16 Ağustos 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

16 Ağustos 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

K A D Kilyos plajında güneşliyenler Yananlar İstanbul Lüks merakı I stanbulun güzelliğine — hakikaten doyum — olmaz. Her köşesi ayrı ay- rı bir cennettir. Gel gelelim bu ni- metlerden istifade etmek pek az İs- tanbulluya nasip olmaktadır Yıkılan İstanbul'un bol bol tozunu, dumanını yiyen, sıkıntısını ve 1stırabını çeken İstanbullu, kendisini meselâ Kilyosta- ki şirin motele götürecek olan kırk metre genışlıgındekı yeni- yoldan na- sıl istifade edecek Eğer hususi arabası veya taksıye verilecek mu- azzam paraları yoksa İstanbullu bu yolun ancak lâfını Pedecek, veyahut onu çok uzaktan görmekle iktifa e- decektir. Çünkü bu yoldan geçen muntazam otobüs seferleri, dolmuş gibi ucuz vasıtalar yoktur. İstanbul- lu canım dişine takıp birkaç vasıta değiştirdikten ve dolmuşçuların mer- hametini kazandıktan sonra Kilyosa varsa da, bu müstesna yerin dinlen- dirici, huzur verici havasından isti- fade edıp kendisini tatlı tatlı sahili döven dalgalara bırakamıyacaktır. Zi- ra, Kilyosa varır varmaz da dönüşü peylemek dolmuş kollamak zorunda- dır. Tabii yüreği de olanca hızı ile çarpmaktadır. Ya maazallah dönüş vasıtası bulamazsa hali nice olacak- tır? (Dünyanın heryerinde ucuz, rahat, harcıalem bırş y olan motel Kılyosta lüks oteldir Y na — yaklaşılm Zaten çolu k k, plaja, giriş ıçın çantasını boşaltan İsta nbullu geceyi motelde geçirmeyi hayal bile edemez. 26 da var! Hoş etse de yer bulamaz ya! Lüks yerlerin lüks müşterileri vardır. Ay- arca evvel tutulmuştur. — Güzel bir otelin, güzel bir plajıu, pahalı kü- çük sayfiye evlerinin bir deniz kena- rını guzelleştırdıgını canlandırdığım kalkındırabileceğini kabul etmek ta- bii lâzımdır, ama, burayı hakikaten istifade edılır buyuk bir plaj, bir say- fiye yeri halıne getirebilmek içinhal- kı oraya çekebilmek te şarttır. Bunun için en başta nakil vasıtası derdini halletmek, rahat ve muntazam oto- büs seferleri temin etmek lazımdır. Lüks otel yerine veyahut lüks otel yanında hakiki küçük — mo r de şarttır. Pahalı yazlık sayfıye evlerı gibi haftalık, onbeş günlük kiraya verilen şirin barakalar, — pansiyonlar duş ünmek İâzımdır. Hatta civardaki eski evlerin temiz ve ucuz pansiyon- lar şeklinde kullanılmasını temin et- mek, tabiatın cömert davrandığı bu sahilleri canlandırmak, halkın hiz- metine sokmak bakımından — gayet mühimdir. Bırakın halkı, bu turist bakımından da böyledir. Turıst bizim tahayyül etmesini — sevdiğim mil- yarder Amerikalı veyahut zengın A- rap değildir. Turist dünyayı görme- ye meraklı orta halli insandır. Ara- basını yanında taşımadığı zaman da muntazam otobüs seferleri arar. at, ucuz otel arar. Oysa biz, her el attığımız yere önce İlüksü sokmaya çalışıyoruz, ihtiyacı ise hiç düşün- müyoruz. Filanca sayfiye yerinde ne var? Falanca meşhur otel! Güzel. Ya başka? Başka ikinci sınıf etiketi al- tında çalışan örtüleri bulaşık — bezi gıbı sinekli sözüm ona kır gazinola- ki o sayfiye yerine asıl lâ- zım olan, tiril tiril temiz, iddiasız fa- kat şirin hakiki kır gazınolarıdır Moda Sokaktaki kadın Y azın en çok tutunan modelleri ne Dior moda evinin trapezi, ne Balenciağa'nın nefis muslim model- leri, ne de hattâ meşhur çuval biçi- mi olmuştur. Yazın en çok tutunan modelleri sıkı belli, çok zengin ve kısa etekli giyimi kolay elbiselerdir. Çünkü sokaktaki kadın, giyimi ka- dar dikişi de kolay olan bu biçimle- kak elbisesini miştir. Aynı model, göze çarpan ca- zip renkli basmadan yapılınca gü- neşten yanmış kadına hoş bir cazibe vermekte, soluk düz renkli popline tatbik edilince evde ve sokakta ga- yet iç açıcı ve kibar durmakta, gü- zel bir emprime veyahut tok bir be- yaz kumaş üzerinde tekrar edilince nefis bir dans elbisesi ortaya çık- maktadır bir çırpıda Dans elbisesinin beline güzel bir çiçek ve elbisenin kumaşına uygun renkte ince şifon veya parlak saten bir kemer takmak, bir kuşak bağla- a a en ağır havayı vermeye kâfi gelmektedir. Bu tarz giyim ko- lay, ucuz, pratik olduğu kadar da Yazın tutunan modası Keramet kolaylıkta AKİS, 16 AĞUSTOS 1958