22 Şubat 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 2

22 Şubat 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 2

e Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl 4, Cilt XII, Sayı 198 azı İŞleri: Ruzgarlı Sokak Ovehan Kat 3 Daire 7 Tel: 18992 P.K. 582 e Ankara İdare: Denizciler Caddesi 23/B Rüzgârlı Matbaa Tel: 15221 Fiatı 85 Kuruş * Başyazarı Metin TOKER Neşriyat Müşaviri Yusuf Ziya ADEMHAN AKİS Neşriyat Ltd. Şirketi adına İmtiyaz sahibi ve yazı ışlerını Jiilen idare eden Mesul Müdür. Tarık HALULU Umumi Neşriyat Müdürü İlhami SOYSAL Karikatür: TURHAN Ootoğraf: Huseyın EZER Osman ÖZCAN Ege AJANSI ASSOCIİIATED PRESS * Klişe: ; Desen Klişe ATELYESİ Müessese Müdürü: Mübin TOKER * Abone Şartları: 3 aylık (12 nüsha) : 8 1ira 6 aylık (25 nüsha) : 16 lira 1 yıllık (52 nüsha) 32 1lira İlân .ğartları: 3 renkli arka kapak (Tam sayfa) : 350 Lira Kapak içi 300 lira, metin sayfaları Santimi 4 lira * Dizildiği ve Basıldığı yer: Rüzgarlı Matbaa — ANKARA el : 16221 Basıldığı tarih : 20.2.1958 Kapak resmimiz: Dr. Lütfi Kırdar İlâç peşinde Kendi Aramızda Akis Dergisi Yazı İşleri Müdürlüğüne Neşir hayatına atıldığınız günden beri türlü yollardan benimle nasıl ugraştıgınız cumlenın malümudur. Şimdiye kadar yazdıklarınızın hiç bi- risine cevap vermedim. Çünkü bunlar şahsi mütalâa ve kanaatlarınızdan ibaretti. Cevabı gerektıren şeylerden degıldı Fakat hasretle bekledıgınız neticeyi elde edemeyip başvurduğunuz yeni usullerle şahsıma muzai takım yanlış haberler tertibine başlamanız sebebiyle bir defalık olsun bu cevabı vermek lüzumuna hissettim. Derginizin 1 Şubat 1958 tarih ve 195 sayılı nüshasının 3 üncü sahife- sinde verdiğiniz bu asılsız habere gör 1 — Ben Halk Partisinin bursuyla okıım 2 — 1950 de Halk Partisinden Mebusluk ıstegım C.H.P. Genel Baş- kanı Paşanız tarafından reddedilmiş imiş. Bu haberin ikisi de yalandır. 1 — Halk Partisinin bursu ile okumak şöyle dursun, onan kursağıma girmiş tek lokması yoktur. Biz; elleri halk partisinin bursuna uzanacak İnsanlardan değiliz Sayın Akıscıler Lise tahsılımı babamın parasiyle, yüksek tahsilimi de çalışıp kazanarak ikmal e 2 — Mürettep Mebusluk isteğine gelince: Bu; bir hasbihalin sizin veya başkası tarafından istismarından ibaret- tir. 1950 de Memleketim olan Ağrı'dan kitle halinde müracaatlar aldım. Bir kısmı halk partisinden, bir kısmı da Demokrat Partiden namzet- liğimi koymamı istiyorlardı. Aile dostum ve arkadaşım Sayın Hasan Şük rü'nün evinde bir sohbet esnasında bundan da bahsedildi. Görülüyor ki bu sohbeti Hilmi Uran'a ve Paşanıza vaki olmuş ve redde uğramış bir teklif haline sokmak gayreti içindesiniz. Bu sohbet yapıldığı zaman ben Demok fat Partiden namzetliğimi koymuş bulunuyordum ki bundan evvelki nüs- hanızda siz bu hakikatten açıkça bahsetmekte idiniz. Bir nüsha sonra bu i döni şunuzun manasını okuyucularınızın dikkat nazarından nasıl giz- lıyebıleceksınız Bir husus daha var. O da Ağrı'da amcamın C.H.P. Başkanı olduğuna ve CHP. ye bir çok bakımlardan bağlı bulunduğumu ifade eylediğim yo lundakl iddianızdır. Bu da ötekiler gibi asıl ve esastan ıızaktır Şura- sını serahatla ifade edeyim ki değil bir çok bakımlardan; bani Halk Par tisine bağlıyacak tek bakım olmamıştır. Halk partisi Iktıdarının pek çok vatandaşlar meyanında benim de efradı aileme ve bizzat şahsıma neler ettıgını burada açıklamaya lüzum görmüyorum. Bunları Halk partisi de, siz de, ben de çok iyi biliriz. Avukatlığımdan beri Halk partisi icraatiyle yaptığım mücadeleler ve Demokrat Partinin şerefli saflarındaki yerim Memleketçe malüm bu- Tunduktan sonra beni Halk partisi kapısına başvurmuş gibi göstermiye uğraşarak gayenize vasıl olamıyacağınıza kısaca işaret ederken doğru yol- lardan çalışmanızı halisane niyetlerle tavsiye etmenin de yerinde bir ha- reket olacağı kanaatindeyim. Saygılarımla. Celal Yardımcı * "Akis" dergisi Umumi Neşriyat Müdürlüğüne: Derginizin 195 sayılı nüshasının üçüncü sahifesinde "Kendi Aramız- da" sütununda, Celâl Yardımcının Hasan Şükrü Adal vasıtasile bana müracaat ettiği ve C. H. P. den Ağrı merkez adayı gösterilme talebinde bulunduğu, beni sabahleyin saat 8.30 da ziyaret ettiği, bu talebi benim Genel Başkan Vekili Hilmi Uran vasıtasile Genel Başkana aksettirdiğimi, Genel Başkanın ise Celâl Yardımcının , Merkez adayı olmasını munasıp bulmadığı yolundaki yazıyı okudum İsmimin bahıs konusu olması dolayısıle bır noktayı tavzih lüzumunu hissediyorum Yardımcının Ağrı merkez adayı olmak talebi, mecmuanızdaki mevzu- baha yazıdan anlaşıldığı kadar, C. H evrelerinde menfi karşılanma- mıştı. Nitekim Uran, müracaatı müsbet karşılamış, benim, "ötedenbe- ri Ağrı milletvekilimiz olan Halit Bayrağı nereden göstereceksiniz?" şeklindeki ıkazıma cevaben, "Ziyanı yok, biz Halit Beyi başka yerden gösteririz" demi Ama sonradan ne Yardımcı, ne de Bayrak Ağrıdan merkez adayı gosterılmışlerdı u tavzihimin Basın Kanunu gereğince ilk nüshanızda aynı nesnııı, sayrılarımla rica ederim yarde Dr. Fazıl Şerafettin Bürge