1 Ocak 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

1 Ocak 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Ekseriyetle pek musip ve dur- endiş olan tabiatır en fahiş hatası validelik vazaifini hakkile ifaya mustcit olsun olmasın, - bilâtefrik 've temyiz hemen her kadına evlât bahşetmesidir. Binnetice her kadın evlât hakkını, evlât kıymetini takdir edemiyor ve yavrular müh- mel kalıyorlar. Her hangi bir sebebi mücbir | saikasile çocuğunu ihmal vaziye- | tinde kalanların hali pek hazin olmakla beraber bunu zaruri bir içtimal dert olarak kabul ediyoruz. | ya hayatta her şeyi mücmmen olanların çocuklarına karşı lâkay- disini ne diye tarif edeceğiz? Ekseriya genç anmenin arzusu fnda dünvaye geldiği içü ancak bir bar, bir hail addedilen | nice yavrucuklar bu gün ecirler elinde, yaldızlara bürünmüş ma- nevi bir sefalet içinde büyüyorlar. Aç mı, kürkü mü giymiyor, oyun- cağı mı yok? diyeceksiniz. Anne yoksulluğundan daha elim sefalet fasavvur edebilir misiniz? Dadiya aklım erer. bilâhara kocanın lü- | zumuna kanlim esasen genç anne- lelerimizin pek azının tarzı tahsıl ve terbiyesi kendilerini bu (l tiyaçtan vareste kılmağa - ki; eder. Fakat mürebbiye zait bir mah- düktur. ve istihdamı annenin ac- zinden başka bir şeye delâlet etmez . Mademki tabiat her kadını anilığa namizet kılmıştır, bu günkü çocukların yarınki cemiyeti teşkil edecekleri nazarı itibara alınarak evladile bizzat meşgul olmak ve küçük dimağlara ilk intibaatı lemek vücubunu genç annelere talkin etmek umumi bir borçtur, ve bu vadide ne söylense, Yeni bir cemiyet belki okumuşsunuzdur, Londra- da yeni bir cemiyet teşekkül et- miş: Mendil aleyhtarları cemiyeti. bu cemiyetin azası, mikrop ve hastalık yuvasından başka bir şey olmayan mendillerin imhasımı is- tiyorlarmış. bir ziyafet esnasında bu cemi- yetin reisinin karısı kocasına sormuş: Gelecek cuma günü cemiyette | umumi bir ictima olacağını unutma. Mendil aleyhtarları cemiyeti Teisi cevap vermiş : ki hatırlattın... unutr mak İçin mendilimin ucunu dü- | gümlüyorum! | Gözlerinden rahatsız Olan, ve etrafını göremeyen bir dostumuza gorduk: Gözleriniz nasıl? — Doktorum - biraz daha iyi görünmeye başladığını söyleyor. Meşhur doktorlardan biri, haleti Dudide iken nabrım tutmuş, de- miş ki: — Bu hastadan kan almışlar, hasta etmişler, kurtulmaz artık... Ve ölmüş. '// Bir rica XY Gazetemize — dercedil- 'mek üzere gönderilen yazı- darı — yeni harflerle ve oku- naklı bir surette yazılmış olması lazımdır. Alâkadar- fi darın bu hususu na- itibare almaları f rica olunur. Trakyada yeni bir hayat ŞEKER FABRİKASI ETRA- FINDAKİ MUESSESELER Şeker ve ispirtodan sonra hayvan başlanacak yetiştirilmesine Alpallu şeker fabrikasının ya- ninda bir ispirto fabrikası açıldı. Bundan başka Trakyada Pancar ziraatı apmak için bir ziraat şir- keti teşkil edildi. bu suretle “Trakyada yeni bir Kayat başla- miş oluyur. Alpullu şeker şirketi idare mec- lisi relsi ve Edirne mebusu Şakir B. bu faaliyet sahası hakkında bir mulrririmize — şu —malumatı vermişti — Alpullu muntakasında pan- çar #iraati gittikçe inkişaf ediyor. Tatbik ettiğimiz ziraat usulleri Avrupadaki usüllerden geri değil. ncar zirasti en ince ve en l bir iştir. Her memleket bü ziraata ehemmiyet vermekle eyi neticeler almaktadır. Bizdede Pancar ziraatinin mem- leketin ziraat hayatı — üzerinde feyizli neticeleri görülüyor, -Pan- car ziranti birde Bir şeker fabri- kasını meydane getirdi. Gene bu Pancar ziraati bir ispirto fabrika- sınin tesisine sebep Ooldu. fabrika senede 430 tona baliğ olabilecek derecede ithalat yapacaktır. Şimdiye kadar pancar ziraatinden alınan neticeler bunlardır. ileride bu ziraat o havalide eyi hayvan besleme şerartini ihzar edeceki bif ba hayvan besleme süt- cülük penircilik gibi yeyi doguracak belkide Süt gönderilebilecektir. Hası! fabrikalı şeker yinda. biyük rol ifa İngillere bile ziranta ehemmiyet vermek için işe pancar zardatı ile başlamıştır. Tuharririmize mühim Yeyanatli bulünan — Edirne — möbusü Şakir bey Her memlekette başlıyan bu pancar zirnat! istihsal hayatımızda büyük inkilâp yapacaktır. Umumi halâlar aransız, şeb. Harpten evel bir Tin mühtelif semtlerinde - tuvalet salonları açmak üzre Şehremaneti- le bir mukavele yapm harp - girdiğ pılamamıştır. 'yansız Hakem mahkeme salonlar Bu zat sine müracaat ederek emanetin esk şartları tebdile razi olmadığı için gi cevap üzerine çniştir. | çılgınlaştıkça çı-- Bu akşam yıl < — başı gecesidir. (HB Yer — yüzündeki bütün — milletler * bu gece sabahla- ra kadar yiyecek içecek, dans ede- cek, eğlenecek.. Üç yüz altmış beş gün ciddi ciddi çalışan in- sanlar bu gece ğinlaşacaklar, az- dıkça azcoklar, delirdikçe delire- cekler. Avrupada eski sene ile yeni seneyi perçinleyen yirmi dördüncü saat çalınca bir dakika lambalar söner, herkes karanlıkta kalır. bu bir dakikalık karanlık — insan- ların en çılgın dakikasıdır. barlarda, sefahet — yerlerinde elektrikler sönünce, erkekler göz- lerine kestirdikleri kadınları hem öpmekte hem de fena halde çim- diklemektedirler. bilbassa bu hal berlinde pek ilerye gitmiştir .yuka- rıda gördügümüz resmi bir alman gazetesinden aldık. Genç kadın yeni Bir an elektirik sününce Bara zırhlı elbise ile giden bir kadin! İngilterenin Alyth şehri aha lisinden M 1 bisikleti | tnniş sene ve imal ey- lediğini iddi e o saman yaptığı Visikleti teşhir eylemiştir. senenin ilk dakıkasında vücudünü muhafaza edebilmek için kosko- caman bir zırh giyiyor ve giyer- ken de diyor ki: — Geçen sene vücudumdeki çimdiklerden çürüklerden bir hafta gyatakta yattım. Ama bu sene yağma yok |.. Bigada Himayei etfal KİMSESİZ ÇOCUKLAR İÇİN BİR YUVA YAPILDI Ğ Biga Himâyet Etfal cemiyeti şayanı takdir. blr faaliyetle çalışmaktadır. Bu hayır müessesesi şimdiye kadar bir çok yavruyu himaye etmiş, giydirmiş, ku- şatmış, yedirmiş, içirmiş ve okutmuştur. Cemiyet bu maksatla bir yuva açmıştır. : imayei etfal cemiyetinin köyler- lığı kimsesiz yavruları gösteriyor. Resim- ın eski haline, öteki de şimdiki Iki resim, Biga H den top lerden biri çocukla mürelfeh vaziyetlerine aittir. Bisikletin mucidi G0 sene evel bu İngiliz bu fikrini etrafındakilere — söylediği — zaman her kes kendisini deli zanneyle mişti.