1 Ocak 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

1 Ocak 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

M. Musolininin mesaisi Bir türk, italyan, yunan, bulgar ıtıiafı Türk - yunan müzakeratı son günlerde ilerledi Atina 30 (Fo) - Romadan telgrafla bildiril- diğine göre M. Grandi Atinaya geldiği zaman M. Musolininin yalnız Türk-Yunan mesele- lerine dair değil fakat umumi siyaset için teklifleri l hamil bulunacaktır. M. Musolini ancak Türkiye-Yunanistan ve Bulgaristan arasındaki münasebatın takvi- yesi suretile Balkanlarda sulhun temini ka- bil olduğu fikrindedir. Atlna 30 (hro ) - Romadan gelen müsta- cel telgrafnamelere göre Türk - Yunan mü- zakeratı son günlerde o kadar ilerilemiştir ki vaziyetin bu günden itibarenn bir hafta zar- fında sureti kat'iyede taayyün etmesi bek- lenebilir. Sofya 27 (Fo) - Çifçilerin vasıtai neşri ef- kârı olan Pladne gazet Tü > ratının betaetle yürüdi dan g! duğunu yazıyor. yyarından itibaren resimi muamelât yeni harflerie yapılacak harflerle didir. Herkes eğlenecek, polis müte- yakkız bulunacak bu akşam sene başı gecesi ol- duğu için bittabi fazla miktarda alkollu içki sarfedilecektir. bu fazla miktarda sarfedilecek içkinin her hangi bir vakaya se- bebiyet verme için polisce fevkalâde tedabir ittihaz edilmiş- tir. bü gece sabaha kadar açık kalabilmesi için 12 bara müsaade edilmiştir. Şüpheli bir ölüm Sirkecide bir cotelde oturan kirkor efendi bu sabah ağzından burnundan kan gelerek ölmüştür. Zabıta bu ölüm hakkında tahki- kat yapmaktadır. Yangın — başlangıcı #—Beşiktaşta Valide çeşmesinde121 nümerolu evde oturan Vahit elen- dinin dükkânından yangın çıkmış- sada derhal yetişilerek söndürül. müştür $ Eminönünde Kondakcı hani karşısında oturan Mustafa uatanin dükkânından yangın — çıkmış - ve derhal yetişilerek söndürülmüştür. & Folunu motöre Iuılırııı bir amele “Bamatyada Gazli çeşmede otu- ran makinist Nesim, dün evindeki r. Kaza- |motöre kolumu kaj zede amele bir kolunu kaybetmiş- tir. -Bulgar müzake- ü, fakat Ankara- Gü elen son haberlerin pek nikbinane ol- Necati bey apandisitten hasta Maarif vekili Necati bey apandisitten ra- hatşızdır. Kendisini tedavi ve icap ederse ameliyat icra için Dr. Neşet Ümer,Akil Muh- tar ve operatör Ke- mal beyler dün ak- şam Ankaraya hare- ket ettiler. Necati beyin kısa bir zaman zarfında tamamile iyileşmesi- ni temenni ederiz. Hangi nevi sigaralar en çok satılıyor? “Tütün inhiser — idaresi halkın bangi cins siğaralara daha dazla rağbet ettiğini baş müdürlüklerden Baş müdürlüklerden gelen cevap-| lara göre fazla beğenilen siğaralar | daha çok imal edilecektir. tütün idarisi bundan başka tütün paket- lerinin ilğası için de baş müdür- lüklerin fikrini sormuştur. Küçük bir çocuğun şüpheli lllliıııl Galatada Şeftali sokağında otu-| ran Arşalas isminde bir kadının aylık çocuğu dün — gece Küçük çocuğun zabıta doktoru tarafından yapılan muayenesinde ölümü şüpheli görülmüştür. Mescle kaldında hlkika de- rinleştirilmektedi Enişte ile kayın birader Kara gümrükte kanlı çeşmede Oturan kunduracı Ismail ile kayın biraderi Münir dün gece kavgaya tütuşmuşlar, neticede Ismail Müniri bıçakla varalamıştır. Fransız mebusları- nın tahsisatı Paris' 30 (A.A) — Parlemento azası tah: meselesi zuhur etmiş nazar — ihtilâfları M. Puankarenin kariben istifa edeceğine dair bir | takım şayıaların meydan almasına sebebiyet vermiştir. Başvekilin Mebusan ve Ayan koridorlarında vuku - bulan beya- natından anlaşıldığına göre muma ileyh hiç bir suretle istifa etmek tasavvurunda ildir. — bilâkis Mebusan — meclisinin 10 kanunu sanide hükümetin umumi siyaseti haklanda uzun uzadıya müzakerata girişmesini talep edecektir. Kabine erkânının iki meclisin kararına intizar etmek bususunda M. Puankare ile mutabık kalmış oldukları muhtemel görülmekte ve bu kararın hükümete müsait olacağı zannedilmektedir. İngiştere Kralı Londra 31 (A. A.) — bu gün öğleden sonra saat sekiz Lu;ukta neşredilen bültene nazaren Kral gündüzü rahat geçirmiş ve ahva- linde kayda şayan bir tebeddül olmamıştır. Bir tayyare düştü Tuluz 30 (A.A.) — Fastan gel- Mekte olan bir ticaret tayyaresi Pilot ile haldedir. bir tarlaya düşmüştür. kontrolör ümitsiz bir Yolcu sağ ve salimdir Tayyare yarışı Londra 31 (A.A) — Bu seneki * Sehneider " mükâfatı — deniz tayyaresi yarışına gerek Almanya nip gerek Amerikanın iştirak edeceğine “Royal aero , külübü tarafından intizar olunuyor. Duhul listesi yarın kapanıyor. Fransa ile İtalya iştirak eyleye- ceklerini şimdiden haber vermiş- lerdir. bunlardan her biri tayyare gönderecekti: Bir vapur yandı Marsilya 30 (A.A) — Kuru ha- vuzda bulunan Pol leka posta vapurunda yangın zuhur etmiştir. Nüfusca zayiat yoktur. Geminin bütün dahili taksimatı harap o- Alman - Rumen itilâfı Bükreş 31 (A.A) — ( Röyter ) | Umumi harpten müteyellit bütün | mali ihtilâfları halleden Almanya Rumanya - itilâfnamesi ” Rumanya | meb'usan ve ayan meclisleri ta- rafından tasdik edilmıştir. İki sabıkalı arasında Meşhur - sâbıkalılardan - Osman ile Yako dün gece Galatada bir- birleri ile kavgaya tutuşmuşlar ne- ticede Osman sustalı çakı “ile Yakoyu sol kalçasından ehemmi. yetli surette yaralamıştır. Zabıta carihi yakalamış, mecrub hastaha- neye kaldırılmıştır. ANKARA PALAS TANKA Bütün odalarda telefon, sı- cak suyu, kaloriferi vardır . Husust banyolu apartımanlar. Odaların fiatı: 6-8-10 ve 12 liradır. Amerikan barı, Orkes- tra, erkek ve kadınlara mah- sus perukâr salonu, çamaşır- hanc, garaj, tenis, kötüphanc, yataklı vagonlar — şirketinin acentalığı . | mıştır. mak üzredir. olunmuştur. Dün Prenses Vicdan sorulmuştur . nuiyet *kararı refedilmiştii meldi Genç bir kadın intihara kalkıştı Beyoğlunda Aynalı çeşme cad- desinde Camcı sokağında aturan komisyoncu Mösyö Jorjinin zev- cesi 25 yaşlarında Madam Dosi Jerj dün gece bir brovning ta- bancası ile kendisini göğsünden ağır surette yaralamıştır. Yapılan — tahkikat neticesinde Madam Dosinin ailevi bir sebep- ten dolayı intihara teşebbüs ettiği anlaşılmıstır. Genç kadının müdavatı eveliyesi icra edilmiş ve mesele hakkında tahkikata/ başlamlmıştır. Canavar mı yemiş? Yeşil köy sahilinde bir balıkçı kayığının devrildiğini ve 3 balık- çının boğulduğunu yazmıştık: Ka- yığıu © civarda dolaşan bir deniz canavarı — tarafından — delindiğini ve canavarın balıkçılar boğduğunu bu sabah bir refikimiz yazıyordu. Bu haber doğru değildir. Dün de yazdığımız gibi balıkçıların ceset- lerinin civarda bataklığa saplan- dığı tahmin ediliyor. Haliç vapurundan denize düşen bir memur ; Kasımpaşada iskele caddesinde oturan rüsumat muhalaza memur- larından Rüştü efendi dün sabah evine gitmek üzere vapura binmiş, güvertede 'dolaşırken bir aralık muvazenesini kaybederek denize düşmüştür. Etraftan yetişen kayıkçılar Rüştü efendiyi sudan çıkarmışlardır. Şişmanlığın sebebi ne imiş? Bu sabah italyan bandıralı Teo- dora vapurundan çıkan bir taifenin hali şüpheyi davet etmiş, tatfenin belinin lüzümünden fazla şişman olduğu görülmüştür. Rüsumat mu- hafaza memurü Suat E. taileyi takip etmiş ve belinde 32 adet ipekli eşarp bulunmuştur. Mezarcının tehdidi Reji amelesinden Mevhibe hanım dün akşam fabrikadan evine giderken yolda mezarcı Arif is- minde bir adam karşısına çıkmış ve genç kızı Tehdit etmiştir. Etraftan yetişenlar mezarcı Arifi yakalamışlardır. » Tevkifat meselesi Tevkifatbitmek üzere Mevkuflardan Kemal ve Fail beylerin tahliyeleri muhteme Tevkifat meselesi etrafındaki tahkikat hitam bul- : | Dün mevkufların müvacehelerine de- vam edilmiş ve bazı kimselerin ifadelerine müracaat ve Tevfike hamımlarla bir rum kadını dinlenmiş ve mevkuflardan Nasır beyin şeriki Vefik beyin kâtibi Kemal beyin ifadesi alın- Kemal beye, “avukat olan Vefik beyle Nasır beyin nasıl iştirak ettikleri ye ne suretle iş gördükler Dün bazı mevkuflar hakkındaki ihtilâttan mem- Kemal bey bu cümleden- dir. Kemal bey dün ailesi efradı ile görüşmüştür. Kemal ve Frik beylerin tahliye edilmeleri muhte- TIi || * Sırp kabinesi—Sırp Demok- yat fırkası ile Hacvat çifçi fırkası- anlaşmış - olduklarını hat alan Sırp kabinesi istifa edeceğini bildizmiştir. * Millet mektepleri — Miller mektepleri yarin akşam merasiml küşat edilecektir. Halkın umumt rağbeti şimdiden meşhut olmaktadı mekteplerde - kayıtla, şimdiden dolmuştur. * Ankarada kar — Dün Ankara) kar yağmışlır. Havalar dolüyisile grip hemen salgın biz haldedir. * Anadolu Hati — Anadoli hat mükavelesi bugün mecliste müzakere edilecektir. Hüküme Şirkete 73 senede 170 milyon lir: verecektir. * Liman şirketi — Ankaradat gelen Liman şirketi müdürüne mazaran Şirket lağvedilmeyecektir. * 'Terkos şirketi — “Terko Şirketi — mükavelesinin — temdid satını ikmal edeceğin . Bu Hususta emanctle müzakere cereyan edecektir. * Devrilen yanan — vapuru — Kürüçeşme önünde devrilen yunar vapura - su almağa — başlamıştır. Vapurdaki keresteler tahliye edi liyor. *& Seviriç - Marmara davası Sevinç.Marmara- vapurları dava sına dön devam edildi. Ehli va 'niden içtima için maha Bir. kısım hemen Bilecik Şebremir nunlı gazeteci arkadaşlarımızdan - Meed Sadreddin beyin nikâh merasim bu gün Ankarada icra edilecektir * Lise kitapları — Lise kitap Jarının yeni harllerle tab'ı içir yakında Ankarada bir ictima akde dilecektir. Bu ictimada bulunmak üzere darâlffnun müderrislerinder bazı sevat ile devlet matbaas müdürü Faik Sabri bey Ankaraya gideceklerdir. * Bir dekovil hattı — Alpul dudan Tekir dağına doğru bir dekövil hattı dnşası için tetkikar yapılıyor, Bu hat pancar naklime Yarayacaktır. & İbrahim Tali bey — Anka raya azimet — etmiş olan umumi müfettiş İbrahim Tali bey dün Gazi hazretleri tarafindan kabul edilmiştir. Marmara adasında balıkçılık mektebi balıkesir muhasebei hususiyesi Marmara adasında bir. balıkcılık mektebi küşadına karar vermiştir Mektep için münasip bir bina aranıyor. Nikâlı mebusü ve sabik Ar Asat beyin kerimesi Bedia l