16 Ağustos 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

16 Ağustos 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

S Atletizm Avrupa şampiyonası I, Avrupa Atletizm Şampıyonası 19 Ağustos Salı günü Stockholm de meşhur Olmympic stadında toren— le başlıyacaktır. İsveç Kralı tarafın- dan açılacağı haber verilen şampiyo- 5 Avrupa milleti, irili ufakta kaflelerle katılmaktadır Bunlardan çoğunda müsabık adedi idareci ade- dine ağır basarken, bizde atlet başı- na bir idareci duşmektedır ki, bu bize mahsus bir rekordur ve egale edilmesi hayli güç olacaktır. Zira, ö- tedenberi sportıf alanlarda rekor el- de etmek yerine, bu nevi rekorlar bi- ze daha cazip gelir ve daima bunu P tercih ederiz. Hani bunda haksız da, değilizdir. Sportif alanda henüz re- kor yapıp dünya milletlerini gerıde bırakacak kıvama gelmediğimize gö- re, hiç değilse bir başka alanda kıra- cağımız rekorlarla dünya milletlerini geride bırakmak istiyoruz. Sonra dünya milletleri bizimle bu alanda boy ölçüşemeyeceklerine ve — yarışa- mayacaklarına göre, durumdayız demektir! Bizim beş atletlik kafilemizde Gül Çıray, Aydın Onur, Muharrem Dal- kılıç, Fahir Özgüden ve Çetin Şahi- ner bulunmaktadır. Bunlara refakat eden idareciler ise Naili Moran, Naz- mi Tüfekçi, Şevki Koru ve Genel Mü- dürlük Muhasebe Müdürü Savni Sel- çukdur. Kafilenin mutemedi olarak gösterilen Genel Müdürlük Muhase- be Müdürü Savni Selçuk, atletlerden daha kolaylıkla barajı aşmıştır. Zi- ra, kafilenin mutemetliği vazıfesı as- daima rakipsiz O R lında kafile başkanı Verılmıştır Muhasebe üzel bir turistik gezi yapacak de- mektr Savni — Selçukun kafile ile gitmesinin spor çevrelerinde iyi kar- şılanmamış olmasını bizzat genel mü- dür de teyit etmektedir. Bir günlük gazetede Savni Selçukun barajı aşdı- dığına dair çıkan fıkra üzerine, "ben gitmesine taraftar değildim, Malıye Bakanı arzu etmiş", diyerek genel müdürlüğünde dahi insiyatifin kendi elinde olmadığım ikrar eden eden Terbiyesi Genel Müdürü, bugün hâlâ koltuğunda rahatlıkla oturmaktadır. Naili Morana Müdürü ise Şampiyonaya katılan 25 millet A- vusturya, Belçi Bulgaristan, Çe- koslavakya, Danımarka İrlanda, Fin- landiya, Fransa, Ingıltere Yunanis- tan, Macaristan, İzlanda, İtalya, Hol- l_anda, Norveç, Polonya Portekiz, İspanya, İsveç, İsviçre, Romanya, Türkiye, Rusya ve Yugoslavyadır. Şampiyonada Rusya — favori sa- yılmaktadır. Buna Polonya, Çekoslo- vakya, Macaristan ve bazı branşlar- da iyi durumda olan Bulgaris- tan ile Romanyayı da ilâve ede- cek olursak, Demirperde — grubu, Batı grubuna nazaran daha ağır bas- maktadır. Batı grubunda Almanya, İngiltere, Fransa, İsveç, Fınlandıya ve İtalya bazı branşlarda elde ede- cekleri derecelerle, belki de Demir- perde grubunu gerıde bırakacaklar- dır. Fakat gayriresmi puan tasnifin- de birincilik mevkii herhalde Rusya ve taraftarlarının olacaktır. Buna rağmen, yapılacak mücadele sonunda birhayli Avrupa rekorunun, hatta birkaç dünya rekorunun yenilenmesi, Dev 1500'cüler: İharos, Vuorisalo, Httuner, Roszavölgy Fark, göğüs farkı olacak AKİS, 16 AĞUSTOS 1958 400'cü Haas Almanların göz bebeği el değiştirmesi beklenebilir. Bu arada bizim atletlerimiz ne yapabilir? Her ne kadar gönül onların da şampiyon- luklarla dönmesini arzular ama, dev- ler arasında böyle bir netice um- mak biraz fazla hayal perestlik olur. Atletlerimizin bu şampiyonadan ka- zanacakları tek şey, olsa olsa "tec- rübe" olacaktı Basketbol Kendi paye'mize... enç adam telefon ankesörünü yerine astıktan sonra, yanında- ki gazetecılere döndü ve telaşsız bir "Gördüğünüz, gün Fenerbahçe- ye donmeyı kati olarak reddettim. Bandan böyle Modasporda oynıyaca- ğını ve beni profesyonel ilân edecek— lerini tahmin ediyorum. Çünkü be- nim durumumda Ootuz basketbolcu var” dedi. Konuşan çok uzun boylu, iri yapılı ve gazetelerin arka sayfa- larında sık sık resmi — görülen bir adamdı. İki aydan beri adı spor piya- sasını meşgul etmiş, Fenerbahçeden Modaspora transferi, teşkilâtı iyiden zeteciler de hafta içinde iki kere "tekrar" bahçeye donmüş, sonra aynı hafta içinde üç kere "yeniden" Modasporda kalacağını bildirmişti. Acaba bu so- nuncusu, "en son" muydu? Uzun boylu adam samimi bir tarzda temi- nat veriyordu: — "Tontonlar... Artık yazabilirsiniz. Milli Basketbol ekibi- 33