20 Mayıs 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

20 Mayıs 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

Tüli'den haberler Modaya merak sardı Ankarada bir film çeviren Fikret Hakan -asıl adı Bumin Çitarak-, boş saatlerini de oldukça dolu geçi- riyor: her akşam bir başka gençkız- la buluşarak, listesindeki ucuz ka- dınların sayısını kabartmağa çalışı- yor. Hakan, bu arada modaya da merak sarmış olmalı ki genç man- kenlerle arkadaşlık edip, mini etek üzerinde tartışmalar (yapıyormuş. Hattâ, manken arkadaşlarının hatı- rı için, kendisine göre genç sayılan toplantılara bile gitmekten geri kal- mıyormuş. Ama, güzel mankenler arasında süksesi bulunduğu söyle- nemez. Başak, Nur, Fatoş grupu, bu reklâm meraklısı artist ile ilgi kur- maktan hiç hoşlanmıyorlar. Manken Başak değişik bir kıyafette Reklâm meraklılarına iş yok! Bütçe böyle denkleştirilir! Türkiyede yalnız devlet bütçesi de- gil, klüp bütçeleri de açık veri- yor. Meselâ Ankara Golf Klübü ma- Ni bir kriz geçiriyordu, üyeler o he- men kolları sıvayıp bir "Casino du Liban Gecesi" düzenlediler. Gece- nin klübe sağladığı gelir, sıkı duru- nuz!- 25 bin lira. Artık, bütçe denk- leşmiş durumda. "Casino du Liban" da bir gececik geçirmek, Ankaranın monoton »gergin havasından bıkan- lara da çok iyi geldi. Düzenleyiciler e doğrusu iyi çalışmış, iyi bir gece bazalar 1. erkes oturacak yer, yiyecek yemek buldu, orkestra sürekli çaldı, oyun masaları oda durmadan işledi. Bu geceye biraz da amerikan yardımı karıştı denir- se, yanlış olmaz. Çünkü' klüp Salon- larında türkçe kadar amerikanca da konuşuluyor, oyun masalarını da amerikalı krupiyeler idare edi- yordu. Gecenin adı "Casino du lLi- ban" olduğu için Lübnan Elçisinden de büyük destek görmüş. Lübnan Elçisi, Türkiye Dışişleri Genel Sek- reteri Zeki Kuneralp ve eşiyle bir- likte bütün Orta Doğu elçilerini bu geceye davet etmişti. AP milletve- killerinden Recai Ergüder, Dr. Fah- ri Kurtuluş ve eşi, Vedat Abat ve eşi, Cihat Renda, Hasan Vardar ve eşi, Osman Dostel ve eşi, Mimar Ve- dat Dolakay ve eşi, Dr. Bahtiyar Demirağ ve eşi, Nevzat Çeliker, Er- dal Furtun ve eşi, Dr. Muzaffer Ar- gını ve eşi, Halük Özberki, Beşir Balcıoğlu ve eşi, Azmi Tlabar, yani kısaca, Golf Klübünün bütün üye- leri ve misafirleriyle "Casino du Li- ban"da görülmemiş bir kalabalık vardı. Golf Klübünde yeni bir ku- şak yetiştiği bu toplantıda daha iyi hissedildi. Herkes, anneleri bir ya- na bırakıp kızlarıyla ilgileniyordu. Çağla Kurtuluş, Belma Belbez, Me- lâhat Tlabar, ilgi çeken gençkızların başına geliyorlardı. Meral Furtun işe gecenin ilgi toplayan bir başka kadınıydı. Film yıldızlarından Or- han Günşirayın kızkardeşi, dümdüz topuzu, boyasız yüzüyle çok güzeldi. 20 Mayıs 1967