12 Temmuz 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

12 Temmuz 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

s P O R Kongreler İktidardaki muhalifler eçen haftanın sonunda İstanbu- lun hemen bütün emniyet kuv- vetleri Kadıköy semtine — sevkedil- mişlerdi. Sabahın daha erken saat- lerinde Hale sinemasının etrafında yer alan polis ve polis görevli jan- darmalar, öğleden sonra da Hale si- nemasının hemen bir kaç yüz metre ilerisindeki bir başka sinemanın et- rafında ayni ciddiyetle emniyet ted- birleri aldılar. O gün Kadıköyündeki bu iki sinemada da birer kongre ya- pıldı. Ama her iki kongre de son de- rece büyük bir ağırbaşlılık içinde ce- reyan ettiğinden emniyet kuvvetleri- nin her hangi bir şekilde müdahale- sine lüzum kalmadı. Öğleden sonra saat onaltıda Süreyya — sinemasında yapılan Kongre C. H. P. Kadıköy İlçe Kongresi idi. Sabah saat onda Hale sinemasında yapılan ise Fener- bahçe Klübü yıllık kongresi. Bu kongrelerden sabah başlayanını bil- hassa Fenerbahçeliler Öğleden sonra yapılanım ise bütün millet alâka ile bekliyordu. Sabah saat dokuz sularında ağzın- da purosu, üzerinde tiril tiril, ipek gömleği, azametli yürüyüşü ile Fe- nerbahçenin sabık ikinci başkanı Osman Kavrakoğlu, etrafında geniş bir yaran kadrosu ile sinemaya gel- di. Kavrakoğlu, geçen yıldan beri Fenerbahçe içinde devam edip giden hizipleşmelerde muhalefet cephesini tuttuğu için seçmenlerinin gözünde adeta cazip bir şahsiyet hailine gel- mişti. Kongrenin yapılacağı salonda hemen en Ön sıralardan birine yer- leşti.. Ardından da Fikret Kırcan, Zeki Rıza Sporel, Firuzan Tekil, Müslim — Bağcılar, Talât taman. Ertuğrul Akça, Muhittin Bulgurlu salonda temsil ettikleri hizbe göre yer tutarak sıralandılar. Muhalifler sol, muvafıklar ise sağ taraftaki sı- ralara yerleşmişlerdi. Ama gariptir kongre boyunca, zaman zaman sert tenkitler, aşırı tarizler yapıldığı hal- de muhaliflerle — muvafıklar birbirle- rine pek de düşmanca davranmalı- lar. Hemen herkesin ağzında dola- şan lâf "Fenerbahçenin mukaddera- tı" idi. Sarı lacivertli takımın kade- rini tâyin edecek olan bu kongre. birbirlerinin en amansız rakibi olan- ları bile ister istemez birbirine yak- laştırmıştı. Delegelerin arasında ge- çen seneki idare heyetinden memnun olanlar kadar olmayanlar da vardı. Zaten kongrede idare heyetinin ku- ruluş tarzı Üüzerinde durulmaktan, Fenenbahçeyi asıl temsil eden futbol- cular üzerinde uzun boylu durulma- Ba vakit bile kalmadı. Futbol takımı ile ilgili tenkitler, sıradan tenkitler olmaktan bir adım öteye geçmedi. Dikkatler daha ziyade yapılacak 0- lan seçimlere çevrılmıştı Yeni idare heyeti —nasıl teşekkül — edecekti? Herkes bunu merak ediyordu. 34 Kongrenin en enteresan safhala- rından biri de gerek muhalefet ge- rek muvafakat İistelerinde yer alan adaylardan Fikret Kırcan ile Müs- lim — Bağcıların Kadıköy grubunda çalışmaktan — vaz — geçmiyeceklerini belirtmeleri oldu. Anca son sö- Zü soyleyecek olanlar tarafsız. Fe- nerlilerdi.' Nitekim — seçimler netice- sinde görüldü ki delegeler ne muha- liflerin ne muvafıkların gözünün ya- şına bakmamıştır. Listelerin hemen hemen büyük bir ekseriyeti karma çıktı ve iktidar da muhalefet de bir takım mensuplarının listede yer al- dığım gördüler. Saat 22'ye kadar de- vam eden kongrede kati seçim neti- celeri ancak geç vakitlerde belli oldu. Ertesi günkü gazetelerde yayınlanan üsteye göre en fazla reyi — Fikret Kırcan almıştı. En az reyi ise ge- çen devre Fenerbahçe Kulübü başka- nı olan Zeki Rıza Sporel. Tabii bu arada surprızler de olmadı değil. Zeki Rıza Sporel ve Osman Kavakoğlu konrd di. Nitekim hafta ortasında yapılan İdare Heyeti vazife taksiminde Baş- kanlığa Agâh Erozan, Ikıncı Baş- kanlığa Dr. İsmet mumi Kaptanlığa da Fikret Kırcan seçil- diler. Dava da şimdilik böylece ka- panmış oldu. Fulbol Transfer bombaları Fenerbahçe klübünün — kongresinin tam transfer ayına rast gelmesi bu takımın bu yılki futbolcu pazarı- na büyük iddialarla çıkmasına mani olmuştur. Buna rağmen Fenerliler gene de daha transfer ayının resmen açılmadığı günlerde ilk atağı yana- rak dikkatleri kendi üzerlerine top- lamaya muvaffak oldular. Vefa ka- lecisi Ozcana 30000 lira teklif ederek bu genç ve kabiliyetli kaleciyi alma- ları Vefalıları son rece kızdırdı. Transfer mevsiminin — açılması ise futbol piyasasını bir — açık artırma mahalline çevirdi. PHemen her ta kım bazı oyuncularına muayyen retler takdir etmiş ve bunları satışa Eski dost düşman olmaz! Meselâ — muvafıklardan Talât Ata- man, Ertuğrul Akça, Muhittin Bul- gurlu seçilemedile erbahçe idare heyetinin bu şekılde bellı olmasından .sonra orta- bir yeni mesele daha çıktı. Bu idare heyeti kendi arasında yapaca- ğ seçimlerde başkanlığa kimi seçe- cekti? İddialı adaylar ikiydi: Kav- rakoğlu ve Zeki Rıza Sporel, Ama bunlardan birinin tercihi, daha tam manasıyla yatışmamış olan hizipleri bir kere daha kırgınlıklara, anlaşmaz- lıklara düşürebilirdi. Bunun yerine, bir takım mutavassıtlar ortaya Agâh Erozan adım attılar. Şayet Agâh Erozan başkan seçilirse, Kavrakoğ- luna da takım umumi kaptanlığı ve- rilir ve durum böylece idare edilmiş olabilirdi. Ancak bu sefer de ortaya yenı bir rakip çıkacaktı Fikret Kır- . Zira Fikret Kırcan da takım umumı kaptanlığında 1dd1a sahibiy- çıkarmıştı. Ama transfer mevsiminin hiç şüphe yok ki en büyük sürprizi Ozcanın ayartılması karşısında Ve- fanın da mukabelei bilmisil olarak Fenerli Leftere 60000 lira teklif et- mesi oldu. Maamafih Lefter bu tek- lifi hemen kabul etmedi. Vefalı ida- recilerden bir kaç günlük mehil iste- di. Kurt futbolcu Fenerbahçe kong- resinden sonra belli olacak olan yeni idare heyetiyle de — pazarlığa giriş- mek sevdasındaydı. Transfer ayının ikinci ve hakiki sürprizi de Galatasaraylı milli oyun- cu Kadrinin 57 bin lira transfer üc- retiyle bu sene ikinci kümeden bi- rinci kümeye geçmiş olan Karagüm- rüğe transferi oldu. Karagümrüklü- ler takımlarında geniş ölçüde bir yenileştirme — ameliyesine — girdiler Kadriden sonra Güneşsporlu Zekâi ve Fenerbahçeli Turan da Karagüm- rük kadrosuna girdiler. AKİS, 12 TEMMUZ 1958