi- liz antrenör buldu: Mr. Dick.. Şimdi bu tedarik edilen ant- renörün ehliyeti meçhul. Bazı rivayetlere göre Mr. Dick bir ikinci küme takımına bile he- calık edemiyecek kadar kabili- yetsizmiş.. Baba Gündüziün muvaffaki- yetli antrenörlüğü henliz akıl- lardayken ve onun gerek oyun- cularda gerek taraftarlarda u- yandırdığı büyük sevgi kalpler- de vaş&rk?u böyle Mr. Diek gi- bi antrenörler — “keşfetmek” Dimyata prlnce gitmek değil de nedir ? - ne netice vermişti? İtalyâ ligi için fevkalâde! Fakat İtalyan futbolu 1 çin çok kötü. Eşsiz yıldızlarla dolu takımlarda oynayacak yer bulama- yan genç İtalyanlar futboldan uzak- laşmağa başlamışlar, İtalyan — milli futbol takımı kötü neticelere duçar olmuştu. Durum geçen sezon sonun- da had safhaya ulaşmış, İtalya. Yu- goslavyaya 1-6, Portekize 0-3 kaybe- dince, Yabancı Oyuncular Kontrol Birliği cok sert ve mühim bazı karar- lar almak zorunda kalmıştı. Buna göre, bu sene birkaç isim müstesna artık İtalyaya yabancı futbolcu ithali yasaktır. Kulüplerin yabancı oyuncu- ları da iç transfer amayacaklar ve kulüpler genç takım problemini e- hemmiyetle ele alacaklardır. Bu ka- rarların İtalya futbolunun ilerisi için ne derece isabetli olduğu — şimdiden söylenemez. Bununla beraher karar- ların yanı sıra Çizmenin hararetli bir transfer faaliyeti reçirdiği hakikat- tıklurını bildiren kulüpler, bu ovuncu- ları gene de İtalyaya sokmuşlar ve “Son Parti” denilen kapışmayı orta- ya çıkarmışlardı. F. I. F. A. nın Puz- kas ve Kocsis için kati bir lisanla çek- tiği protesto yanında solaçık Zol- tan, Czibor Roma'ya girmiştir. Czi- bor'un dedikodusu devam ederken bu yıl dış transfere büyük önem Bologna, Arjantinin şöhretli forvedi mnıı forved Enrico Sivori'yi, Interna- zjonale Arjantinli Angelilo. Laneros- si, İngiliz Marchi, Milan Arjantintii Grillo, Roma Uruguavlı Crescio, Udi- nese Arjantinli Pentrelli, bu yıl birin- ci kümeye ona — Norveçli Gundersen ile kontrat imzalamışlar- dır. Alınan kararlar ne kadar sert o- lursa olsun, İtalya transfer pazarla- rı büyük bir değişiklik gecı'rmemiştir Yüzbinlik stadlar, milyonl aşan bütçeler en tanınmış futbolcuları ken- dine bağlamağa devam etmektedir.