March 27, 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

March 27, 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

AKİS Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl: 6, Cilt: XX, Sayı: 352 şleri Yazı İ Rüzgârlı Sokak Ovehan Kat 5 Daire 7 Tel: 11 8992 P K 582 Ankara * İdar Denizciler Caddesi 23/B Rüzgarlı | Matbaa Kai Ak 52 21 Başyazar Metin Toker 7. Neşriyat Lid. Şirketi hib Müdür Akis imtiyaz sahibi ve Müessese * Yazı İşlerini Jülen idare eden Mesul İşleri Müdürü Kurtul ALTUĞ Karikatür ; * Fotoğraf: Hüseyin EZER Associated Press Türk Haberler Ajansı Klişe : Bu mecmua Basın Ahlâk yasa- sına uymayı taahhüt etmiştir. Abone şartları : : 10.00 lira 3 aylık (12 nüsha) 6 aylık (26 nüsha) : 20.00 lira 1 senelik , (62 nüsha) : 40.00 lira şartları : Santimi : lira 3 renkli arka İmei 2.500 TL. İlan işleri : Telefon 11 5221 TELE - RADYO - REKLAM Atatürk Bulvarı Büyük Han No. 39 ANKARA — Tel:128793 - 12 98 77 Dizildiği yer : Rüzgarlı Mer Basıldığı Güneş Matbacılık T.A.Ş. KE Basıldığı tarih : ina Kapak resmimiz Ragıb Gümüşpala Acemi politikacı Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, Bu hafta, istisnasız bütün ailelerin alakayla portaj serisine hazırlayan, AKİS iyi hatırladıkları, madıkları bir imzadır: Özden To- ker. Özden Toker, başyazarımızın mecmuanın başından uzaklaştırıl- günlerde kalemiyle koşmuştur. İsmet 1- büyük alaka hatıralarını o derlemiştir. imzasıyla veya imzasız yazmıştır. fakat sık rastla- yazılar AKİS'in kurmayı günün adam- larını eşlerinin ağzından anlatacak bir röportaj serisi hazırlatmaya ka- rar verdiğinde bu iş için bir kadın yazar düşündü. Zira yazılarda bir kadın kaleminin rengi bulunması şarttı. Kadınların dilinden, onların hadiseleri tefsir, telâkki, değerlen- dirme tarzından en iyi gene bir ka- dının anlaması tabii olduğundan tinin sıcak bir havaya sahip olma- sı için bu, şart sayıldı. Röportajlar ailelerin mahremiyetine giren değil, herkesin merak ettiği Günün Adam- larım yuvaları içindeki halleriyle anlatan yazılardan müteşekkil ola- caktı. Evvelâ bir kaç isim üzerinde durduk. Bunların her birinin çeşitli meziyetleri vardı. Ama, doğrusu istenilirse, bir takım eksiklikleri bu- lunduğu da gözümüzden kaçmadı. Arzuladığımız havayı röportajlara verebilmek için tecrübeleri bir handikaptı. Meraklıların değil, ailelerin okuyacakları bir seri düşündüğümüzden daha samimi bir kalem ara- mamız lâzımdı. Bir kalem ki profesyonel deformasyomv ona sıra röpor- tajı yapmaktan korusun, yazılarına kendinden bir şeyler katsın. AKİS kurmayının öztürkceye meraklı bir üyesi "daha özden bir kalem" dedi. O zaman birbirimize baktık ve aklımıza aynı isim geldi. Acaba Özden Tokere bu seriyi hazırlamasını teklif etsek, kabul eder miydi? Özden Toker ç sayfalarımızda Özden Toker işin bundan sonraki kısmım "Kaş- larken" başlıklı yazısında sizlere bizzat anlatmakta, nasıl bir seri dü- şündüğünü belirtmektedir. AKİS bir aktüalite mecmuası olduğundan Özden Toker yazılarını bütün diğer yazarlarımız gibi haftabehafta ha- zırlayacaktır. Bunun güçlüğü ortadadır ama, okuyucularımıza Günün Adamlarım birer klişe halinde değil, canlılıklarıyla tanıtabilmek için başka çâre yoktur. Günün en şöhretli, adamlarının, eşleri, kendilerine başvurduğumuzda ricamızı nezaketle kabul ettiler, Özden Toker başlan- gıç yazısında, meşhur bir kimsenin pek yakınında yaşayan kadınların ruh haletlerini isabetli ve tecrübeli -Özden Toker İsmet İnönünün dır- tarzda belirtmektedir. Bu çekingenliklerine rağmen Günün Adam- larının eşleri, yapacağımız işte bize yardımcı olmayı kabul etmek su- retiyle anlayış göstermek lütfunda bulunmuşlardır. Röportajlar her hangi bir sıra takip etmeyecektir. Zira kim hangi ölçüde günün adamıdır, böyle bir kıstas mevcut değildir, Özden Toker, esen rüzgâra göre eşlerinin ağzından bu, isimlerini hergün işittiğiniz, resimlerini gördüğünüz şöhretleri dört sayfalık yazılar halinde sizlere tanıtacaktır. Serinin alâkayla takip edileceğinden, AKİS'in kurmay he- yeti emin bulunmaktadır. Simdi söz Özden Tokerindir. Saygılarımızla AKİS '