20 Mayıs 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

20 Mayıs 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

TİYATRO i— My Falr Lady için ne düşü- nüyorsunuz?" "— Nefis bir omüzikaldir. Ber- nard Shaw'un komedisi çok zevkli, çok zarif bir şekilde müzikal haline getirilmiştir. o Özellikle (o şarkılar, Shaw'un esprisine bağlı kalınarak yazılmıştır. Bu bakımdan, bir şa- heser sayılabilecek niteliktedir ben- ce. I— BEAM nasıl bulu- yorsunuz? "— Eseri, rollerini çok iyi kav- radılar. Realist, güçlü bir oyun ka- biliyetleri var. Özellikle dört önem- li karakterin, Ayten Gökçerle Şahap Akalının oynadıkları Doolittle'lerle Cüneyt Gökçerin oynadığı Higgins'- in ve Asuman Koradın oynadığı Pickering' in çok iyi canlandırılaca- gına inanıyorum." — Bir de ingiliz oyuncunuz var galiba aralarında?" 3— Evet, Freddy'yi türkçe oynı- yan Yorkshire'li bir ingiliz. Güzel sesi var. Yabancı şivesiyle esere bir renk katacaktır." — Koroyu nasıl buluyorsunuz?" — Opera Korosu kadar tecrü- besi yok belki, ama ses bakımından ondan aşağı değil. Fizik bakımın- an da daha genç, daha avantajlı... Hem, çanla başla, seve seve çalışı- yorlar.' — Prömiyerden sonra, bir süre ieiibilecek misiniz?" "— Ne yazık ki, hayır! "Satılmış Nişanlı'yı çıkaracağız. Ben balesini hazırlıyacağım." Sonuç Bolender'in sözlerinden de anlaşıl dığı gibi, Devlet Tiyatrosu, mev- sim sonunda "My Fair Lady"yi sah- neye çıkarmakla yeni ve önemli bir hamle yapmıştır. Bu hamle, onun yaratıcı gücünün azalmadığını gös- terecek, prestijim de artıracaktır. Eserin Ankarada -bu mevsim için verilen ilk ve son- üç temsiline alt biletlerin birkaç saat içinde kapı- şılmış olması da, Bolender'in müzi- kal komediler hakkındaki görüşle- rini doğrulamaktadır. Öyle görünüyor ki "My Fair Lady" bu mevsim sonunun -ve önü- müzdeki mevsimlerin- yurt ölçüsün- de en önemli sanat olayı olarak ge- niş yankılar uyandıracak, bu çapta 34 bir eserin sahnemize çıkarılmış ol- ması da Türk Tiyatrosu için bir ka- zanç olacaktır. Bir açıklam . 671 sayılı derginizin TİYATRO bölümündeki "Midasın Kulakları Nancy'de" başlıklı haberin ikinci paragrafının aşağıdaki şekilde dü- zeltilmesini dileriz 1966 Nancy Uluslararası Tiyatro Festivaline Özdemir Nutku yöneti- mindeki Dil ve Tarih Coğrafya Fa- kültesi Tiyatro kürsüsü değil, An- AKİS kara Deneme Sahnesi, Yılmaz O- nayın yönettiği ve Nihat Asyalı ta rafından Yaşar Kemalin bir roma- nından oyun haline getirilen "Uzun- dere" ile katılmış ve Festival büyük ödülünü almıştır. Derginizde sözü edilen grup, Özdemir Nutku yöneti- minde, aynı festivale 1965 yılında katılmış ve mansiyon almıştır. Sa- yın Özdemir Nutkunun ve yönettiği grupun Ankara Deneme Sahnesi ve 1966 Nancy Festivalinde büyük ö- dül alan oyunla hiç bir ilgileri bu- lunmamaktadır. Ankara Deneme Sahnesi 20 Mayıs 1967