12 Aralık 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

12 Aralık 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Cilt: XX, Sayı: 337 AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI 12 ARALIK 1960 YURTTA OLUP BİTENLER Millet Gölge düşmeyecek! Geçenlerde bir gün, Milli Birlik Ko- mitesinin çekirdeğini teşkil eden genç kurmaylardan bir tanesi kendi- siyle görüşen bir gazeteciye: "— İnsanız, nata yapabiliriz" de- di. Sonra, fikrini daha açtı Evet insanız, hata yapabili - riz. Hâlen yaptığımız işlerin kompe- tanı olduğumuzu iddiaya kalkışmı- yoruz. Fakat iyi niyetle doluyuz. On- dan dolayı da heyecanlıyız. Hata iş- lememek için çok dikkat ediyoruz. Elimizden geleni yapıyoruz. İnatçı değiliz. Kusur edince anlıyor, telafi yollarım arıyoruz. Ancak... Genç kurmay, sözün burasında sesine kat'i bir ton verdi ve devam etti, M.B.K. üyeleri Kurucu Meclis "— Ancak, iki noktada hata ka- bul .etmiyoruz. — Birincisi, 29 Ekim 1961 'de memleketin idaresi milletin serbestçe tecelli edecek iradesi tara- fından işbaşına (o getirilecek iktidara devredilmiş olacaktır. Bu, bizim şe- ref sözümüzdür. Askerler şeref sö- zünü tutarlar. İkincisi, Kurucu Mec- lisle alâkalı tasarıdır. O konuda da bir hataya, asla düşmeyeceğiz. Kılı- kırk yarmamız, İnce eleyip sık doku- mamız bundandır. Her hangi taraf- tan gelecek tesir altında kalmamız bahis mevzuu değildir. Her şeyimizi ortaya koyacağız ve Türk milletine lâyık bir Kurucu Meclisle ortaya çı- kacağız. Bütün fikirler, bütün gö- rüşler bizce (omakbuldür. Onlar bizi aydınlatacaktır, o fakat bunların en mükemmel sentezini oyapmak gene bizim omuzlarımıza düşecektir. Bu iki noktada yanılmadığımızı çalışmasından Rahat o gönüllüler göreceksiniz.." Bitirdiğimiz o hafta herkes, M.B. K. nin geceyi gündüze katarak Ku- rucu Meclis tasarısı üzerine eğildiği- ni takdirle görür ve çalışmaları sev- giyle takip ederken yukardaki söz- ler onları dinlemiş oObulunan kimse- nin kulaklarında bir defa daha çınla- dı. Genç subaylar sözlerini tutuyor- lar ve Kurucu Meclis üzerinde hata yapmamak için insan takatinin üs- tünde gayret sarfediyorlardı. M.B.K. nin işleri kolay olmadı. Zira herkes, Kurucu Meclis ile kendi gönlünde yatanı gerçekleştirmenin yollarını arıyordu ve siyaset pazarı- nın tozu dumanı bir anda ayağa kalk- mıştı. Mevcut partiler kendilerine en uygun zemini kolluyorlar, başkalarını kötülemeyi kendi ' başarılarının tek şansı sayanlar (o feryatlar koparıyor- lar, politika hayatına Cemal Gürselin sonraT.B.M.M. den çıkıyor- AKİS,12 ARALIK 1960