16 Haziran 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

16 Haziran 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Kendi Aramızda ——<< AKİS Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl: 6, Cilt XVDİ, Sayı: 804 ” Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak Ovehan Kat 3 Daire 7 Tel : 15999 P, K. 588 - Ankara * İdare : iler Caddesi 23/B Rüzgârlı Matbaa Tel : 15£$1 * İstanbul Bürosu Cuğaloğlu, Türkocağı C. Gürsoy Han Tel:£1 18 07 Başyazar Metin Toker * AKİS Neşriyat Utd. Şirketi adına imtiyaz sahibi ve yazı işlerini fiilen idare eden mes'ul müdür Kurtul AL TUĞ Türk Haberler Ajansı * Khşe : * Milesscse Müdürü : Mübin TOKER * Abone gartları : 3 aylık (12 nüsha) : 12.50 lira 6 aylık (25 nüsha) : 2500 lira 1 senelik (52 nüsha) : 52.00 lira İlân şartları (İlân münderecatından mes'uliyet kabul edilmez) * İlân işleri : Telefon : 15221 * Dizildiği ve alt yeri y Tarih: 15.6.1960 Fiyatı 125 Kuruş Kapak resmimiz A. P. Gözübüyük İlim herşeyin üstünde Sevgili AKİS Okuyucuları Mecmua bu haftadan itibaren normaj düzenine kısmen kavuşmuş bu- Junuyor. Üç haftalık çırpınma sayesinde, biraz geç de kalarak olss AKİS Türkiyenin her tarafındaki yüz binlerle okuyucusuna ulaştınis- bilmiştir. Baskı o derece fazla olmuştur ki bu yüzden bazı mecmwaların piyasaya bozuk çıkınanı önlene:nemiş, bir takım satırlar tamamile ezii- miş, okunnuaz hal alınmıştır. Bun'arın fevkalâde hallerin doğurduğu fev- n ihraller olarak kabul! edilmesini rica ederiz. Şimdi, başımız nisbeten rahatladığından yüz binlik bir baskı için tedbirlerimizi almış unuyoruz. Gerçi gene bu miktarda mecmuayı piyasaya tel dikişi yapılmış kalde çıkarmamız köhne tesislerimizile mümkün değildir. Fa- ümit ederiz ki bu hafta bozuk mecmua adedi hiç yüksek olmaya cak ve okuyucularımız satırların mânasını keşfetmek için göz nuru dökmeyeveklerdir. Zaten teknik aksğiaklarımızı affettirmek maksa- dıyk. hitiin AKİS ekibi 27 Mayın sabahından itibaren seferber halde- dir. Bu a neticesi olarak bütün hadiseleri bilinmeyen taraf- paya ve |: al toplu şekilde sadece AKİS aksettirmeye, okuyucuları- IUANZARIY ie, seyretmek imkânını sağlamaya muvaffak ol- li Me e haftanın sonunda Hürriyet şehitlerimizin An- karaduki cenaze törenini radyolarının başında takip eden AKİS oku- yucuları spikerlerin ağzından tanıdıkları bazı cümlelerin döküldüğtnü işitmişlerdir. Hakikaten tören sırasında 27 Nisan - 27 Mayrs devresinin hikâyesini anlatan spikerler bu vuzifelerini düpedüz AKİS okumakla en güzel şekilde yapmışlardır. Spikezler genç teğmen Alt İhsan Kal- rang hikâyesini ve şehadetini de AKİS in cümleleriyle dinleyicilerine nakletmişlerdir. Okuyucularımıza bu hafta da alâkalarına Liyık bir mecmua hazır- layabilmek için çalıştık. YURTTA OLUP BİTENLER sayfalarımızda boyunca başkentte cereyan eden bütün hfüliselerin tafsilâtlı hikâyesi bulunmaktadır. Yeni iktidarın nelerle meşgul olduğu, hangi şartlar altında ve nasıl bir istikamette çalıştığı dikkatle tetkik olun- muş, AKİS muhabirleri kapalı kapıların arkasında olup bitenleri öğ- renmek imkânını sağlamışlardır. Bundan başka Yassısduya sevkleri A 85 Pari teşkil eden Bayarla Mertleresin Harbiyeden nasıl çıkarıl- , hangi vasıtalara bindirildikleri, bu yolculuk sırasındaki ruh pre ve adadaki hay: vi ri ay mi SE en emin kay naklar- dan alınan malümata Ankarada ısrarla dolüşan ve Namık Gedikin intiharıyla alâkalı bir iddi- anın üzerinde de şüpbesiz dikkatle duracaklardır. Bu hafta zevkle okuyacağınız yazılardan biri “C.H.P.” başlıklı yazı- mız olacaktır, İnönünün partisinin pek kısa bir istikbalde Türkiyede iktidarı yeniden ele a'acağından artık zerrece şüphe yoktur. İçerde de belirtildiği gibi aslında bunun İhtilâlle bir alâkası nievcut değildir ve C.H.P. yi İhtilâl iktidara getirmiş olmayacaktır. AKİS bundan aylarla evvel nöşrettiği -ve İktidar büyüklerini deliye çeviren- meşhur Seçim Haritasındı Türkiyede durumun ne olduğunu ortaya koymuştu. 1959 dan itibaren Türkiyede geniş seçmen kütlesinin C.H.P, sefına geçmiş olduğu açık bir hakikattir. İhtilâl sayesinde milli iradenin bu tezahii- Tü kardeş kavgasını mahal vermeksizin tecelli edecek, iktidar bir de- mokrasiye lâyık şekilde kolaylıkla devredilecektir. Ancak bu, C.H.P. | nin kendisini o yakın iktidar günlerine daha iyi hazırlaması lüzumunu doğurmaktadır. “C.H.P.” başlıklı yazımızda okuyucularımız bu parti içinde beliren ve durdurulması gereken bir takım şuhsi endişe, temaytil ve gayretlerden haberdar olacaklardır. Hiç bir partiyi tutmadığı ve sadece inandığı fikirleri savunduğu, bir partinin ikbalini değil memle- ketin saadetini düşündüğ' artık herkes tarafından anlaşılmış olan AKİS bugünkü Geçici İdareyi de, yarınki İktidarı da ve onun karşı- sında belirecek Muhalefeti do dün D.P, yi yaptığı gibi ikaz etmekte devam edecektir. Bizim “dostlara yardım” anlayışımız. budur. Nitekim bu haftaki başyuzısında da Metin Toker C.H.P, den bütün namuslu ay- | dın'arın -bizim kanaatimizce bugünkü İhtilâl onların eseridir- ne bek- lediğint dile getirmektedir. Elbette ki bu ikazlar buglinden kaale alı- nırsa bir fayda verecektir. Ümidimiz yarın memleketin mukadderatını | ele alacak bir takım politikacının on sene sonra silngüyle dürtülerek bir defa daha Harbiyeye götürülmesine lüzum kalmanıası ve bu zeva- | tın gözlerini bugünden açmalarıdır. Zira bu millet artık “iyi idare” iste- Saygılarımızla AKİS "e |