27 Mart 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

27 Mart 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

EŞLERİNİN AĞZINDAN GÜNÜN ADAMLARI gazetelerde anketler açıldı: Evlensinler mi evlenmesin- ler mi? Kadın, erkek, genç, yaşlı bütün ingilizler gün- lerle, aylarla bunun münakaşasını yaptılar. Geçenlerde yeni bir mesele çıktı: Veliaht Prens Charles'ın saçları niçin önüne düşük taranıyor? Acaba çocuğun alnı mı dar, yoksa annesi Kraliçe Elizabeth perçemden mi hoş- lanıyor? Bu muamma gazetelere konu olacak kadar in- giliz camiasını meşgul etti. Bir amerikan sinema artistinin veya bir Farah Di- banın dünya basınında kapladığı yeri düşünün. Kızdığı- mız bile olur. Artık çok oluyorlar, resmini basacak başka insan kalmadı mı" deriz. Halbuki gazeteci, İşini muhakkak ki bizden daha iyi bilir. Okuyucu alakadar olmasa, gazeteci sürüm yapmasa o hiç Elizabeth Tay- lor'a veya Farah Dibaya bu kadar mültefit davranır mı? Günün Adamı olmak kolay değil. Günün Adamı- nın karısı olmak da hiç kolay değil. Fedakârlık, sabır isteyen bir iş. Kocanızı, yüzlerini hiç görmediğiniz, isim- lerini hiç işitmediğiniz insanlarla paylaşmaya mecbur- sunuz. O anonim hayranlar veya anonim düşmanlar, ni- ce eleyip sık dokunda ma bir kadının hayatını zehir et- meye yeter. En iyisi, bunu geniş kalplilikle kabul et- mek. Biraz insaflı olmak, bu alakanın altında mutlaka bir kötü niyet aramamak. Sırasında sizin de başka şöh- retler, onların hususiyetleri hakkında merak ettiğiniz noktalar olmuyor ma? Günün Adamının eşinin bir tek şikâyette yerden göğe kadar hakkı vardır: Kocası, aile hayata hakkında çıkarılan türlü rivayetlerden. Neler oydurulur, neler söylenir. Malüm, insanların ağzı torba değil ki bağlan- sın. En iyisi, gene açık kalpliliktir. İşte bu maksatla ben gelip, sizinle dostça konuşacağım, Günün Adamla- rının eşleri! Sayın eşinizi aile yuvasında olduğu gibi, si- zin bildiğiniz gibi, sizin gördüğünüz gibi başkalarına da tanıtmaya çalışacağım. Sevgili AKİS okuyucuları, size gelince.. Günün Adamları baklanda neler öğrenmek istediklerinizi, ben de bir okuyucu olarak pek âlâ tahmin ediyorum. Sayın Cemal Gürsel, Türk Ordusunun sembolleşen sevgili Ce- mal Ağası eşi için nasıl bir kısandır? Hanımlar arasın- da yeni bir modanın yaratılmasına sebep olan Salim Başol evinde nasd yaşar, nelerden hoşlanır, hususiyet- leri, ancak uzun bir hayatın yoldaşının kadın gözüyle görebileceği hususiyetleri nelerdir? Hakkında bunca yıldır bu kadar şey yazılmış, bu kadar şey söylenmiş İs- met İnönü hakkmda eşi ne düşünür? Başarısı, serveti dillere destan olan bir iş adamının, meselâ Vehbi Ko- çun aile hayatında bizimkinden farklı neler vardır? Kap- risleri ile ün salan bir sanatkar, gözde bir sporca her- kes gibi mi yaşar? Bunlar pek çok kimsenin kendi ken- dine cevaplarını düşündüğü suallerdir. Bu cevaplan, Günün Adamlarının eşlerinin (oyardımıyla bu röportaj AKİS, 27 MART 1961 serisinde bulacaksınız. En ziyade merak ettiğiniz insan- ları, çeşitli rivayetlerden sıyırıp, oldukları gibi, en ya- kınlarının ağzından size tanıtmağa çalışacağım. Hem de içinde yaşadıkları dekorla birlikte. "Canım, böyle bir röportaj samimi olur mu? İn- san kocası hakkında bitaraf konuşabilir mi? Sana ko- cam sorsak ne dersin?" demeyin. Bu röportaj samimi olacak, çünkü hanımların kocaları hakkında hüküm ver- mesini, bayat ve hareketlerinin tenkidini yapmasını is- temiyorum. Onlar anlatacaklar, biz dinleyeceğiz. Bir ka- dını en iyi bir başka kadın anlayabildiğinden, AKİS'in kurmay heyeti eğer ban arada, tercümanlık yaparsam okuyucuların daha ılık bir havayı yazılarda bulabile- ceği kanaatinde. Yazımın başımla söylediğim gibi ben bir gazeteci olarak değil, sadece bir kadın olarak Gü- nün Adamlarım eşlerinin yardımıyla evlerinde, günlük hayatları, gaileleri, sevinçleri ve kederleri içinde can- landırmağa gayret edeceğim. Hepsi, bu kadar.