22 Şubat 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

22 Şubat 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

C E M İ Y E T Eskı Dışişleri Bakanı Numan Mene- mencioğlu yalnız mıllı çapta değil, beynelmilel çap diplomat olduğunu Vefatı dolayısııyle göster- di. Ankarada yapılan cenaze törenin- de İsmet İnönü hazır bulundu. önünün Dışişleri cioğlu bu devre D. P. den İstanbul milletvekili olmuştu- Meşhur New o imes ise haberi iki sütunluk başlıkla verdi ve haberin altına ta- nınmış diplomatın şahsiyetiyle kari- yerini belirten uzun bir yazı koydu. Bu gazetede bizzat Adnan Menderes'- in nutukları ekseriya, o da gazeteye girerse tek sütunluk başlıkla neş- redilir. irçok memleketlerde kara sapanın tarihini inceledikten sonra aynı bılınmekte degılse de, rivayete e m ızde kara sapanın İstikbalini inceleyecektır * I stanbulun »namlı Vedat Sokullu emniyet ekibinin en güzide elema- nı meşhur boksör Fahri Özkul iki arkadaşıyla beraber eğlenmeye git- tiği Mulen Ruj Gazinosunun sahibiy- le hesap pusulası yüzünden çıkan bir münakaşa sonunda tekmeyle merdi- venden yuvarlandı, ifade veremeye- cek halde Amerikan Hastahanesine kaldırıldı. Gazino sahibinin emniyet ekibine alınıp alınmayacağı — bilin- memektedir. I stanbul radyosunun müzisyen mü- dürü Dr. Nevzat Attı istifa etti; erine söz ayınları şefî Salih Akgol getırıldı Bu değişikliğin — İstanbul radyosunun busbutun lakırdıya boğu- lacağına işaret olmadığı umulmak- tadır * merıkalı bestekâr ve müzik p fesörü Mr. Harry Robert Wılson Butan Otelınde bir muhabirle görü- şürken şöyle dedi: "Müzik — bütün dünyaya şamil bır dıldır ınsanların an laşmasını sağlar." Bu b an bazı pratik zekâ sahıbı vatandaşla— rıma bir dahakı cek ternisilcilerimizin yanlarına su şarkılarımızın bestelerini almala- rını teklif etmektedirler "Heryer karanlık". "Sabahacak dayanamam Osman Ağa!" vesaıre F stanbula gelen İ. C. A. Orta Do- ğu, mümessili yüksek — mühendis M .Seiver'in açıkladığına göre Bo- gazıçının üstünde bir elektrik havai hatta inşa edilecektir. Mühendis uzun uzun teknik ızahat verdi, a Boğaziçi köprüsünün yapılacagına pek akılları kesmeyen ve bilhassa bu 30 haftaki sis yüzünden iskelelere bağlı, radarları bozuk vapurlarda — üstüste uykusuz geceler geçiren İstanbullu- lar ısrarla bir tek sual — sordular: "Elektrik çarpmadan bu hatta tutu- na tutuna karşıya geçmek mümkün olacak mı < lmayan Otelın Esrarı" başlığıy- macera romanına mevzu teşkil edebilecek bir mesele niha- yet aydınlandı. Bütçe konuşmaları sırasında turta Milletvekili Esad Mah- Karakurt'un turizm — teşkilâ tarafından İstanbul Plaza isimli turistik otel inşasına 750 bin liralık kredi tahsis edildiğini, halbuki böy- le bir otelin mevcut olmadığını a- çıklaması üzerine bu hafta mezkür Numan Menemencioğlu Bir büyük — diplomattı otel bir mevcudiyet toplantısı yaptı. Fakat otelin hukuk müşaviri Necdet Çobanlının açıkladıgına göre de ka- lorifer radyatörleri için sekiz — bin dolarlık kredinin transferı bir sene- dir yapılamadıgından otel açılama- i, — okuyucularımızın da asabını bozması muhtemel olan bir felsefi problemle karşı karşıya bulunulmaktadır: "Açılmamış bir o- tel otel midir? Var mıdır, yok mu- dur?" * undan dokuz sene kadar önce Dr. Neşet Arzan'ın cinayetine adı ka- rıştığı için Ankaralılar — tarafından gayet, iyi tanınan Reşit Mercan, bir müddet hapiste yattıktan ve aftan faydalanıp çıktıktan sonra bu hafta r derde çattı: bir kadın tara- fından sarkıntılık iddiasıyla mahke- meye verildi. Hatun Beyoğlu Posta- hanesi önünde Mercanın — kendisine "Canım, yavrum'" dediğini, halbukı kendisi onun canı ve yavrusu olma- dığına göre bu sözlerin hakaret teş- kil ettiğini ileri sürmektedir. stanbul milletvekili Nihat Bekdik bir maçta heyecandan kriz geçire- rek Amerikan hastahanenine kaldı- rıldı. Süratle iyileşmekte olan sayın Bekdik'e geçmiş olsun der, Allahtan kendisini daha ciddi heyecanlardan orumasını dileriz. * Kubalı hadisesiyle ilgili olarak 318 ünivensitelinin çektikleri telgra- fın Milli Eğitimi Müsteşarı tarafın- dan "Bu bir tertip ir' diye "tekzip" edildiği malümdur. Fakat bu tekzibin akabinde Müsteşar Bey için çok tatsız bir şey oddu: telgra- fi çekmemış olan namevcut ecinni- ler ortaya çıktılar. Hukuk Fakültesi ogrencılerınden 1080 numaralı Erdo-i ğan Gençer isimli bir delikanlı 218 imzalı telgrafın aslıyla birlikte — bir dilekçeyi Basın Savcılığına vererek telgrafi kendilerinin çekitklerini a- çıkladı ve Müsteşar Beyin tekzibinin tekzıp edılmesını ıstedı Fakat son ya son lâf. şimdilik Havadis gazetesınde kaldı. Mizahi tarafı çok)| kuvvetli olan bu gazete, bir takını güzel fanteziler ve mantık jimnas- takleriyle mezkür tekzibin tekzibini tekzibe çalışmaktan geri duramadı. Yiyecek, giyecek, yakacak, binecek dertleri kamilen halledilen İstan- de gıderılmek . Va- bulluların son eksiği yolunda: ahl li ve Belediye Reisi baş dondurucu bir süratle aldıgı bir çok enerjik kar rla önce Ööğrencile- ri maç salon maç salon- ilarını ogrencılerden kurtardı, — tüc- carları kumar oynarken yakaladı genelevlerın sokagının etrafını — du- varlarla çevirtti ve nihayet gece ku- lüplerindeki "strip tease" numarala- rını yasak etti. Fakat ahlaklarının irtifaından memnun buluna bazı vatandaşlar bu yüksek moral tedbir- lerin asıl hastalıktan ziyade arazla alâkalı olduğu kanaatindeler. Bu menfi kimselerin belirttiklerine göre valinin meselâ kumarhane baskınla- rını izah için söylediği şu sözler hâ- diselerin sebep ve neticelerinin tah- lilinde bır karışıklıgı meydana koy- maktadır: "Üç z yetmiş bin lira- nın bir yedılı kagıda feda edilme- sine asla razı olamazdım. Bu durum çok gayrimeşru para kazanıldığını halka ilham ediyordu." Sayın vali memleketimizde çok gayrımeşru pa- ra kazanılmadığını mı, yoksa böyle kazançlar olduğu halde bunların fü- tursuzca harcanarak açığa vurulma- sını mahzurlu gördüğümü mü söyle- mek istiyor? Şayet böyle kazançlar varsa, mesele bunların yediliye kur- ban olunmayıp sahiplerinin cebinde, kalmasını temin etmek midir yoksa teşekküllerini imkânsız kılacak birleri almak mı? ted- AKİS 22 ŞUBAT 1958