15 Mayıs 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 40

15 Mayıs 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 40

SPOR Futbol Milli maçlar Mili futbol takımımızı yeni bir im- tihan bekliyor. Haziran ayı içinde yapacağımız iki milli karşılaşma "resmi" bir hüviyet taşıdığından, ön- cekilere nisbetle çok önemlidir. 1962 Kupası Eleme maçlarında, grubumuzda bulunan Norveç ve Rus- yadan sıyrılabilmek, finallere ma hakkım kazanmak futbolcuları- mızın en büyük amaçlarıdır. Ancak rakip çok kuvwvetlidir.-Bilhassa, yıllarda (futbolda söz sahibi oOolan Rusya ile mücadelemiz çok çetin ola- caktır. Bu sepeble milli futbol takı- mımızın eleme maçlarına çok iyi ha- zırlanması gerekmektedir, İyi bir ça- lışma, elemelerdeki ümitlerimizi art- tıracak ve milli takımımıza belki de final yollarını açacaktır.. Milh takı- mımız ilk olarak I Haziranda Oslo'da Norveç ile karşılaşacaktır. Futbol ala nında ileri bir durumda bulunmayan Norveç karşısında alacağımız iyi bir sonuç , durumumuzu düzelteceği gi- bi, Rusya maçına da iyi bir moralle çıkabilmemizi sağlıyacaktır.' Bu ba- kımdan Norveç maçı da en az Rusya maçı kadar önemlidir. Norve çından sonra milli futbol takımımız Almanyada 15 gün kamp yapacaktır. Kamp süresince, Almanlar milli fut- bol takımımıza her türlü yardımı ya- pacaklarını bildirmişlerdir. En- iyi Alman antrenörlerinden ikisinin de, Türk milli takımının çalışmasına yardım edecekleri vaad o edilmiştir. Milli takım antrenörlüğüne getirilen Beşiktaşın İtalyan antrenörü Pup- po Sandro, Almanların yardımıyla takımımızı Dünya Kupasına iyi bir şekilde hazırlıyabilecektir. Ünlü ant- renörler arasında bulunan ve dünya- nın en pahalı takımlarından birka- çını çalıştırmış olan Puppo Sandro, milli takımımızı ikinci defa Dünya Kupasına hazırlamaktadır. Şampiyonluk mücadelesi eçen pazar günü, Fenerbahçenin Mithatpaşa stadında, İzmirin po- püler takımı Altaya bir puan kaptır- ması, Fenerbahçenin rakibi Galata- saraylıları dahi şaşırttı. Çünkü her- kes şampiyonluk yolunda Galatasa- raydan üç puan ileride bulunan Fe- nerbahçeden Altaya karşı rahat bir galibiyet bekliyordu. Al tayın hakkıy- la aldığı bu beraberlik,, Galatasara- yın şampiyonluk üzerindeki. ümitle- rini birhayli arttırdı. Şimdi iki takım da şampiyon olabilmek için bütün güçleriyle çalışacaklar. Galatasaray- dan halen iki puan ileride bulunan Fenerbahçenin milli ligde Galatasa- ray maçından başka iki maçı kal- mıştır. Bu iki maçtan bilhassa Bey- koz ile olanı muhakkak ki ÇOK çetin geçecektir. Sarı - lacivertliler, final maçına iki puanlık farkı muhafaza ederek çıkmaya çalışacaklardır. Ga- latasaray İse, Fenerbahçe maçından önce yapacağı kırmızılılar bu şekilde bütün ümit- lerini final maçına bırakmaktadırlar. Fenerbahçeyi iki puan geriden takip etmekte olan Galatasaray, liderler- den daha iyi gol averajına sahip ol- duğundan, sön kozunu'final maçında oynıyacaktır. Kısacası, federasyon tarafından 26 Haziranda yapılacağı bildirilen Fenerbahçe - Galatasaray maçı, iki takım -ve bilhassa Galata- saray- önceki maçlarda puan kaybet- medikleri takdirde o 1961 yılının en büyük maçlarından biri olacaktır. Milli ligde Fenerbahçe ve Galata- saray şampiyonluk peşinde koşarlar- ken, Altınordu, PTT, Şekerhilâl, Göztepe ve biraz da Altay son üçe kalmama mücadelesine (o girişmişler- dir. Bu dört takım da, yapacakları son'maçlarda puan kaybetmeyip Mil- li ligde kalmağa çalışacaklardır. Şer. kerhilâl ve PTT nin ikişer, Göztepe- nin üç ve Altmordunun da beş maçı bulunmaktadır. önümüzdeki hafta cumartesi ve pazar günleri Altınor- du ve İzmirsporun, Ankarada PTT ve Şekerhilâl ile yapacakları maçla- rı sonunda son üçe kalacak takım- lardan ikincisi ve hattâ Üçüncüsü de belli olacaktır. Galatasaray Futbol takımı tam Kadrosuyla Ufukta bir gemi AKİS,15 MAYIS 1961