15 Mayıs 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

15 Mayıs 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

— Allah göstermesin, Allah gös- termesin" dediği duyuluyordu. Nihayet, geçtiğimiz haftanın ba- şında C.K.M.P. nin yüksek matema- tik hocalığından politikacılığa atılan lideri tekrar İstanbula gelip te doğ- ruca turistik Parkotele indiğinde ga- zeteciler hayli eğlendiler. Kırlaşmış saçlı Genel Başkan, bir ay zarfında birinci sınıftan, lüks engelini de aşa- rak turistiğe yükselmişti. Tabiatiyle iç politika muhabirleri gene Bölük- başıyı sorguya sektiler. Ancak irikı- yım lider, badireyi, denize karşı baş- lıyan nevzuhur merakı ile atlatmağa yeltendi Efendim, diğer otellerde yer bulamamış ta, üstelik Parkotel deniz de görüyormuş, o yüzden tercih et- mişti... Halbuki İstanbulda ciddiyeti, ucuzluğu, mevkii ve mükemmel ser- visi dolayısıyla yer bulunması en zor otel, Parkoteldir. Herkes istediği oteli seçmekte ser- besttir ama, bazı benzerlikler, gaze- tecileri hadise üzerine alaycı gözler- le eğilmeğe zorladı. Her husus bir ta- rafa, Bölükbaşının düşük Başbakan Adnan Menderesin İstanbuldaki res- mi ikâmetgâhı haline sokmuş olduğu Parkotele nakletmesi, evvelemirde bütçesine ağır bir yük tahmil etmek- tedir. Mütad ikâmetgâhı Özipekpa- lasta, her defasında günlüğüne -ser- vis dahil- 26 lira 20 kuruş ödemek suretiyle ikinci kattaki 17 numaralı tek kişilik banyosuz odada kalmayı itiyad edinmişti. Halbuki Parkotelde yerleştiği odanın ücreti, yüzde 15 ser- vis ve ısıtma hariç 55 liradır. Kendi- sine, tek kişilik oda bulunamadığın- dan, tek kişilik fiyatına iki kişilik o- da tahsis olunmuştur. Kaderin garip bir cilvesi olacak, Bölükbaşının kal- dığı 172 numaralı oda, 27 Mayıs 1960 tan önce düşük Başbakan için devam- lı kapalı tutulan, günlüğü 120 lira olan iki kişilik salonlu 173 numara- lı daireye bitişiktir. 172 numaralı iki kişilik oda da, sabık Başbakanın ma- iyeti için devamlı kapalı tutulurdu. Bölükbaşının İstanbula gelmesini partinin gazetesi pek mühimseyince herkes bu seyahati genel seçim ha- zırlıklarıyla alâkalı zannetmişti. As- lında Kırşehirli lider, zamanının bü- yük kısmını Boğazın mansabına na- zır odasında serilip yatmakla geçir- di. 172 numaralı banyolu oda, beşinci katta olmakla beraber, Parkotel sert bir yamaç üzerinde inşa edilmiş ol- duğundan, antreden geçer geçmez gi- rilen kabul salonundan -lobby- ora- ya sadece yedi basamak mermer mer- diven otırmanılarak çıkılmaktadır. Bölükbaşı erkenden yatağa girdi, gündüz geç vakitlere kadar odasın- dan çıkmadı. Meselâ pazartesi günü AKİS, 15 MAYIS 1961 saat 15,30, salı saat 13.30, çarşamba saat 14.30 a kadar asla rahatsız e- dilmemesi için resepsiyondaki gözü- ne not bıraktı. Okumağa fazla düş- kün olmadığı bilinen Bölükbaşı, pa- zartesi hariç, gazete dahi istetmedi. Özentiler Yemeklerini umumiyetle, düşük e- fendinin yaptığı gibi odasında ye- di. Tek tük ziyaretçilerini, gene dü- şük efendi gibi 172 ve 173 numaranın bulunduğu beşinci kattaki stil döşeli ve sessiz konferans salonunda kabul buyurdu. Temek için salona indiği zaman da, düşük efendinin işgali â- det haline getirdiği, herkesin nazarın- dan nisbeten uzak, Amerikan Bara yakın, camekân duvarın denize ba- kan kesimindeki masalara oturdu. Yemeklerde de hesaplı gitti, ne ağır, ne tamamen perhiz mönüsü istedi. Mesleğinin ehli Metrdotel Misel Ka- rabete daha ziyade ızgara et, salata ve hamur tatlısı ısmarladı. Hiç or- YURTTA OLUP BİTENLER dövr veya içki almadı, suyu içti. hep maden Bölükbaşı o hoşlanmadığı, fakat zoraki katlandığı gazetecileri, pazar- tesi günü tam 3,5 saat bekletti, daha sonra da suallerini Nasreddin Hoca hikayeleriyle karşıladı. Gazeteciler pazar günü Bölükbaşıyı-sormak için resepsiyona omüracaat ettikleri za- man, Parkotelin mahir personeli, dü- şük efendiden kalan alışkanlıkla "Hu susi Kalem Müdürü" diye Genel Baş- kanın ayak işlerini gören bir C.K.M. P. llyi işaret ettiler. Mamafih o C.K. i de, o günden sonra bir daha ortalıklarda gözükmedi. Gazeteciler, o Bölükbaşıyla (odüşe kalka artık (o ezberledikleri meşhur Nasreddin Hoca fıkralarından bık- kınlık getirmeğe başlamışlardır. Ço- gunu, fıkraların sonunu Bölükbaşı- dan önce söyliyerek önlemeğe muvaf- fak olmaktadırlar. Bölükbaşının ba- sınla temaslarında resmiyet nedense Lider Bölükbaşı Parkotelde Her şeyde vâris