30 Haziran 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

30 Haziran 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

KADIN Cinsi Hayat Eğitim ihtiyacı Zamanımızın pek çok durduğu bir mevzu cinsiyettir. Asırlar boyun- ca gizlilik, günah ve ayıp perdeleri altında pek çok tahripler yapmış olan cinsiyet bugün bütün ehemmi- yeti ile meydana çıkarılıp gizlilik ör- tüsünden de sıyrılırken ahlak bakı- mından olsun, kişinin, ailenin ve do- layısıyle cemıyetın saadeti bakımın- dan olsun çok müsbet bir rol oyna- maya başlamıştır. Mademki insanlar bir takım arzular duymaktadırlar, bunları bilerek duymaları, bunları eğitimle idare edebilmeleri elbette faydalıdır.. Küçük yaştan itibaren tatbik edilen bilgili bir cinsi eğiti- nim, çocukları, gençleri, daha ileride aıleyı birçok tehlikelerden koruyaca- ğı muhakkaktır. Çocuk sahibi olan anne ve babanın, nişanlıların yeni ve eski evlilerin bu mevzuda kendi ken- dilerim, kulak dolgunluğu ile değil de, faydalı kitaplar ve mütehassıslar kanalı ile —aydınlatmaları — şarttır. Çünkü bu sahada bilgisizlik zannedil- diğinden çok daha umumidir ve zan- nedildiğinden de zararlıdır. < Küçük yaştan bir takını fena huylar edinen, yanlış yollara saplanan çocukların ve gençlerin yanlış bir cinsi eğitim yüzünden İleride bedbaht oldukları hattâ hastalandıkları hayatı olan birçok yeni ve eski evli- lerin de asıl meseleleri bazan bu bil- gisizlikten ileri gelmektedir. Üzerin- de duracağımız birkaç nokta dahi umumiyetle bu mevzu üzerinde ne kadar az şey bilindiğini anlatmak bakımından ehemmiyetlidir. Bu nok- talar*, dikkat edecek olanlar yalnız bunları tatbik etmekle ileri bir adım atmış olacaklardır. Çocukluk Çağı urasını unutmamak gerekir ki >/ cinsi terbiye pek küçük çağdan henüz çocuk emzikteyken başlar. Çocuğunu emziren kadın yalnızca o- nu 'Sıhhi şekilde beslemekle kalmaz aynı zamanda bu ille tatmin meka- nizmasında çocuğuna yardımcıdır. Bu devreyı çok uzatmamak, vırt zırt ocuğu emzirmeyip bunu bir saate baglamak eğitim bakmından da, bakımından — olduğu kadar ehemmıyetlıdır Evdeki çocuklar bülüğ çağına ge- linceye kadar tabii şekilde ve gizlen- meden çıplak olarak birbirlerini gö- rebilmelidirler. Kız ve erkek çocuk- ları küçük yaştan birbirlerinden giz- lenecek şekilde alıştıran aileler onla- rı gizli düşüncelere sevketmiş olur- lar. Elbette ki bu, tabii bir şekilde, yıkanışken veya çamaşır değiştirir- ken veya böyle bir fırsatta olaca hiçbir suni şekil aranmayacak ve if- rata kaçılmayacaktır. Kız ve erkek çocukları küçük yaştan arkadaşlık etmeye alıştırmak 28 lazımdır. Bu oyunlar, çocuklara cin- siyetlerini manevi akımdan tanıt- mak bakımından da gayet mühimdir. Erkek çocuk, kız çocuğu himaye e- der, ona karşı nazik ve centilmendir. Kız çocuk müşfik, zarif ve daha ol- gundur. Ama bu hep beraber "çete- cilik" oynamalarına mani değildir. Anne ve baba çocuğun en yakın en güyenilir arkadaşı olmalıdır. hassa cinsiyet — bahsinde çocukların sordukları sualleri daima doğru şe- kilde, tabii bir şekilde çiçeklerden ve hayvanlardan misal getirerek an- latmak, fakat insanlarda sevginin oynadıgı rolü —belirtmek, lâzımdır. ocuğu bu mevzuda leylek masalları ile aldatmak onu başkalarından teh- likeli şeyler öğrenmeye, ailesine kar- şı duyduğu saygı ve güveni sarsma- a kadar götürür. Veya çocuk kendi kendıne birşeylar keşfetmeye çalışır ve cinsi mevzular, biricik meşgalesi oluverir. Anne meseleler ve baba çocuklarının cinsi üzerinde sordukları sual- leri kısa, tabii, tatmin edici bir şekil- de cevaplandırmalıdırlar. Fakat ço- cuklar sual sormadan Öönce onlara cinsi mevzulardan uzun uzun lâf et- mek doğru değildir. Geciken suallere ancak zemin hazırlanabilir. Çocukları cınsı bahislere ait me- selelerde aldatm kadar tehlikeli olan birşey bu mevzularda utandır- mak, korkutmak, sözde bazı tehlike- lerden onları korumak için cinsi mü- nasebetten onları ürkütmektir. Ço- cuk doğurmaktan korkan, cinsi so- ğukluğu bulunan birçok kadın ve er- keklerin 1st1raplar1nın menbaı — bu- dur. Cinsi münasebeti hastalık geti- ren pis birşey olarak tarif etmek de bu bakımdan çok fenadır. Çocuk bu- nu sevgi ile güzellesen bir tabiat hâdisesi olduğunu idrak etmeli, eği- tımın kendisini, daha mesut edecegı— bunun da her: rşey gibi iyi tatbik edılırse iyi, kötü tatbik edilirse kötü olduğunu bilmelidir. Ona bu mevzu- da fazla tecessüs aşılıyacak gizlilik, hissi suçluluk hissi ve iğrenme veya orku vermemek şarttır Nişanlılık devresi n mühim nokta cinsi sevgiyi kü- çümsememde, fakat bunu hislerle ve — maneviyatla zengınleştırmenın şart olduğunu bilmekt Cinsi ba- kımdan birbirini iten gençler evlen- mekten vazgeçmelidarler. Nişanlü3r el ele tutuştukları veya öpüştükleri zaman bundan haz duymalıdırlar. Bu evlilik için arttır. Cinsi arzu ve yakınlık ta kâfi de- ğildir, başka mevzularda anlağa mı- yan, büyük mizaç, karakter farkları gosteren aynı alâkaları, aynı. zevk- leri duymıyân gençler bu anlaşmaz- lıkların evliliktte cinst arzuyu öldü- receğini bilmelidirler Nişanlıların cinsi arzuları ne ka- dar fazla olursa olsun bu tecrübe devresinde ufak yaklaşmalarla ikti- fa edip irade göstermeleri ve her , Mesut bir çift Anahtarı cinst ahenk! bakımdan anlaşabileceklerine kana- at getirdikten sonra evlenmeye karar vermeleri lâzımdır. Uzun zaman ev- lenemiyecek gençlerin bilhassa tem- kinli olmaları şarttır. Çünkü bazen farkında olmadan, tatminsizlik sinir- leri - bozar ve gençler olur olmaz şeyler için münakaşaya başlarlar. Bunun için ciddi ve faydalı kitaplar- dan cınsı hayat hakkında bilgi edin- mek ş Evlili k Vlıler daıma kendi hususiyetleri- öre bilgi edinmekte devam etmelıdırler Gene ehemmıyetle Üze- rinde durulacak şey, cinsi hayatı küçü mek ve onu başka yakın- lıklarla besleyip daima canlı tutmak- Erkeklerın evlenmeden ve evlen- dikten sonra kadın yapısı hakkında bilgi sahibi olup ona göre hareket etmeleri şarttır. Kadınlar bünyeleri icabı geç tatmin olurlar. Bunu bir cinsi soğukluğa — bağlamadan evvel aylarca karşılıklı şefkat sevgi ve sa- bır göstermek, birbirini kırmadan rahatça konuşabilmek lâzımdır. Cinsi soğukluk pek nadir, bilgisizlik ise pek yaygındır. eçim sıkıntısı, bugün evlilerin karşılaştıkları çok çeşitli meseleler, ufak tefek hoşnutsuzluklar, çekirdeği doldurmayan küçük mese- leler cinsi hayatı öldürebilir. Eşlerin bütün bu sıkıntıları yatak odasının dışında bırakmasını öğrenmeleri el- zemdir. Şefkat, sevgi, anlayış ve ar- kadaşlık cinsi arzuyu daima canlı tutar. Bu maddi ve manevi sağdır ki aileyi dış tehlikelere karşı koru- yacaktır. Ailenin savunmasında cin- si bilginin yeri büyüktür. AKİS, 30 HAZİRAN 1959